کدام سوره برای شب اول قبر خوب است

برای اموات و شب اول قبر خواندن سوره هایی از جمله سوره ملک، یس، فاتحه، صافات، احزاب، قدر و آیه الکرسی مفید است. اگر شب اول قبر شخصی فوت شده است و یا می خواهید برای اهل قبور قرآن بخوانید، خواندن این سوره ها مفید می باشد.

وقتی شخصی از دنیا می رود، ما می توانیم با خواندن سوره هایی خاص کاری کنیم موجبات آرامش روح درگذشته به وجود بیاید. حال در این مطلب می خواهیم این سوره ها را به شما معرفی کنیم و در مورد هر کدام توضیحاتی خاص خدمتتان ارائه دهیم. در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

سوره های مناسب اموات

سوره ملک: خواندن سوره ملک برای شب اول قبر بسیار سفارش شده. این سوره ناجی عذاب قبر می باشد و شصت و هفتمین سوره قرآن کریم است.

سوره یس: سوره یس نیز یکی از سوره های مناسب برای کاهش عذاب اهل قبور است. سوره یس را دافعه هم می نامند چرا که هر کسی در قبرستان این سوره را بخواند، جدای از اینکه عذاب اهل قبور آنجا کم می شود، برای قرائت کننده نیز به تعداد اموات ثواب ثبت می شود و همچنین این سوره موجب می شود که بلاهای دنیوی و عذاب های اخروی دفع شوند.

سوره فاتحه: در کنار دیگر سوره ها، خواندن سوره فاتحه برای میت کاری شایسته است. خواندن این سوره ثوابی بسیار دارد که ما می توانیم این ثواب را به اموات هدیه دهیم.

سوره صافات: اگر محتضری را دیدید، این سوره را بالای سر او بخوانید چرا که جان دادن را برایش آسان می کند.

سوره احزاب: این سوره هم برای در امان ماندن از عذاب قبر مفید و مثمر ثمر است.

سوره قدر: سفارش شده است که خوب است که رو به قبله در کنار قبر بنشینیم و همینطور که روی مقبره شخص فوت شده دست میگذاریم، هفت بار سوره قدر را بخوانیم.

آیت آیه الکرسی: روایتی از حضرت محمد (ص) وجود دارد که می گوید اگر انسان با ایمانی آیه الکرسی را خوانده و ثوابش را به اهل قبور هدیه دهد، ثواب خواندن این آیه الکرسی به اذن خدا به داخل هر قبری می رود. همچنین در کنار این موضوع به ازای هر کدام از کلمات قرائت شده خداوند ملکی می آفریند که برای این فرد تا روز قیامت تسبیح خدا را می گوید.

مطلب پیشنهادی :

کدام سوره برای ازدواج خوب است

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...