جملات انگیزشی برای موفقیت درسی

درس خوندن مثل همه کارهای دنیا نیاز به انگیزه داره و اگه نتونی انگیزه کافی در درس خوندن رو در خودت به وجود بیاری باید بگم که درصد موفقیتت خیلی خیلی کم میشه. قبل از اینکه درست رو شروع کنی به خوندن سعی کن انگیزه ات رو زیاد کنی چون وقتی انگیزه ات زیادی درس ها رو خیلی راحت تر فرا میگیری و بلد میشی.

در ادامه این مطلب متن ها و جملات زیبا و انگیزشی فوق العاده برای موفقیت درسی تهیه کردیم که شما رو به خوندن اونها دعوت میکنیم. همراه ما باشید.

متن انگیزشی موفقیت درسی

به سخت ترین امتحاناتی که تا الان داشتی فکر کن. از پس کدومشون بر نیومدی؟ تو تونستی از همه اونها بگذری و از تمومشون عبور کنی پس مطمئن باش که این چالشی که الان برای درست داری هم برطرف میشه و خیلی راحت میتونی از اون بگذری. تو آدم فوق العاده باهوش و زیرکی هستی و از پس خیلی از امتحانات بر اومدی و مطمئن باش که این امتحان الانت هم جزو همون امتحاناتی هست که میتونی از پسش بر بیای. فقط تلاش کن و درس بخون تا اون موقع ببینی چقدر راحت میتونی از امتحان پیش روت بگذری.

***********

درس خوندن باعث میشه که تو آینده زیباتری داشته باشی. یکی از چیزهایی که میتونی خوشبختی تو رو در آینده تضمین کنه اینه که درس بخونی. درس باعث میشه که تو به مراتب بالا برسی و شغل بی نظیری رو از آن خودت کنی. حالا که این رو میدونی پس تمام تلاشت رو بکن که در درس هات موفق بشی و در اونها بهترین نمرات رو بیاری. هر نمره خوبت یک امتیاز مثبت برای آینده ات هست و تضمین بیشتری میکنه که آینده تو قراره موفقیت آمیز و فوق العاده باشه.

***********

هیچ درسی اونقدر سخت نیست که تو فکر میکنی فقط کافیه خوب بهش توجه کنی و خوب درکش کنی. وقتی که تونستی یک درس رو به خوبی درک کنی و به صحبت های معلم هم در مورد اون توجه کنی میتونی در اون موفق بشی و بهترین نمرات رو از آن خودت کنی. اگه الان میگی نمیتونم در فلان درس موفق بشم اینکه خودگویی رو کنار بذار و جاش تلاش کن که درست رو به خوبی درک کنی و ببینی که چی میخواد بهت بگه و چی قراره بهت یاد بده. وقتی که این کار رو کردی اون درس برای تو راحت میشه و مفاهیمش هم از اون حالت سخت و دشوار خارج میشه.

***********

آوردن بهترین نمره ها کار راحتی نیست چون اگه اینجوری بود قرار بود تموم دانش آموزا قبول بشن و به مراتب بالاتر تحصیلی برسن. تو باید تلاش کن و همت داشته باشی، تو باید از خودت اراده به خرج بدی تا بتونی بهترین نمره ها رو از آن خودت کنی. مطمئن باش که وقتی که به نمرات عالی رسیدی ثمراتش هم وارد زندگیت خواهد شد، ثمراتی مثل محبوب شدن در مدرسه یا تضمین شدن آینده ات که خیلی خیلی مهمه و اهمیت داره.

***********

هر بار خواستی کوتاه بیای و دیگه برای آوردن بهترین نمرات و موفقیتت در درس و مدرسه تلاش نکنی با خودت به ثمره هایی که میتونی به واسطه درس خوندن به اونها برسی فکر کن. ما آدما اگه به نتیجه و ثمره چیزی فکر نکنیم خیلی زود ممکنه جا بزنیم چون بزرگی و مشکلات خواسته مون به جلوی چشممون میاد پس اگه میخوای موفقیتی رو از آن خودت کنی اول از همه به ثمرات اون فکر کن تا موتور انگیزه و انرژیت روشن بشه.

***********

خیلی از ما موفقیت میخوایم اما برای اون تلاشی نمیکنیم. اگه تو هم اینطوری هستی بدون که هیچوقت به موفقیت نمیرسی. الان تمام هدف و برنامه تو درس خوندنه و میخوای که در درس هات موفقیت رو از آن خودت کنی اما اگه تلاشی نکنی این موفقیت هیچوقت به تو نمیرسه و تو هیچوقت نمیتونی طعم اون رو بچشی. برای موفقیت درسیت تلاش کن و هر چی در چنته داری رو کن. چیزایی که باعث حواس پرتیت میشن، چیزایی که نمیذارن درس بخونی و چیزایی که جلوگیرت میشن تا به سمت درس خوندن بری، همه رو حذف کن و مطمئن باش که بعد درس میتونی به اونها برسی و باهاشون وقت بگذرونی.

***********

به حرف آدمایی که میگن درس خوندن هیچ کمکی نمی تونه به آدم بکنه نکن. اونها دارن با توجه به شرایط و اوضاع و احوال خودشون حرف میزنن، اما اوضاع و احوال تو چی؟ شرایط تو چی؟ آیا شرایط تو هم جوریه که با درس نخوندن بهتر میشه؟ همیشه سعی کن که شرایط خودت رو بسنجی. حتی بهترین و نزدیک ترین افراد زندگیت هم وقتی دارن تو رو نصیحت میکنن ممکنه با توجه به شرایط زندگی خودشون تو رو نصیحت کنن نه زندگی ای که تو داری پس به جای گوش دادن به خیلی از نصیحت ها و حرف ها سعی کن که خودت راه درست رو پیدا کنی.

***********

درس خوندن کار مشکلی نیست اما چون مدام از این و اون شنیدیم که درس خوندن مشکله، درس خوندن طاقت فرساست یا درس خوندن کار بچه سوسولاست ما هم باورمون شده که درس خوندن واقعا کار مشکلی هست. سعی کن اگه تو هم این باور رو داری عوضش کنی. درس خوندن هم یه کاریه مثل تموم کارهای دنیا که اگه بهش عشق و علاقه نشون بدی و اگه با انگیزه و اشتیاق ادامه اش بدی مطمئن باش که در اون موفق میشه و اون میتونه به تو در رسیدن به مراتب بالای زندگیت کمک کنه.

***********

درس یه یار فوق العاده برای رسیدن به موفقیت و سعادته. کسایی که میخواین خیلی راحت تر و خیلی ساده تر به موفقیت دست پیدا کنن درس رو انتخاب میکنن چون در درس خوندن راه رو روش صحیح موفقیت در هر کاری توضیح داده شده. تو اگه بخوای بدون درس مسیری رو شروع کنی امکان موفقیتت در اون مسیر خیلی کم هست چون چیزی در موردش نمیدونی اما برعکسش اگه سعی کنی درسش رو بخونی و در اون روز به روز دانشت رو بالا ببری احتمال موفقیتت خیلی بالاتر میره.

***********

اون همه دانش آموز/دانشجو هستن که در درسی که پیش رو داری و قراره امتحانش بدی نمرات عالی و فوق العاده ای آوردن، حتم داشته باش که تو هم جزو اون دسته از دانش اموزا/دانشجوهایی و میتونی بهترین نمرات رو از آن خودت کنی. لازمه اینکه موفق بشی اینه که اول باور کنی که میتونی و بعد هم تلاش کنی. به واسطه باور و تلاش هیچ چیز نیست که قابل دست یافتن نباشه. میخوام که این رو از من بپذیری و با ایمان به خودت راهت رو شروع کنی و درست رو بخونی تا در نهایت ببینی که چه نتیجه فوق العاده ای میتونی برای خودت کسب کنی.

***********

درس خوندن نیاز به انگیزه داره. ببین که چطوری میتونه به واسطه نیروی انگیزه ات موتور درس خوندنت رو شروع کنی. بعضی ها به واسطه خوراکی انرژی میگیرن، بعضی ها به واسطه یک اهنگ اروم و ملایم انرژی میگیرن، بعضی ها به واسطه بودن در کنار کسی که دوستش دارن انگیزه میگیرن و هر کسی یه راه و روشی داره تا نیروی انگیزه رو در دل خودش به وجود بیاره. تو هم راه و روش خودت رو پیدا کن و از اون در درس خوندن استفاده کن و مطمئن باش که این نیرو به تو کمک شایانی خواهد کرد که موفق و پیروز بشی.

***********

اگه دنیا رو مثل یک اقیانوس بزرگ در نظر بگیریم، درس مثل یک قایق میمونه که تو ور از غرق شدن در این اقیانوس نجات میده. توی این دنیا اگه گاهی نداشته باشی خیلی زود شکست میخوری و این آگاهی حکم همون قایق توی اقیانوس رو داره که اگه نباشه قطعا موجب غرق شدنت خواهد شد. سعی کن هر روز درس بخونی، هر روز چیز جدیدی یاد بگیری و هر روز آگاهی هات رو افزایش بدی تا قایقی که داری رو مستحکم تر کنی و توی این اقیانوس زنده بمونی.

***********

الان وظیفه تو چیه؟ همیشه هر وقت سردرگم شدی این سوال رو از خودت بپرس تا بتونی دوباره مسیرت رو پیدا کنی و در اون قدم بگذاری. وظیفه الان تو درس خوندنه اما ممکنه که بارها اونو فراموش کنی پس لازمه که بعضی وقت ها این سوال رو از خودت بپرسی و وظیفه ات رو به خودت یادآوری کنی. با یادآوری وظیفه ات تو دوباره انگیزه میگیری که کارت رو به درستی انجام بدی و برای موفقیتت در درس تلاش بیشتری بکنی. یادت نشه این سوال همیشه باید توی ذهنت باشه از توی درس خوندن بدرخشی و جزو بهترین ها باشی.

***********

درس خوندن نه همه راه موفقیت ولی یکی از راه های موفقیته و اگه بتونی به درستی درس بخونی و درسی رو هم بخونی که مورد علاقته مطمئن باش که درصد موفقیتت بالا میره. اگه توی این مسیر قدم گذاشتی و تصمیم گرفتی که از طریق این مسیر به موفقیت برسی پس تمام راه های دیگه رو فراموش کن و تموم تمرکزت رو بذار روی این مسیر و با خودت بگو که چطور میتونم سرعتم رو در اون بیشتر کنم و از خودم در اون تاثیر بیشتری داشته باشم؟

***********

توی دوره ای که همه سرشون توی گوشیه، همه سرشون توی بازی های آنلاینه و همه سرشون به کاری گرمه که زندگیشون رو تباه میکنه تو سرت رو به جایی گرم کن که واقعا بهت کمک میکنه و آینده ات رو تضمین میکنه. یکی از این کارها درس خوندنه. تو میتونی در حوزه ای که به اون علاقه داری درس بخونی و رشد و پیشرفت رو برای خودت به ارمغان بیاری. وقتی که رشد کردی مطمئن باش اونقدر فرصت برای سرگرمی هست که دیگه از هر سرگرمی ای بیزار میشی. الان که وقتشه درس بخون و در آینده وقتی تموم آدمایی که الان سرشون به کار غیر مهمی گرمه کاسه چه کنم چه کنم دستشون میگیرن تو آرامش داشته باش و با آرامش به تموم سرگرمی هات برس.

***********

موفقیت درسی و تحصیلی چیز دور از ذهنی نیست فقط هر دانش آموز یا دانشجویی باید شیوه و روشی که به واسطه اون میتونه بهتر درس ها رو یاد بگیره پیدا کنه تا اینجوری به موفقیت برسه. نکته ای که خیلی ها متاسفانه نمیدونن اینه که فکر میکنن همه باید به یک شیوه درس بخونن و همه باید به یک طریق خودشون رو برای امتحانات آماده کنند؛ این اصلا درست نیست. شاید شیوه ای که فلانی با استفاده از اون میتونه موفقیت خودش رو تضمین کنه با تو اصلا سازگاری نداشته باشه پس به جای استفاده از روش واحدی که همه دنبال میکنن ببین که شیوه یاد گرفتن خودت چجوریه و طبق همون درس بخون.

***********

درس خوندن واقعا سخت ترین کار بعد از کار توی معدن میشه وقتی به شکل یک چیز عذاب آور بهش نگاه کنی. نه تنها درس خوندن بلکه هر کار دیگه ای هم همینجوریه و اگه تو بهش به شکل یک کار زجرآور نگاه کنی برات سختی و مشقتی فراوانی رو به ارمغان میاره. به جای اینکه با نفرت به درس نگاه کنی سعی کن بهش دل بدی و با عشق و علاقه دنبالش کنی اون موقع میبینی که همین کار نفرت انگیز چقدر میتونه خوشحالت کنه و چقدر میتونه توی رشد و پیشرفتت بهت کمک کنه.

***********

ما آدما گاهی برای اینکه زندگیمون رو بسازیم و تبدیل به انسان موفقی بشیم باید کمی خودمون رو به دل سختی ها بزنیم و کارهای سخت رو انجام بدیم.شاید یکی از همین کارهای سخت برای تو درس خوندن باشه. درسته که درس خوندن الان برات سختی آفرینه اما مطمئن باش اگه این سختی رو به جون بخری و دل بهش بدی میتونه تو رو رشد بده و کاری کنه که تبدیل به یک انسان سعادتمند بشی.

***********

درس بخون و درست رو ادامه بده. اگه فکر میکنی که درس واقعا میتونه موجبات رشدت رو فراهم کنه چرا به حرف دیگرانی که میگن درس بده گوش بدی؟ به اونها بی توجه باش و حتی اگه میتونی اونها رو از زندگیت حذف کن. فقط بین افرادی برو که به تو ثابت میکنن که درس میتونه بهت کمک کنه و از تو انسان موفقی بسازه. نذار این همه تلاشی که برای درس به جون میخری به واسطه حرف های دیگران که ممکنه روت تاثیر بذاره بی فایده بشه. اگه واقعا هدفی داری و فکر میکنه درس میتونه در رسیدن تو به اون هدف کمک کنه پس درست رو بخون و ذره ای از ایمانت نسبت به اینکه میتونی به واسطه درس به اون هدف برسی دست نکش.

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید.


در ادامه تماشا کنید :

جملات انگیزشی برای دانش آموزان ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان

جملات تکان دهنده برای درس خواندن

جملات آرزوی موفقیت برای دانش آموزان

جملات امیدوار کننده برای کنکوری ها


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...