متن های زیبا در مورد مهربانی خدا

مهربانی خدا حد و مرز نداره ما انسان ها هستیم که براش با کارها و اعمال مختلف مون حد و مرز تعیین می کنیم. خدا مهربانیش رو به واسطه قوانین مشخص در این دنیا به آدما نشون میده، هر کسی به این قوانین عمل کرد، در سایه مهربانی خدا قرار میگیره. این مسئله عدالت خدا رو هم برقرار میکنه.

مهربانی خدا رو حس کردین؟ توی این مطلب قراره در مورد همین موضوع صحبت کنیم. متن های زیبا و تاثیرگذاری در ادامه وجود داره که درباره همین مهربانی خداست. از شما دعوت میکنیم تا اونها رو بخونید و از خوندنشون لذت ببرید. همراه ما باشید.

جملات زیبا و کوتاه درباره مهربانی خدا

جملات درباره مهربانی خدا

مهربانی خدا را در زیباترین تکراری که در زندگی ام رخ می دهد می بینم یعنی هر روز بیدار شدنم و دیدن طلوع آفتابی که زیبایی دنیا را چندین برابر میکند.

********************

خدای من، مهربانی ات سایه ای افکنده بر زندگی ام تا در آن به سوی کمال و سعادت قدم بردارم و در انتهای این قدم برداشتن ها خود حقیقی ات را بشناسم.

********************

پروردگارم، به پای مهربانی ات هیچگاه دست مرا رها نکن و این بنده سراپا تقصیرت را از درگاهت بیرون نکن. اون به دامن تو چنگ زده، دامان تویی که از روح خویش در او دمیدی. زیبایی و عظمت تو نیز در او وجود دارد پس به پای عظمتت او را به خود نزدیک کن که جز تو کسی را ندارد.

********************

خدای من، تا وقتی که تو را دارم، تا وقتی که تو در زندگی ام هستی، چه نیاز به غیر؟ چه نیاز به انسان هایی که در مهربانی کردن هایشان هم حساب و کتاب دارند و به نرخ روز مهربانی می کنند؟ تو با من مهربان باشی کافیست، تو مرحمتت را بر من نشان دهی کافیست. نیاز مخلوق به خالق است نه مخلوقی دیگر، خدای من مهربانی ات را از من دریغ نکن.

********************

وقتی که در اوج گرفتاریها و بلایای زندگی بودم، مهربانی خدا را دریافتم. او به من ذهنی آرام هدیه داد، ذهنی که عاری از هر گونه استرس و نگرانی بود. وقتی به او فکر میکنم، وقتی به او و عظمتش توجه میکنم، تمام نگرانی ها و استرس ها پر می کشند و می روند. خداوند به پاس مهربانی اش تفکری از عظمتش در ذهنم به وجود آورد و همین تفکر باعث می شود که هیچ چیز دیگری را غیر از خدایم والاتر نپندارم.


مطلب پیشنهادی :

مجموعه متن زیبا در مورد بخشش خدا


خدای من، میدانم که معشوقی مهربانی، می دانم که عاشقت را رها نمیکنی و می دانم که دستم را میگیری. اکنون به پای عشقی که به تو دارم، در مسیر بندگی ات قدم گذاشته ام، مرا رها نکن و همواره کنارم باش.

********************

خدای من، آنقدر با من مهربان بودی که به پای تمام این مهربانی هایت بنده ای گناهکار شدم. من گناه کردم و تو بخشیدی، من خطا کردم و تو نادیده گرفتی. پروردگارا، مرا در سایه مهربانی ات نگاه دار، این بنده سراپا تقصیر تازه خدایش را شناخته، تازه مسیر بندگی را یافته، بگذار تا در آن قدم بگذارد، بگذار تا طعم شیرینی بندگی خدایش را بچشد.

********************

خدای من، لازم نیست صدایت کنم، لازم نیست فریاد بزنم یا حتی کاری خاص کنم، تو در قلبم، در دلم، صدایم را می شنوی، حرف هایم را گوش میکنی و می دانی که قرار است به تو چه بگویم. به من بگو چگونه اینقدر مهربانی که وقتی هنوز بنده ات لب از سخن نگشاییده، تو خواسته اش را میفهمی؟

********************

مهربانی خدا را زمانی درک کردم که همه به من پشت کردند اما او بود که آغوشش را به سوی من شکفت و مرا در آغوش مهربانش جای داد. وقتی که در آغوش خدا باشی، آن موقع است که احساس بندگی میکنی، احساس میکنی که خدایی داری که همواره تو را میبیند و حواسش به توست.

********************

خدای من، وقتی که همه رفتند چگونه ماندی؟ چه در بنده ات دیدی که رهایم نکردی؟ این از لطف و مهربانی ات بود یا از عشق به بنده ات؟ هر چه که بود بنده ات را عاشق خدایش کردی، اکنون بنده ات به دامان تو پناه آورده، خدای من در پناه مهربانی ات مرا حفظ فرما.


پیشنهاد پرطرفدار :

عکس و متن زیبا از خدا (18 تصویر با کیفیت بالا)


چرا خدا را آنگونه که میگویند نمیبینم؟ می گویند نماز نخوانی تو را به جهنم میبرد، روزه نگیری تو را سرنگون میکند، شکرش را به جا نیاوری تو را بی رزق میکند. خدایی که من در قلبم یافته ام مهربان تر از تمام این حرف هاست، خدایی که در وجودم است، از رگ گردن ب من نزدیک تر است، مهربان تر از این حرف هاست. نه اینکه نماز خواندن و روزه گرفتن بد باشد اما حس میکنم او فارغ از تمام این ها مرا می بیند، باران مرحمتش را بر سرم میریزد و مرا بنده خاص خود می داند. خدایی که من در قلبم یافته ام، اینگونه مهربانی اش را ارزانی من میکند.

********************

خدایا، نیاز دارم تا سر بر شانه ات بگذارم، مهربانی ات را حس کنم و کمی از غم های روزگارم کم شود. شانه های بنده ات دیگر توان ادامه دادن و تحمل کردن این غم ها را ندارند، بگذار کمی سر بر شانه ات بگذارم و تسلی یابم. می دانم که به پای مهربانی ات تمام وجودم را مسکنی خواهی بود.

********************

خدایا، وقتی کاری را به تو میسپارم گویی از هیچ چیز نمی ترسم، گویی انجام شدن کارم حتمیست و گویی هیچ چیز نمی تواند مانع انجام شدن آن شود. وقتی با ایمان قلبی کارم را به تو میسپارم میدانم که با مهربانی ات مرا به هدفم خواهی رساند، کارم را انجام میدهی و مرا به مقصدم میرسانی.

********************

خدایا گرچه این قلب کوچک است اما از مهربانی ات محرومش نکن. وقتی قلب بنده ات مهربانی خدایش را ببیند کم کم بزرگ و بزرگ تر خواهد شد، آنقدر بزرگ که او هم مهربانی را از خدایش خواهد آموخت و با ساطع کردن آن از خود جهان را تبدیل به جایی زیباتر برای زیستن خواهد کرد.

********************

دلم هوای شنا کرده، شنا کردن در دریای مهربانی پروردگار. دوست دارم در این دریا بمانم، دوست دارم همواره در شنا کنم و لذت ببرم. خدایا دریای مهربانی ات را از من دریغ نکن.


همچنین ببینید :

جملات عاشقانه کوتاه درباره خدا


وقتی به مشکلی بزرگ بر میخورم، سرم را بالا میگیرم و با قدرت در مقابل آن می ایستم. این کار را میکنم چون می دانم خدایی بزرگ دارم، خدایی مهربانی که در تک تک این چالش های زندگی همراهم است و تنهایم نمی گذارد. خدا اگر در بسته ای پیش رویم قرار داده، کلید باز کردن آن در را هم در اختیارم گذاشته. با ایمان بر همین موضوع و به پای مهربانی خدا به سوی مشکلات هجوم می برم چرا که میدانم پیروز نهایی نبرد من خواهم بود.

********************

خدا را که داشته باشم جبرانیست برای تمام آنچه که نداشته ام. خدای من، تو با مهربانی ات جای خالی تمام آنچه که در زندگی ندارم را پر خواهی کرد، تو با حضورت در زندگی بنده ات او را بی نیاز از هر چیز میسازی. خدایا، لطف و مهربانی ات را از بنده ات دریغ نکن چرا که اگر آنها را از من گرفتی آن وقت است که من محتاج واقعی خواهم شد.

********************

خدایا مگر چقدر مهربانی که تمام گناهان ما را به توبه ای کوچک می بخشی؟ یعنی اینقدر حرف بنده ات برایت سند است؟ یعنی اینقدر به او اطمینان داری که با توبه ای ساده از گناهانش میگذری؟ کاش بنده ات هم بتواند توبه اش را نگه دارد، همان بنده خطاکاری که بارها توبه شکسته و تو با مهربانی تمام توبه اش را پذیرفته ای.

********************

چرا وقتی خود زندگی مان را به تباهی می کشانیم می گوییم خدا با ما مهربان نبوده؟ خدا مانند ما انسان ها نیست که تصمیم بگیرد با یکی بد و با یکی خوب باشد. او قوانینی در این جهان وضع کرده که به واسطه این قوانین میتوانی مهربانی اش را ببینی. وقتی که خودت خلاف قوانین جهان حرکت میکنی آن موقع چه توقعی داری؟ قوانین جهان به تو می گویند احساس خوبت را همواره حفظ کن، به دنبال حس خوب بیشتر باش و تا می توانی قلبت را پر از عشق کن. وقتی تو به هیچ یک از اینها توجهی نداری، آن موقع چگونه میخواهی رد پای مهربانی خدا را در زندگی ات ببینی؟


مطلب پیشنهادی :

جملات زیبا برای سپاس از خداوند


خدا با بنده اش مهربان است اما نکته اینجاست که آیا بنده هم با خود مهربان است؟ خدا انسان را روی زمین آفرید، هر آنچه برای زندگی کردن نیاز بود را در اختیارش قرار داد و به واسطه قوانین مشخص او را در جهانی منظم به زندگی دعوت کرد اما آدمی با خود چه می کند؟ در میان جهانی به این بزرگی و به این عظمت که او می تواند تمام آن را تجربه کرده و از آن لذت ببرد، به کلبه ای ویران در دل غم بسنده می کند و هر روز با ناراحتی هایش نسبت به قبل کلبه اش را بیشتر و بیشتر تخریب میکند. خدا جهانی با عظمت را در اختیار انسان ها قرار داده ولی برخی از آنها به همان کلبه ویران شده کفایت می کند. این به خاطر ظلم خدا به آنها نیست به خاطر ستمیت که خود بر خودشان دارند. آنها راه و رسم زندگی را نیاموخته اند، قوانین که در جهان ثابت است را فرا نگرفته اند و همین است که آنها را محدود به همین کلبه ویران میکند.

********************

مهربان باش و الگوی مهربانی ات را خدایت بدان. او که از گناه تو می گذرد و باز هم تو را به دامان پر مهرش دعوت میکند، مهربانی اش بی بدیل است پس از او مهربانی را یاد بگیر. وقتی توانستی اندکی از مهربانی خدایت را بیاموزی این جهان برایت همان بهشتی خواهد شد که خداوند از آن دم میزند.

********************

چرا مهربانی های خدا را زیر سوال می بریم؟ عده ای می گویند خدا مانند پادشاهی غضبناک منتظر است تا بنده اش خطایی کند و به واسطه این خطا او را در آتش جهنم بیندازد، عده ای تعاریفی دیگر از خدا دارند که وقتی آنها را می شنوی ترس واقعی را احساس خواهی کرد؟ آیا خداوند سر منشا حس ترس است یا مهربانی؟ کاش به جای این تعاریف می توانستیم خدای واقعی را درک کنیم و بشناسیم، خدایی که مهربانی اش بی انتهاست، خدایی که منتظر است تا بنده اش نیم قدمی به سوی او بردارد تا خودش هزاران قدم به سوی بنده اش بردارد.

********************

مهربانی خدا را وقتی درک کردم که دیگر از همه چیز بریده بودم، دیگر فکر میکردم همه چیز تمام شده اما حسی به من میگفت هنوز زنده ای، هنوز نفس میکشی و این یعنی هنوز فرصت داری پس همه چیز را تمام شده ندان. این حس را همان حس خداگونه می نامم، حسی که همه ما در دل داریم، حسی که با هر بار نفس کشیدن به ما یادآوری میکند که هنوز فرصت زندگی هست پس خودت را نباز و به زندگی امیدوار باش.


پیشنهاد داغ :

متن درباره کمک خواستن از خدا


خدایا، هر آنچه باخته ام مهم نیست چرا که مهربانی تو را یافته ام. این بزرگترین کشفی است که در زندگی خویش داشته ام. با مهربانی تو تمام آنچه از دست داده ام به من بازگردانده خواهد شد و من فراتر از آنچه که داشته ام را به دست خواهم آورد.

********************

خدایا، حس میکردم گاهی مهربانی ات به من زیاد و گاهی کم می شود اما کمی بیشتر که اندیشیدم فهمیدم این تو نیستی که مهربانی ات را کم و زیاد میکنی، این من هستم که گاهی خودم را به تو نزدیک و گاهی هم دور میکنم.

********************

خدایا، آرزوی دلم باش، وقتی که تو آرزو باشی رسیدنم به سعادت حتیمست. در راه رسیدن به آرزویم مرا یاری رسان، دست یاریگر و نگاه مهربانت را از من دریغ نکن. رسیدن به تو یعنی رسیدن به اوج کمال و اگر من به تو دست یافتم یعنی این دنیا را به بهترین شیوه درک کرده ام.

********************

خدایا تو همواره باران مهربانی ات را بر سرم میبارانی اما من در بیشتر اوقات در مقابل این باران چتری می گیرم و نمی گذارم که مهربانی ات به زندگی ام برسد. خدای من، تنهایم نگذار، در همه حال مرا یاری فرما تا از گذاشتن چتر روی سرم وقتی باران مهربانی ات می بارد خودداری کنم. منِ انسان این کار را با جهل انجام می دهم اما تو با وارد کرد نور دانشت به قلبم کاری کن که این جهل از من پر بکشد و برای همیشه برود.

********************

مهربانی خدا را حتی در آن دانه روییده در دل خاک حس کردم که هیچکس آن را نمیدید، اما خدا آن را دید، پرورش داد و از آن درختی تنومند ساخت که شاید اگر ده ها انسان به آن دانه رسیدگی میکردند هیچگاه به قدرت اکنونش نمی رسید. به هر گوشه از جهان که بنگری، چه به همین دانه و چه زندگی خودت، می توانی مهربانی خدا را حس کنی مشروط بر اینکه با چشم دل بنگری نه چشم سر.


در ادامه تماشا کنید :

متن زیبا در مورد معجزه خدا


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...