جملات انگیزشی برای افراد افسرده

آدمهای افسرده و ناراحت نیاز به یک روزنه دارن تا از اون امید و انگیزه بگیرن و به این شکل بتونن دوباره به زندگی برگردن. یکی از بهترین روزنه های امید میتونه حرف ها و جملات انگیزشی باشه. انسان های افسرده میتونن متن های انگیزشی بخونن و به این شکل حال خوب رو به خودشون هدیه بدن.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی زیبا و انگیزشی برای افراد افسرده تهیه کردیم که شما رو به خوندن اونها دعوت میکنیم. همراه ما باشید.

متن انگیزشی برای آدمهای افسرده

تا ابد هم که بخوای ناراحت باشی دنیا دلیل بیشتری برای اراحتی به تو میده. دنیا هیچ وقت دلش به حال تو نمیسوزه و نمیگه طفلی چقدر مظلومه بذار یکم با اتفاقات خوب خوشحالش کنم. دنیا یه قاضی بی رحمه که حکم صادر میکنه و هیچوقت هم از زیر بار قانون در نمیره. قانون اینه که تو هر چی احساس داشته باشی از جنس همون احساسات بیشتری وارد زندگیت خواهی کرد و این یعنی اگه افسرده و ناراحتی باشی دنیا حکم صادر میکنه که تو ناراحتی بیشتری تجربه کنی و این هیچوقت عوض نمیشه تا وقتی که خودت بخوای و تغییر کنی.

*****************

افسرده بودن یه مرحله ای از زندگیه. همه توی بخشی از زندگیشون افسرده میشن، ناراحت میشن، انزوا رو اختیار میکنن و کلا از همه فاصله میگیرن. این حق ما آدماست که گاهی وقتا ناراحت بشیم اما اینکه افسرده و ناراحت باقی بمونیم و دیگه هیچ کاری برای حال خوبمون نکنیم واقعا بزرگترین ناحقیه که میتونیم در حق خودمون بکنیم. یادت باشه ناراحت بشو، افسرده بشو و حالت رو هم بد کن اما از یه جایی به بعد دیگه تصمیم بگیر که خوب شی، تصمیم بگیر اینجوری نباشی و احساس خوب رو به درونت راه بدی. فراموش نکن که تو حق زندگی کردن داری و این افسرده بودنه اگه بیشتر از حد بشه حق زندگی رو از تو میگیره.

*****************

به افسردگیت بها نده، به حرف هایی که میزنه گوش نکن و کارایی رو انجام بده که حالت رو بهتر میکنن. افسردگی همیشه میگه بی حال و بی حس باش، هیچ کاری انجام نده و فقط یه گوشه بگیر بشین، ذهنت رو پر از افکار بیهوده کن و تا میتونی خودت رو عذاب بده. یعنی تو میخوای به حرف افسردگی گوش بدی؟ اگه نه پس باید برای حال خوبت تلاش کنی. سعی کن هر چی که افسردگی بهت تحمیل میکنه دقیقا برعکس همونو انجام بدی تا ببینی که چقدر حالت میتونه بهتر بشه و از این افسردگی رهایی پیدا کنی.

*****************

افسردگی ما آدما حد و اندازه داره. گاهی شکستمون اونقدر بزرگ و قوی هست که تا مدت ها افسرده میشیم و ناراحتی تموم وجودمون رو در بر میگیره و گاهی وقتا شکستمون خیلی کوچیکه و بیشتر از چند روز افسردگی واقعا ظلم در حق خودمونه. یادت باشه برای ناراحتی ها و افسردگی هات حد و میزان مشخص کنی. همیشه به خودت بگو فقط تا این اندازه حق دارم که ناراحت باشم و بعد از اون باید همت کنم و تلاش کنم تا حالم رو بهتر کنم و دوباره زندگیم روی غلطک بیفته.

*****************

اگه ما آدما سعی کنیم هر روز یه ویژگی مثبت درون خودمون پیدا کنیم و خودمون رو توی تمام اون روز به خاطر اون ستایش کنیم خیلی از افسردگی هامون از بین میره و ناراحتی هامون کلا ریشه کن میشه. بیشتر دلایلی که ما آدما به خاطرشون افسرده میشیم اینه که خودمون رو دوست نداریم و برای خودمون ارزشی قائل نمیشیم. خیلی از ما آدما حتی یک ویژگی مثبت هم درون خودمون نمیشناسیم و اونقدر از خودمون فاصله میگیریم که افسردگی و ناراحتی به سراغمون میاد.

*****************

لبخند به لب داشته باش حتی اگه ناراحتی، بخند حتی اگه قراره اشک به چشمات بیاد و شاد باش حتی اگه ناراحتی. وقتی ادای یک چیزی رو در میاری کم کم تبدیل به همون چیز میشی و تغییر پیدا میکنی. اینکه ما آدما افسرده و ناراحتی بشیم طبیعیه وحق هم داریم گاهی وقتا اینجوری بشیم اما راه حل اینکه بخوایم از این افسردگی و ناراحتی نجات پیدا کنیم اینه که اراده کنیم و کم کم ادای آدمای خوشحال رو در بیاریم تا اینکه واقعا به یک آدم خوشحال تبدیل بشیم و خودمون رو از اون افسرده ای که بودیم دور و دورتر کنیم.

*****************

اینو بدون هر روز که به افسردگی میگذره یک فرصت هم برای خوشحال بودن و تجربه شادی و نشاط از بین میره. تو هر روز میتونی شاد باشی و از دنیا لذت ببری پس چرا میخوای که روزهات به افسردگی و ناراحتی بگذره و حال و حست رو بد کنی؟ هیچوقت چنین کاری انجام نده و سعی کن همون ابتدای روز که بیدار میشی دلیلی برای خوشحال بودن پیدا کنی و تا آخر روز به همون دلیل اکتفا کنی که لبخند به لب داشته بشی و حال دلت رو خوب کنی.

*****************

آدمای افسرده و ناراحتی معمولا هر جایی که میشینن از بدبختی هاشون میگن، از ناراحتی هاشون میگن، از اینکه دنیا چقدر در حقشون نامردی کرده میگن و در کل دوست دارن هر جا که میرن خودشون رو بدبخت معرفی کنن. یادت باشه اگه تو هم جزو این دسته از ادما هستی خودت رو تغییر بدی چون هیچ کس دلش به حالت نمیسوزه. مطمئن باش مشکلات تو به هیچ وجه برای بقیه اهمیتی نداره و وقتی که از بدبختی هات میگی فقط دید اونها رو نسبت به خودت عوض میکنی و اونا تو رو به عنوان یک آدم کم ارزش خواهند شناخت. این اجازه رو نده و همیشه سعی کن موضوعاتت رو خودت با خودت حل کنی و ناراحتی هات رو جایی بروز ندی.

*****************

افسردگی زمان اتفاق میفته که دیگه به اوج رسیده باشی و ناراحتی تموم وجودت رو در بر گرفته باشه. هیچوقت به هیچ اتفاق و هیچ دلیلی اجازه نده که بخواد تو رو اونقدر به اوج ناراحتی برسونه که افسرده بشه و کلا انزوا رو اختیار کنی. نمیگم که کلا ناراحت نشو اما تا یه حد خاص ناراحت بمون و بعد از اون تلاش کن که از ناراحتی بیرون بیای. این کار سخته اما برای اینکه به دام افسردگی نیفتی باید انجامش بدی و توی انجام دادنش مصمم باشی.

*****************

وقتی که افسرده ای از هدف های زندگیت باز میمونی، زندگیت متوقف میشه و حتی ممکنه که در جا هم بزنی و در کلا افسردگی تو رو از پیشرفت باز نگه میدار و کاری میکنه تا کلا خنثی بشی. تو که نمیخوای این اتفاق بیفته؟ تو کلی هدف داری، تو کلی آرزو داری و تو کلی توی ذهنت برنامه داری که باید به همه اونها جامه عمل بپوشونی. اینو بدون که این افسردگی داره جلوی تو رو برای رسیدن به تموم اونها میگیره. اگه میخوای این افسردگی از بین بره به زمانی فکر کن که به اهداف رسیدی اون موقع انگیز هم میگیری تا پاشی و برای زندگیت و اهدافت تلاش کنی و به افسردگی بی محلی کنی.

*****************

تا کی قراره افسرده باشی؟ تا کی قراره به این افسردگی ها ادامه بدی؟ کی قراره بیاد و تو رو از این وضعیت نجات بده که هنوز که هنوز هیچ کاری برای خودت نکردی؟ یادت باشه تا خودت کاری برای خودت نکنی نمیتونی از این وضعیت خارج بشی. نه منجی وجود داره و نه فرشته نجات و تنها کسی که فقط و فقط توی این دنیا میتونه به تو کمک کنه خود تو هستی. این رو بارها با خودت تکرار کن تا هر چی زودتر مصمم بشی که بخوای وضعیتت رو تغییر بدی و به حال دیگه ای برسی.

*****************

این حال و احوال الان هر چی که هست به نفع تو نیست، به نفع آینده ات نیست و زندگیت رو خراب میکنه. اگه بخوای همینطور بنا به دلایل خودت افسرده و ناراحت بمونی میتونی این کار رو انجام بدی اما بدون که هیچ ثمره ای برات نداره و تو رو از اون جایی که در اون هستی به پایین هم میکشونه. همیشه تلاش کن که بهترین باشی و همیشه سعی کن عالی ترین باشی، اینجوری از این وضعیت نامناسبی هم که داری خارج میشی.

*****************

همیشه سعی کن بهترین نسخه خودت رو ارائه بدی. بهترین نسخه تو افسردگی و حال بدت نیست بلکه لبخندی هست که به روی لبهات میشینه پس همیشه سعی کن لبخند بزنی و به هیچ چیزی در این دنیا اجازه ندی که لبخندت رو ازت بگیره. یادت باشه عمر ما خیلی کوتاهه، کوتاه تر از اون چیزی که فکرش رو کنی پس سعی کن که توی این عمر کوتاه به جای ناراحتی و افسردگی لبخند بزنی و از دنیایی که در اون هستی نهایت استفاده رو ببری. این بهترین کاریه که میتونی در حق خودت انجام بدی.

*****************

تو هر چقدر بین آدمای افسرده باشی بیشتر افسرده میشی. برای اینکه برای خودت کاری کنی و بخوای وضعیتت رو تغییر بدی اولین قدم اینه که آدما افسرده زندگیت رو فراموش کنی. دور ادمای افسرده خط بکش، به پای ناراحتی هاشون نشین و به حرفاشون هم گوش نده. بخواه تا تغییر کنی. باور کن وقتی که تغییر کردی زندگیت خیلی شیرین تر و خیلی زیباتر از اون چیزی میشه که فکرش رو میکردی. افسردگی و ناراحتی فقط حال بد رو برات به ارمغان میارن و این حال بد هیچوقت نمیتونی موجب رضایتمندی تو از زندگیت بشه.

*****************

همیشه تلاش کن که یک قدم برای خوب بودن برداری. لازم نیست کار خیلی شاخی بکنی فقط همینکه نسبت به دیروز یک کار مثبت تر انجام بدی کافیه. مثلا اگه افسرده ای و مدام سر جات نشستی این بار تصمیم بگیر پاشی و یک قدمی توی خونه یا توی حیات بزنی. باور کن که همین کارهای کوچیک در نهایت باعث میشه که نتایج بزرگ به ارمغان بیاد. وقتی که تو تصمیم میگیری و کاری رو انجام میدی اون کار هر چقدر هم کوچک باشه بالاخره تاثیر داره و ثمره ای شیرین برات به ارمغان میاره..

*****************

نخواه که افسرده باشی، نخواه که ناراحت باشی، نخواه که حالت بد باشه. مگه اونایی که حالشون بد بود و ناراحتی داشتن الان کجای زندگیشون؟ همشون در قعر بدبختی ها و مشکلاتشون هستن و هیچکدوم حال و روز خوبی ندارن. تو هم اگه بخوای همینطوری ادامه بدی منتظر باش که یکی مثل اونها میشی. برای بهترین بودن باید متفاوت عمل کنی پس اگه ناراحت و افسرده ای و میخوای تبدیل به بهترین بشی سعی کن افسردگی ها رو از خودت دور کنی و کم کم زندگی جدیدت رو شروع کنی. توی این زندگی جدید تصمیم بگیر که کمتر ناراحت بشی و کمتر افسردگی به زندگیت راه بدی.

*****************

به خودت حق بده، مگه تو چقدر میتونی تحمل کنی؟ مگه چقدر میتونی بار مسائل رو به دوش بکشی؟ این ناراحتی الانت حق تو هست! ناراحت باش اما یادت باشه که ناراحت نمونی. از یه جایی به بعد تصمیم بگیر که تغییر کنی و این ناراحتی رو از بین ببری. درسته که تو حق داری ناراحت بشی اما حق نداری که ناراحت بمونی چون تو زندگی داری و باید در زندگیت پیشرفت کنی و ناراحتی جلوی این پیشرفتت رو میگیره.

*****************

یعنی میخوای تا اخر عمرت جزو آدمای افسرده باقی بمونی؟ یعنی میخوای از تو به عنوان یک آدم افسرده یاد کنند؟ یعنی نمیخوای طعم موفقیت و خوشبختی رو بچشی؟ اینو بدون که افسردگی جلوی خوشبختی تو رو میگیره. افسردگی هیچوقت نمیذاره که تو طعم سعادت و حال خوب رو تجربه کنی و همیشه حال بد رو برات به ارمغان میاره. افسردگی زندگی تو رو خراب میکنه و کاری میکنه که در آخر وقتی به زندگیت نگاه کردی فقط افسوس لحظه هایی رو بخوری که به ناراحتی و حال بد تموم شدن.

*****************

ناراحت باش اما نذاره کسی ناراحتیت رو ببینه. توی این دنیا کسی دلش به حال کس دیگه ای نمیسوزه و همه دوست دارن حال بد بقیه رو ببینن تا اینجوری خودشون احساس قدرت کنن. این اجازه رو به دیگران نده و همیشه سعی کن قدرتمند باشی. درسته سخته و درسته ممکنه احساس کنی که داری کم میاری اما ادامه بده.

*****************

به خودت ایمان داشته باش و مطمئن باش که از این حال و روز بدی که توش گرفتار شدی خارج میشی. تو میتونی و بالاخره یه راهی پیدا میکنی تا حال خوب رو به زندگیت هدیه بدی. به کارهای موفقیت آمیزی که توی زندگیت کردی فکر کن، تو همه اونها رو انجام دادی! اگه تونستی او همه کار موفقیت آمیز انجام بدی پس الان هم میتونی از این افسردگی و حال بد خارج بشی و حال خوب رو به خودت هدیه بدی.

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید.


در ادامه تماشا کنید :

جملات روحیه دهنده به بیماران

معروف ترین جملات انگیزشی کوتاه

جملات مثبت برای شکست عشقی

جملات انگیزشی و زیبا درباره خودباوری

جملات تکان دهنده در مورد موفقیت


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...