چرا مردان متاهل دوست دختر دارند ؟

یکی از مسایلی که در زندگی زناشویی بین زن و شوهر مشکل ایجاد کرده و ادامه زندگی مشترک را با خطر جدی روبرو می کند، خیانت مرد به همسر و ارتباط پنهانی او با فردی دیگر است. در چنین شرایطی مرد با زیر پا گذاشتن پیمان زناشویی که در آغاز زندگی مشترک با همسر خود بسته، وارد رابطه با شخصی دیگر شده و زن، قربانی خیانت همسر می شود. متاسفانه به دلیل گسترش ناهنجاری های اجتماعی و کم رنگ شدن نقش نظام خانواده در دنیای امروز، بیش از پیش شاهد این پدیده شوم و در نتیجه تزلزل بنیان خانواده ها هستیم. فروپاشی خانواده هایی که مدت زمان زیادی از تشکیل آنها نگذشته و بالا رفتن آمار طلاق در جامعه، از پیامدهای تلخ این پدیده است. خیانت مرد به همسر و داشتن معشوقه یا دوست دختر، از موانع موجود بر سر راه حفظ و ادامه زندگی مشترک زوجین بوده و مانند هر مساله اجتماعی دیگر، برآمده از عواملی چند است که باید به طور دقیق بررسی و مطالعه شود.


چرا متاهل ها خیانت میکنند؟

دلایلی که سبب خیانت مرد به همسر می شود:

ازدواج اشتباه و ناآگاهانه: مساله ازدواج و انتخاب همسر مناسب، امری خطیر و سرنوشت ساز در زندگی هر فرد است. برای این که بتوانیم ازدواجی موفق داشته و به زندگی سالم و پایدار برسیم، در زمان انتخاب همسر باید آگاهی کافی از نیازها و توقعات خود و شناخت صحیح از طرف مقابل داشته باشیم و بر اساس ملاک های اصلی ازدواج، فرد مناسب را انتخاب کنیم. بر این اساس، کسی که با عدم شناخت درست و به طور ناآگاهانه وارد زندگی مشترک می شود نمی تواند به حس رضایتمندی پس از ازدواج رسیده و احساس شکست و ناکامی خواهد داشت. عموما مردانی که بعد از ازدواج متوجه انتخاب نادرست خود و عدم تطابق واقعیت با آنچه که انتظار داشته اند می شوند، به خیانت به همسر و ارتباط با زن دیگر متمایل می شوند. در این حالت زن به طور ناخواسته قربانی خودخواهی مرد می شود. عکس این مساله هم صادق است و زنانی که ازدواج موفقی نداشته و احساس رضایت از زندگی با همسر خود ندارند، برای جبران کمبودهای عاطفی خود آلوده به خیانت و ارتباط با شخص دیگر می شوند.

پیشنهاد می شود از  پرسش و پاسخ های مطلب چگونه دوست پسرمان را به خود وابسته کنیم ، دیدن بفرمایید.

دلایل مهم خیانت مردان متاهل

برطرف نشدن نیازهای زناشویی: یکی از دلایل مهمی که سبب خیانت مردان متاهل به همسران خود می شود، برطرف نشدن نیازهای طبیعی و مشروع مرد از سوی همسر است. از مهم ترین این نیازها، نیاز جنسی مرد است. زمانی که نیازهای جنسی و عاطفی مرد توسط زن نادیده گرفته شده و مرد در قبال خواسته های غریزی خود پاسخ درست و در حد انتظار دریافت نمی کند، چاره ای نمی بیند جز این که برای رفع احتیاجات خود به ارتباطی بیرون از زندگی مشترک پناه ببرد. عمدتا سردمزاحی و اختلالات جنسی که ممکن است زنان به علت های گوناگون دچار آن باشند، به این مساله دامن می زند. این در حالی است که عموم افراد گمان می کنند مردان خائن از آن جهت که به همسر خود علاقه قلبی نداشته یا دچار ضعف در علاقه شده اند و مانند گذشته پایبند به زندگی خانوادگی نیستند وارد رابطه دوستی با جنس مخالف می گردند. اما حقیقت امر آن است بسیاری از مردان زمانی که قلبا عاشق همسر و زندگی مشترک خود هستند به دلیل احساس کمبود در ارضای نیازهای جنسی و احساسی خود، درگیر رابطه با زنان و دختران دیگر می شوند.

رفتار نادرست زن: زنی که مدام بر سر شوهرش غر می زند، داد و فریاد می کشد و در بحث و دعوای کلامی، مرد را مورد تحقیر و سرزنش قرار می دهد کم کم محبت و عاطفه شوهر را نسبت به خود از دست خواهد داد. چنین رفتارهایی برای مرد تداعی کننده این معناست که زن نقش ریاست و مدیریت در زندگی مشترک را به عهده گرفته و با رفتاری سرد و تحکم آمیز از ظرافت زنانه خود دور شده است. در این شرایط، مرد نسبت به همسر خود دلسرد شده و علاقه قلبی و احساسات عاشقانه نسبت به زن در وجودش رنگ می بازد و برای جبران کاستی ها و نواقص زندگی مشترک در پی تجربه روابط عاشقانه جدید می رود.

خانواده های ناسازگار: بروز اختلافات و عدم سازگاری بین خانواده های زن و مرد مخصوصا اختلافاتی که میان خانواده شوهر با عروس پیش می آید به تدریج سبب می شود روابط زن و شوهر دچار تغییر شده و به سمت تیرگی و عدم تفاهم برود. این حالت زمانی بیشتر ایجاد می شود که مرد شخصیت مستقلی نداشته و وابستگی بیش از حد به خانواده خود داشته باشد و رفتارهایش از سوی آنها کنترل و جهت دهی شود. با این اوصاف، مرد نسبت به خواسته های زن بی توجه شده و سعی می کند طبق سلایق و تمایلات خانواده اش رفتار کند زیرا از این طریق او می تواند رضایت خانواده را به سمت خود جلب کرده و از سوی آنها بیش از پیش حمایت و پشتیبانی شود. بروز این مسایل رفته رفته میزان اختلافات را در بین زوجین  افزایش داده و بی مهری دو طرف را نسبت به هم رقم می زند.

چرا همسرم دوست دختر دارد

تمرکز بیشتر زن بر کار و فرزندان: زنانی که شاغل هستند و به علت مشغله کاری ساعات زیادی را بیرون از خانه می گذرانند نسبت به زنان خانه دار انرژی و زمان کمتری برای پرداختن به زندگی شخصی دارند. آنها هنگام بازگشت به خانه به دلیل خستگی و فشارهای ناشی از وظایف شغلی و انجام کارهای داخل خانه، قادر نیستند به درستی به امور مربوط به همسرداری رسیدگی کنند. این اتفاق همچنین ممکن است زمانی بیفتد که زوجین صاحب فرزند شده و بیشتر توجهات زن به انجام وظایف مادری و بچه داری معطوف شود. لزوم مراقبت و رسیدگی به فرزند، تمرکز زن را از سایر وجوه زندگی دور کرده و او را از ادای حقوق همسری غافل می کند. بی توجهی زن برای مرد پیام آور این نکته است که زن دیگر مثل سابق به او علاقه و وابستگی نداشته و وفادار نیست. مرد با بروز این احساس، علاقه و انگیزه خود را نسبت به زندگی مشترک از دست داده و عملا به سمت بی وفایی به همسر سوق داده می شود. مردانی که دچار دلسردی از زندگی می شوند برای پوشاندن نقاط ضعف زندگی خو، به روابط خارج از محدوده زندگی مشترک و ارتباطات پنهانی با جنس مخالف رو می آورند.

فساد اخلاقی مرد: مردانی که در دوران جوانی و قبل از ازدواج، روابط آزاد و بی قید و شرط با جنس مخالف دارند، احتمال بیشتری دارد که بعد از ازدواج و رسیدن به زندگی مشترک، به همسر خود خیانت کنند. چنین مردانی از آنجا که تعهد اخلاقی پایینی داشته و عادت به ارتباط نامتعارف با جنس مخالف به عنوان دوست دختر دارند نمی توانند در زندگی مشترک قابل اعتماد و اطمینان بوده و نسبت به همسر خود وفادار باشند. تنوع طلبی و تمایل به چندهمسری در این دسته از مردان متاهل، آنها را به ارتباط و دوستی با زنان و دختران پیش می برد.

ناهنجاری های اجتماعی: گسترش فساد و بی بند و باری یکی از مهم ترین دلایلی است که منجر به تزلزل نظام خانواده و بروز مشکلات گوناگون فردی و اجتماعی می شود. با رواج روزافزون ارتباطات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، پدیده های نابهنجار نفوذ بیشتری پیدا می کنند. یکی از این پدیده ها که در جوامع امروزی در حال گسترش است پدیده ای به نام دوستی اجتماعی است. دوستی اجتماعی یا دوستی با جنس مخالف همان چیزی است که در گذشته بیشتر بین جوانان مجرد و تحت عناوین دوست پسر و دوست دختر شکل گرفته است و در حال حاضر در بین جمعیت متاهلین نیز نفوذ کرده است. ارتباط پنهانی مردان متاهل با دختران و زنان جوانان تحت عنوان دوستی اجتماعی در واقع سرپوش گذاشتن به رابطه ای است که یک مرد متاهل علیرغم داشتن همسر با دوست دختر خود دارد.

کاربران گرامی چنان چه در همین زمینه نیاز به مشاوره دارند میتوانند در بخش نظرات سوال را مطرح کنند و یا با مشاور سایت در این بخش : ارتباط با ما در تماس باشند.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...