زنجبیل چگونه برای بهبود سلامت ما معجزه می کند؟

زنجبیل به دلیل عطر و طعم تند و توانایی آن برای کمک به اختلالات دستگاه گوارش، معروف و شناخته شده است. زنجبیل همچنین به عنوان یک عامل ضد التهاب بسیار موثر شناخته شده است. اگر شما تصمیم افزودن زنجبیل بیشتر به رژیم غذایی خود را دارید و به این وسیله می خواهید سلامت خودتان را بهبود ببخشید، ما به شما راه های مختلفی پیشنهاد می کنیم.

• زنجبیل بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید!

1. چای زنجبیل بنوشید: یکی از ساده ترین راه های ورود زنجبیل بیشتر به رژیم غذایی شما، نوشیدن چای زنجبیل است. شما می توانید چای زنجبیل را در انواع آماده با نام های تجاری و یا قرار دادن ریشه زنجبیل تازه در آب گرم درست کرده و بنوشید.

برای تهیه چای زنجبیل، یک قاشق چای خوری چای زنجبیلی و یا پودر ریشه زنجبیل را در یک لیوان بریزید. سپس آب جوش را در لیوان روی زنجبیل بریزید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس چایی را به وسیله تفاله گیر صاف کنید و سپس بنوشید. شما می توانید سه تا چهار فنجان چای زنجبیل در روز بنوشید.

2. زنجبیل را به عنوان ادویه در غذایتان استفاده کنید: اضافه کردن زنجبیل به مواد غذایی می تواند برخی از مزایای بالقوه گیاه را بدون خطرات مصرف مکمل حاوی زنجبیل به شما بدهد. برای اضافه کردن زنجبیل به وعده های غذایی روش های مختلفی وجود دارد.

در وعده های اصلی مانند شام یا ناهار سعی کنید 1 تا 2 قاشق چای خوری پودر زنجبیل را با سوپ یا غذای مورد نظر مخلوط کنید. در محصولات پختنی می توانید حدود نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل را به کلوچه ها یا کیک ها هنگام پختن اضافه کنید.به عنوان یک چاشنی اگر طعم زنجبیل خام را دوست دارید، می توانید نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل تازه را به سالاد یا سوپ اضافه کنید.

3. زنجبیل شیرین درست کنید: اگر شما واقعا طعم زنجبیل را دوست دارید، اما مزه شیرین تر آن را ترجیح می دهید، می توانید زنجبیل شیرین شده را امتحان کنید! درست کردن زنجبیل قندی اصلا سخت نیست اما کمی زمان نیاز دارد. پوست زنجبیل را کنده و تکه تکه کنیدو در یک فنجان بریزید. شما می توانید زنجبیل را به قطعات بزرگتر نیز برش بزنید اما نباید فراموش کنید که این قطعات سریعا خشک می شوند. سپس یک و نیم لیوان آب را با یک و نیم فنجان قند یا شکر مخلوط کرده و در آب بجوشانید. حال زنجبیل را به مخلوط اضافه کنید و حرارت را کم کنید و بگذارید این معجون 20 دقیقه بجوشد. بعد از 20 دقیقه، از یک قاشق برای قرار دادن زنجبیل روی یک قفسه توری استفاده کنید. شما باید زنجبیل را به مدت یک شب خشک کنید. زنجبيل را ظرف مدت سه ماه در یک محفظه بدون نفوذ هوا نگهداری کنید.

4. مکمل های زنجبیل مصرف کنید: زنجبیل نیز به عنوان مکمل به شکل کپسول موجود و قابل خرید است. با این مکمل ها با بهبود سلامت و رفع مشکلات شما به شما کمک می کنند احساس بهتری داشته باشید. برخی از انواع رایج مکمل های زنجبیل عبارتند از:

برای مشکلات معده؛ اگر نشانه های اختلال گوارشی همچون تهوع، نفخ یا سایر انواع سوء هاضمه را داشته باشید، مصرف 1 گرم زنجبیل به صورت روزانه به شما کمک کند تا احساس خوبی داشته باشید. شما می توانید این مقدار را به دوزهای متعدد در طول روز تقسیم کنید، مانند دو دوز 500میلی گرمی یا چهار دوز 250میلی گرم.برای جلوگیری از حالت تهوع در زمان بارداری می توانید در طول روز بین 650 میلی گرم تا 1 گرم زنجبیل مصرف کنید.برای درد آرتروز؛ اگر درد ناشی از آرتروز دارید، مصرف 250 میلی گرم زنجبیل چهار بار در روز به شما کمک می کند و درد شما را تسکین می دهد.

• احتیاط ها در مصرف زنجبیل

1. ابتدا با دکترتان صحبت کنید: همانند هر مکمل گیاهی، قبل از اینکه تصمیم به مصرف زنجبیل داشته باشید، با پزشک خود صحبت کنید. دکتر شما می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا زنجبیل بهترین گزینه است یا اگر ممکن است داروهای قوی تر مورد نیاز است.

2. مصرف زنجبیل را محدود کنید: مقدار مصرف روزانه زنجبیل نباید بیش از 4 گرم در روز باشد. این مقدار شامل زنجبیلی است که شما در چای، غذا و مکملهای غذایی مصرف می کنید.

3. حتما روزانه اطمینان حاصل کنید که مقدار زنجبیلی که در مجموع مصرف می کنید، از 4 گرم بیشتر نشود.

4. اگر زنجبیل با داروهای شما تداخل دارد، از مصرف آن اجتناب کنید. بعضی از داروهایی که می توانند با زنجبیل تداخل دارویی داشته باشند عبارتند از: رقیق کننده های خون مانند وارفارین و آسپرین، داروهای دیابتی؛ افراد مبتلا به دیابت نباید زنجبیل مصرف کنند.

5. در صورت بروز عوارض جانبی، مصرف زنجبیل را متوقف کنید: در صورت مصرف مداوم زنجبیل، در بعضی افراد عوارض جانبی دیده می شود. عوارض جانبی زنجبیل اغلب خفیف است و ممکن است یکی از موارد سوزش معده، اسهال، سوزش دهان و یا آروغ زدن باشد.

• نحوه انتخاب و نگهداری زنجبیل

1. خرید زنجبیل تازه برای چای و آشپزی: ریشه زنجبیل تازه موثرترین شکل این گیاه است و در فروشگاه های مواد غذایی بسیار آسان پیدا می شود. شما باید به دنبال ریشه زنجبیلی با پوست صاف و عطر و بوی زنجبیلی بگردید. ریشه باید سفت و محکم باشد، نه نرم یا خمیر مانند.

شما می توانید یک تکه زنجبیل زنده و دست نخورده را تا چهار هفته در یخچال خود ذخیره کنید. فقط باید آن را در دستمال کاغذی قرار داده و یا در یک کیسه کاغذی قهوه ای قرار دهید.

همچنین می توانید تکه های زنجبیل را در یک کیسه پلاستیکی یا ظرف در یخچال قرار دهید. زنجبیل خرد شده برای چند روز در یخچال نگهداری خواهد شد.

2. مقداری از زنجبیل های خشک شده را نگه دارید: پودر زنجبیل خشک شده نیز راه خوبی برای افزودن زنجبیل در رژیم غذایی شماست. شما می توانید پودر را به کلوچه ها، کوکی ها، کیک و دیگر خوردنی ها اضافه کنید. شما ترجیحا باید پودر زنجبیل ارگانیک را انتخاب کنید نه انواع فرآوری شده آن.

پودر زنجبیل را نیز می توانید در قفسه ادویه خود نگه دارید تا زمانی که تاریخ انقضا آن برسد. همیشه بسته بندی را بررسی کنید تا زمانی که تاریخ انقضا آن تمام شود. بعد از آن پودر زنجبیل قابل استفاده نیست.

مطالب مرتبط :

آیا زنان باردار می توانند از زنجبیل تازه استفاده کنند؟

آیا زنجبیل در درمان بیماری نقرس موثراست؟

آیا زنجبیل برای رفلاکس معده به مری مفید است؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...