متن درباره بزرگ شدن دخترم

دختر گلم روزگار این دوران خیلی غریب و ناآشناست. هر روز که بزرگتر می شوی؛ از یک طرف خوشحالم که کم کم برای خودت خانومی می شوی و از طرفی دیگر نگران آینده ای هستم که چشم انتظار توست. باید خیلی مراقب دنیایی باشی که در آن زندگی می کنی و خودت را هر روز که بزرگتر می شوی؛ برای آن آماده و مهیا کنی.

******************************

دختر گلم من به فدای قد و قامت رعنایت شوم که انقدر زود قد کشیده ای و برای خودت خانومی شدی. بزرگ شدن تو حس زیبایی به خانواده ما می بخشد. خانومی بزرگ شدنت حس تکیه گاه داشتن را به من می بخشد. دوستت دارم دخترم.

******************************

دختر بودن هدیه ای الهی است که خداوند در دامان کمتر کسی قرار می دهد. بزرگ شدنت خود به معنای خانوم شدن گلی است که بوی خوش و با طراوت تمامی فضای خانه را پر کرده است.

******************************

دختردار که می شوی، حس می کنی خدا به تو گلی در میان گل های بهشتی را عطاء فرموده است که از با هر ناز و کرشمه اش دل تو را می رباید. هر چقدر شاهد بزرگ تر شدن تو باشم؛ احساس حسادت به کسی می کنم که قرار است حاصل تلاش بیست ساله من را یک شبه به کسی بدهم که من را از تو دور می کند.

******************************

دخترم هر چقدر بزرگ تر می شوی و بیشتر در جامعه حضور می یابی؛ باز هم برای من همان دخترک کوچکی هستی که با حضورش در همان بدو تولد خیر و خوبی را با خود به همراه آورد. اینک تو دخترک نزدیک به بیست ساله ای هستی که همگان غرق در زیبایی های معنوی و ظاهری تو شده اند.

******************************

دخترم عزیز دردانه من تو همان طفل کوچک و معصومی هستی که با جان و دل تو را بزرگ کرده ایم و اینک که قد کشیده ای و برای خودت خانومی شده ای؛ کم کم باید بار مسئولیت پذیری زندگی را به دوش بکشی تا خانوم بودن خودت را ثابت کنی. می دانم که می توانی.

******************************

یاد دارم که وقتی به دنیا آمدی؛ انقدر زیبا چهره بودی که همه مات و مبهوت غرق زیبایی های تو بودند و حالا قریب به پانزده سال از آن روزگار مثل ابر و باد می گذرد و ما شاهد بزرگ شدنت بوده ایم. هنوز هم پس از این همه مدت زیبایی در صورت ماهت نقش بسته است و صورت زیبایت را درخشان تر جلوه می دهد. دختر قشنگم همین که هستی مرسی.

******************************

دختر گلم بی گمان اگر دختر نبود؛ دنیا رنگ و بوی غزل نداشت و هیچ شعر عاشقانه ای تولید نمی گشت. بزرگ شدن تو و قد کشیدنت روز به روز به من حس نشاط و غروری دست می دهد که دوست دارم هر چه زودتر خانوم شدنت را در پهنه این گیتی ببینم.

******************************

دختر گل باباست. گلی از گل های باغچه مهربون پدر و مادر که برای بزرگ کردن آن موهای خود را سفید کرده اند و شب و روزهای بسیار زیادی را برای خواباندن آن شب زنده داری کرده اند. اینک که شاهد بزرگتر شدن این عزیزدردانه خود هستند؛ بی تردید حسی عجیب در دل آن ها طنین انداز می شود.

******************************

خانه ای که در آن دختر نباشد؛ با هاله ای از سکوت همراه است که هیچ حس و ترانه عاشقانه ای در آن ها وجود ندارد. فرزند دختر که به دنیا می آید؛ با خودش عشق و صفا و صمیمیت را به وجود می آورد و خانه را سرشار از بوی عطر و رایحه خوش بوی خود می سازد. هر چقدر بزرگتر؛ به همان قدر زیباتر و دل فریب تر به نظر می آیند. ذات دختر با زیبایی پیوندی عجیب خورده است. دختر زیبایم فدای آن قد کشیدنت شوم که روز به روز خانوم تر می شوی.

******************************

دختر که داشته باشی؛ باید همان طور که یک روزی از به دنیا آمدن آن خوشحال می شوی؛ یک روز دیگر هم از فراغش و دوری اش از خانواده با بزرگ شدن و ازدواجش ناراحت باشی. اشک های شوقی که پدر با دیدن دخترش در لباس عروس می ریزد؛ خود گواه این مسئله است.

******************************

دخترم هر روزی که بزرگ تر می شوی و بیشتر در جامعه حضور می یابی؛ بیشتر دوست دارم در کنارت باشم تا حس یک حامی و تکیه گاه را پشت سر خود لمس کنی و بدانی که تنها نیستی.

******************************

دختر گلم این را بدان که تو هر چقدر هم که قد بکشی و روز به روز بزرگ تر شوی؛ باز هم برای من همان دخترک کوچک و بازیگوش باقی خواهی ماند که با ورودش به خانه ما همه مات و مبهوت غرق در زیبایی های این هدیه کوچک الهی بودند. آری تو همان فرشته کوچولوی قلب پدر و مادرت هستی.

******************************

دختر شیرین زبان و زیبای من دنیا این گونه است که همه چیز عین برق و باد می گذرند. درست مثل بزرگ شدن تو که تا همین دیروز انگار بچه خردسالی بودی که تازه راه رفتن را یاد گرفته بود. اما حالا به یک دختر نوجوانی تبدیل شده ای که به سن بلوغ رسیده ای و این گونه زیبا با پوشیدن چادر نمازی سفید رنگ در برابر خداوند به پا خواسته ای و نمازت را به جای می آوری.

******************************

این قانون طبیعت است که هر روزش به یک صورت است. گاهی با به دنیا آمدن دخترک زیبا و بانمکت خوشحال و خرسند می شوی؛ گاهی با صحبت کردنش برای نخستین بار سر ذوق می آیی؛ گاهی با راهی کردنش به کلاس اول ابتدایی در روز اول مدرسه حس خوبی در هر دو شما طنین انداز می شود و گاهی اوقات هم با بزرگ تر شدنش هر روز و قد کشیدنت حس خوبی به شما دست می دهد. دخترم هر چقدر بزرگ تر می شوی؛ به همان قدر خانوم تر می شوی.

******************************

دخترم وقتی کودکی تو را می بینم؛ به ناگه یاد دوران کودکی خودم می افتم که چقدر زود با یک چشم به هم زدن تمام شدند و رفتند. قدر این روزهای شیرین زندگی ات را بدان چرا که پول و ثروت و همه چیز قابل برگشت هستند ولی دوره های مختلف زندگی هیچ گاه قابل بازگشت نیستند.

******************************

دختر گلم طوری در این دوران کودکی ات زندگی کن که با بزرگ شدنت هر روز ناله سر ندهی که دلم برای دوران کودکی ام تنگ شده است. ای کاش می توانستم بهتر و بیشتر از آن دوران طلایی و شیرین زندگیم بهره گیرم. هر دوره ای زیبایی های خاص خود را دارد و انسان ها روزانه در حال بزرگ تر شدن هستند. قدر ثانیه ثانیه زندگیت را بدان.

******************************

دَوَران زندگی به گونه ای در حال حرکت و چرخش ایام است که هر صبح که از خواب بیدار می شوی؛ احساس می کنی که در بخشی از زندگیت بزرگتر شده ای؛ یک روز قد و قامتت رشیدتر می شود و یک روز عقل و اندیشه ات پخته تر می شود و یک روز هم شناسنامه ای بزرگتر می شوی دخترم. اما آن چه مهم است؛ این است که باید در هر دوره ای شاد زندگی کنی.

******************************

دختر گلم تو کم کم داری بزرگ و بزرگ تر می شوی. به اندازه ای که باید خودت برای خودت تصمیم گیری کنی. انتخاب های سخت و تعیین کننده ای در زندگیت رخ خواهد داد و این فقط تو هستی که تصمیم نهایی را با مشورت ما به عنوان پدر و مادرت می گیری. در انتخاب های زندگیت دقت کن تا به سیاه چاله گرفتار نیایی.

******************************

دخترم تو همان دخترک کوچکی هستی که روزگاری بزرگترین خواسته ات این بود که قد علم کنی و به مانند مادرت لباس بپوشی، غذا درست کنی، راه بروی، تصمیم گیری کنی، در اجتماع حاضر شوی و به طور کلی یک پا خانوم شوی. اکنون که هر روز بزرگتر از دیروز می شوی کم کم باید خودت را برای تمامی این مسائل آماده کنی.

******************************

دخترم این قانون زندگی است که هر یک از ما با بزرگتر شدنمان آرزوهایمان هم بزرگتر می شود. درست عین خودت که در کودکی ات تنها و بزرگترین آرزویت این بود که روزی بزرگ شوی و بتوانی مثل مادرت چادر بپوشی. حالا که بزرگ شدی با پوشیدن چادر چقدر شبیه مامانت شدی که روزگار جوانی اش را با تو سپری کرد.

******************************

دختر زیبا و قشنگم لحظه لحظه زندگی سرشار از خاطراتی است که امروز آن ها را برای فردا روزمان ثبت و ضبط می کنیم. خاطرات قشنگ فردایت را امروز طوری بساز که با بزرگ تر شدنت از روی شوق و ذوق آن ها را برای بقیه تعریف کنی.

******************************

دخترم من هم به عنوان مادرت تمامی این مرحله های زندگی را سپری کرده ام و خشت خشت زندگی را روی هم گذاشته ام تا به این نقطه از بلندای آن رسیده ام. یادت باشد که هر کجایی که می روی و هر کاری که می کنی؛ رضایت باری تعالی را سرچشمه زندگیت کنی تا به ورطه نابودی و گرفتاری هلاکت نگردی. دختران که بزرگ می شوند؛ آماج تیرها و بلاهایی می شوند که اگر دیر بجنبند؛ روزگارشان بر باد می رود. مواظب مهربانی هایت باش.

******************************

روزگار غریبی است. دیگر به مانند گذشته همه چیز مملو از صفا و صمیمیت نیست. دخترم کاش در همان کودکی خود بمانی و بزرگ نشوی. اگر من هم جای تو بودم؛ بزرگترین آرزویم این بود که یا به دنیا نمی آمدم یا حالا که به این دنیای نامرد آمده ام؛ در همان کودکی خود باقی بمانم. دخترم به یاد داشته باش که دخترها هر چقدر بزرگتر می شوند؛ باید بیشتر مراقب اطرافیان خود باشند.

******************************

دخترم اکنون که به سن بلوغ رسیده ای و کم کم پا به سن می گذاری؛ باید در نظر داشته باشی که هر کسی که به تو لبخند می زند؛ مثل مادرت مهربون نیست و خیر و خوبی تو را نمی خواهد. گاهی باید از مهربونی زیاد آدم های اطرافت بترسی و هر لبخندی را خوشایند ندانی. شیر جنگل هم لبخند به لب دارد. ولی اگر لبخند شیر را دیدی؛ نباید خوشحال باشی؛ بلکه باید عقل و منطق خویش را به کار گیری تا در دام آن گرفتار نیایی.

******************************

دختر داشتن در دوران کودکی حس و حال دیگری دارد. دختر با ذوق سرشار خود و با بازی های بچگانه خود و با آن نگاه معصوم و ملیح خود دل پدر و مادر خود را در همان کودکی می رباید. اما همین که هر روز بزرگتر می شود؛ باید بیشتر مراقب آن بود. درست مثل کودکی اش که مراقب آ بودید این بار ولی باید به گونه دیگری پشت و پناه او باشید.

******************************

با بزرگ تر شدن آدم ها، فکر و اندیشه آن ها هم بزرگتر می شود؛ آرزوها و خواسته هایشان هم رنگ و بوی دیگر به خود می گیرد. دخترم تو فرشته کوچکی هستی که هر روز با بزرگ شدنت عقل و اندیشه ات هم در کنار سنت رشد می کند. همیشه عقل را یک پله بالاتر از احساس در نظر بگیر.

******************************

نمی دانم آن روز که دخترم طفل تازه به دنیا رسیده ای بود هم فکر می کردم که روزی انقدر زود چنین جثه ای شود و به یکباره قد علم کند یا نه؟!!! ولی می دانم که با هر روزی که بزرگتر می شدی؛ از خداوند دنیا دنیا خوشبختی و سعادت را می طلبیدم. دخترم ان شاء الله که زندگیت سرشار از مهر و محبت الهی باد.

******************************

شخصیت یک دختر با بزرگ شدنش هر روزی بیشتر شکل می گیرد. دختر گلم تو در همان دوران کودکی ات هم شعور و شخصیتی در پشت نقاب ماه گونه ات پیدا بود که همه را مسحور خود کرده بود. امروز که انقدر قد کشیده ای و برای خودت خانومی شده ای؛ درست کودکی ات را به یاد می آورم که این شأن و شخصیت امروزت برگرفته از همان دوران کودکی ات بوده است که از تو به یادگار مانده است.

******************************

دختر زیبا و قشنگم تو کم کم داری به سن و سال مهم و سرنوشت سازی در زندگی ات نزدیک می شوی و هر روز بزرگتر از دیروز می شوی؛ باید مراقب دنیای باشی که رفته رفته داری وارد آن می شوی. مهربان باش ولی به همه مهربانی نکن. در هر چیزی حد خودت را نگه دار.

******************************

دخترم هر روزی که تو بزرگ تر می شوی؛ کودکی خودم را تصور می کنم که با چه سختی هایی روزگار می گذراندیم تا امروز به چنین جایگاهی رسیدیم. قدر این لحظاتت را بدان که دوره ای که شما در آن بزرگ شدید؛ خیلی متفاوت از دوران ماست.

******************************

الهی به فدای آن صورت زیبایت شوم دخترم که انقدر شیرین و جذاب شدی و هر روز که بزرگ می شوی؛ به این جذابیت و زیباییت افزوده می شود دختر قشنگم.

******************************

دخترم این را به یادگار داشته باش که همه کسانی که شناسنامه ای بزرگ می شوند؛ همزمان عقل و شعورشان بزرگ نمی شود و در همان کودکی و جهالت خود می مانند. تو عقل و شعورت خیلی بالاتر از این هاست که با آن ها دهان به دهان شوی. مراقب نقطه های تاریک زندگیت باش.


سایر مطالب پیشنهادی و پربازدید :

متن‌های زیبا در مورد دختر بودن + عکس نوشته

متن زیبا در مورد داشتن دختر

مجموعه متن زیبا برای دختر کوچولوم

متن در مورد دوست داشتن فرزند + عکس نوشته

گلچین جملات بزرگان در مورد دختر و زن


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...