تعبیر خواب ختم قرآن گرفتن

ختم قرآن به معنی قرائت و خواندن قرآن مجید از اول تا آخر آن است. ختم قرآن از آغاز اسلام برای پیروان این دین مبین موضوع آشنایی بوده است. پیامبر اکرم (ص) و صحابه ایشان در مورد طریقه ختم قرآن و ثواب انجام آن مطالبی بیان کرده اند. به نظر می رسد تعبیری که از برگزاری مجلس ختم برای اموات و درگذشتگان صورت می گیرد اشاره به عنوان ختم قرآن داشته باشد زیرا از گذشته رسم بر این بوده که در چنین مجالسی قرآن را یک یا چند بار ختم می کردند.

هر یک از ما ممکن است در عالم رویا خواب هایی راجع به قرآن، قرآن خواندن و ختم قرآن گرفتن دیده باشیم. هر یک از این خواب ها تعبیر و تفسیر مختص به خود را دارد. اگر شما هم خواب قرآن خواندن و ختم قرآن دیده اید و علاقه مندید با تعبیر خوابی که دیده اید آشنا شوید با ادامه مطلب همراه ما باشید. در این مجال به پاره ای از تعابیر مرتبط با خواب قرآن خواندن و ختم قرآن اشاره خواهیم داشت.

تعبیر خواب قرآن خواندن از دید معبران بزرگ

قرآن خواندن در عالم خواب به  چهار مفهوم کلی اشاره می کند:

در امان ماندن از بلاها و آفت ها

بی نیازی و استطاعت مالی

کامیاب شدن و رسیدن به آرزوها و خواسته ها

انجام نهی از منکر

ابراهیم بن عبدالله کرمانی در رابطه با قرآن خواندن در خواب می گوید:  اگر کسی در خواب ببیند نیمی از قرآن را می خواند به معنی آن است که نصف عمر او گذشته است. اگر کسی در خواب ببیند صدای قرآن خواندن کسی را می شنود نشانه آن است که دین و ایمانش قوی خواهد شد.

تعبیر خواب مراسم ختم قرآن

به عقیده جابر مغربی قرآن خواندن با صدای بلند به معنی آن است که کار بیننده خواب اوج می گیرد. اگر کسی در خواب ببیند آیه ای از قرآن را می خواند تفسیر آیه ای که در خواب خوانده است تعبیر خواب او خواهد بود. اگر کسی که در عالم بیداری قادر به خواندن قرآن نیست در خواب ببیند قرآن می خواند نشانگر آن است که مرگش فرا خواهد رسید.

تعبیر خواب قرآن خواندن به عقیده خالد بن علی بن محدالعنبری نشان دهنده شرف و بزرگی و سرافرازی و حال خوش بیننده خواب است. اگر یک فرد بیمار در خواب ببیند قرآن می خواند علامت آن است که خداوند بیماری او را شفا خواهد داد. قرآن خواندن در خواب نشانه آن است که بیننده خواب به اعمال خوب و خداپسندانه خود می افزاید و مرتبه و مقامش بالا می رود.

تعبیر خواب ختم قران برای مرده

منوچهر مطیعی تهرانی راجع به تعبیر خواب قرآن خواندن اینگونه بیان می کند: دیدن قرآن در عالم رویا خوابی مبارک و نیکو است مخصوصا اگر در خواب ببینید که مشغول تلاوت قرآن هستید. معبران گوناگون در رابطه با خواندن قرآن و این موضوع که کدام سوره و یا آیه از قرآن را در خواب می خوانید تعبیرهای گوناگونی ارائه کرده اند. به طور کلی دیدن و خواندن قرآن در خواب های ما معنای خوبی دارد به جز یک مورد که بنا به گفته ابن سیرین اگر کسی که توانایی خواندن قرآن را ندارد در خواب ببیند قرآن می خواند به این مفهوم است که عمرش به پایان رسیده و اجلش نزدیک خواهد بود.

تعبیر خواب قرآن خواندن مرده

اگر کسی در خواب ببیند مرده ای قرآن می خواند در صورتی که آیات خوانده شده توسط مرده از آیات رحمت باشد نشانه آن است که آن مرده مورد غفران و رحمت الهی قرار گرفته است.

تعبیر خواب ختم قرآن گرفتن

جابر مغربی در رابطه با ختم قرآن گرفتن در خواب می گوید: اگر کسی ببیند قرآن را ختم کرد بیانگر آن است که به خواسته هایش می رسد. عده ای هم عقیده دارند نشانه آن است که آخر عمر او نزدیک است.

مطالب مرتبط دیگر :

تعبیر دیدن قرآن در خواب

تعبیر خواب کتاب قران هدیه گرفتن

تعبیر خواب جلسه قران در خانه

تعبیر خواب قران در دست گرفتن

32 نظر

  1. سیدمحمد ضیاسیدمحمد ضیاsays:

    سلام من خواب دیدم دارم سوره الانفال را میخونم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام خواندن سوره انفال خوشبختی ودولتمندشدن است

  2. محدثهمحدثهsays:

    سلام و وقت بخیر من دوتا دایی به فاصله دوسال از دست دادم.یکیشون تازگی بوده و ما یه گروه ختم قران و صلوات براش گرفتیم. بنده ظهر ساعت ۴ تا ۶ تقریبا خواب دیدم که تو یه ماشینی هستم وبا یکی از زنهای فامیل داریم تو یه خیابونی میریم که یکی از لنگه کفشهای من درمیاد ودر حینی که راننده دور زد که من کفشم رو بردارم.داییم روکه دوسال پیش فوت کردن دم در خونه ایی دیدم.خیلی خوشگل و ترتمیزو مرتب بود.رفتم که بغلش کنم رفتم تو خونه دیدم مادرم داره نماز میخونه و پسرداییم(پسر همین دایی که تازه فوت کرده)تو اتاقه و چندتاکارت بهمون داد گفت اینهارو دایی اورده گفته اینا ختمهایی هست که باید بخونید مثلا نوشته بود چه روزی چه چیزی بخونید..ممنون میشم تعبیرش رو بگید

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام ممنون بیانگر به وجود امدن دورهمی د رمیان فامیل است و برایشان صلواتی خیرات دهید

  3. مینا جعفریمینا جعفریsays:

    سلام من امروز صبح حدود ساعت ۹ صبح خواب دیدم که من حاجتم رو به یه آقایی میگم و ایشون به من میگه ختم قرآن بگیر ممنون میشم تعبیرش رو بگید

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام در عالم واقع قران را نیز بیشتر در کارهای خود مد نظر قراردهید

  4. مریممریمsays:

    با سلام من خواب دیدم با خانواده داریم میریم مسجد همه لباس سیاه پوشیده بودن ما هم همینطور همه رفتن ولی من به پدرم گفتم من اون کیفو میخوام رنگ شادی داشت (قرمز) ولی پدرم گفت حالا بریم تو بعدا میگیرم بعد رفتیم تو کفش همه سیاه و قهوه ای و شلخته بود یه عالمه مرد داشتن قران میخوندن

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام بر امید و راه و روش درست تعبیر میشود

  5. بهاربهارsays:

    سلام من خواب دیدم که توی یه جمعی هستم نمی دونم شاید توی مسجد بودیم بعد نمی دونم چیشد که قرار شد من قران بخونم براشون منم اولش نمیخواستم قبول کنم نمیدونم شاید به خاط اینکه خجالت می کشیدم اما بعدش میکروفون رو گرفتم شروع کردم به خوندن اولش صدای قران خوندنم بلند بود و من صدای خودم و تشخیصی نمی دادم اما وقتی دیدم که کسی توجه نمیکنه با خیال راحت شروع به خوندن کردم و صوت و لحنم زیبا شد و دیگه اون دلهره و نگرانی نبود وبا جون و دل خوندم واقعا نمیدونم چه سوره ای بود اما یه حسی بهم میگه سوره ی حمد بود البته واقعا مطمئن نیستم میشه بگید تعبیر این خواب چیه؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام نشان دهنده ان است دین و ایمانتان قوی تر خواهدشد و بر اعمال خداپسندانه و نیکوی شما افزوده خواهدشد

  6. ندانداsays:

    سلام ...خواب دیدم درجمعی هستم که دراون جمع حدود سی چهل نفر دیگه هم حضوردارن ....شخصی به مامیگه قران بخونید و من و بقیه اون جمع شروع به خواندن قران میکنیم ...انها ارام زمزمه میکنند ولی من بلند بلند قران میخوانم ...حدود دوصفحه روخوندم ولی نمیدونم چه سوره یاایه ای بود لطفا تعبیر بفرمایید

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام نشان دهنده تلاش شما برای رهایی از اندوه و مشکلات است

  7. حدیث حسنیحدیث حسنیsays:

    سلام من خواب دیدم ده تا مرغ کشتیم و ختم قران گرفتیم وکلی مهمان داریم ومادرم میگه برازیاد شدن رزق وروزی ختم گرفتم یکی ازاین مرغارو نظر حضرت ابوالفضل کردم تعبیرش چیه

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام نشان دهنده رهایی از بلایا و فتنه است

  8. لیلا داددوستلیلا داددوستsays:

    سلام و وقت تون بخیر. خواب دیدم یک موشک به سمت جایی که من و دیگرانی بودیم دارد می آید. فرصت فرار نبود‌ . خیلی ترسیدم اما با خودم گفتم تا به من بخورد در یک لحظه می میرم. بعدش تصمیم گرفتم چشمامو رو ببندم و لحظه خروج روح از بدنم رو ببینم. به دفعه چشمامو رو که باز کردم دیگران نبودن ولی دستم در دست دختر جوانی بود که سر تا پا لباس مشکی به تن داشت ، کنار سرم نشسته بود و با صدای کمی بلند قرآن می خواد من ادامه قرآنی که او می خواند رو می گفتم در خواب آن سوره رو بلد بودم و کلی ادامه آنچه می خواند رو می گفتم فقط چندتا جا یادم نیامد. ( قرآن خواندن رو کامل بلدم ولی سوره های خیلی کوچیک رو حفظم ) ممنون میشوم تعبیر این خواب رو بفرمائید.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام این رویا بیانگر دوری از بلایا و افت ها در زندگیتان است

  9. لیلا مهدیونلیلا مهدیونsays:

    سلام روزتون بخیر همسر من تو خواب دیده که من تو خونمون ختم قرآن برگزار کرده ام می خواستم ببینم تعبیرش چی میشه ؟ ممنون

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام این رویا نشان دهنده رهایی از افت ها و فتنه هاست

  10. بهاربهارsays:

    سلام راستش من یه مدت هست که قبل از خواب سوره واقعه رو می خونم دیشب خواب دیدم که می خوام بخوابم اما یادم افتاد که سوره واقعه رو نخوندم فک میکنم بلند شدم و رفتم کتاب و برداشتم تا بخونم که یهو از خواب پریدم و بعد با خودم گفتم من که دیشب این سوره رو خوندم و بعد قلبم آروم شد فک میکنم دقیقا ساعت حدودای چهار صبح بود که از خواب پریدم میشه بگین تعبیرش چیه؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام خواندن این سوره برای شما خیر زیادی داره هرگز خوندنش رو فراموش نکنین

  11. ناصریناصریsays:

    سلام من خواب دیدم یه جمعی از بزرگ تر ها و بچه ها هستن و من دارم بهشون قرآن آموزش میدم سوره توحید هم بوده

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام موقعیت و مسولیت مهمی خواهید داشت

  12. حدیث قنبری سارانحدیث قنبری سارانsays:

    سلام خسته نباشید من پدرم فوت شده خواب دیدم ختم قرآن گرفتیم خونه ی فکر کنم خالم بود که عکس پدرم رو اپن بود بعد من بلند شدم قران پخش کردم تنهایی تعبیرش چیه؟

  13. آیساآیساsays:

    سلام من خواب دیدم دارم سوره ناس میخونم تعبیرش چیه؟

  14. مسکامسکاsays:

    سلام! من خواب دیدم که در یک‌ ختم بسیار بزرگ اشتراک کرده آم و در میان تمام سی پاره ها من در جستجوی سی پاره دوم استم و آنرا گرفته و داخل یک‌ جای که پر از زن های که قرآن ختم می‌کنند می‌شوم .

  15. عزیز محمدیعزیز محمدیsays:

    نمیدانم

  16. رقیهرقیهsays:

    سلام من خواب دیدم واسه اتفاقات بدی که در این چند روز برامون اتفاق افتاده همه فامیل تصمیم گرفتن برای اینکه از دل ما در بیارم مجلس ختم قرآن بگیرن وهمه مردا رو به همراه خانوادمون دعوت کنند اولین خونه رو یادم نیست ولی خونه دومی که ختم قرآن گرفتن خونه یکی از عمو هام بود ممنون میشم اگه تعبیر خوابمو بگید

  17. مهشبدمهشبدsays:

    سلام من خواب دیدم برا مادربزرگ دوستم که تازه فوت کرده قران میخوندم تو مراسمش با صدای بلند همراه با دعای فرج و صلوات بلند و سوره ناس و ایه الکرسی.ممنون میشم تعبیرشو بگید

  18. بهاربهارsays:

    سلام من خواب دیدم میخام ختم قرآن رو شروع بکنم تعبیرش چیه؟

  19. رضاییرضاییsays:

    خواب دیدم که برادرم مرا مامور کرده که برای ختم قران دوستان و اشنایان را دعوت کنم، من تدارک برگزاری ختم قران را با شوق و ذوق میگیرم. یکی از دلایلش اینست که من ان برادرم را 15 سال است از نزدیک ندیده ام.

  20. محمدرضا ینگی ملکیمحمدرضا ینگی ملکیsays:

    سلام من خواب دیدم یکی دوساعت مانده به اذان صبح مراسم ختم قران برای یکی از درگذشتگان فامیل هایمان فک کنم گرفتن بعد من وارد مسجد میشم برای خوندن قران و برق مسجد رو هم خاموش کردن در تاریکی میخونن بعد بعضیا خوابشون میگیره در موقع خوندن قران ولی یکی از بزرگ فامیل ما ک پیش ما نشسته بود کسی ک خوابش میگیره رو میگه نخواب و بخون و بیدار میشن میخونن و من خودم در حال تلاوت قران هستم و خیلیم راضی بودم در خواب ممنون میشم

  21. الهام الهاميالهام الهاميsays:

    خواب ديدم يكي از امواتم درخواست ختم قران خواست

  22. محمد شمسمحمد شمسsays:

    سلام.من در حال ختم ثرانم و در جز۲۷هستم.اما شبش خواب دیدم.که قران باز کردم بخونم‌ولی دیدم.تموم شده گفتم من جز۲۷امم ولی اونجا دیگه صغحه ای نبود تموم شده بود.معنیش چیه

  23. بهارهبهارهsays:

    سلام من خواب دیدم سر جسدی خانم می‌خوام قرآن ختم کنم ولی دوربرم و بچه ها نمیزارن که من ختم کنم و به دخترم میگم بزارین من قرآن ختم کنم تعبیرش چیست

  24. فاطمهفاطمهsays:

    سلام.من خواب دیدم جلسه قرآن گرفتیم و پسر عموم توی خونه مون داره قرآن میخونه با صدای بلند.منم کنارش بودم بهم گفت بخون ولی من نخوندم و خودش دوباره به خوندنش ادامه داد.لطفاً تعبیرش رو بهم بگید.

  25. مهدیسمهدیسsays:

    تعبیراتون بسیار سطحی و خنده دار واقعا علمش ندارین تعبیر نکنید .

  26. سروهسروهsays:

    سلام مادرم خواب دیده منو صدا زده و من هک گفتن صبر کم قران رو ختم کنم بعد میام. میشه لطف کنید برام تعبیر کنید

  27. مهیامهیاsays:

    سلام خواب دیدم که جز اول قرآن را میخواندم سوره بقره همراه ایت الکرسی برای شفای بیماری... البته در خواب براش قرآن ختم میکردم اما از جز اول شروع کردم؟ تعبیرش چی میتونه باشه؟ بیمار شفا پیدا میکنه؟؟؟

  28. النازالنازsays:

    سلام من خواب دیدم یک مرد گفت بیاید یک سوره از قرآن را ختم کنیم خودش می‌خواند ما پشت سر او من و خواهرم و شوهر خواهرم بودیم من مجرد هستم

  29. ناشناسناشناسsays:

    سلام من حدود ساعت 4 خواب دیم که عموم داره زنگ میزنه من خواهرم جوابش را داد و عموم گفت که من باهاش برم ختم قرآن برای خواندن قرآن من باهاش رفتم داشتیم میرفتیم که من از خواب بیدار شدم لطفا بگید معنی این خواب چیه

  30. ناشناسناشناسsays:

    سلام من حدود ساعت 4 خواب دیم که عموم داره زنگ میزنه من خواهرم جوابش را داد و عموم گفت که من باهاش برم ختم قرآن برای خواندن قرآن من باهاش رفتم داشتیم میرفتیم که من از خواب بیدار شدم لطفا بگید معنی این خواب چیه

  31. مریم ځدرانمریم ځدرانsays:

    سلام دوست عزیز! ھمیشہ در خواب مار و سگ را می بینم کہ مرا تھدید میکند. چی تعبير دارد.

  32. عاتکه خالقیارعاتکه خالقیارsays:

    خواب خواندن کریم که ۲ صفا آن باقی مانده