چرا متاهل ها خیانت می کنند؟

بیش از40 درصد زوج‌های متاهل، تحت‌تاثیر خیانت قرار دارند؛ و علی‌رغم این درصد بالا، بیشتر مردم، حتی آن‌هایی که خیانتکار بوده اند؛ بر این عقیده اند که خیانت نادرست است. پس چرا این اتفاق می‌افتد؟ متاسفانه، دلایل بسیار زیادی وجود دارد! ازدواج ناموفق یکی از محرک‌های متداول است، خیانتکار چندین بار تلاش کرده تا مشکلات را حل کند ولی موثر نبوده است. شاید زن، نظرش در مورد ازدواج عوض شده بود و یا مرد نسبت به توجه همسرش، به نوزاد جدید حسادت می‌کرده است و هیچ کدام مهارت لازم برای برقراری ارتباط با این احساسات را نداشته اند. یک احتمال دیگر وجود دارد؛ شاید، همسر خیانتکار، در کودکی مورد بی‌توجهی یا سوء استفاده قرار گرفته است و یا والدین خیانتکار داشته است. در موارد کمی، خیانتکار، ارزش تک همسری را نمی داند، دچار کمبود محبت است و یا به عواقب آن اهمیت نمی دهد.

انگیزه خیانت در مرد و زن متفاوت است!

مردانی که خیانت می کنند رابطه ی جنسی و توجه بیشتری نیاز دارند. مردان، عشقشان را بیشتر به صورت فیزیکی نشان می دهند، آن ها از کلمات زیبای احساسی برای همسرانشان استفاده نمی کنند. پس، رابطه ی جنسی راه مهمی برای ارتباط و صمیمیت است. اگر مرد از رابطه ی جنسی ناراضی باشد؛  برای مثال، به دفعات، توسط همسرش تحقیر شده باشد، این رد شدن را به دل می گیرند و به راحتی آن را به معنی دوست نداشته شدن می داند. زمانی که زنان خیانت می کنند، سعی در پر کردن خلا عاطفیشان دارند. زنان، معمولا از قطع رابطه با همسر شکایت می کنند و آرزوی خواسته شدن و محبوب بودن دارند. در بیشتر مواقع، خیانت راهی برای عبور از این شرایط است. او به طور جدی به دنبال ترک ازدواج خود است و این فردِ دیگر، به او کمک می‌کند که این کار را بکند. در مطالعه ای که روی زنان و مردانی که رابطه ی خارج از ازدواج دارند انجام شده، هم مرد و هم زن به امید بهبود زندگی جنسیشان و به دلیل این که احساس می کردند رابطه  با همسرشان در حال نابودیست خیانت کرده اند.

دلایل خیانت متاهل ها

هزاران دلیل دیگر برای ایجاد رابطه ی خارج از ازدواج وجود دارد. در حقیقت همانطور که این لیست نشان می دهد دلایل خیانت بسیار است:

_ اجتناب از بحث و گفتگو در صورت اختلاف نظر

_ ازدواج سرد و بدون رابطه ی جنسی

_ احساس بی ارزشی و بی توجهی

_ غرور و تکبر

_ چون مرد/زن می تواند

_ حق به جانب بودن

_ فرصت

_ تعارض بیش از حد

_ به دنبال هیجان بودن

_ افزایش اعتماد به نفس

_ به دنبال شکار مورد جدید بودن

_ تمایل به ماجراجویی

_ احساس ناراحتی عمیق

_ پشیمانی(بعد از ازدواج نظرش عوض شده است)

_ احساس به دام افتادن

_ نا امنی

_ انتقام

_ فشارهای مالی

_ فرار از واقعیت

_ به دنبال خوشگذرانی یک شبه بودن

_ اعتیاد به رابطه ی جنسی

_ خودخواه بودن

_ یک خیانتکار حرفه ای بودن

_ داشتن مشکل روانی (مثل جنون یا اختلال شخصیت مرزی) یا سوء استفاده از مواد مخدر.

 در برخی ازدواج ها، خیانت راهی برای در خواست کمک است. در واقع طرفین می دانند که مشکلی وجود دارد؛ اما به روی خود نمی آورند. در این حالت، شخص خیانتکار تلاش می کند تا راهی برای مطرح کردن مشکل بیابد. در بقیه ی موارد، فرد خیانتکار، خیانت را به عنوان استراتژی برای اتمام یک ازدواج ناموفق می بیند. صرف نظر از دلایل اصلی همسر خیانتکار، خیانت می تواند مخرب یک رابطه یا کاتالیزوری برای بازسازی مجدد آن باشد؛ بستگی به این دارد که چگونه به خیانت رسیدگی شود.

وقتی به شما خیانت شده است!

 اگر شما کسی هستید که مورد خیانت قرار گرفته، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید،  شما مسئول تصمیم همسرتان به خیانت نیستید. شما نباید به خاطر رفتار او، خود را سرزنش کنید. ممکن است بخواهید بررسی کنید که چطور رابطه ی خود و همسرتان به اینجا ختم شد. مسائل و مشکلات بین خودتان را شناسائی کنید تا بتوانید مشکلات اساسی را حل کرده و رابطه ی نزدیکتر و صمیمی تر داشته باشید.

مطالب پیشنهادی :

چرا مردان متاهل دوست دختر دارند ؟

چرا مردان به همسرانشان خیانت می کنند ؟

آیا به همسر خیانتکار شانس دوباره بدهید؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...