طالع بینی بچه متولد اسفند ماه

همانطور که می دانید اکثر بچه ها را در زیر برگ شلغم پیدا می کنند. چندتایی از آن ها نیز لک لک در بقچه ای که از منقارش آویزان شده است می آورد ، بعضی از آن ها هم در کیف سیاه آقای دکتر به بیمارستان آورده شده اند. ولی نوزاد کوچولوی اسفندی شما از این قاعده مستثنی است. او سوار بر پرتو مهتاب از سرزمین پریان آمده است. اگر با دقت به چهره او بنگرید هنوز انعکاس چهره پریان و درختان اسرار آمیز را در چشمان رویایی و کوچک او می بینید . حتی شاید غبار ستاره ها را نیز در پشت گوش او لمس کنید. با لهایش ممکن است در موقع رسیدن به اتاق زایمان محو شده باشد ولی احتمالا هنوز محل اتصال آن ها به بدن او کمی برجسته است.

احتمالا کارت تبریک هایی را که برای تازه مادران چاپ می کنند دیده اید.مطمعن باشید نقاشی که تصویر این نوزادان چاق و تپل و سرخ و سفید را در حال پرواز کشیده است از کودک متولد اسفند به عنوان مدل استفاده کرده است. حالا شاید فکر می کنید که می توانید پس از پاک کردن غبار ستاره ها از پشت گوشهایش این بچه را تحت کنترل کامل خود در آورید. وقتی که تکه ای گوشت نرم و ظریف است شاید بتوانید. ولی توصیه می کنم بیشتر فکر کنید. چون او هم مثل بچه های جیغ جیغوی فروردین یا بچه های پرتوقع مرداد یا بچه های لجباز اردیبهشتی ، هر چیزی را که می خواهد بدست می آورد. تنها تفاوت او با این بچه ها آن است که در کارهای خود را از طریق لبخندهای شیرین و جذاب خود پیش می برد.

به محض آن که جوهر نوشته های روی شناسنامه فرزند متولد اسفندتان خشک شد اگر پسر است نام او را برای ایفای نقش اصلی در فیلم پیترپان و اگر دختر است برای ایفای نقش اصلی در فیلم آلیس در سرزمین عجایب ثبت کنید. بچه های متولد اسفند خیلی دوست دارند نقش پیترپان و آلیس را بازی کنند و برای اجرای این نقش ها به صحنه تئاتر نیاز ندارند. آنها در هشتاد سالگی هم می توانند چنین نقش هایی را بازی کنند. والدینی که همواره آرزو می کنند بچه آن ها هیچ وقت بزرگ نشود با داشتن فرزند متولد اسفند به آرزوی خود می رسند . مرور زمان بر آ« ها تاثیر نمی گذارد و همیشه روحیه ای بچه گانه ، رویایی و خیالباف دارند و تا ابد می توانند در این رویاها و تخیلات خود فرو بروند.

بچه های متولد اسفند ماه

این کودک عجیب و غریب شما به محض آنکه بدان حد رشد کرد که توانست چهار دست و پا به طرف کوزه مربا بخزد و پشت او پنهان شود به طور آشکار نشان می دهد که دوست دارد در دنیایی خیالی زندگی کند . او از سرپیچی کردن از برنامه های عادی و یکنواخت روزمره لذت می برد. زمانی که روی صندلی بلندش در آشپزخانه نشسته است اگر نقش یک ملکه یا دلقک را برای او بازی کنید آنگاه او نیز مثل فرشته ها غذا خواهد خورد.کافیست یک آباژور روی سرتان بگذارید و گردنبندهای قدیمی خود را به گردن آویزان کنید یا روی سرتان کلاه گیس بگذارید . بعد با روژلب و گچ روی صورت خود نقاشی کنید و بقیه کار را به عهده تخیل پرقدرت او بگذارید تا بقیه کار را انجام دهد. وقتی بزرگتر شد چند تا بادکنک به در و دیوار آویزان کنید و موسیقی ملایمی برایش بگذارید و اسباب بازی هایش را دوروبرش بریزید ، کمی ذرت بو داده جلویش بگذارید و بگویید که در سیرک نشسته است. بعد با خیال راحت به کارهای خود برسید.

وقتی که به سن مدرسه رفتن می رسد خواب های عجیب و غریب او شروع می شوند. بعد یک صبح بهاری موقعی که دارید بند کفش های او را می بندید زیر گوشتان حرفی می زند که با شنیدن آن شوکه می شوید. او از شما می پرسد : حدس بزن دیشب چه کسی را دیدم ؟ شما مودبانه زیرلب من من می کنید و از خود می پرسید : یعنی آن پیراهن سبز او چه شده است ؟ و بعد به یکباره یادتان می آید دیروز موقعی که وانمود می کردید او بهترین خرس عروسکی اش است پیراهن را تن او کرد . پرسید : چه کسی را دیدی ؟ او با بی خیالی می گوید : مادربزرگ را دیدم. چلحظه با هم حرف زدیم. ولی او مجبور بود برود . گفت که فرامنکنی شمعدانی ها را آب بدهی و آن پول را برای عمو کلارنس بفرستی.

از آنجا که مادربزرگ قبل از دنیا آمدن او مرده بود این موضوع کمی شما را نگران می کند. بخصوص وقتی که این حرف را قبل از صبحانه می شنوید احساس می کنید حالت تهوع دارید. ولی این دل آشوب و اضطراب در مقایسه با آنچه بعد از صبحانه حس می کنید ناچیز است. در آن موقع که او مدرسه است و پستچی برایتان نامه ای از عمو کلارنس می آورد. پنج سال است که شما از او هیچ خبری نداشتید و حال از شما خواسته که به او مقداری پول قرض بدهید تا بتواند کار جدیدی را شروع کند.

خصوصیات بچه های متولد اسفند ماه

حتی هوشمندترین پدر و مادرها هم در موقع برنامه ریزی برای کودکان متولد اسفند خود دچار مشکل می شوند. برنامه ریزی و کارهای ثابت و یکنواخت روزمره دشمنان طبیعی بچه های متولد اسفند هستند و آن ها همه تلاش خود را می کنند تا از این جور کارها سرپیچی کنند. نوزادانی که وارونه می خوابند یعنی تمام شب بیدار هستند و روزها می خوابند معمولا متولد اسفند هستند. او می خواهد هر وقت که گرسنه است بخورد، هر وقت خوابش می آید بخوابد ، و با هر چیز که توجهش را به خود جلب می کند بازی کند و برایش فرقی نمی کند که کجا و چه موقع از شبانه روز باشد. هر زمان دیگری که بخواهید به او غذا بدهید یا او را بخوابانید و یا با او بازی کنید کار بسیار مشکلی در پیش رو خواهید داشت. البته این رفتار او معقولانه به نظر می رسد ولی موضوع این است که زمان های گرسنگی ، خستگی ، و بازیگوشی او ممکن است از امروز تا فردا تغییر کند . بنابراین بهتر است شما خود را بابرنامه های او تطبیق دهید. او بندرت ممکن است برای وارد کردن شما به پیروی از خواسته هایش جیغ و داد به راه بیندازد و بداخلاقی کند. بلکه بتدریج با روش های غیرمستقیم و پیچیده خود شما را تسلیم خواسته های خود می کند. شاید حتی خودتان هم شیفته این آزادیخواهی او شوید و در ساعاتی که باید به او غذا میدادید بدون احساس نگرانی با همسایه خود گپ بزنید و یک فنجان قهوه بخورید و تا صبح با فرزند خود نمایش شاهزاده و قورباغه را بازی کنید و وسط یک روز غمزده و تاریک زمستانی یک کاسه سوپ سبزی و یک فنجان شیرکاکائو داغ بخورید و لذت ببرید. حتی شاید روزی برسد که او به شما یاد بدهد که نباید به آن ساعت احمق که چند تکه آهن پاره بیش نیست اجازه داد که مثل یک دیکتاتور خشن زندگی شما را کنترل کند و برای شما تعیین تکلیف نماید.

چگونگی رفتار به بچه های اسفند ماهی

بچه متولد اسفند به توجه و ستایش بسیار نیاز دارد . او به استعدادها و توانایی های خود اطمینان ندارد و باید تشویق شود که اتکا به نفس پیدا کند . به علاوه او به تنهایی نیز احتیاج دارد. بنابراین هز زمان که به یکی از آن حالات اسرارآمیز خود فرو رفت و منزوی شد بگذارید در تنهایی خودش بماند. ذهن او یک میلیون سال نوری از شما فاصله دارد و شما قادر نیستید او را درک کنید و همپای او جلو بروید . نگران نباشید بعد از مدتی برای خوردن سوپ سبزی و کاکائوی داغ برمیگردد فقط احتمال دارد وقت ناهار خود را به عضر تغییر داده باشد. چنانچه به شما گفت که همراه با مردی از سیاره مریخ سوار بر یک بشقاب پرنده بوده است حرفش را باور کنید . کسی چه می داند شاید هم این کار را کرده باشد.

معلمان وقتی که می خواهند این بچه نظم ناپذیر را در یکی از قالب های گرد یا مربع نظام آموزشی قرار دهند گیج و سرگردان می شوند. او در هیچ یک از این قالب ها نمی گنجد . روش های منحصر به فرد او در زمینه یادگیری مطالب درسی با روش های قدیمی و یکنواخت مدارس جور در نمی آید و در این جا با مشکل مواجه می شوید. او به هیچ وجه زیر بار روشی که مطابق میلش نیست نمی رود . زیاد هم تقصیر ندارد . هنوز خیلی مانده است که نظام آموزشی ما بتواند به حکمت ستاره نپتون برسد.

اکثر دخترها و پسرهای متولد اسفند اهل هنر هستند و به موسیقی علاقه دارند. نوجوانان نپتونی ، صرف نظر از وزن زیادشان ، سبکبالانه بر روی پاهایشان حرکت می کنند. دختر کوچولوهای اسفندی اغلب آرزو می کنند روزی بالرین شوند. پسر کوچولوها هم افرادی مثل بهتوون ، میکل آنژ، و فضانوردان مشهور را به دانشمندان ، روسای  جمهور و ژنرال ها ترجیح می دهند. آن ها دوستدار هر نوع کتابی هستند و قصه گویان خوبی هستند. علاقه خاصی به کلمات دارند و عاشق شعر و شاعری اند.در ابتدا ممکن است درک ریاضی برایشان مشکل باشد ولی علاقه خاصی به تئوری های انتزاعی جبر و هندسه دارند.

بچه های متولد اسفند ممکن است در پذیرش مسئولیت کمی داشته باشند و این موضوع باعث ناراحتی شما شود. آن ها تابع قوانین خود هستند . موجوداتی بسیار حساس اند و در مقابل خشونت آسیب پذیر هستند. طبع ظریفی دارند و خیلی راحت اشکشان سرازیر می شود . این نوجوانان حضور در جمع بزرگترها را به بازی در میان همسن و سالان خود ترجیح می دهند. آن ها حتی در سنین پایین از چنان بصیرت و درک دلسوزانه ای برخورداند که با سنشان هماهنگ نیست . این بچه ها معمولا متهم به دروغگویی می شوند در حالی که حرف هایی که بر زبان می آورند از نظر خودشان اصلا دروغ نیست . ذهن فعال او در دریایی از تخیل شناور است و در گوش او هزاران راز را زمزمه می کند. این اسرار چنان زیبا و خوشایند هستند که او دلش نمی آید آن ها را برای دنیای سرد واقعی بازگو کند. این حقیقت که رویاهای قشنگ و بلورین او به زودی در بیابان خشک و بایر جامعه مادی نابود می شود غم انگیز و دردناک است . او به دلسوزی عمیق شما نیاز دارد و گرنه به ورطه یاس و نومیدی و سکوت فرو می غلتد.

نوزاد های اسفند ماهی

بچه های متولد اسفند صدای دریاهایی را که می شنوند می توانند توصیف کنند. حقیقت سرد ، زشت و بی پرده به حدی تلخ و غم انگیز است که او قدرت تحمل آن را ندارد و به همین دلیل ناچار است گاهی اوقات آن را با عواطف خود رنگ و لعاب و گرما بدهد تا قابل تحمل شود . انصاف نیست که دنیای رنگین او را به دروغ ببندیم . در عوض بهتر است او را تشویق کنیم که ابرها و پرتوهای مهتاب را جمع آوری و در قالب شعر ، نمایشنامه و نقاشی جای دهد، البته او بزودی یاد میگیرد که خود را با دنیای خشن ، خودخواه ، و بیرحم سازگار کند . پس لزومی نیست که او را به طور ناگهانی به سوی آن پرتاب کنیم . او ممکن است برای پیروزی از قواعد و مقرارت اجتماعی و آموزشی که در تناقض با اصول فردی او هستند دچار مشکل شود. ولی معلمین و والدین می توانند ارزش همدردی ، صبر ، تخیل و مهربانی را از او بیاموزند. همه این ها بستگی به دیدگاه شما به زندگی دارد.

سرانجام روزی یکی از این دو بر دیگری غلبه میکند . ولی من بر روی پیروزی فلسفه و معیارهای فردی متولد اسفند بر هنجارهای اجتماعی شرط می بندم . البته کوچولوی دلبند شما باید یاد بگیرد که مردم از او توقع دارند که در نهایت تابع آداب و قوانین جنون آمیز شود . اما اگر بزرگسالان خشن و متعصب او را در این زمینه تحت فشار قرار دهند به راه خود می رود. کلید او را هرگز ندزدید . اونیاز دارد که گهگاه به دنیای خود برود و تجدید قوا کند و برگردد . آنگاه بهتر می تواند با دنیای واقعی پر از خشونت ، فقر، بیماری ، ظلم ، بیدارد ، تعصب دینی و غیره کنار بیاید. ماهی کوچولوی شما برای مقاومت در برابر بادهای سردی که در راه هستند نیاز به یک پوشش محافظ دارد . این سپر حفاظتی را خودتان با نخ های محکم و شاد و روشن ببافید . سعی کنید رفتار نپتونی او را درک کنید . او را به گونه ای سنجیده ، معقولانه ، و همراه با عطوفت و مهربانی هدایت کنید و وقتی که به اندازه کافی رشد کرد شاید روزی یکی از آن دستاره های نقره ای را برای شما به ارمغان بیاورد . آنگاه خوشحال خواهید شد که به رویاهای او نخندیدید و او را مسخرخ نکردید . بهتر است از همین حالا در روی تاقچه خانه خود جایی برای گذاشت آن ستاره خالی کنید.

دیگر مطلب های مرتبط:

رابطه زنانشویی متولدین اسفند با سایر ماه ها

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...