متن زیبا درباره طبیعت بهار

طبیعت بهار میتونه زیباترین و فوق العاده ترین حالت طبیعت توی فصل های سال باشه. نه اینکه طبیعت فصل های دیگه بد باشن اما توی این فصل میتونی به معنای حقیقی زیبایی پی ببری. وقتی که حس و حال نو شدن و تازگی رو توی این طبیعت میبینی، انگار روح خودت هم تازه میشه و به اون جونی دوباره میبخشی.

بهار، نغمه ی دلنشینی است که در گوش طبیعت زمزمه می‌شود. گویی زمین، پس از گذراندن زمستانی سرد و خمود، جانی دوباره می‌گیرد و با شور و شوق به استقبال زندگی نو می‌رود.

در این فصل پربرکت، طبیعت با تمام زیبایی های خود، انسان را مسحور می‌کند. گویی روح انسان نیز با نغمه ی بهار جانی دوباره می‌گیرد و از غم و اندوه زمستان فاصله می‌گیرد.

در این مطلب، به گوشه ای از زیبایی های طبیعت بهار و درس های زندگی نهفته در آن می‌پردازیم.

توی این مطلب تصمیم داریم در مورد طبیعت بهار و زیبایی اون صحبت کنیم. طبیعت بهار درس های زیادی به انسان میده و روح انسان رو زنده میکنه. این طبیعت انرژی و انگیزه انسان ها رو چندین برابر میکنه. حالا بیشتر از این در موردش حرف نمیزنم و شما رو دعوت میکنم تا متن هایی که در ادامه قرار دادیم رو بخونید و توی اون ها زیبایی این طبیعت رو با تمام وجود درک کنید. همراه ما باشید.

زمزمه بهار

نسیم روح‌نواز بهار، گویی نغمه‌ای از بهشت را به گوش زمین می‌رساند. زمزمه‌ای از نو شدن، از تولد دوباره، از شکوفایی و شادمانی. گویی زمین، پس از گذراندن زمستانی سخت و سرد، نفسی عمیق می‌کشد و با آغوش باز، به استقبال بهار می‌رود.

********************

درختان، که تا دیروز شاخه‌هایشان عریان و بی‌برگ بود، حالا با جوانه‌های ظریف و لطیف خود، به رقصی از رنگ و نور می‌پردازند. گویی هر جوانه، نغمه‌ای از امید و سرزندگی را در دل خود نهفته دارد.

********************

گل‌های رنگارنگ، با ظرافت و زیبایی تمام، سر از خاک بیرون می‌آورند و زمین را به بوم نقاشی بی‌نظیری تبدیل می‌کنند. گویی هر گل، لبخندی از رضایت و شادمانی را بر لبان زمین می‌نشاند.

********************

پرندگان، با نغمه‌های شاد و دلنشین خود، سمفونی بهار را به گوش جهانیان می‌رسانند. گویی هر نغمه، پیامی از عشق و آشتی را به ارمغان می‌آورد.

********************

آسمان، با رنگ آبی صاف و بی‌کران خود، گویی به عظمت و شکوه بهار، اذعان می‌کند. گویی هر ذره از آسمان، آینه‌ای از زیبایی و لطافت بهار است.

********************

در بهار، زمین و آسمان، گویی در آغوش یکدیگر، نغمه‌ای از عشق و زندگی را سر می‌دهند. نغمه‌ای که روح انسان را نوازش می‌دهد و قلب او را سرشار از امید و شادمانی می‌کند.

********************

بهار، فصلی برای نو شدن، برای دوباره آغاز کردن، برای رها کردن غم‌ها و اندوه‌ها و برای آغوش باز کردن به سوی خوشبختی و سعادت است.

********************

پس بیایید در این فصل پربرکت، با تمام وجود، زیبایی‌های طبیعت را درک کنیم و از آن درس زندگی بگیریم.

********************

بیایید با نو شدن طبیعت، خودمان را نیز نو کنیم و با دلی شاد و روحی سرشار از امید، به سوی آینده‌ای روشن گام برداریم.

********************

بهار، نغمه ی دلنشین هستی است که در گوش طبیعت زمزمه می شود. گویی زمین، پس از گذراندن زمستانی سرد و خمود، جانی دوباره می‌گیرد و با شور و شوق به استقبال زندگی نو می‌رود.

********************

در این فصل پربرکت، درختان کهنسال، جامه ی سبز و شادابی بر تن می‌کنند و با غنچه های رنگارنگ، خود را برای آغوش گرم خورشید آماده می‌کنند. نسیم ملایم بهاری، عطر خوش گل ها را در فضای باغ می‌پراکند و پرندگان نغمه سرای، با آوازهای دلنشین خود، سمفونی زیبایی از زندگی را به گوش جان می‌نوازند.

********************

در هر گوشه از طبیعت، نشانه ای از تجدید حیات و سرزندگی به چشم می‌آید. پروانه های رنگارنگ، در میان گل ها به رقص و پایکوبی می‌پردازند و زنبورهای عسل، با نظمی مثال زدنی، شهد گوارای گل ها را جمع آوری می‌کنند.

********************

در این فصل، انسان نیز مجذوب زیبایی های طبیعت می‌شود و به دامان آن پناه می‌برد. گویی روح انسان نیز با نغمه ی بهار جانی دوباره می‌گیرد و از غم و اندوه زمستان فاصله می‌گیرد.

********************

بهار، فرصتی برای نو شدن و دگرگونی است. گویی زمین و زمان، با هم عهد می‌کنند که از گذشته درس بگیرند و با امیدی تازه، به سوی آینده گام بردارند.

جملات در مورد طبیعت بهار

از نظر من بهار فصل عاشقانه هاست. وقتی که در این فصل به طبیعت قدم می گذاری و شاهکار خداوندرا می نگری تنها چیزی که در ذهنت تداعی می شود عشق محض است، عشقی که تمام وجودت را به شوق وا می دارد و انرژی و انگیزه را در تمام وجودت می پراکند. آری بهار فصل عاشقانه هاست و دیدن طبیعتش تو را به عاشقی وا می دارد.

********************

حتی اگر دلی از سنگ هم داشته باشی، وقتی به طبیعت بهار قدم می گذاری آن موقع است که این دل سنگ عاشق تر از هر وقتش خواهد شد. مگر می شود جوانه زدن گل های بهاری را ببینی، مگر می شود شکوفه های زیبا و خوشبو درختان را ببینی، مگر می شود عطر و هوای طبیعت دنج بهار را ببویی و باز هم دلی از سنگ داشته باشی؟ این ها سنگ ترین دل ها را هم آب خواهند کرد و به عاشق ترین دل ها تبدیل خواهند نمود.

********************

فصلی از فصل های سال است که عاشقش هستم. وقتی فرا می رسد تازه معنای انگیزه و انرژی را درک میکنم، تازه معنای از نو شروع کردن و به اوج رسیدن را می فهمم، تازه معنای زیبایی را درک میکنم. شاید فهمیده باشی منظورم کدام فصل سال است. بله، منظورم فصل بهار است. وقتی که بهار فرا می رسد و من طبیعت را در این فصل می نگرم، تمام وجودم سرشار از انرژی و انگیزه می شود چرا که همه چیز حس نو بودن دارد و با همه چیز آن معنای از نو شروع کردن را می فهمم. آری طبیعت فصل بهار تماماً برای من انرژیست.

********************

از طبیعت فصل بهار می توان درس های زیادی را آموخت. وقتی که وارد این طبیعت می شوی و غنچه های گل را می بینی که تازه شکفته اند، شکوفه های درختان را می بینی که تازه جلایی زیبا به خود گرفته اند، زمین سبز را می بینی که تا چندی پیش خشکیده بود، آن موقع می توانی درس تلاش و از نو شروع کردن را بیاموزی. طبیعت هر ساله خودش را در بهار ترمیم میکند و به نقطه اوج خود می رسد. فرق تو با طبیعت این است که لازم نیست هر باره خودت را ترمیم کنی. اگر در فصل خشکیده زندگی ات حضور داری، فصل بهار زندگی ات را رقم بزن و از نو شروع کن تا زیبایی زندگی خویش را به اوج برسانی.

********************

در فصل بهار طبیعت معنایی دیگر دارد. در این فصل وقتی وارد طبیعت می شوی گویی که آن با تو سخن می گوید. این طبیعت از قدرت خلقت برایت می گوید، قدرتی که او در زنده کردن زمین دارد. آن موقع است که ایمانت نسبت به خدا چندین برابر می شود و آن موقع است که به قدرت حقیقی او پی می بری. کسانی که به شگفتی و معجزه اعتقاد ندارند، کافیست طبیعت را در فصل بهار بنگرند که چگونه از حالتی خشکیده به حالتی سرسبز و زیبا تبدیل می شود تا به آن اعتقاد پیدا کرده و در پی آن ایمانشان به خدا را افزایش دهند.

********************

هر ساله با فرا رسیدن فصل بهار اولین کاری که انجام می دهی این باشد که به طبیعت بروی و در مورد خود و زندگی ات در سال پیش رو تصمیم بگیری. وارد طبیعت شو، سایه درختی زیبا را برگزین و زیر آن بنشین، از طبیعت لذت ببر و شروع کن به فکر کردن. قرار است امسال چه کنی؟ قرار است در پایان سال در چه نقطه ای قرار بگیری و قرار است چه دستاوردهایی داشته باشی؟ این طبیعت مانند یک انرژی زا عمل میکند و باعث می شود افکارت باز و رها شوند و بتوانی به درستی تصمیم بگیری. پس آن را از خودت دریغ نکن و برای اینکه اهدافت را به درستی انتخاب کنی حتما از آن استفاده کن.

********************

شاید آدم های افسرده از معجزه طبیعت فصل بهار آگاه نیستند چرا که اگر مطلع بودند یقیناً اکنون افسردگی شان درمان شده بود و به افرادی شاد و سرزنده تبدیل میشدند. مهم نیست چه غمی داری، مهم نیست چه دردی در قلبت تو را آزار می دهد، مهم نیست شرایط زندگی ات چه باشد، وقتی که وارد طبیعت بهار می شوی، این طبیعت از تو پذیرایی خواهد کرد، او از تو با حس خوب و تازه پذیرایی می کند. وقتی بوی علف هایی که تازه از زمین رشد کرده اند را استشمام میکنی، بوی گلها و شکوفه های بهاری را استشمام می کنی، در سایه درختان می نشینی و صدای رودخانه ها را گوش میکنی، تمام روحت آرامش پیدا میکند.

********************

من میگم طبیعت بهار همون قرص استامینوفنه منتهی با درصد تسکین بیشتر. آخه لامصب هر چی درد توی وجودت داری رو از بین میبره و حتی اگه این کار رو نکنه حداقل کمی تمام دردهات رو تسکین میده. به همه کسایی که دردی روحشون رو آزار میده پیشنهاد میکنم که با شروع فصل بهار خودشون رو از این طبیعت محروم نکنن، دل به طبیعت بهار بزنن و از اون لذت ببرن. طبیعت کارشو خوب بلده و دقیقاً حال بد رو تشخیص داده و اون رو تسکین میده.

********************

یه بمب انرژی، یه بمب آرامش زا، آیا وجود داره؟ آیا تا به حال ساخته شده؟ برای رسیدن به پاسخ درست به ساخت و سازهای انسان نگاه نکن، توجهت رو ببر به سمت ساخت و سازهایی که پروردگارت داشته. کمی که دقت کنی میبینی معماری طبیعت خدا در فصل بهار یه بمب فوق العاده از انرژی و آرامشه که وقتی واردش میشی این بمب میترکه و تمام تو رو در بر میگیره. به تموم کسایی که بابت مشکلاتشون ناراحتن پیشنهاد میکنم که طبیعت این فصل رو برای از بین بردن ناراحتی هاشون انتخاب کنن.

********************

فصل بهار فوق العاده ترین فصل ساله و طبیعت اون بکر ترین و بی نظیرترین حالت ممکنه که میتونی از طبیعت در طول سال بنگری. توی این فصل آب و هوا معتدل و فوق العاده هست، همه چیز حس و حال تازگی داره و در تو در بهترین زمان طبیعت درون اون قرار داری. فصل های دیگه کم کم از کیفیت طبیعت کم میکنن اما توی طبیعت بهار تو توی نقطه اوج هستی پس تا میتونی توی این فصل از زندگیت لذت ببر و تا میتونی به طبیعت سفر کنن و از بهشت خدا استفاده کن.

********************

میخوای بفهمی معنای بهشت خدا یعنی چی؟ میخوای خودت رو توی بهشت دوم مجازی قرار بدی و حس و حال توی بهشت بودن بهت دست بده؟ پس در فصل بهار بار و بندیلت رو ببند و راهی طبیعت شو. طبیعت توی این فصل در نقطه اوج خودش قرار داده و تو میتونی زیبایی به معنای حقیقی رو درک کنی. وقتی وارد اون شدی، اون موقع هست که میفهمی بهشت چجور جاییه، اون موقع هست که به صحبت های خدا وقتی از زیبایی بهشت در قرآن میگه پی میبری.

********************

مهم نیست توی کدوم نقطه از کره زمین باشی، وقتی که فصل بهار در اون نقطه فرا برسه تو معنای تازگی و نو شدن رو با طبیعت درک میکنی. واسه همین مهم نیست واسه لذت بردن از طبیعت حتما به یه کشور خاص یا یه شهر خاص سفر کنی، فقط باید منتظر باشی تا فصل بهار سر برسه. وقتی که این اتفاق افتاد، اون موقع تو میتونی از زیبایی محض طبیعت همونجایی که در اونجا زندگی میکردی نهایت لذت رو ببری. خدا با فرا رسیدن فصل بهار زمین رو تبدیل به بهشت میکنه و تو توی هر نقطه از زمین که باشی میتونی معنای بهشت رو درک کنی.

********************

با بقیه فصل های سال مخالف نیستم چرا که اونها هم زیبایی های خاص خودشون رو دارن اما بیایم قبول کنیم که طبیعت فصل بهار از نظر زیبایی در ردیف اول همه این فصل ها قرار میگیره. مگه میشه تو زنده شدن زمین رو نظاره کنی و بعد چیزی زیباتر از اون رو پیدا کنی؟

********************

به نظرم خدا میخواد با فصل بهار قدرتش رو به رخ آدما بکشونه وگرنه این حجم از زیبایی غیر ممکنه. برای تماشای قدرت واقعی خدا، وقتی که فصل بهار سر میرسه، به طبیعت برو و اونجا رو نظاره کن. اون موقع پی میبری که چرا میگم خدا قدرتش رو به نمایش میذاره. در هر گوشه از طبیعت حس و حال تازگی و زیبایی رو به قدری احساس و لمس میکنی که به سادگی قدرت خدا رو میبینی.

********************

طبیعت با اومدن فصل بهار دوباره خودش رو از نو میسازه و دوباره میشه همون چیزی که باید میشده. اما ما آدما چرا وقتی تخریب میشیم، چرا وقتی زمین آرزوهامون خشکیده میشه، دیگه نمیخوایم خودمونو از نو بسازیم؟ مگه ما اشرف مخلوقات نیستیم؟ پس اشرف بر طبیعت هم هستیم! چطور طبیعتی که قدرتش از ما کمتره میتونه خودش رو ترمیم کنه اما ما انسان ها با کوچکترین نشانه های شکست از پا میفتیم و دیگه نمیتونیم خودمون رو از نو بسازیم؟

********************

خدا مستقیم باهات حرف نمیزنه، اون با نشونه ها و الهاماتش باهات حرف میزنه. میخوای جایی بری که حرف های خدا رو کامل و واضح بشنوی؟ پس بهت پیشنهاد میکنم توی فصل بهار به دل طبیعت بزنی. اونجا انگار خدا با طبیعت باهات حرف میزنه. اون بهت میگه ببین این زمینی که خشکیده بود رو چطور جونی دوباره دادم، این درختی که خشکیده بود رو چطور سرسبز کردم، این طبیعت رو چطور زنده کردم، اون موقع حواسم به تو نیست؟ اون موقع تو رو نمیبینم؟! وقتی که به طبیعت بری، خدا با همون طبیعتش جوری باهات حرف میزنه که دلت تماماً قرص و محکم میشه. فقط کافیه نه با چشم و گوش سر بلکه با چشم و گوش دل ببینی و گوش بدی تا آینه تمام نمای پروردگارت رو ببینی و صحبت های اون رو بشنوی.

********************

خدا فصلی رو آفرید تا عشاق در اون بتونن عشقشون رو به معنای کامل به هم بروز بدن، این فصل، فصل بهاره. فصل بهار با طبیعتش عاشقان رو دعوت میکنه تا حس عاشقی رو از سر بگیرن، حس عاشقیشون رو تقویت کنن و به اون جونی دوباره ببخشن. وقتی کسایی که عاشق همن به دل طبیعت بهار میزنن، این طبیعت به قدری فضایی عاشقانه تداعی میکنه که اونها خودشونم نخوان عشقشون به هم چندین برابر میشه.

********************

وقتی فصل بهار سر میرسه تو فقط سه ماه فرصت داری تا از اون حال و هوای زیبا و طبیعت دنجی که خدا آفریده استفاده کنی. نه اینکه توی فصل های دیگه سال نتونی این کار رو بکنی اما طبیعت بهار شاهکار خداونده. پس این سه ماه رو سه ماهه لذت بردن از زندگی و تفریحت قرار بده چون توی این فصل میتونی به معنای واقعی لذت رو درک کنی و قدرت خداوند رو روی زمین احساس کنی.

********************

طبیعت فصل بهار بهترین جا برای فکر کردن به خودت و زندگیته. اگه میخوای یه تصمیم حسابی برای زندگیت بگیری، توی این فصل به طبیعت برو و اونجا راجب هر موضوعی که خواستی تصمیم گیری کن. حال و هوای تازه، بوی خوشی که استشمام میکنی، نسیم ملایمی که پوست دستات رو نوازش میده، نور آفتابی که انگار جسم و جونت رو تازه میکنه، زیبایی هایی که میبینی، همشون دست به دست هم میدن و به تو کمک میکنن تا بتونی راجع به زندگیت بهتر تصمیم بگیری.

********************

به نظرم آدما اشتباه میکنن که توی کلاسای استادای موفقیت و تحول زندگی شرکت میکنن. اونا میتونن بهترین استاد رو رایگان داشته باشن و از درس های اون به جهت بهتر کردن زندگیشون استفاده کنن. کافیه که توی فصل بهار به دل طبیعت برن، این طبیعت بهترین استاد زندگیشون میشه چون درس هایی که میده رو تا به حال هیچ استاد موفقیت دیگه ای تردیس نکرده، او این درس ها رو به عمل بهت یاد میده و با زیبایی هاش کاری میکنه که تا همیشه توی فکر و ذهنت موندگار بشن. فقط کافیه به دل این طبیعت نظاره کنی و به هر قسمتش به خوبی فکر کنی تا اون با درس هاش کاری کنه که زندگیت متحول بشه.


در ادامه ببینید :

جملات فلسفی درباره طبیعت

سخنان بزرگان درباره طبیعت


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...