متن زیبا در مورد پایان خدمت سربازی

خدمت سربازی بسیار مقدس است و باعث می شود که انسان برای زندگی سختی که پیش رو دارد، خودش را آماده کند. در واقع خدمت سربازی به مانند یک واکسن عمل میکند که باعث می شود شما خودتان را در برابر اتفاقات بد زندگی قوی کنید تا طوری نباشد که با کوچکترین اتفاق از پای بیفتید.

در این مطلب متن های فوق العاده ای را برای به پایان رساندن خدمت سربازی آماده کرده ایم که می توانید از آنها استفاده کنید و با دوستانتان آنها را به اشتراک بگذارید. این متن ها درباره خدمت سربازی خودتان، خدمت سربازی دیگران و خدمت سربازی و عشق نوشته شده اند که هر کدام در موقعیت مناسب شان به کارتان خواهند آمد. همراه ما باشید.

**********************************************************************************

خدمت سربازی برگی از دفتر زندگی ست که هر مردی باید به نحوی اونو از سر بگذرونه. مردها وقتی این دوره رو به پایان می رسونن به شکل خیلی محسوسی پخته تر و کامل تر می شن.

" " " " "

زمانی که خدمت سربازی رو به پایان رسوندید شاهد تحول بزرگی در زندگی تون و در شخصیت تون خواهی بود. بعد از پایان این دوره دیدتون نسبت به افراد و هر چیزی که در دورو برتون هست عوض میشه. حتی میشه گفت دیدتون نسبت به خودتون هم عوض میشه. کلا آدم دیگه ای می شید، با طرز تفکری متفاوت از گذشته و روحیاتی که  نسبت به گذشته خیلی فرق کردن.

" " " " "

پایان خدمت سربازی یعنی آغاز یک زندگی جدید، یعنی آغازی برای نشان دادن شجاعت و جسارت، یعنی آغازی برای مرد شدن.

" " " " "

سربازیت که تموم شد دیگه باید با روزهای بی خیالی و بی فکری خداحافظی کنی. دیگه مثل سابق نمی تونی تو خونه بابات مفت  بخوری و بخوابی. باید آستین همت بالا بزنی و نشون بدی که دو سال از بهترین سال های عمرت رو بی جهت هدر ندادی.

" " " " "

خدمت سربازی که به پایان می رسه متوجه میشی که دو سالی که از سر گذروندی خیلی هم اجباری نبوده چون دلت واسه نگهبانی رو برجک یا چرت زدن های سر پست نگهبانی و جشن پتوهایی که واسه دوستات می گرفتی تنگ شده.

" " " " "

به سلامتی پسرهای خوشتیپی که با یه عالمه مو رفتن سربازی و کچل برگشتن. به سلامتی پسرای لوس مامانی که بجز پیتزا و کباب و لوبیا پلو لب به غذای دیگه ای نمی زدن اما در کمال ناباوری دو سال تموم صبح ها به عشق عدسی از خواب بیدار شدن. به سلامتی اونایی که هیچ وقت خط اتوی لباسشون محو نمی شد اما دوسال هفته ای یک بار هم لباس عوض نکردن و لباساشون رنگ اتو به خودشون ندیدن.

" " " " "

دیدی تموم شد. سربازی رو میگم دیدی چه زود تموم شد. باور کن همه زندگی همین جوره تا چشم رو هم بزاری جوونی و میان سالی رو پشت سر می زاری و یه دفعه به خودت میای و می بینی ای داد بیداد نصف بیشتر زندگی تموم شد و رفت. پس پایان خدمت سربازی می تونه یه درس خیلی بزرگ واسه خیلی ها باشه تا مواظب روزها و لحظه های زیبای زندگی شون باشن و اون ها رو مفت از دست ندن.

" " " " "

به سلامتی پسری که رفت سربازی تا زود برگرده و بشه عصای دست پدرش، به سلامتی پسری که تو دوران خدمتش کم خورد و کم خرج کرد تا به خانواده ش فشار نیاد، به سلامتی پسرای که تو دل شب های تاریک به یاد مادرش اشک ریخت و به خاطر اون  همه سختی های دوره سربازی رو تحمل کرد و دم نزد. به سلامتی پسرای که همه دل خوشیش شده بود  تماس های تلفنی  دم غروبی با خواهرش.  

متن درباره پایان خدمت سربازی خودم

خداحافظ بیدار شدن های صبح زود، خداحافظ کلاغ پر های صبحگاهی، خداحافظ اشک هایی که برای عشق ریخته شد. تموم این ها تموم شد. دوران سربازیم به پایان رسید.

**********

امروز خورشید پر نورتر از از روزهای دیگه به نظر میرسه، شاید اونم مثل من ذوق کرده که قراره خدمت سربازیم تموم بشه و من یک زندگی فوق العاده رو شروع کنم.

**********

سربازی رفتنم بهونه هست؛ وقتی که پای ناموسم وسط باشه، وقتی که پای کشورم وسط باشه، من از خودمم میگذرم. اعتقاداتم برای من همه چیزمه و اعتقادم بهم گفت که این راه رو به آخر برسون و به آخر هم رسوندم. این مسیریه که ازت یک مرد با غیرت میسازه، مسیریه که باعث میشه تجربه های جدیدی به دست بیاری که واسه ی ساختن یک زندگی بهتر، بیشتر مصمم بشی.

**********

سربازی بهم یاد داد که چطور روی پاهای خودم بایستم؛ سربازی به من آموزش داد که چطور برای کشورم، منافع خودم رو نادیده بگیرم. من دو سال برای کشورم خدمت کردم و این دو سال جزو بهترین سال های زندگی من بود! توی این دو سال من تجربه های زیادی رو کسب کردم که همشون توی ساختن یک زندگی بهتر، خیلی بهم کمک کردن.

**********

سربازی ممکنه خیلی روت تاثیر بذاره؛ آخه از عشقت که مادرت باشه دور میشی، از زندگیت که همسرت باشه فاصله میگیری، دنیات که پدرت باشه رو دیگه نمیبینی و از عمرت که داداشا و خواهرات باشن جدا میشی. اما اگه همه ی اینا رو فاکتور بگیریم، سربازی یک محبت خاص هست؛ یک محبت که بهت ارزش هات رو یادآوری میکنه؛ یک محبت که میگه درسته که تو از خانوادت دوری، اما برای دفاع از حریم اونها ازشون دوری و این بهت یک آرامش خاص میده.

**********

من دو تا عشق توی زندگیم دارم و به خاطر این دو عشقمم که شده، سربازیم رو به پایان رسوندم. عشق اولم مادرمه و عشق دومم نامزدمه. من برای این دو نفر حاضرم حتی به دورترین نقطه ی کره ی زمین هم برم، خدمت سربازی که چیزی نیست. خوشحالم که این دوره تموم شده و من پیش عشق های خودم برگشتم.


مطلب پیشنهادی :

متن های زیبا درباره سربازی رفتن برادر


توی مدت سربازیم، سختی زیاد کشیدم؛ اما بالاخره هر چی که بود تموم شد. الان نه خوشحالم و نه ناراحت. خوشحال نیستم چون دیگه نمیتونم با هم دوره ای هام زیاد ارتباط داشته باشه و ناراحتم نیستم به این خاطر که من قراره به زندگی خودم برسم. آره من دوسال زندگیم رو برای وطنم گذاشتم و این رو با عشق تمام انجام دادم و الان قراره که مابقی عمرم رو برای زندگی خودم بزارم.

**********

سربازی به من درسهای زیادی یاد داد. درس از خودگذشتگی، درس عشق به وطن و درس دفاع از ارزش ها. من برای تمام اینها هم که شده، خوشحالم که راهی خدمت سربازی شدم و بعد از دوسال تونستم که اون رو به پایان برسونم. سربازی ازت یک آدم جدید میسازه که این آدم جدید رو از آدم قبلیه، خیلی خیلی بیشتر دوست داری.

**********

سرباز از اسمشم معلومه؛ یعنی کسی که قراره سرش رو ببازه. اما ببین که چقدر جوون داریم که راهی این خدمت مقدس میشن. آره وقتی که سرت رو در راه کشورت بدی، اون راهی که در پیش گرفتی مقدس میشه. وقتی که از ارزش های دینت و کشورت بخوای دفاع کنی و سرت رو از دست بدی، راهی که داری میری بهترین راهه. من این راه رو رفتم و سرم رو نباختم؛ به جاش عزت پیدا کردم. عزتی که تا به حال توی عمرم نداشتم؛ عزتی که خدمت سربازی اون رو بهم هدیه داد.

**********

اوج گرما رو باید تحمل کنی تا از کشورت دفاع کنی، اوج سرما رو هم باید تحمل کنی که از کشورت دفاع کنی. دو سال میری اونجا و مجبوری تمام این کارها رو انجام بدی. اما اگه عشق به وطن در وجودت باشه، اگه میهن خودت رو دوست داشته باشی، هرگز اجباری برات نیست. تو با عشق تمام میری و سر پستت می ایستی! مثل من که دوران سربازیم رو با عشق تموم کردم و الان دارم خاطرات خوش اون دوران رو به یاد میارم.

**********

چه زیبا بود بیدار شدن هایمان در کله ی سحر؛ این به ما یاد می داد که اگر برای رویاهات و اهدافت مصمم هستی، پس باید خیلی زود برای آنها دست به کار بزنی و نگذاری که زمان بگذرد. چه زیبا بود غرغر کردن های فرمانده مان؛ این به ما می آموخت که در مسیر اهدافت هر چقدر هم که سختی دیدی و سختی کشیدی، باز هم به پای خواسته ات بمانی و از آن عقب نکشی. آری به هر گوشه ی سربازی که بنگری، از آن درسی خواهی گرفت. چه خوشبختند آنها که به خدمت مقدس سربازی رفته اند؛ چقدر اکنون احساس خوشبختی می کنم.

متن درباره پایان خدمت سربازی دیگران

به خوشبختی ای که انتظارت رو میکشه لبخند بزن و با آغوش باز پذیرای اون باش. آره رسیدنت به خوشبختی تضمینی شد؛ چون تو دوره مقدس سربازی رو پشت سر گذاشتی. سربازی به تو یاد میده که چطور به خوشبختی برسی، سربازی به تو یاد میده که چطور برای زندگیت هدف داشته باشی تا به خوشبخت ترین انسانی که می شناختی تبدیل بشی. این اتفاق مبارک را به تو تبریک میگم.

**********

میبینی زندگی چقدر زود میگذره؟ انگار همین دیروز بود که برای خداحافظی اومده بودی و امروز هم از هم دوره ای هات خداحافظی کردی و از اونجا به خونت برگشتی. زندگی همینه؛ لحظات خوب و خوش داره که همش به پایان میرسه و هر چی که میمونه خاطره هست. چقدر خوبه که خاطرات خوش رو برای خودمون بسازیم. امیدوارم که دوران سربازیت سرشار بوده باشه از خاطرات خوش.


پیشنهاد ویژه و جدید :

متن خداحافظی از عشقت برای سربازی


حتم دارم از الان به بعد که قراره خاطرات سربازیت رو برامون تعریف کنی، میگی که زدی زیر گوش فرماندت؛ آخه ما ایرانیا رسم داریم که زمانی که از سربازی برمیگردیم، هممون بگیم که حداقل یک بار زدیم زیر گوش فرمانده بیچاره مون. امیدوارم که همینجور که زیر گوش فرماندت زدی، زیر گوش تمام ناخوشی های زندگیت هم بزنی و اونها رو از زندگیت بندازی بیرون و به جاش اتفاقات مثبت رو جایگزین کنی.

**********

میدونم که خیلی خاطره های قشنگی توی اونجا برای خودت ساختی. میدونم که دوستای زیادی پیدا کردی و میدونم که الان کوله باری از تجربه رو به دست آوردی. به خاطر همه ی اینها بهت تبریک میگم. به خاطر اینکه اینقدر قوی بودی و استقامت کردی، بهت تبریک میگم. مطمئن باش این استقامتت ثمره ای بی نظیر رو توی زندگی برات به وجود میاره.

**********

اکنون با خیال خوش به خانه برگرد و زندگی ات را بساز. تو وظیفه ات را در قبال میهنت انجام دادی. البته که ما همیشه در مقابل وطنمان وظیفه هایی داریم، اما خدمت سربازی در راس همه ی این وظیفه هاست که تو آن را انجام دادی. به خاطر انجام دادنش به تو تبریک میگویم. به خاطر اینکه برای کشورت ایستادگی و مقاومت کردی به تو تبریک میگویم. ایران با وجود افرادی مثل تو است که هنوز باعزت باقی مانده.

**********

تو به خدمت سربازی رفتی تا عزت کشورت را حفظ کنی، به خدمت سربازی رفتی تا غرور هم میهنانت را حفظ کنی و به خدمت سربازی رفتی تا احترام کشورت را برای همیشه نگه داری. مطمئن باش که تو با گذراندن این دوره، به تمام این اهداف رسیده ای. همیشه غیور مردانی مثل تو هستند که برای عزت و احترام کشورشان، مردانه بایستند و به آن خدمت کنند.

**********

فکر نکن که روزهای سخت زندگی ات تمام شده، تو هنوز در آستانه ی روزهای سخت قرار گرفته ای. خدمت مقدس سربازی فقط به عنوان پیش زمینه ای بود که تو را برای زندگی واقعی آماده سازد و از رویاهای کودکانه ات، دورت کند. اکنون خوشحال باش! برای اینکه این دوره را به پایان رسانده ای؛ اما عزم خودت را جزم کن تا با چالش هایی که قرار است به تازگی با آنها رو به رو شوی، ملاقات کنی.


همچنین ببینید :

شعر زیبا درباره خدمت سربازی


سربازی هم خاطرات خوب داره و هم خاطرات بد؛ هم شیرینی داره و هم تلخی. الان دوره ی سربازی تو به پایان رسیده و حرف من رو میفهمی. اما میخوام بهت بگم که تموم این خاطرات و تموم اون تلخی ها و شیرینی ها به تو درس زندگی دادن. اونا به تو یاد دادن که چطور زندگی کنی و چطور روی پاهای خودت بایستی. الان که خدمتت به پایان رسیده هم شاید حرف من رو به خوبی درک نکنی؛ اما وقتی که زندگیت بزرگسالیت رو شروع کردی، میفهمی که چی میگم.

**********

سربازی به تو مردانگی رو آموزش میده؛ مرد بودن آسونه و چیز ساده ایه و حتی توی حیوون ها هم مرد داریم. اما مردانگی خیلی سخته؛ اینکه به پای حرفت بمونی و مردانگی کنی، خیلی حرفه. سربازی به تو یاد میده که چطور مردانگی کنی و چطور مردانگیت رو برای کشورت به خرج بدی. بهت تبریک میگم که درس مردانگی رو خیلی خوب آموختی و تا آخر پای حرفت موندی و اون رو به پایان رسوندی.

**********

توی سربازی ممکنه که یکم باهات بد رفتار بشه! یکم که چه عرض کنم، خیلی باهات بد رفتار میشه؛ اما بدون که همه ی این رفتارهای بد، روزی برات به یک معلم تبدیل میشه که بهت یاد میده چطور زندگیت رو بسازی. تموم این رفتارهایی که تو از اونها با عنوان رفتار بد یاد میکنی، روزی به کمکت میان و روزی بهت کمک میکنن که دیگه از دنیای کودکانه ات فاصله بگیری و وارد دنیای واقعی بشی. بهت تبریک میگم که با تموم کردن دوران سربازیت، کم کم داری از دنیای کودکانه ات فاصله می گیری.

**********

توی ما پسرا یک غرور کاذب وجود داره؛ یک غرور که شاید باعث بشه زندگیمون به لجن کشیده بشه. اما خدمت سربازی این غرور رو از بین میبره. خدمت سربازی به ما پسرا یاد میده که برای خواسته هامون بجنگیم و خودمون رو محصور غرومون نکنیم. غرور مثل یک زندان بان هست که باعث میشه آدم از رویاهایی که داره، دست بکشه. سربازی این زندان بان رو شکست میده و اون زندان رو از بین میبره. تموم کسایی که مثل تو سربازیشون رو تموم کردن، الان خودشون تبدیل به یک زندانبان شدن و غرورشون رو در خودشون زندانی کردن تا دیگه مانع رسیدن اونها به اهداف و خواسته هاشون نشه.


در ادامه تماشا کنید :

عکس پروفایل سربازی


سربازی دوران تلخ و سختی نیست؛ بیخود فکر نکن که اونجا دو سال عمرت هدر میره! اگه خوب فکر کنی، میبینی که سربازی چیزیه که تو رو برای سختی هایی که قراره توی زندگیت بکشی، آماده میکنه. تو قراره یک زندگی رو و حتی زندگی چند نفر رو اداره کنی، پس سربازی به عنوان یک واکسن برات عمل میکنه تا خودت رو با شرایط بد و اتفاقات بد وفق بدی و نزاری که توی وجودت غلبه کنن. بهت تبریک میگم که این واکسن رو کامل به خودت زدی و دوران سربازی رو تموم کردی.

**********

سربازی دوره ایه برای تحمل سختی ها و دردها. تو باید جدای از تحمل دوری خانواده، کلی توی دوران سربازی سختی بکشی و شاید حتی تحقیر هم بشی. اما مطمئن باش که تموم این ها بهت کمک میکنن. شاید الان که تازه این دوران رو به پایان رسوندی، متوجه این حرف من نشی. اما زمانی که با سختی های بدتر زندگی رو به رو شدی، اون موقع میفهمی که چقدر سربازی خوب بود و چقدر به تو کمک کرد که برای رو به رو شدن با این سختی ها آماده بشی.

متن در مورد پایان خدمت سربازی برای عشقت

عشق من، دو سال از هم دور بودیم؛ اما باور کن که این دو سال برای من به اندازه ی بیست سال طول کشید. الان دیگه کنار هم هستیم و قراره که تا ابد کنار هم بمونیم. سربازی من رو دو سال از تو دور نگه داشت؛ اما بدون که از این به بعد، حتی اگه خدا هم بخواد، نمیتونه من رو از تو دور نگه داره.

**********

زندگی من، الان دیگه وقتشه که با هم زندگی جدیدی رو شروع کنیم. من دو سال از زندگیم رو به دور از تو گذروندم و این دوسال بهم خیلی سخت گذشت. توی این دو سالم متوجه شدم که نبودنت توی زندگیم منو به هیچی و نابودی میکشونه. خیلی خوشحالم که این دو سال تموم شد و ما دوباره میتونیم عشقمون رو از سر بگیریم.


بیشتر بخوانید :

مجموعه متن عاشقانه درباره خدمت سربازی


یک دوره ی سخت برای هر دوتای ما تموم شد. هر دوی ما چشم انتظار بودیم که کی میشه که این تاریخ به پایان برسه و کی میشه که دیگه سربازی من برای همیشه تموم بشه. الان به این تاریخ پایان رسیدیم و قراره که برای همیشه کنار همدیگه باشیم. من خیلی خوشبختم که کسی مثل تو رو داشتم که دو سال به پای من موند و منو توی سختی هام همراهی کرد.

**********

تو برای من خیلی ارزشمندی؛ ارزش تو از زمانی برام چندین برابر شد که فهمیدم که پا به پام توی سختی ها هستی. مخصوصا زمانی که خدمت سربازیم شروع شد و دیدم که چقدر برای رسیدن به من مصممی و دست رد به سینه ی آدمای زیادی میزنی. مطمئن باش که عشقت به خودم رو برات جبران میکنم. الان سربازی من تموم شده و وقتشه که من جواب تموم چشم انتظاری های تو رو بدم.

**********

میدونم که سختت بود که دو سال چشم به راه باشی، میدونم که دوسال بود که منتظر بودی که من زنگ در خونتون رو بزنم، اما الان دیگه همش تموم شده. الان من کاملا در اختیار تو هستم و بهت قول میدم که این چشم به راهی که داشتی رو به بهترین شکل برات جبران کنم. من بهت قول میدم که یک زندگی بی نظیر رو با هم خواهیم ساخت.

**********

یک زندگی پر از عشق، انتظار هر دوی ما رو میکشه. هر دوی ما لیاقت یک زندگی خوب و عاشقانه رو داریم. خیلی سختی کشیدیم که به اینجا رسیدیم؛ به خصوص بعد از سربازی رفتن من و فشارهای خانوادت برای ازدواجت، این سختی ها چندین برابر شد. اما عشق ما قدرتش خیلی بیشتر از این سختی ها بود و دست نخورده باقی موند. الان همین عشق کاری کرده که ما خیلی قوی تر از قبل بشیم. الان خدمت سربازی من تموم شده و من و تو قراره که زندگیمون رو با قدرت شروع کنیم.


بیشتر بخوانید :

متن برای سربازی رفتن رفیق


اگر تو توی زندگیم نبودی، شاید خدمت سربازی بهم سخت نمی گذشت. دور بودن از تو منو خیلی عذاب میداد؛ اینکه کنار تو نباشم، منو خیلی عذاب میداد. خدا رو شکر میکنم که این دوره ی عذاب آور برای من تموم شد. سربازی خیلی چیز مقدسیه، اما به شرطی که براش از چیز مقدس تری دست نکشی. من از تو که برام از هر چیزی مقدس تری دست کشیدم و به سراغ سربازی رفتم و به خاطر همین توی این دو سال اینقدر بهم سخت گذشت. خوشحالم که همه چیز تموم شده. خوشحالم که میتونیم زندگیمون رو از سر بگیریم.

**********

عشق من و تو یک عشق رویایی هست. من و تو به به همدیگه وابستگی های کودکانه نداریم؛ این رو دو سالی که از هم دور بودیم و پا به پای هم موندیم و برای عشقمون جنگیدم، بهم ثابت کرد. الان بهم ثابت شده که تو همون کسی هستی که میتونی زندگی من رو خیلی زیباتر از چیزی کنی که هست. زندگی من به حضور تو نیاز داره و خیلی خوشحالم که تو توی زندگیم هستی و باعث زیبایی اون میشی.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...