چرا باید در ازدواجتان، احساساتتان را نشان دهید؟

در فرهنگ آسیایی و محافظه کارانه ی ما، بسیاری از مردان، مانع بروز احساساتشان نسبت به همسران خود می شوند. برعکس این مسئله نیز، در بسیاری از خانواده ها روی می دهد و زنان، فکر می کنند که نباید احساس عشق و علاقه ی خود را نسبت به همسرشان بروز دهند. با این وجود، آیا می دانستید که ابراز این احساسات، باعث سلامت جسمانی (مانند کاهش فشار خون بالا و به حداقل رساندن حمله قلبی)، در افراد می شود؟ و ازهمه مهمتر، عشق را در زندگیتان تازه و زنده نگه می دارد؟

ابراز احساسات عاشقانه، بهتر است به صورت خصوصی انجام شود؛ اما، عکس العمل ها و رفتارهای معقول و عاشقانه، در محیط های عمومی، عمق عشق و محبت شما را نسبت به همسرتان نشان می دهد؛ این حرکت شما، برای همسرتان بسیار دلچسب است و پیوند قلبی شما و همسرتان را مستحکم تر می کند.

در این مقاله، چند توصیه برای ابراز عشق و احساساتتان آورده ایم تا با انجام دادنشان، ازدواجتان را هیجان انگیزتر کنید.

ـ همسر خود را در مقابل دیگران، تحسین کنید.

ـ مردان می توانند در کارهای خانه و آشپزی به همسرانشان کمک کنند و یا این کارها را همراه همسرشان انجام دهند. کارهای سخت را با شوخی های بامزه تان، هیجان انگیز کنید.

ـ چه کسی می گوید که رابطه های عاشقانه ی  قدیمی در قرن بیست و یک، کارآیی های لازم را ندارد؟ عشق خود را با چند بیت عاشقانه ی زیبا، بیان کنید و اثراتش را در زندگیتان ببینید.

ـ وقتی یکدیگر را می بینید؛ به پای هم بایستید. حتی اگر فرزندان شما، این مسئله را رعایت نمی کنند و به پای شما نمی ایستند؛ شما این کار را بکنید تا فرزندانتان از شما یاد بگیرند.

ـ هر روز همدیگر را ببوسید و دست های همدیگر را بگیرید.

ـ هنگام تماشای تلویزیون همدیگر را در آغوش بگیرید؛ حتی اگر در کنار خانواده تان هستید؛ این کار را بکنید.

ـ با هم، آوازهای عاشقانه بخوانید و برقصید.

ـ از علاقه های یکدیگر حمایت کنید و در انجام کارهایتان، همدیگر را تشویق کنید.

ـ گوش های شنوایی برای یکدیگر باشید.

همچنین، داشتن فرزند، نباید مانع از بروز احساساتتان نسبت به یکدیگر شود. در حقیقت، متخصصین، بر این باورند که ابراز احساسات مثبت والدین نسبت به یکدیگر، تأثیرات مثبتی بر روی فرزندان می گذارد. شما باید نقش خود را خوب بازی کنید؛ تا به جای رسانه های مجازی و اینترنت، بتوانید روی فرزندانتان تأثیرات مثبتی بگذارید. کودکانی که عشق پدر و مادرشان را نسبت به یکدیگر می بینند؛ احساس امنیت و آرامش بیشتری می کنند و به عنوان افراد سالمی در اجتماع رشد می کنند.

پس، با نشان دادن عشق و علاقه خود نسبت به یکدیگر، تأثیر مثبتی روی خانواده و فرزندان خود داشته باشید.

مطالب مرتبط:

5 جمله که هر روز بگویید و ازدواجتان را تقویت کنید!

9 اشتباهی که ازدواجتان را نابود می کند؟

چگونه با تجدید عهدهایتان سالگرد ازدواجتان را جشن بگیرید؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...