تعبیر خواب سراب

اگر به مناطق کویری و بیابان های داغ که آفتاب سوزان بر آنها می تابد سفر کرده باشید احتمالا با پدیده سراب رو به رو شده اید. سراب در روزهای بسیار گرم تابستان در امتداد جاده های برون شهری که خورشید به طور مستقیم در حال تابش است در دوردست ها قابل مشاهده است. سراب اغلب به صورت منظره هایی از آب یا یک آبادی یا واحه در مقابل چشمان ما ظاهر می شود. هنگامی که نزدیک این مناظر می شویم از جلوی چشمان ما ناپدید می شوند. چنین مناظری همان سراب هستند که ما در مقابل خود مشاهده می کنیم. سراب را به نوعی فریب طبیعت نام می برند چرا که سراب با ایجاد خطای دید در انسان سبب ظاهر شدن مناظری از آب و آبادی در برابر چشمان بیننده می شود. مناظری که در واقعیت بر روی زمین وجود حقیقی ندارند و تنها حاصل خیال و توهم ناشی از ایجاد خطای دید در چشمان ما هستند.

اما آیا تا به حال در عالم خواب سراب را دیده اید؟ اگر در خواب سراب دیده اید و می خواهید از معنای مشاهده آن در عالم رویا باخبر شوید با ادامه مطلب در کنار ما باشید. در این مجال به بیان معنا و مفهوم دیدن سراب در خواب می پردازیم.

مفهوم دیدن سراب در خواب

همانطور که می دانیم سراب در دنیای بیداری منظره ای است که وقتی به آن نزدیک می شویم از جلوی چشمان ما محو و ناپدید می شود. سراب در عالم خواب نیز چنین مفهومی دارد. دیدن سراب در خواب به این مفهوم اشاره دارد که شما در زندگی بیداری به موضوعی توجه دارید یا کاری را انجام می دهید که مانند سراب ماهیتی غیرواقعی و کاذب دارد. به طور مثال شما کاری را انجام می دهید که ناامیدانه است. انجام چنین کاری در عالم بیداری همانند آن است که سرابی را ببینید که در زمان نزدیک شدن به آن از جلوی چشمانتان محو می شود. به عبارت دیگر، دیدن سراب در خواب به معنی غلط از آب در آمدن تصوراتی است که شما در ذهن خود داشته اید.

تعبیر خواب سراب به روایت محمد بن سیرین

محمد بن سیرین در رابطه با تعبیر خواب سراب می گوید: دیدن سراب در خواب به معنی سخن باطل و نیز علم و دانشی می باشد که سود و فایده ای ندارد. اگر کسی در خواب ببیند در سراب می افتد یعنی باطل را ترک می کند و به راه درست متمایل می شود. اگر کسی در خواب ببیند از خاکی که در زمین سراب وجود دارد می خورد نشانه آن است که از راه علم مال و اموال باطلی را جمع آوری می کند اما آن مال برقرار و پایدار نخواهد بود.

تعبیر خواب سراب به روایت خالد بن علی بن محدالعنبری

خالد بن علی بن محدالعنبری در مورد تعبیر خواب سراب می گوید: دیدن سراب در عالم خواب به معنی عمل پوچ و بیهوده ای است که به انجام نمی رسد. اگر کسی در خواب سراب ببیند یعنی طالب چیزی است که قادر به دستیابی به آن نخواهد بود.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...