نکاتی درباره ی روایت خواب و تعبیر خواب

خواب هایی که مشاهده می کنیم، هدیه از ضمیر ناخودآگاه ما هستند. آن ها روایت گر ترس ها، آرزو ها و امیدهای ما هستند. شناخت خواب ها، معمولا راه حل های مناسبی برای نحوه ی مبارزه با چالش ها به ما نشان می دهد. علم رویاشناسی نیز به همین موضوع می پردازد. زمانی که خوابی را مشاهده می کنید که ذهن شما را به خود مشغول داشته است، ممکن است علاقه مند باشید تا این خواب را با دیگران در میان گذاشته و تعبیر مناسبی برای آن پیدا کنید.

در رویاشناسی، تکیه ی اصلی بر سمبل های موجود در خواب است. در واقع عقیده بر آن است که تمام دنیای خواب، با سمبل هایی شکل گرفته اند که متفاوت با کاربرد اصلی آن ها در زندگی روزمره می باشند. ممکن است در خواب با غذا ها یا اشیایی رو به رو شوید که در حقیقت نیاز های فیزیکی ما را بر طرف می کنند. اما در دنیای خواب، آن ها ظاهر می شوند تا نیاز های روانی را به شما یادآور شوند.

اگر علاقه مند هستید تا تعبیر خواب خود را بر اساس سمبل شناسی درک کنید، لازم است تا نکاتی را در هنگام توصیف روایت خواب در نظر بگیرید. پیش از همه این که مطمئن باشید مسائلی که در خواب مشاهده می کنید، روایت اتفاقی در آینده نیستند حتی اگر اتفاقات درون خواب در آینده ای نزدیک اتفاق بیوفتند. اگر بنا باشد تا اتفاقات درون خواب یک به یک در بیداری اتفاق بیوفتند، باید بدانید که ما در طول سیکل خواب، ممکن است بیش از 10 رویای متفاوت را مشاهده کنیم. خواب ها می توانند با پدیده ها و موجدات پیچیده و سوررئال همراه باشند. اتفاقاتی که نمی توانند عینا در دنیای فیزیکی اتفاق بیوفتند.

داستان خواب، روایت درونیات شماست. در هنگام توصیف خوابی که مشاهده کرده اید، به این موضوع که داستان خواب شما تا چه اندازه منزجر کننده یا غیر معمول است توجهی نداشته باشید. ذهن ما به شکل بی پایانی در داستان سرایی خلاق است. به طور مثال برخی افراد از روایت رویاهایی با مضامین جنسی احساس انزجار می کنند چون احساس می کنند که این خواب ها، می تواند آن ها را فردی دارای مشکلات اخلاقی جلوه دهد. در تعبیر خواب روانشناسی، هیچ یک از خواب هایی با مضامین جنسی، نشان دهنده ی گرایش جنسی فرد نیست و به مسائل روان شناختی دیگری مربوط است.

رنگ ها و اعداد در تعبیر خواب، سمبل هایی پایه و مهم قلمداد می شوند. اعداد مانند رمز ها یا کلید های معمایی هستند که می توانند به راهکار ها و زمینه هایی که فرد هم اکنون نیازمند توسل به آن هاست اشاره داشته باشند. هر عدد با دسته ای از توانایی های موجود در انسان مرتبط است. زمانی که در خواب با تعدادی عدد در قالب هایی مثل آدرس، شماره تلفن، یا تاریخ رو به رو می شوید، به نوعی با استفاده از توانایی های روانی خود، برای برون رفت از چالشی که با آن رو به رو هستید، راه حل ایجاد کرده اید. در واقع این راه حل، از جانب ناخودآگاه شما پیشنهاد شده است و درک آن کمک فراوانی به شما خواهد کرد تا با ترس ها و نگرانی های خود رو به رو شوید.

در سمبل شناسی، هیچ سمبلی مطلقا مثبت یا منفی نیست. مفهوم دو قطبی بودن از بین رفته و با پدیده ای به اسم اعتدال و نسبیت رو به رو هستیم. به طور مثال، درک عواطف و احساسات، در برخورد با یک چالش می تواند موثر واقع شود، و در زمینه ی برخی تصمیم گیری ها که نیازمند منطق هستیم، دیدگاه احساسی می تواند ایجاد محدودیت کند.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...