در جواب روحش شاد چی بگیم

وقتی یکی از بستگان ما فوت میکنه معمولا افراد برای اینکه بخوان به ما دلداری بدن جملاتی رو به کار میبرن و ما باید یاد داشه باشیم که برای این جملات بهترین پاسخ ها رو در نظر بگیریم تا بتونیم احساس خوبی در طرف مقابل مون ایجاد کنیم. یکی از عباراتی که افراد برای دلداری دادن به ما استفاده میکنن روحش شاد هست که در این مطلب میخوایم به شما بگیم که در جواب روحش شاد چی بگیم بهتره و چه جوابایی بدیم بهتره. همراه ما باشید.

جواب مناسب برای روحش شاد

وقتی یک نفر به شما برای دلداری دادن نزدیک میشه و میخواد جمله یا عبارتی رو به کار ببره، شما قبل از اینکه بخواین جوابش رو بدین باید روی نکات مختلفی تمرکز ویژه ای داشته باشین تا بتونین به بهترین شیوه پاسخ طرف مقابل رو بدید. در ادامه ما به توضیح چند تا از همین نکات می پردازیم و در مورد اونها صحبت میکنم.

لحن و تن صدا

روی لحن و تن صداتون تمرکز ویژه ای داشته باشد. لحن و تن صدای شما باید آغشته به غم باشه و به گونه ای جملات رو باید ادا کنید که طرف متوجه بشه که شما ناراحت و اندوهگین هستید. لحن و تن صدا بسیار اهمیت داره و حتی اگه شما پاسخ درستی متناسب با جمله ای که طرف گفته ندید، میتونه تاثیر گذاری خودش رو داشته باشه و شخص رو تحت تاثیر احساسی که دارید بذاره پس حتما روی این نکته توجه ویژه ای داشته باشید.

شاید در زمانی که یکی از اقوام یا بستگان تون فوت کرده و کسی به شما میگه روحش شاد شما اونقدر فرصت نداشته باشید که رو تن صدا یا لحن تون کار کنید اما اگه میخوان به بهترین شکل احساس تون رو به طرف مقابل ابراز کنید پیشنهاد میکنیم که قبل از حضور در مجلس یا جمعی حتما با خودتون تکرار و تمرین کنید تا بتونید بهترین تن صدا رو پیدا کرده و با بهترین لحن حرفی که باید بزنید رو بزنید.

انتخاب کلمات تاثیرگذار

نکته دیگه ای که باید در پاسخ دادن به عبارت روحش شاد بدونید اینه که از کلمات و جملات تاثیرگذاری استفاده کنید. به هر حال بعضی ها ممکنه که در اوج احساس غم و اندوه باشن و به این نکته توجهی نداشته باشن اما شمایی که در حال خوندن این مطلب و مقاله هستید یعنی به دنبال بهترین بودن میگردید و باید بهترین جملات و کلمات رو انتخاب کنید.

سعی کنید از کلمات ساده در عبارت و جمله ای که میخوان به طرف مقابلتون بگید استفاده کنید و همچنین سعی کنید که تعداد کلمات زیاد از حد نباشه چون در مجلس یا جمعی که حضور دارید ممکنه به چندین و چند نفر بخواین پاسخ بدین و اینجوری اگه کلمات نامناسب و سختی انتخاب کرده بودید و همچنین جمله تون طولانی بود ممکنه دچار دردسر بشید و نتونید به درستی جمله ای که مد نظرتون هست رو بیان کنید. البته اگه تعداد حاضرین در مجلس کم بود میتونید از جملات طولانی هم استفاده کنید. پس به این نکته هم توجه کنید تا بتونید بهترین پاسخ رو برای جمله روحش شاد در نظر بگیرید.

زبان بدن

زبان بدن هم اهمیت زیادی داره و نباید از اون غافل شد. اکثر کسایی که در غم و اندوه هستن زبان بدن رو فراموش میکنن و در بی حال ترین حال ممکن بدنی قرار میگیرن. این رو بدونید که شما حق دارید که ناراحت و اندوهگین باشید تا حدی که این غم روی حالت بدن تون هم تاثیر بذاره اما از اونجایی که میخوان با یک پاسخ مناسب به طرف مقابل تون میزان احترامی که براش قائل هستید رو نشون بدید پس باید تلاشتون رو بکنید  کهدر بهترین حالت بدنی هم قرار بگیرید.

کسایی که غمی دارن و این غم روی جسم و بدن شون تاثیر گذاشته معمولا در هنگام ایستادن قوز میکنن و کمرشون خمه، دست هاشون به حالت افتاده هستن و سرشون پایینه. اگه میخواین به طرف مقابل تون احترام بذارید سغی کنید خودتون رو صاف بگیرید، دستاتون رو از اون حالت افتاده خارج کنید و سرتون رو بالا گرفته و چشم در چشم طرف مقابل نگاه کنید تا اینجوری ارتباط چشمی رو هم حفظ کنید.

تصویر سازی ذهنی

به هر حال وقتی که کسی رو از دست دادید ناراحتی درون تون لبریز میشه و همین ناراحتی ممکنه تمرکز رو ازتون بگیره. بهتره قبل از اینکه پاسخی به جملات و عباراتی که از دیگران برای تسکین دردتون مثل همین روحش شاد میشنوید بدید، اون رو در ذهن تون تکرار و تمرین کنید تا مبادا هنگام تلفظ و گفتنش تپق بزنید یا اشتباه اون رو بیان کنید.

ممکنه که طرف مقابل حتی اگه اشتباه هم جمله رو بگید چیزی نگه و از کنارتون بگذره اما این اشتباه تلفظ کردنه موجب میشه تا خودتون از این بابت ناراحت بشید و حتی از دست خودتون عصبانی بشید. پس اگه نمیخواین که این اتفاق بیفته حتما قبل از اینکه جمله ای رو به کار ببرید اون در ذهن تون چندین بار تکرار کنید تا سختی به زبون آوردنش براتون از بین بره.

چندین جمله انتخاب کنید

یادتون باشه که شما ربات نیستید که همش یک جمله خاص رو به بقیه بگید. فکر کنید که در جمعی حضور دارید و اون جمع حداقل پنجاه نفر هستند و هر پنجاه نفر برای تسکین دردتون میخوان از جملاتی مثل روحش شاد استفاده کنن و اگه شما بخواین برای هر پنجاه نفر یک جمله خاص استفاده کنید کار درستی نیست.

یک یا چند جمله رو انتخاب کرده و اونها رو طبق روش هایی که در این مطلب میگیم تمرین کنید و بعد در ذهن تون آماده داشته باشید تا به هر کسی یه دونه از اونها رو بگید.

جملات زیادی حفظ نکنید

یادتون باشه باز از اون طرف بوم نیفتید و اونقدر جملات و عبارات در ذهن تون تداعی نکنید که وقتی در موقعیت قرار گرفتید همشون رو به فراموشی بسپرید. نهایتاً دو یا سه عبارت کفایت میکنه و شما میتونید به واسطه همون ها در جمع و موقعیتی که حضور دارید پاسخ اطرافیان تون رو بدید.

وقتی که جملات زیادی رو انتخاب میکنید، ذهن در اینکه کدوم رو انتخاب کنه میمونه و شاید در موقعیت که قرار گرفتید به خاطر همین موضوع کلاً ندونید که چی بگید و این کارتون قطعا میتونه تاثیر بدی داشته باشه.

به طرف مقابل توجه کنید

به طرف مقابلتون توجه کنید. هر چند که اینجا شما هستید که دچار غم شدید و کسی رو از دست دادید اما نباید حالات و لحن طرف مقابلتون رو هم از یاد ببرید. ببینید که لحن طرفتون چجوریه، ببینید که در چه حال بدنی هست، ببینید که چجوری به سمت تون میاد و با توجه به این ها یک پاسخ مناسب به کار ببرید.

همچنین شما باید به جنسیت طرف تون، سن طرف تون و میزان آشنایی که با شما داره هم توجه کنید تا بتونید یک پاسخ مناسب بهش بدید. به عنوان مثال اگه یک شخص سالخورده به شما میگه روحش شاد شما قطعاً نمیتویند از پاسخی که به یک کودک میدید استفاده کنید و همون رو به اون شخص سالخورده بگید. پس روی این موضوع هم توجه کنید و حتی الامکان اگر میتونید قبل از وارد شدن به جمع از افرادی که در اون جمع حضور دارن مطلع باشید تا به توجه به مسائلی که گفتیم بهترین پاسخ ها رو در نظر بگیرید.

گفتگوهای ذهنی رو رها کنید

وقتی یکی میاد و به عنوان مثال برای تسکین دردتون بهتون میگه روحش شاد، شما بهتره که در اون موقع گفتگوهای ذهنی رو رها کنید. معمولا وقتی کسی یکی رو از دست میده شروع به گفتگوهای ذهنی میکنه، شروع به تصویرسازی های خاطره هاش میکنه و همین ها باعث میشه که غرق در اونها بشه.

این مسئله ممکنه باعث بشه که شما نتونید پاسخ درستی به طرفتون بدید پس حتما توجه داشته باشید که در اون موقعیت از گفتگو های ذهنی بپرهیزید و ذهن تون رو بر روی جوابی که قراره بدید متمرکز کنید. این مسئله ممکنه مشکل باشه چون به هر حال شما کسی رو از دست دادید و ناراحت و اندوهگین هستید اما برای دادن بهترین جواب ذهن تون باید آروم باشه و این گفتگوهای ذهنی و تصویرسازی ها و ... نمیتونن یک ذهن آروم رو براتون به ارمغان بیارن.

به جملات دیگران توجه کنید

اگر شخص بزرگتری نسبت به شما در جمع حضور داره یا چنین چیزی ببینید که اون شخص در جواب به عنوان مثال روحش شاد به افراد چی میگه و شما هم سعی کنید عبارات و جملات اون رو استفاده کنید.

بعضی وقت ها یک جمله یا عبارت از نظرتون خیلی قشنگه اما وقتی به اطرافیان تون نگاه می کنید میبینید که هیچ کدوم از اونها از این جمله یا عبارت برای طرف شون استفاده نمیکنن. در اینجا کار درست تر اینه که شما هم مثل اونها بشید و پاسخ هایی مثل اونها بدید. البته گاهی پاسخ های متفاوت دادن بهتره اما بسته به موقعیتی که در اون هستید و حال درونی ای که دارید بهتره زیاد به دنبال خلاقیت نباشید و از جملات و عبارات ساده استفاده کنید.

درد دل نکنید

یادتون بشه فردی که به سمت شما برای گفتن عبارتی مثل روحش شاد میاد ممکنه زمان زیادی نداشته باشه، ممکنه فقط یه تسکین درد ساده بخواد بده و زود بره و شما نباید شروع به گفتن خاطره هاتون با طرفی که از دست دادید بکنید یا کارهایی مشابه به این انجام بدید.

بسته به رابطه ای که با طرف تون دارید، نوع لحن و بیان طرف و همچنین حالاتی که از خودش بروز میده به راحتی میتونید متوجه بشید که اون برای حرف زدن طولانی به سراغ تون اومده یا نه فقط اومده یه عبارت تسکین دهنده بهتون بگه و بره. پس با توجه به این موضوع سعی کنید طرف تون رو بشناسید و بعد به اون پاسخی مناسب بدید.

به طرف مقابل اهمیت بدید

به هر حال هر چقدر که شما غم و اندوه دارید طرف مقابل تون براتون ارزش قائل شده و برای تسکین دردتون اومده تا عبارتی مثل روحش شاد رو بهتون بگه پس این کار اشتباهی هست که سرسری به اون پاسخ بدید و از کنارش بگذرید. این به نوعی توهین به اون شخص هم هست.

هر کسی که به سمت تون برای انجام این کار اومد باید با احترام باهاش برخورد بشه، باید از بهترین جملات و کلمات برای پاسخ دادن بهش استفاده بشه و در کل نباید به خاطر حال بد درونی تون شخصیت طرف تون رو پایین بیارید. شما دچار غم و اندوه شدید اما این باعث نمیشه که طرز رفتار نامناسبی با طرف مقابل تون داشته باشید.

این نکته بیشتر به جای اینکه آموزشی باشه اهمیت برخورد با طرف مقابل رو یادآوری میکنه که باید بهش توجه زیادی داشت.

بهترین پاسخ ها برای روحش شاد

خب حالا که در مورد شیوه و نحوه ارائه بهترین پاسخ برای عبارت روحش شاد صحبت کردیم، بهتره چندین جواب مناسب که میتونید در چنین موقعیتی به طرف مقابلتون بدید رو باهاتون به اشتراک بذاریم. همراه ما باشید.

خیلی ممنونم

****

سپاسگزارم

****

روح رفتگان شما هم شاد

****

ممنونم ازتون

****

متشکرم که قدم رنجه کردید و اومدید، سپاس

****

سپاسگزارم، ممنونم که مجلس رو با نور حضورتون منور کردید

****

اومدن تون باعث تسکین درد ما شد، متشکرم

****

امیدوارم که غم نبینید، ممنون

****

الهی آمین. ممنون

****

خدا ازتون راضی باشه که اومدید، ممنون

****

سپاس از شما عزیزی که تشریف آوردید

****

متشکرم از حضورتون، ممنون

****

حضور شما در این مجلس قطعا باعث شادی روح درگذشته شده، ممنون از حضورتون

****

سپاسگزارم، خدا رو شکر که دوستانی به مانند شما برای این روزهای سخت دارم.

****

کمال تشکر و سپاسگزاری از شما رو برای حضورتون دارم. ممنون

****

از اینکه ما رو در مصیبت پیش آمده تنها نگذاشتید بی نهایت متشکرم، سپاس

****

متشکریم که برای تسکین درد ما در مجلس حضور یافتید، سپاس

****

برای همدلی شما عزیز متشکرم، الهی آمین

****

آرزوی قلبی من هم همینه، سپاس

****

دعای من از خدا همینه، ممنون

****

از ابراز همدردی تون ممنونم

****

همدردی شما باعث تسکین درد ما میشه، متشکرم

****

حضور شما موجب تسلی خاطر ما شد، ممنونم

****

از شما نهایت تشکر را دارم که در این مصیبت تلخ یار و یاور ما بودید. سپاس

****

امیدوارم خدا چنین غمی رو برای هیچ کدوم از بندگانش نخواد، ممنون

****

امیدواریم که به واسطه این مطلب تونسته باشید بهترین شیوه پاسخ و همچنین بهترین جواب برای عبارت روحش شاد رو پیدا کرده باشید.


در ادامه تماشا کنید :

متن تشکر از دوستان بابت تسلیت گفتن + عکس نوشته

در جواب دلم برات تنگ شده چی بگیم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...