متن درباره مقایسه نکردن + عکس نوشته

مقایسه نکردن از انسان شخصی خوشحال و خوشبخت خواهد آفرید. افرادی که دائم در حال مقایسه کردن هستند، هیچوقت نمی توانند طعم واقعی خوشبختی و سعادت را بچشند. چرا که خوشبختی در تمرکز روی ویژگی های مثبت خود نهفته است و با مقایسه، کسی نمی تواند ویژگی مثبتی در خود ببیند.

عکس نوشته مقایسه زندگی

مقایسه کردن بلای جان بسیاری از افراد شده. بیشتر آدم ها یاد گرفته اند که به جای تمرکز روی زندگی خودشان، روی زندگی دیگران ذره بین بگذارند. اکنون در این مطلب سعی داریم که متن های زیبایی در مورد مقایسه نکردن برایتان به اشتراک بگذاریم تا بیشتر در این باره صحبت کنیم. همراه ما باشید.

متن مقایسه نکردن + عکس نوشته

متن درباره مقایسه نکردن زندگی

خیلی از وقتا، باطن زندگی دیگران هیچوقت اون چیزی نیست که توی ویترین شون نشون میدن. اونا عادت کردن که همیشه یه چهره ی فیک و تهی از خودشون به نمایش بزارن. گول اون چهره رو نخور و زندگی خودت رو دوست داشته باش.

متن مقایسه نکردن با عکس نوشته

زندگی تو به نوع خودش در بهترین و زیباترین حالت ممکن قرار دارد و تو می توانی آن را به زیباتر از هروقت دیگرش تبدیل نمایی. تنها شرطش این است که دست از مقایسه کردن زندگی ات با دیگران برداری. اگر این کار را نکنی، آنها همواره زندگی شان را بهتر می کنند اما این تو خواهی بود که زندگیت در همان مقطع قبلی باقی می ماند.

******************************

زندگیت را هر چه که هست دوست داشته باش و با دیگران مقایسه نکن. زندگی دیگران با توجه به عملکرد آنها ساخته شده و شکل گرفته. اگر تو هم میخواهی که زندگیت زیبا شود، نباید مدام مقایسه کنی بلکه باید عملکردت را بهتر کنی تا در نهایت زندگیت زیبا شود.

عکس نوشته مقایسه نکردن + جملات کوتاه

همین حالا که داری حسرت زندگی دیگران را می خوری، افرادی هم هستند که حسرت زندگی تو را می خورند. این دنیا رسمش همین است. آدمها در آن همیشه در حال حسرت خوردن هستند و هیچوقت دارایی های خودشان به چشمشان نمی آید. برای اینکه دیگر مثل قبل نباشی، لحظه ای فکر کن که چیزهایی که اکنون داری را نداشتی. آن موقع قطعا بیشتر از الان عاشق زندگی ات خواهی شد.

عکس نوشته هیچ وقت مقایسه نکن

اگر سبک زندگی کسی را دوست داری، سعی کن از سبک زندگی او الگوبرداری کنی اما دائما مقایسه نکن. به هر حال شما انسان هستید و هر کدام علایق خاص خود را دارید. اگر او چنین زندگی ای دارد به خاطر سلیقه شخصی خودش است و تو نباید با مقایسه کردن طبق سلیقه او زندگیت را بگذرانی.

******************************

دوست داری که دیگران حسرت زندگی ات را بخورند؟ دوست داری که همیشه در مورد سبک زندگی تو حرف بزنند؟ دوست داری که همیشه از تو برای ساختن سبک زندگی بهتر راهکار بپرسند؟ اگر پاسخت مثبت است، پس سعی کن که دیگر زندگی ات را با دیگران مقایسه نکنی. وقتی که مقایسه کردی، دائما ضعف های زندگی ات پیش رویت خواهند بود ولی وقتی که این کار را نکنی، تمرکزت بر روی نقاط قوت زندگی ات می رود و اینگونه می توانی در زندگی پیشرفت کنی. وقتی که پیشرفت کردی، تمام چیزهایی که میخواستی برایت به ارمغان خواهند آمد.

عکس پروفایل مقایسه نکردن خود با دیگران

زندگی تو با توجه به شرایطی که داری اینگونه است. هیچوقت برای اینکه چرا زندگی ات مثل بقیه نشده خودت را ملامت نکن. قطعا شرایط آنها متفاوت بوده که توانسته اند زندگی ای که اکنون دارند را بسازند. اگر از زندگی ات ناراضی هستی، سعی کن به جای مقایسه کردن، شرایطت را تغییر دهی.

******************************

زندگی هر کسی فراز و نشیب هایی دارد. اگر کسی را در فراز زندگی میبینی، فکر نکن که همیشه این فراز برایش وجود داشته. او هم در زندگی نشیب هایی را تجربه کرده که اکنون به آنجا رسیده است. اکنون اگر در نشیب زندگی قرار داری، به جای مقایسه کردن خودت با کسانی که در فراز هستند، سعی کن یاد بگیری که خودت چگونه به فراز برسی.

عکس نوشته مقایسه نکردن با متن

متن درباره مقایسه نکردن همسر

همسرت را با دیگران مقایسه نکن. وقتی که قرار بود او را وارد زندگی ات کنی، از همان ابتدا ویژگی هایش را می دیدی. اکنون نخواه که او را تغییر دهی چرا که او هم مانند تو انسان است و حق دارد هر طور که می خواهد زندگی کند و شخصیتش را شکل دهد. صرفاً جهت اینکه تو یکی از ویژگی های او را نمی پسندی، نباید او را مقایسه کنی.

******************************

مقایسه کردن همسرت در زندگی، باعث میشود که عشق همیشگی تان از بین برود. وقتی که شما شروع به مقایسه همسرتان کردید، دو اتفاق ممکن است رخ دهد. اول اینکه عزت نفس وی را از بین می برید و دوم اینکه ممکن است از شما فاصله بگیرد و دیگر نخواهد ارتباطی که قبلا با شما داشته را ایجاد کند. در هر صورت مقایسه کردن فقط رابطه شما و همسرتان را تخریب خواهد کرد. پس از این کار دست بکشید.

عکس نوشته مقایسه نکنیم + متن زیبا

هر کدام از انسان ها ویژگی های متفاوتی از هم دارند. یکی ممکن است یک ویژگی خوب داشته باشد و ده ویژگی بد و یکی هم ممکن است ده ویژگی خوب داشته باشد و یک ویژگی بد. وقتی که همسرتان را با دیگران مقایسه می کند، یادتان باشد که ممکن است فقط یک ویژگی خوب را در دیگران دیده و ویژگی های بدشان را هنوز ندیده باشید. پس از مقایسه کردن دست بردارید! چرا که شما فقط یک ویژگی را می بینید و دوست دارید که همسرتان هم مانند آن شخص باشد ولی از ویژگی های بد او بی خبرید.

عکس نوشته مقایسه نکن

قبل از اینکه شروع به مقایسه کردن همسرتان با دیگران کنید، بهتر است نگاهی به آینه بیندازید. با خودتان بگویید که آیا من آنقدر خوب هستم که اکنون همسرم را با دیگران مقایسه میکنم؟ برای اینکه در همسرتان تغییری به وجود آورید، بهتر آن است که اول خودتان تغییر کنید.

******************************

کسی که در زندگی مشترک با همسرش خوشبختی می خواهد، دست از مقایسه کردن خواهد برداشت چرا که میداند این مقایسه هیچوقت نمی تواند به خوشبختی آنها کمک کند. فردی که مدام در حال مقایسه کردن است، چیزی از خوشبختی نمی فهمد چرا که دائم چشم به زندگی دیگران دارد و زیبایی های زندگی آنها را می بیند. اما چیزی که در اینجا واضح است این است که آن شخص زیبایی های زندگی خود و همسرش را فراموش کرده.

عکس نوشته سخن بزرگان مقایسه نکردن

همسر شما از نوع خود بهترین است! اما چون در حال زندگی با او هستید و دائما حضورش را در کنارتان احساس میکنید، فکر میکنید که بهتر است در او تغییراتی ایجاد شود و مدام او را با دیگران مقایسه می کنید. برای رها شدن از شر این کار، به زمانی فکر کنید که تازه همسرتان را دیده بودید. به خاطر چه ویژگی هایی در او به او علاقه مند شدید؟ چه رفتارهایی در او وجود داشت که شعله ی عشقش را در وجود شما روشن گردد؟ قطعا زمانی که دوباره ویژگی های مثبتش را به یاد آورید، دست از مقایسه کردن های بیهوده برخواهید داشت.

متن درباره مقایسه نکردن خانواده

هیچگاه خانواده تان را با خانواده های دیگران مقایسه نکنید. خانواده شما تمام تلاش شان را کرده اند تا شما به جایگاهی که میخواهید دست پیدا کنید. اگر به مقام و جایگاهی نرسیده اید، این تقصیر خودتان است نه خانواده تان. چرا که انسان ها برای موفقیت نیاز به کسی ندارند! شما می توانید به هر آنچه که می خواهید برسید مشروط بر اینکه به جای تکیه کردن به بقیه، به خود و توانایی هایتان تکیه کنید.

******************************

وقتی که در حال مقایسه کردن خانواده ات با دیگری هستی، اندکی دست نگه دار و با خودت بگو که من برای آنها چه کرده ام؟ اگر فکر میکنی که آنها بد هستند، اگر فکر میکنی که حقوقی که باید میداشتی را به تو نداده اند، اگر فکر میکنی که رفاه خوبی برایت ایجاد نکرده اند، با خودت بیندیش که تو چه کار مثبتی برای آنها انجام داده ای؟ اگر پاسخت هیچ است، حق نداری آنها را متهم کنی. اگر هم پاسخت مثبت باشد، باز هم تو انسانی و در جهانی هستی که خداوند تمام امکانات را به تو برای رسیدن به خواسته هایت داده! پس نباید به آنها نیازمند باشی.

عکس نوشته مقایسه نکن

با هر بار مقایسه کردن خانواده ات، ارزش آنها را جلوی خود کمتر و کمتر می کنی و هیچوقت نمی توانی از کنار آنها بودن لذت ببری. همیشه سعی کن به جای توجه به نکات منفی خانواده، به روی ویژگی های مثبت شان تمرکز کنی. هر خانواده ای ویژگی های منفی و مثبتی دارد و راز خوشبختی اعضای آن در کنار هم این است که آنها تمرکزشان را روی ویژگی های مثبت شان بگذارند.

خودتو با کسی مقایسه نکن

وقتی که در حال مقایسه کردن خانواده ات هستی، باید بدانی که تو در یک جامعه قرار داری. این جامعه هر چقدر هم که کوچک باشد ولی در هر صورت جامعه است. در این جامعه هم افرادی حضور دارند که هر کدام افکار و باورهای خاص خود را دارند. اگر هر کدام از آنها شروع به مقایسه کردن خانواده خود با خانواده های دیگر کند، دیگر اتحادی که باید میان آنها وجود داشته باشد از بین می رود و همین مساله باعث فروپاشی جامعه کوچک شان خواهد شد.

******************************

خانواده ارزشمندترین چیزی هست که انسان میتونه داشته باشه. آدم میتونه دوباره دوست پیدا کنه، میتونه دوباره کار پیدا کنه، میتونه دوباره عاشق کس دیگه ای بشه ولی نمیتونه دوباره جای خالی یکی از اعضای خانواده اش رو پر کنه. پس وقتی که در حال مقایسه کرد خانواده ات هستی، فکر کن که اونا رو نداشتی. اون موقع دوباره اهمیت همون خانواده ای که مدام مقایسه شون میکردی برات مشخص میشه و دست از این کار بر میداری.

عکس نوشته خودت را باکسی مقایسه نکن

چرا مدام در حال مقایسه کردن خانواده خودت با دیگرانی؟ مگه تو توی خانواده های دیگه زندگی کردی که اونا رو با خانواده خودت مقایسه میکنی؟ اگر به زندگی آدما نگاه کنی، میبینی که اونا مدام در حال مقایسه کردن هستن و هیچ وقت از چیزایی که دارن لذت میبرن. به جای اینکه حسرت چیزی رو بخوری که هیچوقت برای یک بار هم در اونجا نبودی، عاشقانه خانواده خودت رو دوست داشته باش و سعی کن در همون ویژگی های مثبتی پیدا و تمرکزت رو روی همون ویژگی های مثبت بذاری.

متن درباره مقایسه نکردن فرزندان

وقتی که فرزندت را با دیگران مقایسه میکنی، شاید از نظر خودت بخواهی در او امید و انگیزه ایجاد کنی اما این کار نه تنها امید را در دل او زنده نمی کند، بلکه عزت نفس و اعتماد به نفسی که داشته را هم از او می گیرد. به جای مقایسه کردن، سعی کن نقاط قوت او را بشناسی و بیشتر روی آن نقاط مانور دهی تا فرزندت با پیشرفت در آنها، بتواند انسان موفقی شود.

عکس نوشته مقایسه نکردن فرزندان

اگر می خواهی فرزندت را با دیگران مقایسه کنی، این کار را بکن اما بدان که این کار تو هیچ وقت موجب پیشرفت او نمی شود. با این عملی که انجام میدهی، کاری میکنی که فرزندت به جای اینکه روی توانایی هایش تمرکز کند، سعی کند برای لبخند رضایت تو خودش را مانند دیگران کند. از آنجایی هم که استعدادهای انسان ها با هم متفاوت است، شاید او هیچوقت نتواند در آن حوزه ای که وارد شده، موفق شود. پس به جای اینکه تیشه به ریشه موفقیت فرزندت بزنی، او را در حوزه توانایی ها و استعدادهایش یاری کن.

عکس نوشته مقایسه کودکان باهم ممنوع

وقتی که فرزند خود را بی استعداد می خوانی یا او را با دیگران مقایسه میکنی، لحظه ای با خودت بیندیش که آیا واقعا مطمئنی که او بی استعداد است؟ شاید تو روی ویژگی های مثبت بقیه تمرکز کرده ای و دوست داری که این ویژگی ها را هم در او ببینی و چون آنها در فرزندت وجود ندارند، او را بی استعداد می خوانی. به جای اینکه این کار را بکنی، چشمانت را خوب باز کن و توانایی های فرزندت را بشناس!

******************************

بزرگترین ضربه ای که می توانی به فرزندت بزنی، این است که او را با دیگران مقایسه کنی. این کار نه تنها باعث رشد استعدادهای او نمی شود، بلکه از او فردی تایید طلب و بی عزت نفس هم خواهد ساخت که دائم به دنبال جلب رضایت دیگران است. انسان دوست دارد که دیگران از او تعریف کنند و او را دوست داشته باشند. وقتی که فرزند شما این دوست داشتن را در گرو آن ببیند که باید خودش را تغییر دهد، کم کم عزت نفسش از بین می رود و برای جلب رضایت دیگران از خود و عقایدش می گذرد.

عکس نوشته مقایسه شدن

اگر تو دوست داشته ای که فرزندت در فلان حوزه خاص فعالیت نموده و رشد کند اما این اتفاق نیفتاده، این تقصیر فرزندت نیست. با خودت بارها تکرار کن که همانطور که تو دوست داری در حوزه ای که خودت میخواهی فعالیت کنی و رشد نمایی، فرزندت هم همین گونه است. به جای مقایسه کردن او با دیگرانی که باب میل تو هستند، سعی کن به او در حوزه ای که می خواهد رشد کند کمک کنی. اینگونه شاید حوزه فعالیتش آن چیزی نباشد که تو میخواهی اما این را بدان که او به خواسته اصلی تو که موفقیتش است خواهد رسید.


سایر مطالب پیشنهادی :

عکس نوشته قضاوت نکن (2)

متن و نوشته های کوتاه و زیبای پروفایل لاین واتساپ وایبر

آلبوم عکس نوشته سخنان بزرگان برای پروفایل 99-2020

متن درباره خواستن و توانستن + عکس نوشته


1 نظر

  1. زینب زارعزینب زارعsays:

    متن خوبی بود. تشکر🌸🍃