تعبیر خواب ترسیدن از یک نفر (2)

شاید تا به حال برای بسیاری از ما پیش آمده باشد که در عالم خواب ببینیم در موقعیتی ترسناک و دلهره آور قرار گرفته ایم. ایجاد این حالت ترس و دلهره در خواب های ما می تواند به اشکال مختلفی خود را نشان دهد. ممکن است دیدن جانوری وحشی در خواب عامل ایجاد ترس و وحشت در ما باشد. یا مشاهده این که در مکانی تاریک و ناشناخته حضور داریم اسباب نگرانی و تشویش خاطر ما را فراهم سازد. یا در خواب شاهد صحنه های هولناک و حوادث مخاطره آمیزی باشیم که از جهات گوناگون امنیت ما را به خطر بیندازند. مانند پرت شدن از ارتفاع، تصادف کردن، مورد حمله گرفتن از جانب دشمن و ... دیدن این قبیل خواب ها و موارد نظیر آنها در عالم خواب همه و همه از مصادیق ترس و وحشت در خواب است.

ترسیدن از یک نفر در عالم خواب

اما یکی از موضوعاتی که ممکن است در خواب و رویا عامل ترس و نگرانی بیننده خواب شود ترسیدن از یک نفر و یک شخص است که وجود او در عالم خواب باعث ایجاد ترس در بیننده خواب می شود. باید توجه داشت برای بیان تعبیر خواب ترسیدن از کسی لازم است دو حالت کلی را در نظر داشته باشیم. در حالت اول فرد در خواب می بیند که از کسی می ترسد ولی نمی داند که ترس او از جانب چه کسی است. به این ترتیب شخصی که موجب ترس بیننده خواب می شود فردی ناشناس خواهد بود. در حالت دوم بیننده خواب رویای ترسیدن از کسی را می بیند که در عالم واقعیت او را می شناسد و برایش فردی آشنا و نزدیک است. به طور مثال یکی از اعضای خانواده، دوستان و آشنایان خود را در خواب می بیند و از او می ترسد. با توجه به این دو حالت کلی تعبیر خواب ترسیدن از کسی از جهت ناشناس یا آشنا بودن شخصی که در خواب از او ترسیده ایم معانی متفاوتی خواهد داشت. در ادامه به بیان تعبیر خواب در مورد هر یک از این دو حالت اشاره می شود.

ترسیدن از کسی

تعبیر خواب ترسیدن از یک نفر که ناشناس است

به عقیده محمد بن سیرین اگر کسی در خواب ببیند از شخصی می ترسد اما نداند که آن شخص چه کسی است نشان دهنده آن است که مساله ناراحت کننده ای از جانب عامل ترساننده متوجه بیننده خواب خواهد شد.

تعبیر دیگری که در رابطه با ترسیدن از کسی ناشناس در خواب صورت می گیرد به معنی آن است که به زودی ایام غم و ناراحتی های بیننده خواب به پایان خواهد رسید. به همین جهت ترسیدن از یک نفر در خواب که هویتی نامعلوم و بیگانه دارد به خیر و خوبی تعبیر می شود و بیننده خواب باید در آینده ای نزدیک منتظر وقوع اتفاقات خوب و خوشایند در زندگی خود باشد. در نتیجه تعبیر کلی این رویا در خواب نشانه برطرف شدن مشکلات و رسیدن به خواسته ها و آرزوها خواهد بود.

تعبیر خواب ترسیدن از کسی که او را می شناسیم

اگر کسی در خواب ببیند از شخصی می ترسد که او را می شناسد و در عالم واقعیت یکی از دوستان، بستگان و اطرافیان او است به معنی آن است که بیننده خواب از جانب نزدیکان و اطرافیان خود دچار ضرر و زیان و صدمه می شود. دیدن چنین موضوعی در خواب می تواند نشانگر آن باشد که فرد به دلیل رفتارهای اطرافیان دچار احساسات منفی و ناامیدی می شود و در امورات زندگی خود به مشکل بر می خورد. مفهوم دیگری که ترسیدن از کسی در خواب که برای ما آشنا است بیان می شود به معنی کسب موفقیت در کارها است. منتها موفقیتی که به دلیل رفتار ناپسند دیگران تبدیل به غم و ناراحتی می شود.

مطالب مرتبط:

تعبیر خواب ترسیدن از شخصی

تعبیر خواب ترسیدن از چیزی

تعبیر خواب ترسیدن از شیطان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...