متن های زیبا درباره نمک نشناسی آدمها

امروزه بیشتر افراد در قبال خوبی های دیگران واکنش های منفی از خود نشان می دهد و این واکنش ها دلخوری هایی به وجود می آورد و باعث می شود برای ابراز احساسات خود از متن های غم انگیز و در عین حال زیبایی برای نمک نشناسی این افراد بیان کنند. در زیر مجموعه ای از متن های زیبا را جمع آوری کرده ایم  که در مورد نمک نشناسی انسان ها می باشد و تا حدودی داغ دل خیلی از افراد را در قالب متن هایی زیبا بیان می کنیم.

جملات زیبا درباره نمک نشناسی آدمها

به گفته ی سعدی نیکی چو از حد بگذرد نادان خیال بد کند‌. ضربه خوردن از آدم هایی که عادت به نمک نشناسی دارند شاید چندان سخت نباشد ولی اگر از انسان هایی که نمک پرورده ی شما بوده اند بدی ببینید قطعا ضربه سختی خواهید خورد. ای نمک نشناسی که خیال می کردم نیمه من هستی و قلبم برایت می تپید اینک سزاوا  این هم نیستی که قلبم برایت بتپد.

********************

به هر جا که نگاه می کنم یک نفر از نمک نشناسی دوست و رفیقش می نالد کی به اینجا رسیدیم که نمک نشناسی ترند شد و همچون ویروسی شیوع پیدا کرد. اصلا مهم نیست چقدر خودمون را خرج آدم های نمک نشناس کردیم مهم اینه که ما دلیل حال خوب اونا بودیم اونا دلیل حال بد ما شدند. حتی مهم نیست یه زمانی از کنار ما تکان نمی خوردند مهمه اینکه که الان با یکی دیگه سرگرم هستند و شیفته ی ادم های دیگه ای شدند. مهم نیست که چه اندازه همدم دردهایشان بودیم و در سخت ترین شرایط کنارشان بودیم الان کاری کردند که درد تا مغز استخوانمان می پیچد.

********************

وقتایی که از درد بی کسی و تنهایی به من پناه آوردی سرپناهت شدم و غم تنهاییت را به جان خریدم ولی حالا سرگرم کس دیگری شده ای و این بار منم که با تنهایی هایم را به دوش می کشم. سعی می کنم بعد از تو به ادم های اطرافم قدرشناسی را یاد دهم و سعی میکنم با فراموش کردن زخم نمک نشناسی تو به آرامش برسم.

********************

چیزی که ازش می ترسیدم سرم اومد. الان که یاد کارایی که برات کردم و تو اینجوری جوابشونو دادی می افتم به جای اینکه از تو بدم بیاد از خودم متنفر میشم. تو آدمی نبودی که من شناختمت من یه آدم حسابت کرده بودم نه یک نمک نشناس پوچ

********************

آدم های نمک نشناس ارزش واقعی چیزی را نمی دانند و فقط قیمت آن را می دانند. الان دلم از تو گرفته نیست دلم از خودم گرفته که چطور بجای پاک کردن اشتباهاتت در ذهنم کلا خودت را پاک کنم.

********************

در بین حرفایی که می زدیم درد دل هایی که می کردیم قول دادی که پای تموم قول و قرارات وایستی و من چقدر صادقانه به این حرفا دل بسته بودم. آدم نمک نشناسی مثل تو قولاشم در حد حرفه

********************

من تمام آنچه را که در اختیار داشتم به تو تقدیم کردم خالصانه ترین محبت ها را نثارت کردم در حرفهایم دوز و کلکی نبود خود واقعیم زمانی بود که با تو هم نشین می شدم چی شد که اینجوری منو به هیچ فروختی و تموم این خوبی ها را نادیده گرفتی عجب معامله ی پایاپایی من همه آنچه داشتم را به تو تقدیم کردم و تو مرا به هیچ

********************

آنچه در بین ایرانیان ارزش والایی دارد حرمت نان و نمک و هم نشینی است. و اگر کسی که بر سر سفره ای حاضر شده باشد و نان و نمک خانه ای را چشیده باشد. اگر در جایی حرف یا حدیثی از این خانه بگوید در واقع نمک نشناسی کرده است و مستحق قهر و کدورت خواهد بود‌

********************

همیشه وقتی از آدمای اطرافم نمک نشناسی می بینم فکر می کنم که آیا بی نمک تر از دست من هم در جهان جایی هست. قدیما نمک میخوردن نمکدون رو می شکستند ولی الان به شکستن نمکدان هم قانع نمی شوند و نمک بر روی زخمت می پاشند و حرمت کلام و قرار از بین رفته است و دستی نیست که بی دلهره و ترس فقط نقش مرهم باشد بر روی دردهایت و بشورد نمک هر چه آدم نمک نشناس را، تا بلکه پاک شویم از کینه و نفرت

********************

من هدفم از جمع شدن کنارتان به جا آوردن حرمت ها بود وقتی سر یک سفره کنارتان نشستم بوی مهربانی و سادگی را میخواستم استشمام کنم نمی دانستم در که پشت سر بسته شد به صد رنگ عوض خواهی شد و تبدیل به یک نمک نشناس خواهی شد. من از درک این ویژگیت عاجز بودم بسیاری از انسان ها در رنگ عوض کردن بسی متبحر و زبر دست هستند و هیولا هم از این همه نمک نشناسی به وجد آمده است و تردید دارد که او در بدی برتر است یا انسان

    شعر زیبایی که باید بر سر در هر آدم نمک نشناسی حک شود

    نمک خوردی به نوش جان نمکدانم شکستی؟

    که دنیا بر سرت ارد که فکرش هم نیاری

    دل دلسوخته بشکستن نبودش هیچ بهری

    چنان ات بشکند این دل که تا آخر بنالی

    دل نوشته هایی در خصوص نمک نشناسی آدم ها

    در بحبوحه زمان چه آدم هایی که در زندگیت می آیند و می روند و خاطراتی را در ذهنت ثبت می کنند و چه خوب بود که اگر هر خوبی با خوبی جواب داده می شد و پای آدم های نمک نشناس از این دنیا کوتاه می شد. اما چه حیف که در بین انسان های خوب کم و بیش تعدادی نمک نشناس هم هستند که گاه گاهی نمک بر زخمت بپاشند و ثابت کنند که در دنیای هنوز هم نامهربونی بازار داغی دارد.

    ********************

    درست از که نمک چیزی بدی نیست اما زیادیش ممکنه دل آدم را بزنه و هر چی بیشتر بشه سلامتیتو به خطر می اندازد آدم های نمک نشناس هم هر چی بیشتر در زندگی آدم بمانند به مانند سهمی مهلک تمام روح و جانت را درگیر می کنند و رفته رفته این سم زخمی ماندگار ایجاد می کند. پس هر چه زودتر این زخم را از درونت بیرون بینداز.

    ********************

    اگه خودت را از جنس آدم های اطرافت نمی بینی مجبور نیستی کنارشان ادامه دهی وقتی لبخندت را با پوزخند جواب می دهند چه لزومی دارد خودت را سرگرم و رفیق این انسان ها کنی و هر روز از آن ها واکنشی ببینی که آزرده ات کنند. دور شو برای خودت یک رفیق ناب پیدا کند و از نمک نشناس ها تا می توانی فاصله بگیر.

    ********************

    قرار بود برای دردهایم مرهم باشی اما تو فقط نقش نمکدان داشتی و تا تمام شدن دانه دانه نمک ها از ان ها برای پاشیدن بر زخم هایم استفاده کردی. یادت بماند که از هر دستی بدهی از همان دست پس میگیری قطعا روزی خواهد رسید که کسی در حق تو نمک نشناسی خواهد کرد و تو تازه داغی که بر دل من گذاشتی را درک خواهی کرد.

    ********************

    این روزا به هر سو می نگرم ادمای بی معرفت رو می بینم و هر روز به تعداد این ادما اضافه میشه از این به بعد هر جا سخن از معرفت و انسانیت شنیدی فقط لبخند بزن و از آنجا بگذر بیخیال شو چون معرفت در این دنیا فقط در حد حرف است.

    ********************

    شما هر چقدر در در حق ادم های نمک نشناس خوبی کنید در واقع راه را برای بی معرفتی بیشتر اونا هموار کردید. پس برای اینکه بتوانید در آرامش زندگی کنید از این آدما فاصله بگیرید و تا می توانید آدم های مثبت را به زندگی خود راه دهید.

    ********************

    وقتی دم از مردونگی میزنی آنقدر مرد باش که پای مردانگیت وایسی وگرنه مردانگی کلمه ینگی است و از دم پوشالی از ان بزنی سرفه ات می گیرد.

    ********************

    وقتی به زخم هایی که در زندگی خوردم فکر می کنم و بیشتر اونارو مزه مزه می کنم یادم میفته که همه ی اونا حاصل اعتماد کردن به آدمای نمک نشناس بود ادمایی که خودشون رو رفیق جا زدند و نارفیق شدند آدمایی که مهربون بودند ولی اخرشو با نامهربونی تموم کردند.

    ********************

    اگه خوبی ها و زیبایی ها زندگی را نادیده بگیریم و انکار کنیم که زندگی زیباست ناحق گفته ایم چون هم خوب و هم در زندگی آن را زیباتر می کند.  اما خوبی و بدی در زندگی ناعادلانه تقسیم شده و ادم های نمک نشناس همیشه روزنه ای برای رخنه در خوبان پیدا می کنند.

    ********************

    بعد از زخم تازه ای که برمیگردی نمیدانم چه حکمتیست که هر بار خود را عزیزتر از قبل و مهربانتر از قبل جلوه می دادی این بار ولی فرق می کند من توبه کردم که دیگر گول مهربانی تو را نخورم تو نمک نشناس بودی و من نمی خواستم این را باور کنم.

    ********************

     ما آدم های نمک نشناسی شده ایم و چه آرام و بی صدا خطرناک ترین بیماریِ قرن بینمان نفوذ پیدا کرده است

    تب نکرده ایم ، نمُرده ایم

    تلفاتی نداشته ایم ..

    فقط به شدت

    نسبت به آدم هایِ خوب اطرافمان نمک نشناس و تفاوت شده ایم.

    له کردن احساس دیگران برایَمان عادی شده است.

    هر روز نگاهمان بازاری تر می شود!

    در روابط ، دنبالِ منفعت می گردیم ، نه محبت

    دیگر برایِ دلمان کاری نمی کنیم.

    و خیلی وقت است که جواب خوبی ها خوبی نیست!

    ما نسلِ نمک نشناسی شده ایم

    خطرناک ترین بیماری قرن !

    تب نکرده ایم

    نمرده ایم

    فقط از آدم هایِ اطرافمان نردبان

    ساخته ایم

    نردبان.

    ********************

    وقتی بی تفاوت از کنار تمام خوبی هایی گذشتی فهمیدم که دستم نمک ندارد. تو فقط بلد بودی بر زخم های کهنه ام نمک بپاشی‌ رک بودن با نمک نشناس بودن تفاوت دارد. اجتماعی بودن با پررویی فرق دارد زرنگ بودن با کلاه گذاشتن سر دیگران متفاوت است و نمک نشناسی و مشکلات انسان ها از زمانی شروع شد که این تفاوت ها را درک نکردیم.

    ********************

    چرا حرمت نان و نمکی که با هم خوردیم را نگه نداشتی باشد مهم نیست نان را تو ببر که راهت طولانی است و طاقتت خیلی کم، نمک مانده را بگذار برای من تا یادم بماند چقدر زخم هایم با نمک نشناسی تو تازه است و این زخم ها تا ابد با این نمک سوخته می شوند.

    ********************

    اگر می دانستم جواب خوبی تنهایی است از همان ابتدا تنهایی را انتخاب می کردم باشد که تنهایی بی زخم را تجربه کنم تا تنها شوم و زخمی تا ابد بر کنج دلم بماند.

    ********************

    وقتی وقتا از آدمای نمک نشناس زخم هایی میخوری که باور نمی کنی این زخم واسه همچین دردیه. یاد کارایی که واسه این آدما کردی هر روز تو دو شکسته تر می کنه‌ به نظرم واسه اینکه واست تجربه بشه باید رو همچین دردهایی به جای نمک اسید بپاشی تا بدونی این زخم هارو واسه چی و از کی خوردی و بتوانی ازشون تجربه بگیری و تکرارشون نکنی.

    ********************

    بر روی زخم های تنهاییم نمک می پاشم تا یادم بماند که آدم نمک نشناسی چون تو این زخم ها را به وجود آورد.

    ********************

    اینقدر تو زندگیمون آدمای نمک نشناس دیدیم که شدیم مثل نمکی، تا کسی می خواد بیاد و خوبی کنه باورش نداریم و زود بهش میگیم چیه تو هم میخوای اذیت کنی و نمک رو زخممون بپاشی. درسته اعتماد کردن زمان میخواد و بدتر از اون چوب اعتماد که گذر زمان هم جای زخمشو خوب نمیکنه و همچون خالی رو قلبت حک میشه دست که روش میکشی یاد نمک نشناسی آدمای معتمد زندگیت می افتی و تصمیم می گیری کلا قید اعتماد کردنو بزنی.

    ********************

    اسکار بدترین ویژگی اخلاقی می رسه به آدمای نمک نشناس. چقدر جمله ی قشنگیه و چقدر متقاضی گرفتن این اسکار زیاده انگار آدمایی که حلیم شون رو با شکر میخورن کم شده و جاشونو آدمایی پر کرده که حلیم را با نمک میخورن.

    ********************

    دیگه وقتشه با مهربونی ها خداحافظی کنیم و دنیای جدید نمک نشناسی را بپذیریم. دیگه هیچی مزه ی سابق رو نداره و هیچ حرفی اونجور که باید و شایده به دل نمی شینه همه چی در حد حرفه و عمل کلا از بین رفته. من طرف حسابم آدمای نمک نشناسیه که باعث و بانی این شرایط شدن و آدما رو مجبور به قبول همچین دنیایی کردند.

    ********************

    کاش بعضی از آدمای نمک نشناس را کمتر می دیدیم به جای آن کاش بعضی از آدمها را بیشتر می دیدیم. مثل آدم هایی که  رنگ قهوه ای در جعبه مداد رنگی که سالهای سال همراهمان هست ولی  در میان آن همه رنگ گم شده اند. ما این آدم های ثابت و ماندگار را در بین آدم های پر هرج و مرج ندیدیم و در واقع آنهایی بودند که دستشان نمک نداشت. 

    مطالب پیشنهادی :

    عکس نوشته نمک نشناس بودن

    مجموعه شعر درباره آدمهای نمک نشناس

    مجموعه شعر زیبا درباره قدر نشناسی

    مجموعه متن کنایه دار و سنگین به دوست

    متن درباره آدم های لاشی

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...