طالع بینی بچه متولد مهر

والدین کودک مهر دائم این عبارت را در مورد کودک خود می شنوند : وای عجب بچه خوشگلی ! بنابراین اگر کمی دچار غرور شوند باید بر آنها ببخشیم . بچه متولد مهر مثل فرشته های تپل و سرخ و سفید است که انگار از لابلای صفحات کتاب بچه ها بیرون آمده است. اجزای صورت او بسیار ظریف و متناسب است و واقعا دلرباست. خیلی کم پیش می آید که با عصبانیت پتویش را با لگد از روی خود کنار بزند و یا موقعی که مادرش سعی دارد شیشه شیرش را به او بدهد با مشت به صورت مادرش بکوبد . این بچه مودب تر از آن است که چنین رفتارهایی از خود نشان دهد. وقتی می خندد همه مهدکودک لبریز نور می شود و همه می گویند : عجب بچه شیرینی ! چقدر ساکت و آرام است . چقدر تپل است ، چال چانه اش را ببین . انگار فرشته ای او را بوسه جادویی کرده است !

قصد ندارم نقش ساحره ای پیر و بدجنس را بازی کنم ولی لطفا چانه او را وارسی کنید ببینید چال دارد . اغلب بچه های متولد مهر چال دارند. پیدا کردید ؟ بسیار خوب. حالا برای تفریح در دفترچه خاطرات خود جمله ای را که مادربزرگتان از آن خوشش می آید بنویسید : چال در چانه ، شیطانی در درون .( مادربزرگ شاید به طور پنهانی طالع بینی خوانده باشد.) در آینده زمانی می رسد که به این جمله نگاه می کنید و خردمندی مادربزرگ را مورد تحسین قرار می دهید.

شاید یک روز صبح سر میز نشسته و آرام و آرام قاشق خود را در یک ظرف و بعد در ظرف دیگری فرو کند. در ظرف سمت راست تخم مرغ و در ظرف سمت چپ کورن فلکس است که او خیلی دوست دارد. اما او حتی یک قاشق از آنها نخورده است و غذاها سرد شده اند. مگر گرسنه نیست ؟ چرا ، و دارد از گرسنگی می میرد . یعنی تب کرده ؟ نه حالش خوب است. آیا از چیزی عصبانی است ؟ نه ، ابدا . پس چرا آنقدر اخم کرده و قاشقش را از این ظرف به آن ظرف فرو می کند ؟ چرا حتی یک قاشق از آنها نخورده ؟ بله ، او نمی تواند تصمیم بگیرد که اول تخم مرغ را بخورد یا اول کورن فلکس را . شما هم که فکر کرده اید شاید یا اضافه کردن آب میوه یا نان تست ممکن است اشتهایش را تحریک کنید کاملا اشتباه کرده اید و او را بیشتر گیج کرده اید. خالا او اصلا نمی تواند تصمیم بگیرد. بنابراین بهتر است امروز صبحانه را کاملا فراموش کنید و از فردا سعی کنید به ترتیب به او غذا بدهید . یعنی مثلا اول آب میوه ، بعد که آن را خورد کورن فلکس ، بعد تخم مرغ ، و در پایان هم به او نان بدهید. بعد تعجب می کنید که با رضایت کامل غذا را می خورد و ظرف ده دقیقه چیزی باقی نمی ماند . اکنون شما بزرگترین درس پرورش بچه متولد مهر را یاد گرفته اید . هرگز او را در موقعیت تصمیم گرفتن قرار ندهید زیرا او از تصمیم گرفتن خیلی بدش می آید.

بچه مهرماهی

اگر چیزی باشد که کودک متولد مهر پیش از تصمیم گیری از آن بدش بیاید تصمیم گیری باعجله است . او را برای انجام کار تحت فشار قرار ندهید . او لباس پوشیدن را به خاطر هیجانی که دارد یاد میگیرد و در این مدت بی تصمیمی خود را فراموش می کند. اما وقتی که لباس پوشیدن برای او عادی شده باید به او یاری کنید که شلوار پوشیدن را یاد بگیرد . بقیه لباسها را جلویش می گذارید که بپوشد .ولی او از جایش تکان نمی خورد . می گویید : لباسهایت را بپوش. ولی او همچنان نشسته است . دوباره می گویید : تند باش لباسهایت را بپوش.

بعد برای همه تعریف می کنید که بچه متولد مهر لجباز است ولی این قضاوت عادلانه نیست. کودک متولد اردیبهشت لجباز است ولی بچه متولد مهر این طور نیست . درست در همان زمان که دارد تصمیم می گیرد که کدام لنگه جوراب مال کدام پایش است او را دستپاچه و مضطرب کرده اید. این موضوع به خودی خود برای او سخت بود و شما هم درست در لحظه حساس سر او فریاد کشیدید و او را حسابی گیج کرده اید . حالا او دوباره به جای اولش برگشته و نمی داند کدام لنگه مال کدام پایش است . بنابراین در این ماجرا شما مقصر هستید نه او. وقتی مرتب شرش فریاد می کشند چطور میتوان انتظار داشت با چنان سرعتی تصمیم بگیرد . فریاد شما گوش او را ازار می دهد و او فراموش می کند که چه تصمیمی می خواسته بگیرد.

اگر آدمی عصبی باشید این گونه ماجراها باعث افزایش اضطراب و نگرانی شما می شود. شما اولین فردی نیستید که دچار این نوع نگرانیها می شوید. روزی فرا می رسد که او عاشق دختری می شود و می خواهد ازدواج کند . و دوباره دچار همان وسواس تصمیم گیری می شود. آیا ازدواج بکنم یا نه ؟ و آن دختر بیچاره صبر می کند و منتظر می شود. و فرزند نازنین شما همین حالت مضطرب و دردمندی را که الان بر چهره اش نقش بسته است در آن موقع خواهد داشت . بالاخره آن دختر از او می پرسد : ما با هم ازدواج می کنیم یا نه ؟ کی ؟ شما باید آن دختر را نصیحت کنید ولی این موضوع به هر حال مربوط به آینده است. امروز باید نگران همان کفش و جورابش باشید. نزد او بروید و با نرمی و قاطعیت بگویید : بگذار اول این جوراب را به این پا بکنم . سرش فریاد نکشید و با او سماجت نکنید . تا که دلش را به دست خواهید آورد. با این کار دو مانع را از جلوی روی او برداشته اید . یکی آن که به او کمک کرده اید که تصمیم گیری کند و دیگر آن که جو دلپذیری به وجود آورده اید . بعد مشاهده خواهید کرد که در ظرف پنج دقیقه لباسهایش را می پوشد. این همان کاری است که آن دختر باید در آینده انجام دهد. او باید در زیر گوش او زمزمه کند : ما ... روز  ....26 ژوئین ...ازدواج خواهیم کرد . اگر او دختری خجالتی و کمرو باشد بنابراین باید منتظر شود تا مادربزرگ شود. و پایان خوش این داستان چنین است : اگر تصمیم گیری را به او یاد بدهید ، بدون آن که تحت فشارش قرار داده یا به عجله وادارش کرده باشید آنگاه دختر بیچاره هم در آینده از این مهارت او بهره خواهد گرفت.

خصوصیات کودک مهر ماهی

بچه های متولد مهر که پدر و مادرشان آنها را دائم تحت فشار قرار می دهند که زود تصمیم بگیرند و تعادل ظریف روانی آنها را به هم میزنند اغلب در بزرگسالی نمی توانند درست تصمیم بگیرند و در این رابطه مشکل خواهند داشت. سعی کنید با آرامی و به طور پیگیرانه راه حلهای متعددی را برای غلبه بر مشکل تصمیم گیری در اختیار او بگذارید تا بتواند بر این مانع بزرگ زندگیش غلبه کند. فقط روش کار را به او یاد بدهید. او خودش لم کار را یاد می گیرد. شاید بچه لجبازی به نظر برسد ولی رفتار او در واقع عکس العمل طبیعی متولدین مهر در برابر مشکلاتی است که در زندگی برایشان پیش می آید و همچنین به خاطر ضربه های عاطفی است که در موقع تصمیم گیری به واسطه تعجیل او به این کار ، خورده است . او حقیقتا دوست دارد که شما از او رضایت داشته باشید ولی این کار را فقط در صورتی می تواند درست انجام دهد که صدا ، فکر ، و رنگ در دنیای او هماهنگ دباشد. اضطراب و نگرانی و عجله ؛ باعث به هم خوردن تعادل آنها می شود . وقتی که بزرگترهای عجول ، جوانی را به زور در قالبی که مناسب حال و روز او نیست جا می دهند آنگاه این احتمال وجود دارد که وی در آن قالب دچار ناسازگاری و ناهنجاری شود. 

شاید اگر از دوستم که صاحب دو دختر متولد مهر است برایتان بگویم احساس ناامیدی و یاس بکنید. فقط تصور کنید که هر روز صبح در خانه آنها چه وقایعی اتفاق می افتد. چهار لنگه کفش و جوراب ، چهار پا ، و دو ذهن کوچولوی آشفته و پریشان . تا موقعی که پدر و مادر به کمک طالع بینی به طبیعت آنها پی ببرند آن دختران کوچولوی متولد مهر تقریبا هر روز پابرهنه بودند. علل بی تصمیمی کودک خودتان را که به یاد دارید !

پسر و دخترهای متولد مهر برای این به دنیا آمده اند که حقیقت را جستجو کنند. آنها بچه هایی مهربان و باعاطفه اند و همیشه دوست دارند عادل باشند. نوجوان متولد مهر از اشتباه در قضاوت به سختی هراس دارد . او از جریحه دار کردن احساسات دیگران متنفر است ولی طبیعت وی او را مجبور می کند که قبل از عجولانه دست به کار زدن ( از جمله جوراب پوشیدن) دنبال راه حل مناسبی بگردد. در هر حال این جور احتیاط کاریها ، اساس و بنیان شخصیت متولد مهر را تشکیل می دهد و باعث می شود چه در زمان حال و چه در آینده از دردسر و گرفتاری محفوظ باقی بمانند . البته بی تصمیمی های آنها فواید زیادی نیز دارد . چرا از جنبه مثبت به قضیه نگاه نکنیم ؟ مثلا متولد مهر کوچولو مدتی طول می دهد تا تصمیم بگیرد آیا میخواهد روی دیوار اتاق نقاشی کند یا نه . به همین خاطر فرصت دارید جلوی او را بگیرید و او را از خرابکاری بازدارید.

با بچه های مهرماهی چگونه باید رفتار کرد

اگر اشباها نوجوان متولد مهر خود را متهم به لجبازی کرده اید شاید به خاطر این باشد که صدای رادیو و تلویزیون بلند است . شاید زنگ اتاق خواب باعث بیتابی شبانه او شده است. رنگهای تند و زننده ، تعادل روانی او را برهم میزنند و رنگهای ملایم و رنگ ابی به او آرامش میدهند. هنگامی که میخواهد غذا بخورد ، لباس بپوشد یا اسباب بازی های خود را جمع کند برایش موسیقی ملایم بگذارید تا با شنیدن آن آرام بگیرد. اگر رنگها و اصوات محیط اطراف او ناهماهنگ باشد او دوباره دچار همان رفتار می شود و اگر وادارش کنید که شاهد هر نوع خشونت باشد چیزی را در درون او برای همیشه از بین برده اید . او از همان کودکی از صداهای ناگهانی می ترسد و به خود می لرزد . بچه متولد مهر نیاز به آرامش ، سکوت ، استراحت و صلح و اشتی دارد .

در اینجا مشکل دیگری نیز وجود دارد و آن تنبلی متولد مهر است . البته او را نمی توان کاملا تنبل نامید. او خیلی سخت بازی می کند به همین خاطر باید خوب استراحت کند. تصور نکنید که دارد وقت تلف می کند بلکه عملا دارد خودش را جمع و جور می کند . او نیاز دارد که بعد از مدتی فعالیت و جنب و جوش ، استراحت کند. از این طریق است که از لحاظ جسمانی و روانی سالم باقی می ماند. اگر او را مجبور کنید که احساس گناه کند در موقع دفاع از خود دچار تنبلی می شودو موقعی که دچار تنبلی می شود از او ایراد نیگیرید چون او به زودی تعادل خود را پیدا می کند و متوازن می شود . در این جور مواقع دارد تجدید قوا می کند. فطرت او اینگونه است و نمی تواند طور دیگری عمل کند. بچه متولد مهر استعداد عجیبی در نرم کردن دل دیگران دارد. رفتار او به قدری دلربا و شیرین است که هیچ کس یارای مقاومت در برابر او ندارد. حرکات آرام و دلپذیر او پدر و مادرش را تبدیل به دو غول چراغ جادو می کند که همه آرزوهای او را برآورده می کنند (خویشاوندان نیز مثل فرشته ها در خدمت او هستند.) به همین خاطر وقتی که وارد مدرسه می شود آن قدر لوسی شده اند که کنترل کردن آنها خیلی سخت است. به هر حال وقتی که چند سال با یک بچه مثل شاهزاده رفتار کنیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم که یک شبه تبدیل به فرمانبردار شود. به همین علت نوجوانان متولد مهر ، بیش از مهر و محبت ، به انضباط نیاز دارند.

بچه متولد مهر که متعادل بار آمده باشد و بزرگ شده باشد باعث شادی معمان خود خواهد شد. این بچه بسیار باهوش و منطقی است، از بحث و گفتگو لذت می برد، و کنجکاوی او باعث می شود شاگرد خوبی باشد. وقتی که شروع به خواندن و یادگیری می کند دائم از شما و معلمین خود سوال می کند. وقتی که با پسر یا دختر متولد مهر خود راجع به موضوعی صحبت می کنید هرگز دید یک جانبه نداشته باشید چون در آن صورت شما را آدم بی انضباطی تلقی می کند . وقتی که شما یک طرف قضیه را مورد بررسی قرار می دهید برای او طرف دیگر موضوع اهمیت پیدا می کند و آنقدر بر روی آن تکیه می کند تا شما را با قضاوت صحیح و همه جانبه وادار کند. اگر فقط جنبه های مثبت موضوعی را مورد بررسی قرار دهید آنگاه او در مورد جنبه های منفی قضیه بحث می کند به شرط آن که بداند هیچ راه گریزی وجود ندارد. ترازوی متولد مهر همیشه باید میزان باشد و گرنه دچار حالت ناخوشایندی می شود . گاهی اوقات آنقدر بحث و جدل می کند تا حس کند که با او به عدالت رفتار شده و ترازو وی عدالت میزان شده است. متقاعد کردن پسران و دختران متولد مهر احتیاج به منطق واستدلال فراوان دارد . از همین رو والدین و معلمین آنها همواره باید هشیار باشند.

مهمترین ویژگی های بچه های متولد مهر از نوزادی تا جوانی

متولدین مهر راجع به هر موضوعی با شما به بحث می پردازند ، از تیتر روزنامه ها گرفته تا این موضوع که در اختلافات خانوادگی حق به جانب چه کسی بوده است . بچه متولد مهر از شایعه پراکنی و غیبت کردن بزرگترها بدش می اید.از نظر او اعتماد ،امر مقدسی است. این بچه اصلا میل ندارد که درباره دیگران عجولانه قضاوت کند و اگر حس کند که در موردی قضاوت صحیحی نداشته اید حتی از بدترین دشمن شما نیز حمایت می کند.

هرگز به حریم خصوصی او تجاوز نکنید چون در آن صورت او نیز در مورد شما همین کار را خواهد کرد. غذا خوردن را به واقعه ای خوشایند و دلپذیر تبدیل کنید . دخترهای متولد مهر شما را وادار می کنند که در سر میز شمع و گلدان بگذارید و پسرها غذای متناسب و متعادل طلب می کنند. آنها از شیرینی و شکلات خیلی خوششان می آید. این احتمال نیز وجود دارد که دچار اضافه وزن شوند و به همین خاطر ترازوی وزن کشی در خانه زیاد مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از مزایای داشتن فرزند متولد مهر آن است که او خیلی تمیز و منظم است و برای این کار هیچ لزومی ندارد که او را تحت فشار قرار دهید. البته اگر با او رفتار خشنی داشته باشید گوشه گیر می شود و نظم و پاکیزگی خود را از یاد می برد. این بچه ها از شلوغی و ریخت و پاش نفرت دارند و با کمال میل به شما کمک می کنند تا خانه را پاکیزه و منظم کنید. متولدین مهر به موسیقی علاقمند هستند و همین امر موجب می شود احتمالا در خانواده خود صاحب یک رهبر ارکستر یا نوازنده شوید. بنابراین وظیفه شماست که شرایط را برای شکوفایی نهفته او فراهم کنید.

دختر کوچولوی متولد مهر شما پودر آرایش گران قیمت شما را روی لباسش میریزد ، شیشه گران قیمت شما را روی موهای مجعدش خالی می کند ، و احتمالا به زور از وان حمام بیرون می آید . همه این اعمال واکنش طبیعی او در مورد عشق به زیبایی و همه چیزهای مطلوب است ، مثل بوی خوش و آب گرم. وقتی که به سن بلوغ رسید ساعتها در حمام می ماند . اما از یاد نبرید که او همیشه در جستجوی تعادل است و تعادل برای او در صلح و آرامش و زیبایی نهفته است.

پسر متولد مهر ممکن است با چرت زدنهای خود و اطلاعات و دانش وسیعی که بیش از حد سن و سالش است شما را نگران می کند. ولی این چرت زدنها فقط برای تجدید قوا است و مطمعن باشید که انرژیش از بین رفته است.اما در مورد این که همه چیز را می داند شاید دارد تمرین می کند که در آینده وکیل شود. خوشبین باشید . روزی هیئت منصفه مجبور می شود به حرفهای او گوش دهد ولی در حال حاضر اگر ناراحت هستید می توانید به سراغ شام درست کردن بروید یا پشت روزنامه خود پنها شوید . اگر متوجه شدید که دختر یا پسر متولد مهر به نوشتن علاقه دارد او را به این کار تشویق کنید . فراموش نکنید که متولد مهر بر کتاب حکومت می کند.

نوجوانان متولد مهر همیشه درگیر روابط عشقی می شوند و آنقدر گرفتار عشق های زودگذر می شوند که احساس می کنید در لانه عشقا به سر می برد . ولی این دوره نیز می گذرد و بالاخره روزی ازدواج خواهند کرد و خانواده ای آرام ، متعادل ، هماهنگ و توام با بحث و گفتگو تشکیل خواهید داد. سرانجام یک روز آفتابی در ماه مهر خود را در بخش زایمان بیمارستان خواهید یافت و صدای پرستار را می شنوید که می گوید : خدای من ، عجب بچه زیبایی ! چقدر آرام و ساکت است . و شما با آن همه فرزانگی و خردمندی که بسیار سخت به دست آورده اید در جواب او می گویید : بله ، ولی چال روی چانه اش را می بینی؟

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...