تعبیر خواب ادیان

بسیار اتفاق می افتد که در رویا، سمبل هایی از ادیان مختلف را مشاهده کنیم یا با انسان هایی از ادیان مختلف رو به رو شویم. سمبل ادیان گوناگون می تواند به چالش های مذهبی و دینی شما مرتبط باشد که هم اکنون و در زندگی بیداری با آن ها رو به رو هستید. بسته به این که شما در واقعیت چه دینی داشته و چه پیش زمینه ای نسبت به ادیان مختلف دارید، این رویا نیز مفاهیم مختلفی می پذیرد. این رویا می تواند تصویرگر فردی متعصب باشد که دین افراد را ملاک قضاوت درباره ی آن ها قرار داده و برای ارزش انسان ها، درجه بندی نامعتدلی قائل است. برای تفسیر و شناخت چنین سمبل هایی، بیش از هر چیز باید به کتب دینی مراجعه کرد. در کتاب تفسیر المیزان، در این رابطه می خوانیم: (این نام ها و نام گذاری هایی که دارید، از قبیل مومنین، یهودیان، مسیحیان، صائبیان، اینها نزد خدا هیچ ارزشی ندارند، نه شما را مستحق پاداش می کند، و نه از عذاب او ایمن می سازد.)

هم چنان که یهود و نصاری، بنا به حکایت قرآن می گفته اند: (داخل بهشت نمی شود، مگر کسی که (به خیال ما یهودیان) یهودی باشد، و یا کسی که (به زعم ما مسیحیان) نصاری باشد) ، بلکه تنها ملاک کار، و سبب اخترام، و سعادت، حقیقت ایمان به خدا و روز جزاء است و نیز عمل صالح است. (ج 1 ص 292) به این ترتیب، ادیان در رویا می تواند به نوعی دسته بندی که در ذهن شما شکل گرفته و معیار نگاه شما به انسان و جامعه شده است ، اشاره داشته باشد. اگر در چنین رویایی، به هر دلیل احساس اضطراب و ترس یا نگرانی را تجربه کنید، نشان دهنده ی تاثیر منفی این دیدگاه ها و افکار نا متعادل است که درونیات شما را انباشت کرده و جلوی نگاه واقع گرای شما را گرفته است.

تعبیر خواب ادیان های مختلف

شما در این زمان در تلاش هستید تا راه حلی برای برون رفت از برخی نگرانی های روزمره ی خود، که مستقیما با این مفاهیم مرتبط هستند را بگیرید. این رویا پیامی از جانب ضمیر ناخودآگاه شما می باشد که از شما می خواهد تا سطح اگاهی خود را بالا برده و با نگاه عادلانه تری به انسان ها و معیار هایی که برای دسته بندی و ارزش گذاری آن ها انتخاب کرده اید، داشته باشید، و در صورت نیاز، در مورد معیار های خود، به خصوص معیار های غیر منطقی و بی پایه که در شما تنش و نگرانی ایجاد می کنند داشته باشید.

این مطلب در آیات قرآن، مکرر آمده است که سعادت و کرامت هر کسی، دائر مدار و وابسته به عبودیت است نه به نام گذاری، پس هیچ یک از این نام ها، سودی برای صاحبش ندارد، و هیچ وصفی از اوصاف کمال، برای صاحبش باقی نمی ماند، و او را سود نمی بخشد، مگر با لزوم عبودیت. و حتی این نام گذاری ها، انبیاء را هم سود نمی بخشد. (انبیاء هم اگر شرک بورزند، اعمالی که کرده اند بی اجر می شود. (سوره ی انعام، آیه ی 88) تفسیر المیزان، ج 1 ، ص 293)

در مجموع می توان گفت که چنین رویایی به چالش های و پرسش های شما درباره ی مردم جامعه و دیدگاه جمع درباره ی دین اشاره دارد. از طرفی باید بدانید که تمام انسان هایی که در رویا مشاهده می کنید سمبل بخشی از شخصیت شما هستند. شما هم اکنون در حال بررسی ابعاد گوناگون دیدگاه جامعه شناسی و دینی خود نسبت به جامعه هستید. چالش هایی که در رویا مشاهده می کنید به این معنا نیست که قرار است اتفاقی در واقعیت بیوفتد و دین داری یا جامعه ی شما را طبق خوابی که دیده اید متحول کند. شما صرفا در حال مشاهده ی نحوه ی جهان بینی و ایده های خود هستید که در قالب سمبل های گوناگون ظاهر می شوند.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

1 نظر

  1. دریادریاsays:

    سلام. دیشب خواب دیدم از یه جای رد میشدم یه گروه یهودی اونجا بودن که میخواستن برن امامزاده و من باهاشون رفتم و محکم ضریح امامزاده رو گرفتم و یهو متوجه شدم کسی که سالها پیش عاشقش بودم ولی هیچوقت باهاش کلامی حرف نزده بودم اونجا بود و داشت با لبخند نگاهم میکرد ولی من گفتم ازدواج کردم و بهتره بهش نگاه نکنم. بعد اومدیم بیرون و بهم احترام میذاشتن و تو یه مهمونی بهم گفتن قراره به خاطر تو کتاب مقدس چاپ شه و گفتم بله . تو خواب یهودی ها بد نبودن و با خودم نمیگفتم اینا بد هستن و مثل ما مسلمونا بودن.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام دچار اعتقادات و تفکرات اشتباهی میشین سعی کنین زیاد روی نظرات و احساساتتون پا فشاری نکنید