متن های زیبا درباره چهلم سردار قاسم سلیمانی

شهید قاسم سلیمانی چهل روز است که در بین ما نیست و آسمانی شده؛ چهل روز است که به خواسته اش رسیده. او اکنون شهید شده و در جوار دوستان شهدای مدافع حرمش از روزی خدا بهره می برد. خداوند قطعا به او بهترین قسمت بهشت را هدیه داده و او پاداش کارهای دنیوی اش را در آن قسمت از بهشت دریافت می کند.

عکس چهل روز گذشت برای حاج قاسم سلیمانی

شهید سپهبد قاسم سلیمانی نمونه ی بارزی بود که شجاعت و جوانمردی را معنا می کرد. چهل روز است که این سردار بزرگ قلب ها به شهادت رسیده و ما در ادامه ی این مطلب متن های زیبایی را آورده ایم که می توانید از آنها در شبکه های اجتماعی تان و یا هر جای دیگری استفاده کنید. همراه ما در این مطلب باشید

جملات کوتاه و زیبا درباره چهلم سردار قاسم سلیمانی

متن برای چهلم شهید قاسم سلیمانی

چهل روز است که از رفتنت می گذرد! چهل روز است که بین ما نیستی. در آن دنیا به تو خوش می گذرد؟ چهل روز است که به آرزویت دست پیدا کرده ای. تو به شهادت رسیدی و ما در چهلمین روز رفتنت در فراغت خون می گریم. اما چه کنیم که سردارمان باز نخواهد گشت. سید شهدای مدافع حرم باز نخواهد گشت. روحت آرام باشد سردار قلب ها. همه ی ما می دانیم که تو در بهشت ابدی خداوند سکنی گزیده ای.

*********

چهل روز است که رویت را ندیده ایم! باورمان نمی شود که ایرانمان دیگر سردار سلیمانی ندارد. ایران قسمتی از امنیتش را مدیون تو بود؛ مدیون شجاعت هایی که به خرج دادی؛ مدیون از خود گذشتگی هایی که کردی. اکنون در چهلمین روز از دست دادنت، ایران و ایرانی به سوگ نشسته اند و در برای فراغت می گریند. حتما شاد می شدی وقتی به تو می گفتند شهید زنده، اکنون شهیدی واقعی ای هستی که رشادت برای همه زبان زد است.

*********

از حالت برایم بگو که در چه حالی؟ چهل روز نبودنت پیش ما به تو خوش می گذرد؟ تو پیش مردم کشورت نیستی، اما پیش خدایت هستی. این آرامش را خیلی وقت بود که نیاز داشتی؛ آرامشی که هیچکس و هیچ دشمنی نتواند آن را به هم بریزد. پیش خدایت در آرامش باش حاج قاسم.

*********

داغ از دست دادن تو بعد از چهل روز، هنوز از دل مردمی که برایت از جان خود هم می گذشتند تا در عزاداریت شرکت کنند، نرفته. به راستی بگو سلطان قلب های ایرانیان تو با ما مردم چه کردی که اینگونه عاشقت شدیم؟ تو با ما مردم چه کردی که اینگونه وابسته ات شدیم. حاج قاسم چهل روز است که از پیش ما رفته ای و ما آرامشی نداریم.

*********

چهلمین روز از داغ از دست دادن شهید سپهبد قاسم سلیمانی می گذرد و هنوز هم داغ آن برای مردم ایران تازه است. مگر می شود به زودی این داغ را فراموش کرد؟ مگر می شود که دل و روح ما ایرانیان آرام بگیرد. ما کسی را از دست دادیم که به مانند نزدیک ترین فرد زندگیمان دوستش داشتیم. آری به راستی که همه ی ما احساس می کردیم که شخصی از نزدیکترین اعضای خانواده مان را از دست داده ایم؛ همه ی ما احساس می کردیم که فرزندان حاج قاسمیم و پدرمان را از دست داده ایم! آخر حاج قاسم به مانند پدری مهربان برای ایران از خودگذشتگی می کرد.

متن و عکس چهلم سردار قاسم سلیمانی

مالک اشتر ایران چهل روز است که دیگر نیست؛ چهل روز است که عطر وجودش به مشام خانواده اش و ایران و ایرانی نمیرسد؛ چهل روز است که پیکر مطهرش در جایگاه ابدی اش آرام گرفته. حاج قاسم تو رفته ای و می دانیم که نمی آیی. اما بعد از چهلمین روز، هنوز هم داغدارت هستیم. کاش هیچوقت آن روز نحس که تو در آن به شهادت رسیدی سر نمی رسید. آن روز درست است که برای تو روز رسیدن به خواسته ات بود، اما برای ما روز گرفتن جگرگوشه مان بود.

*********

قاسم سلیمانی تفکریست که باید در بین همه ی ما ایرانی ها، همیشه و در همه حال در جریان باشد. همه ی ما باید به مانند قاسم سلیمانی بیندیشیم تا بتوانیم ایرانی آباد داشته باشیم. دشمن خوشحال شده بود از اینکه حاج قاسم را به شهادت رسانده، دشمن از اینکه به قول خودش یک تروریست را کشته بود در پوست خود نمی گنجید! اما حاج قاسمی که دغدغه اش دفاع از مظلوم بود، با این کار دشمن به خواسته اش رسید. او به شهادت رسید. دشمن حتی با نیت ضربه زدنش به قاسم سلیمانی هم به او خیر رساند.

*********

دشمنان چهل روز است که از نبودنت جشن گرفته اند. کجایی سردار؟ کجایی که لبخند آنها را برایشان تلخ تر از زهر کنی؟ درست است که تو رفته ای و هنوز هم مجاهدانی هستند که راه تو را بپیمایند، اما ای کاش تو بودی، تو بودی که از ایران و ایرانی محافظت می کردی. تو بودی که از ورود دشمن به خاکت جلوگیری می کردی. تو بودی که لبخند را از لبان دشمن می ستاندی.

*********

به من بگو ای شهید که به آرامش رسیده ای؟ آیا راست گفته اند که شهدا زنده اند و نزد پروردگارشان روزی میخورند؟ به من از حال و روزت بگو! از زمانی بگو که مردم برای تشییع پیکرت از جان خود گذشتند؛ از زمانی بگو که حتی با شهادت هم به دشمن ضربه ای مهلک زدی؛ از وقتی بگو که اشک را در چشمان آقا دیدی! درباره رسیدنت از مقام شهید زنده به شهید واقعی بگو؛ بر تو چه گذشت حاج قاسم در این چهل روز؟

جملات و تصاویر زیبای چهلم سردار قاسم سلیمانی

گلچین چملات زیبا و کوتاه به مناسبت چهلم شهید سردار قاسم سلیمانی ، مناسب برای کپشن ، استوری و پروفایل

جسمت از ایران گرفته شد، اما روحت برای همیشه پاسدار ایران و ایرانی خواهد بود. تو می توانستی فرماندهی کنی، تو می توانستی خود در پشت جبهه ی جنگ بایستی و سربازانت را به مصاف با دشمن بفرستی؛ اما غیرتت به تو این اجازه را نمی داد. غیرتی که قاسم سلیمانی را تبدیل به شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی کرد. همان غیرت باعث شد که مردم این چنین تو را دوست بدارند؛ همان غیرت باعث شد که مردم در فراق از دست دادنت خون بگریند.

*********

دشمنان شاد نشوند؛ قماربازان آرام نگیرند، چهل روز است که قاسم سلیمانی را از ما ستانده اند، اما .بدانند که قاسم سلیمانی در ذهن و فکر ایرانیان متولد شده. اکنون هر ایرانی یک قاسم سلیمانی است. به من بگو آمریکا! آیا می توانی از پس تک تک این قاسم سلیمانی ها بر بیایی؟ آیا می توانی تقاص خون سردار ایران را پس بدهی؟ آیا در توانت هست که پاسخگوی تک تک این قاسم سلیمانی ها باشی.

*********

اگر دشمن شجاعت داشت، می ایستاد و جواب خبرنگاران را می داد. ترس دشمن از همان روزهای اول شهادتت برای ما آشکار شده بود سردار! اینکه از ایران و ایرانی ترس دارد، برایمان مثل روز آشکار شده بود. اکنون در چهلمین روز از دست دادنت، قلب ما دوباره به درد آمده. اما برای اینکه دشمن شاد نشود، با اقتدار می ایستیم. برای اینکه بر ترس او بیفزاییم، اقتدار خود را حفظ می کنیم. شهید سلیمانی الگوی ماست. مگر می شود کاری غیر از این بکنیم؟

عکس پروفایل درباره چهلم سردار قاسم سلیمانی + متن

چهل روز از بودنت در بین شهدای مدافع حرم می گذرد و می دانیم که چقدر از این اتفاق خرسند هستی. هر کسی به شکلی از این دنیا می رود؛ هر کسی در این دنیا باید به نوعی رخت برچیند و به جهان دیگر برود؛ تو چه زیبا رفتی! چه قدر که با رفتنت مردم گریستند. تو به شهادت رسیدی و این خواسته ی تو بود. حتما خواسته ی دیگرت هم این بوده که در بین شهدای مدافع حرم باشی که اکنون چهل روز است که نزد آنهایی. شهادت هدیه ای بزرگ برای تو و دردی بی نهایت برای ما بود.

*********

قاسم سلیمانی در چهلمین روز شهادتش هنوز هم در قلب و ذهن بسیاری از مردم وجود دارد. اینکه چیزی نیست؛ یاد او برای همیشه در قلب و ذهن ما خواهد بود. ما همیشه با فکر کردن به شجاعت و دلیری های او سعی خواهیم کرد که خود را مقتدر نگه داریم. نمی گذاریم که دشمن ذره ای به خاک کشور تجاوز کند تا روح پاک حاج قاسم در عذاب نباشد.

*********

وقتی که مظلوم را می دیدی که تحت فشار و ظلم های متداول ظالم است، نمی توانستی آرام بنشینی. حتما باید پاسخ ظلم های دشمن را می دادی، حتما باید مظلوم را از دست ظالم راحت می کردی. پس این شد هدف تو! تو برای هدفت جنگیدی و در انتها به مقام رفیع شهادت رسیدی. حالا چهل روز است که به شهادت رسیده ای. چهلمین روز رسیدنت را به خواسته ی اصلی ات یعنی شهادت تبریک می گوییم حاج قاسم.

*********

دفاع از مظلوم آیین تو بود. هر جا که نام قاسم سلیمانی می آمد، اولین چیزی که در وجود مردم شکل می گرفت غرور بود؛ اولین چیزی که در وجود مظلومین شکل می گرفت، اطمینان خاطر بود. چه کودکانی که از دست دشمن رها نکردی، چه خانواده هایی را که به آرامش نرساندی. نه تنها ایران بلکه اغلب مردم جهان به تو مدیون هستند. به راستی که اکنون چگونه دِین خود را می بایست به تو ادا کنند؟ سردار! تو آنقدر بزرگ بودی که محتاج این کار ما نخواهی بود. اما همین قدر در توان داریم که در چهلمین روز از دست دادنت هم برایت عزاداری کنیم.

*********

چه کنیم که برگردی؟ آیا خدا این بار قوانین را نقض می کند؟ آیا برای یک بار هم که شده این قوانین را کنار می گذارد؟ سردار ما می خواهیم که تو برگردی. ما می خواهم که در سایه ات در آرامش باشیم. ما می خواهیم که تو باشی و غروری بی نظیر در وجود ما شکل بدهی. آیا خدا دوباره تو را به دنیا باز می گرداند که ما به خواسته ی خود برسیم؟ کاش می شد. کاش می شد که وداعی با تو داشته باشیم که این بار همیشه روی دوشمان سنگینی نکند. ما با پیکرت وداع کردیم، اما شیرین تر بود اگر با خودت زمان زندگانی ات خداحافظی آخر را می کردیم. آخر چرا خدا باید این چنین تو را از ما می ستاند؟!

عکس نوشته چهلم سردار قاسم سلیمانی + متن

شهادت سپهبد قاسم سلیمانی باری است که همیشه روی قلب و ذهن ایرانیان سنگینی خواهد کرد. سوزی است که همیشه در وجودمان ما را از درون می سوزاند. اما چه کنیم که باید کنار آمد. اکنون چهلمین روز است که تو رفته ای و هنوز هم قلب و ذهن ما درگیر توست. هنوز هم نتوانسته ایم ذره ای از غم از دست دادنت را هضم کنیم. آخر بگو چطور رشادت هایت را فراموش کنیم؟ چطور جوانمردی هایت را فراموش کنیم؟ چطور از خود گذشتگی هایت برای ایران را فراموش کنیم؟!

*********

تنها به این امید که روزی ما دوباره تو را ملاقات می کنیم، توانسته ایم با غمت کنار بیاییم. اما به ما بگو که ما هم می توانیم مثل تو آزاده باشیم؟ ما هم میتوانیم مثل تو بهشتی شویم که در آخرت تو را ملاقات کنیم؟ به راستی سردار، ما باید چگونه زندگی کنیم که در آخرت از نعمت وجود تو در کنارمان بهره ببریم؟ تو یکی از پاک ترین انسان هایی بودی که خداوند تو را از ما ستاند. شهادتت بد ضربه ای بود که به قلب مان وارد گشت. چهل روز دردی که از این ضربه به وجود آمده در وجودمان ریشه کرده؛ گویی که این درد هرگز نمی خواهد ما را رها کند.

*********

از تمام وجودم به ایرانیان و خانواده ی حاج قاسم سلیمانی چهلمین روز از دست دادن این شهید پرآوازه را تسلیت عرض می کنیم. با از دست دادن حاج قاسم، انگار که قسمتی از وجود ما هم از ما گرفته شد. گویی که دیگر رمقی برایمان نمانده؛ هر چقدر هم که بگوییم او به خواسته اش رسید و شهید شد، باز هم نمی توانیم جای خالی این قسمت از وجودمان را پر کنیم. کاش بودی سردار و با حرف هایت به ما آرامش می دادی.

*********

همه ی ایرانیان به تو عادت کرده بودند. تو برایشان به مانند پدری شده بودی که حاضر بود از خود بگذرد، اما فرزندش در آرامش باشد. دست آخر هم همین کار را کردی و از خود گذشتی تا ایرانت در آرامش باشد. سردار! دشمن آنقدر ترسو بود که حاضر نشد در داخل مرزهای آشیانه ی آرامشت یعنی ایران با تو رو در رو شود و آنقدر ضعیف بود که تو را در ظلمت شب در خارج از مرزها به شهادت رساند. این شهادت را به تو تبریک می گویم.

مطلب و عکس درباره چهلم حاج قاسم سلیمانی

بعضی ها از شنیدن این جمله ممکن است بخندند که برخی می گویند شهادت حاج قاسم سلیمانی را به ایران تبریک و تسلیت عرض می کنیم. با خود می گویند که اگر تبریک است، پس تسلیت در آن چه نقشی دارد و اگر تسلیت است، پس تبریک در آن چه نقشی دارد؟! اما من می خواهم بگویم که این عین واقعیت است و کاملا هم درست است. سپهبد قاسم سلیمانی خواسته اش این بود که به شهادت برسد و به آن هم رسید و برای همین جای تبریک دارد و اما با شهادتش غمی بزرگ روی دل ما نهاده شد که این جای تسلیت دارد. چهل روز است که او از بین ما رفته و ما دوباره غم از دست دادنش را تبریک و تسلیت عرض می کنیم.


سایر مطالب پیشنهادی :

متن تبریک روز پدر به حاج قاسم سلیمانی

مجموعه شعر درباره شهادت سردار قاسم سلیمانی

دلنوشته زیبا درباره شهادت سردار قاسم سلیمانی

متن کودکانه درباره شهادت سردار سلیمانی

متن کوتاه درباره ی شهادت سردار قاسم سلیمانی (2)


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...