دلنوشته برای کرونا و قرنطینه

کرونا و قرنطینه اجباری باعث شد که به بیشتر آدما ضربات جدی وارد بشه. خیلی ها کارشون رو از دست دادند، خیلی ها گوشه نشین شدن و کلا افسردگی به سراغشون اومد و خیلی ها هم از رفتن به مدرسه و جاهای اینجوری باز موندن. کاش کرونا و این قرنطینه اجباری تموم بشه و دیگه نباشه.

در ادامه این مطلب متن ها و دلنوشته هایی زیبا برای کرونا و قرنطینه تهیه کردیم که شما رو به خوندن اونها دعوت میکنیم. همراه ما باشید.

دلنوشته برای کرونا و قرنطینه در دورهمی ها

کرونا اومد و قرنطینه رو برامون به ارمغان آورد و این قرنطینه هم اهمیت کنار هم بودنمون رو به یادمون میاره. وقتی که کرونایی نبود همه ما دور هم جمع میشدیم و خوشحال و فارغ از هر چیز از کنار هم بودن لذت میبردیم اما وقتی که کرونا اومد میونمون فاصله انداخت یا به معنای بهتر قرنطینه رو به وجود آورد. الان هر کدوم از ما برای اینکه فقط یک بار دیگه دور هم جمع بشیم و از بودن با همدیگه لذت ببریم داریم دست به دعا شدیم و در پیشگاه خدا برای نابودی کرونا دعا میکنیم. کاش قدر با هم بودن رو بدونیم و کاش ارزش و اهمیت با هم بودن رو بیشتر درک کنیم نه اینکه چیزایی مثل قرنطینه و کرونا بیان تا این ارزش و اهمیت رو به ما یادآوری کنند.

*************

یادش بخیر، آن روزها که دورهمی می گرفتیم و از بودن در کنار هم لذت میبردیم. الان یک و سال نیم است که دیگر این اتفاق برای ما نمی افتد. کرونا کاری کرد که دیگر این اتفاق رخ ندهد. این ویروس منحوس آمد و تک تک ما را خانه نشین کردن و اکنون ما در آرزوی دورهمی های که می گرفتیم و از کنار هم بودن لذت میبردیم مانده ام. کاش زودتر کرونا از بین برود و کاش دوباره این دورهمی ها برگزار شوند.

*************

دلتنگ تمام آن روزهایی ام که کرونا از ما گرفت، تمام آن روزهایی که چشم می کشیدم که کی بشود که آخر هفته شود تا ما دوباره با دوستان یا خانواده دور هم جمع شویم و از بودن با هم لذت ببریم. کرونا که آمد جدای از مریضی و بد احوالی دوری از یکدیگر را هم برایمان به ارمغان آورد. تنها دعای من در این روزها این است که کاش این ویروس منحوس هر چه زودتر از بین برود و ما دوباره بتوانیم آن لذت هایی که از دست داده ایم را به دست بیاوریم.

*************

می گویند قرنطینه است و دورهمی به معنای مرگ دست جمعیست. آری، همان دورهمی هایی که زمانی از ارزش زیادی برخوردار بود و همه یدیگر را تشویق به بودن در کنار هم می کردند اکنون برای ما فقط به عنوان سمیست که اگر برگزار شود بلای جان ت تک مان خواهد شد. کرونا با آمدنش معنای یکی از ارزشمندترین اتفاقات زندگی مان را تغییر داد. کاش که زودتر این ویروس منحوس نابود شود و دیگر اثری از آن باقی نماند.

*************

دوست دارم دوباره به دورهمی ها بروم، دوست دارم دوباره در مهمانی ها حضور پیدا کنم و دوست دارم که در جمع باشم تا با دیگران معاشرت کنم و از معاشرت با آنها لذت ببرم اما چه حیف که ویروسی که گویی از جنس خود شیطان است آمده و مانع تمام این کارها شده. دیگر نه خبری از دورهمی هاست و نه خبری حتی از همان جمع های کوچک سه نفره، اکنون ما مانده ایم و خودمان و گویی شرایط قرار نیست تا مدتی طولانی عوض شود. شاید در گذشته آرزوهای زیادی داشتیم اما اکنون آرزوی تک تک مان این شده که زودتر دوران قرنطینه تمام شود و زودتر این ویروس منحوس نابود شود. به امید نابودی کرونا و از بین رفتن قرنطینه.

دلنوشته برای کرونا و قرنطینه در بین بچه ها

دلم میخواد دوباره برم تو کوچه با بچه ها بازی کنم، دلم بازی های دست جمعی رو میخواد، همون بازی هایی که وقتی کنار هم جمع میشدیم و مشغولشون میشدیم اصلا زمان و مکان یادمون نمیموند و فقط غرق در لذت میشدیم. خدا لعنت کنه کرونا رو که اومد و همه ما بچه ها رو از همدیگه جدا کرد. مامان و بابام میگن لعنت کردن و آرزوی مرگ کردن برای کسی اصلا چیز قشنگی نیست اما من میخوام برای کرونا آرزوی مرگ کنم و بهش لعنت بفرستم و از خدا بخوام که خیلی زود نابودش کنه. کرونا، کاش هیچوقت وجود نداشتی.

*************

الان قرنطینه هست و دارم چشم میکشم که کی بشه که کرونا تموم بشه تا ما بچه ها دوباره بتونیم دور هم جمع بشیم و از بودن با همدیگه لذت ببریم. الان تموم اون چیزایی که جزو بدیهی ترین اتفاقات زندگیمون بودن شدن جزو آرزوهایی که در دلمون داریم. خدایا، میشه آرزومونو براورده کنی؟ میشه کرونا رو زودتر نابود کنی و قرنطینه رو از بین ببری؟ ما بچه ها گناه داریم! مگه چند بار فرصت بچگی کردن و لذت بردن از این دوران رو داریم که بخوایم توی قرنطینه بمونیم؟

*************

خدایا، زودتر شر کرونا رو از سر همه ما کم کن. دوست دارم که دوباره با دوستام باشم، دوست دارم که دوباره با اونا بازی کنم و دوست دارم که کلی از بودن در کنار دوستام لذت ببرم اما کرونا نمیذاره، کرونا منو مجبور کرده که توی خونه بشینم و مدام پای تلویزیون و گوشی باشم. خدا جونم، میشه دیگه کرونا نباشه؟ آخه تو که از کرونا قوی تری پس چرا نابدوش نمیکنی و ما بچه ها رو به آرزومون نمیرسونی؟ خدای عزیزم، میگن خدا دعای بچه ها رو گوش میده و بهشون عمل میکنه پس آرزوی من نابودی کروناست، ازت میخوام که زودی برآورده اش کنی.

*************

خدای عزیزم، آرزو میکنم که کاش فقط کرونا نابود بشه و از بین بره. مامان و بابام نمیذارن دیگه برم تو کوچه و با بچه ها بازی کنم اخه میگن خطرناکه و ممکنه مریض بشم اما دل منم تو خونه گرفته و هیچ سرگرمی ای ندارم. یعنی میخوای بذاری که من همینجوری بمونم و تو خونه حوصلم سر بره؟ کاش که زودتر کرونا رو از بین ببری و کاش زودتر همه ما آدما رو از شرش خلاص کنی. دیگه از این وضعیتی که مامان و بابام بهش میگن قرنطینه خسته شدم و میخوام یکم طعم بودن در کنار دوستام رو بچشم.

*************

کرونا، کاش نابود بشی و دیگه وجود نداشته باشی. شاید خودت از کاری که میکنی لذت ببری اما مطمئن باش که تموم ما آدما رو از دست خودت کلافه کردی. الان همه ما به خاطر تو مجبور شدیم که خونه نشین بشیم و دیگه همدیگه رو نبینیم، همه ما مجبور شدیم که از همدیگه دور بشیم و فاصله بگیریم و به قول بزرگترا مجبور شدیم به قرنطینه بریم. کرونا، ازت میخوام که زودتر از پیشمون بری و دیگه برنگردی. هیچکدوم از ما دوستت نداریم و هممون ازت متنفریم.

دلنوشته برای کرونا و قرنطینه در مدارس

دلم هوای زنگ تفریح مدرسه رو کرده که بعد از کلی درس خوندن سر کلاس خوشحال بودیم که چند دقیقه ای میریم و توی حیات با بچه ها بازی می کنیم و لذت میبرم، دلم هوامی اون اکیپای چند نفره رو کرده که توی زنگ تفریح کنار هم جمع میشدن و هر کدوم درباره یک چیز صحبت میکردن، دلم هوای شادی خوردن زنگ آخر رو کرده که وقتی به صدا در میومد بچه ها دل توی دل نداشتن که زودتر از مدرسه به خونه هاشون برن. کاش زودتر کرونا تموم بشه و کاش زودتر این قرنطینه به آخر برسه، هممون خسته شدیم، هممون برای اون روزای عادی زندگیمون دلمون تنگ شده و کاش کرونایی دیگه نباشه که این روزا رو ازمون بگیره.

*************

دلم میخواد دوباره برم مدرسه و سر کلاس درسمون بشینم، دلم میخواد دوباره مثل همیشه هر روز سر یه ساعت خاص برم مدرسه و سر یک ساعت خاص برگردم، دلم میخواد که کنار بقیه همکلاسی هام درس بخونم و برای آینده ام آماده بشم اما حیف که کرونا این امکان رو از من گرفته. کرونا با به وجود آوردن قرنطینه اجباری این امکان رو از هممون گرفته و الان همه دلتنگ اون روزایی هستیم که برامون عادی شده بود. کاش کرونا از بین بره تا دوباره اون روزا سرجاشون برگردن.

*************

لذت رفتن به مدرسه رو هیچ کلاس انلاینی نمیتونه برامون تداعی کنه و چه حیف که کرونا به وجود اومده و قرنطینه رو شکل داده و الان دیگه به هیچ وجه نمیتونیم بریم سر کلاس در بشینم. الان فقط میتونیم ازپشت گوشی ها صدای معلم رو بشنویم و اینطوری درس بخونیم. به نظر من نصف بیشتر لذت درس خوندن به همون سر کلاس نشسته که کرونا اونو ازمون گرفته. امیدوارم که هر چه زودتر خدا این ویروس منحوس رو از ما و تمام مردم دور کنه تا ما دوباره بتونیم طعم تموم لذت هایی که از دست دادیم رو بچشیم.

*************

مدرسه یکی از خاطره انگیزترین بخش های زندگی هر آدمیه اما ما الان داریم خاطره انگیزترین بخش زندگیمون رو به خاطر ویروسی به اسم کرونا از دست میدیم. الان ما به جای اینکه سر کلاس درس بشینیم و خاطرات مدرسه رفتنمون رو برای خودمون رقم بزنیم، باید پشت گوشی بشینیم و توی کلاسای آنلاین شرکت کنیم. الان فقط یک خواسته از خدا دارم و اون هم اینه که ان شاء الله زودتر کرونا رو از بین ببره و ما رو از دست این ویروس لعنتی راحت کنه.

*************

خدایا، کرونا که اومد، جولانش رو هم که داد، بیشتر مردم رو درگیر خونه نشینی و قرنطینه هم کرد، اما الان فکر نمیکنی که دیگه کافیه؟ منی که هنوز کاری ندارم و فقط یک دانش آموزم حوصله ام از دست کرونا به سر اومده دیگه از بقیه چه توقعی داری؟ بیشتر بچه ها از مدرسه فراری بودن اما الان بیشترشون دعا میکنن که کاش کرونا تموم بشه و دوباره بتونن برن سر کلاس درس بشینن. خدایا، دعای ماها رو بشنو و زودتر کرونا رو از بین ببر. الهی آمین.

دلنوشته برای کرونا و قرنطینه در کار و شغل

چه فرصت های شغلی زیادی که به خاطر کرونا از بین رفت، چه شغل های بسیاری که قدرت زیادی هم داشتند اما به خاطر کرونا از بین رفتند و چه کسب و کارهای مختلفی که به خاطر کرونا کلا تعطیل شدند. خدایا، مردم به خاطر کرونا خیلی ضرر دیدن، خیلی آسیب دیدن و این آسیب حتی توی کسب و کارشون هم وارد شد. خدای من، شرایط سخت بود اما الان به خاطر قرنطینه و بیماری سخت تر شده، لطفا هر چی زودتر این ویروس منحوس رو از همه ما دور کنه. خدایا، با بردن کرونا کمی آرامش رو به ما هدیه بده. الهی آمین.

*************

چه آدمهای زیادی که شغل شون رو به خاطر کرونا از دست دادند و خونه نشین شدند. کاش زودتر این ویروس لعنتی که همت کرده آسیب جدی به همه آدما بزنه از بین بره. دیگه هیچکس تحملش نمیکشه اما همه مجبورن که تحمل کنن چون جز تحمل کردن کار دیگه ای از دستشون بر نمیاد. امیدوارم که زودتر واکسن زدن مردم به انتها برسه و امیدوارم هر چه زودتر واکسنی ساخته بشه که کرونا رو به صورت صد در صدی و تا همیشه از بین ببره. کاش دیگه کرونایی نباشه، آمین.

*************

خدایا، فقط یک خواسته تو این شرایط ازت دارم و اون هم اینه که حواست به تموم اونایی که به خاطر قرنطینه و کرونا کارشون رو از دست دادن باشه. خدایا، اونا هم زن و بچه دارن، اونا هم زندگی دارن و اونا هم نیازهایی دارن که به خاطر کرونا مجبور شدن خونه نشین بشین. خدایا، هیچ کسی رو شرمنده زن و بچه اش نکن و هیچ کسی رو توی این اوضاع دست خالی رها نکن. به همه کمک کن و دست همه رو بگیر. درست این ویروس قویه اما تو از اون قوی تری پس پشت بنده هات رو داشته باش. الهی آمین.

*************

خدایا، بیشتر اونایی که تازه کسب و کاری راه انداخته بودن ممکنه به خاطر کرونا کارشون رو تعطیل کرده باشن و کلا قید همه چی رو زده باشن. خدایا، اگه کسی کاری رو شروع میکنه به امیدی دست به اون کار میزنه پس کاش این بیماری رو از بین ببری و دوباره این انگیزه رو در دل اون آدمایی که کارشون تعطیل شده به وجود بیاری. الان اون آدما میتونستن درگیر کسب و کارشون باشن اما به جاش درگیر قرنطینه و خونه نشینی هستند که این اصلا زیبا نیست. خدای من، حواست به این بنده هاتم باشه و کمکشون کن. الهی آمین.

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب ما رو همراهی کردید.


در ادامه تماشا کنید :


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...