چگونه با حل اختلافاتتان، به یکدیگر متعهد بمانید؟

هر ازدواج، فراز و نشیب های مختص خودش را دارد. اگرچه پذیرفتن این مسئله، ناراحت کننده است؛ اما، تضادها، در هر رابطه ای وجود دارند. این تضادها، ممکن است به خاطر انتظارات متفاوت همسرتان رخ دهند؛ شاید هم به دلیل عادات خاص همسرتان به وجود بیایند؛ در هر حال، برای حل مسالمت آمیز این تضادها، به یک تصمیم آگاهانه، قدرت و تعهد نیاز دارید.

اختلاف نظرها، همیشه چیز بدی نیستند. با وجود اینکه تضادها و اختلاف نظرها در روابط، قابل اجتناب نیستند؛ این شما هستید که انتخاب می کنید رابطه تان پیشرفت کند یا در همین مرحله گیر کند. مطمئن شوید که شما و همسرتان، با ذهنی باز با اختلاف نظرهایتان مقابله می کنید.

با این سه روش، یاد بگیرید که به طور موثر با همسرتان ارتباط برقرار کنید:

1.عامل اصلی اختلافاتتان را شناسایی کنید.

اغلب اوقات، اختلافات شما، زمانی ایجاد می شوند که انتظاراتتان برآورده نمی شوند. تفاوتها و تضادهای شما، بعد از ازدواج، بیشتر می شوند و همینطور که سال ها می گذرند؛ فاصله احساسی بین شما و همسرتان، به خاطر مسائل کوچک بیشتر می شود. در اغلب دعواها و اختلاف نظرهای طولانی مدت، عامل اصلی اختلافات، مبهم است. زوج های موفق، می دانند که چگونه اختلاف نظرهایشان را به طرز صحیحی پشت سر بگذارند. این زوج ها، هرگز از رسیدن به ریشه اختلاف نظرهایشان، هراسی ندارند. دایانا ساوایا، نویسنده و متخصص روابط زوجین، معتقد است که اگر ریشه اختلافات، ناشناخته بماند؛ هر محرک کوچکی باعث یک دعوای بزرگ می شود. برای جلوگیری از بروز اختلافات، هرگز از رسیدن به ریشه مشکلاتتان فرار نکنید؛ حتی زمانی که وحشتناک به نظر می رسد؛ حتما این کار را بکنید.

2. از اختلاف نظرهای گذشته تان، تجربه بگیرید.

هرگز به دعواهای گذشته تان، ادامه ندهید. برای یک ازدواج موفق، نباید تمام اشتباه های همسرتان را در ذهنتان لیست کنید. برای اینکه واقعا از درگیری های گذشته درس بگیرید؛ باید ببخشید و بگذرید. واقعیت این است که هیچ کس کامل نیست. زوج های موفق، هرگز اشتباهاتشان را یادآوری نمی کنند؛ چون می دانند که این کار، در روابطشان، تأثیر معکوس دارد. بهترین کار این است که عامل این اشتباهات را شناسایی کنید و سپس، برای حل مشکلاتتان تلاش کنید.

3. حد و مرزهای خود را در نظر بگیرید.

حتی وقتی دعوا می کنید؛ به همسرتان، احترام بگذارید. زوج های موفق، می توانند اختلاف نظرهایشان را کنترل کنند و به توافق برسند. زخم زبان و یا تحقیر همسرتان، به هیچ عنوان، قابل قبول نیست. روش صحیح حل اختلافاتتان، این است که برای افکار و احساسات یکدیگر ارزش قائل باشید. تعارض ها در هر زمانی ممکن است پیش بیایند؛ نکته مهم این است که قوانین صحیحی برای مقابله با آن ها داشته باشید. این کار، باعث می شود که مطمئن شوید شما و همسرتان می توانید مشکلاتتان را به شکل صحیح و موثر حل کنید.

یک ازدواج شاد و سالم، با ارتباط موثر و صحیحِ زوجین، ایجاد می شود. در نهایت، هرگز فراموش نکنید که شما و همسرتان، عضو یک تیم هستید و می خواهید در رابطه تان به بهترین چیزها برسید.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...