متن تبریک باسواد شدن فرزند پسر و دختر

در زندگی لحظات خوشایندی وجود دارد که یکی از آن ها لحظه ای است که فرزند خانواده سواد خواندن و نوشتن را فراگرفته است، شاید به نظر خیلی ها این لحظه کاملا معمولی و حتی پیش پا افتاده باشد ولی خوب است این نکته را در خاطر خود مرور کنند که تمام لحظات خوش، ارزش بها داده شدن را دارا هستند و نباید بی تفاوت از کنار آن ها گذشت.

باسواد شدن فرزندان یکی از لحظات خوش زندگی

در زندگی لحظات خوشایندی وجود دارد که یکی از آن ها لحظه ای است که فرزند خانواده سواد خواندن و نوشتن را به طور کامل فراگرفته است، شاید به نظر خیلی ها این لحظه کاملا معمولی و حتی پیش پا افتاده باشد و خیلی از پدر و مادرها اصلا توجهی به این موضوع نداشته باشند و نسبت به آن کاملا بی تفاوت بگذرند ولی خوب است این نکته را در خاطر خود مرور کنند که تمام لحظات خوش، ارزش بها داده شدن را دارا هستند و نباید بی تفاوت از کنار آن ها گذشت.

جملات زیبا برای تبریک با سواد شدن فرزند پسر و دختر

متن تبریک باسواد شدن فرزند پسر و دختر تشویقی باارزش

گاهی پدر و مادرها فکر می کنند فقط وقتی که فرزندشان در یک امتحان و یا یک مسابقه رتبه ای آورده باشد، باید او را تشویق کنند و این موفقیت را برای او بزرگ و مهم جلوه بدهند ولی حواس آن ها نیست که باسواد شدن فرزندان هم یک موفقیت بسیار بزرگ برای کودکان است که در واقع مقدمه ی تمام موفقیت های بعدی آن ها به حساب می آید و حتما باید برای آن وقت بگذارند و مثل مدرسه ها که جشن الفبا می گیرند، خانواده هم باید این موفقیت بزرگ فرزند را مورد تشویق قرار دهد، و البته اصلا هم نیاز به گرفتن جشن و تشریفات نیست، بلکه با هدیه دادن یک کارت تبریک زیبا و یا یک کتاب مفید و مناسب سن فرزند که روی آن به زیبایی یک «متن تبریک باسواد شدن» نوشته شود، کافی است؛ به همین منظور یک مجموعه ی کوچک از چندین «متن تبریک باسواد شدن» همراه با عکس نوشته هایی که مناسب برای پروفایل هستند ،  تقدیم شما پدرها و مادرهای مهربان می گردد تا بتوانید با ایده گرفتن از آن ها دختر و پسر باسواد خود را شاد نمایید.

متن و عکس نوشته تبریک با سواد شدن فرزندم

1- دخترم چقدر خوشحالم که از این به بعد می توانی پیام هایم را بخوانی و برای من نامه های قشنگ کوتاه بنویسی، خیلی دوستت دارم. باسواد شدنت مبارک نازنیم.

*********

2- پسرم باسواد شدنت مبارک، از این به بعد می توانیم بعضی از حرف های مردانه را برای هم بنویسیم و آن ها را برای خودمان نگه داریم، مثل یک راز. خیلی برای من باارزشی.

*********

3- دخترم باسواد شدنت مبارک، از این به بعد گاهی دوستت دارم هایم را برای تو می نویسم چون باسواد شده ای و می توانی آن را بخوانی، دوستت دارم عزیزم.

*********

4- پسرم باسواد شدنت مبارک، خیلی خوشحالم که می توانی بنویسی و بخوانی، دوست دارم یک داستان به انتخاب خودت برایم بخوانی و امشب تو برای من قصه بخوانی، قبول پسر خوبم؟ مامانت، که خیلی دوستت دارد.

*********

5- دخترم چقدر خوب است که باسواد شده ای، مبارک باشد. خواستم فقط برای تو بنویسم دوستت دارم. پدرت، که خیلی خیلی دوستت دارد.

*********

6- پسرم از این که باسواد شده ای خیلی خوشحالم چون از این به بعد می توانی موفق و موفق تر شوی، چون بیش از قبل می دانی.

*********

7- دخترم حالا که باسواد شده ای می توانی به مامان برای درست کردن کیک کمک کنی چون می توانی دستور پختن کیک را بخوانی. باسواد شدنت مبارک، عزیز دلم.

*********

8- پسرم الآن که باسواد شده ای حتما می توانی کلمه ی ادب را هم بنویسی و هم بخوانی. به تو افتخار می کنم که پسر خیلی باادبی هستی. باسواد شدنت مبارک، پسر عزیز من.

*********

9- هیچ چیز بهتر از یک فرزند باسواد نیست چون می تواند کتاب بخواند و بیش تر از قبل بداند. باسواد شدنت مبارک عزیز دلم.

عکس نوشته با سواد شدنت مبارک پسرم + متن

10- یادت هست تا چند ماه پیش نمی توانستی نوشته های من را بخوانی؟ اما حالا خیلی راحت نوشته های همه را می توانی بخوانی. این خیلی عالیه، مگه نه؟ باسواد شدنت مبارک پسر زرنگم.

*********

11- از این که می بینم الآن می توانی کتاب بخوانی و برای من هم تعریف می کنی، خیلی خوشحالم. موفق باشی عزیزم. باسواد شدنت مبارک.

*********

12- همیشه دوست داشتی مثل من کتاب بخوانی، حالا که باسواد شده ای راحت می توانی هر کتابی را که دوست داشتی بخوانی. خیلی عالیه. باسواد شدنت مبارک.

*********

13- حالا که باسواد شده ای می توانی کلی کتاب بخوانی و کلی چیزهای جدید یادبگیری. باسواد شدنت مبارک دختر زرنگم.

*********

14- پسر عزیزم باسواد شدنت مبارک، از این بعد می توانی کلی کتاب داستان بخوانی و از خواندن آن ها لذت ببری. دوستت دارم.

*********

15- دختر عزیزم باسواد شدنت مبارک، هر وقت در روز تولدم به من نقاشی هدیه می دادی خیلی خوشحال می شدم، از این به بعد می توانی در کنار نقاشی ات برای من نامه هم بنویسی. چقدر دوست دارم نامه های تو را بخوانم.

*********

16- پسر عزیزم باسواد شدنت مبارک، از امروز وارد مرحله ی جدیدی از زندگی خود شده ای، باسواد شده ای و می توانی هم بنویسی و هم بخوانی. موفق باشی عزیزم.

*********

17- دختر عزیزم باسواد شدنت مبارک، از امروز به بعد دیگر خودت می توانی هر کلمه و جمله ای که دیدی را بخوانی و مجبور نیستی که صبر کنی تا دیگران برای تو آن را بخوانند. این خیلی خوبه.

*********

18- پسر عزیزم باسواد شدنت مبارک، از امروز قوی تر شده ای چون به هیچ کس نیاز نداری تا کتابی را برای تو بخواند، خودت خواندن و نوشتن بلدی. تو قوی هستی، خیلی قوی.

*********

19- پسر عزیزم باسواد شدنت مبارک، از امروز قوی تر شده ای چون برای خواندن کتاب به هیچ کس نیاز نداری تا کتابی را برای تو بخواند، خودت خواندن و نوشتن بلدی. اگر می خواهی قوی تر بشوی باید همیشه خوب درس هایت را بخوانی.

*********

20- دختر عزیزم باسواد شدنت مبارک، حتما باید همیشه خوب درس بخوانی تا بتوانی شادتر بشوی، مثل الآن که نسبت به قبل که بی سواد بودی، خیلی خوشحال تر هستی.

عکس نوشته با سواد شدنت مبارک دخترم + متن

21- پسر عزیزم باسواد شدنت مبارک، الآن نسبت به قبل که بی سواد بودی خیلی احساس غرور و بزرگ بودن می کنی، هر اندازه که بهتر درس بخوانی، حتما بیش تر احساس غرور و بزرگ بودن می کنی.

*********

22- دختر قشنگم، روز جشن شکوفه ها که بود، خوشحال و خندان به مدرسه رفتی، امروز که باسواد شده ای، خوشحال و خندان به خانه آمدی، امیدوارم همیشه خوشحال و خندان به جاهای خوب بروی و همیشه موفق باشی. باسواد شدنت مبارک دختر باهوشم.

*********

23- پسر عزیزم، اول سال تحصیلی وقتی با خوشحالی کتاب درسی ات را باز کردی هیچ کلمه ای را نمی توانستی بخوانی ولی امروز تمام کلمات کتاب خودت را می توانی به راحتی بخوانی، آفرین به تلاش و پشتکار تو پسر خوبم. باسواد شدنت مبارک. موفق باشی.

*********

24- دختر خوبم، اول سال تحصیلی که به مدرسه رفتی نمی توانستی اسم خودت را بنویسی ولی حالا اسم همه ی ما را می توانی بنویسی، آفرین به تلاش تو دختر باهوشم.

*********

25- پسر عزیزم، وقتی هنوز سواد خواندن و نوشتن نداشتی، درباره ی حیوانات، انسان ها، گل ها و درختان خیلی کم می دانستی ولی حالا کلی مطلب خوب و مفید را خوانده ای و نوشته ای، همیشه سعی کن درباره ی این دنیا و موجوداتی که در آن زندگی می کنند، بیش تر بدانی. پسرم، باسواد شدنت مبارک.

*********

26- دختر خوبم، هر روز خوب درس بخوان تا مثل امروز که از باسواد شدنت خوشحالی و لذت می بری، از بیش تر دانستن خودت همیشه خوشحال باشی. باسواد شدنت مبارک.

*********

27- پسر خوبم، همیشه برای من عزیزی و دوست داشتنی، چیزی که همیشه به تو گفته بودم، امروز که دیگر باسواد شده ای و می توانی هم بخوانی و هم بنویسی، برای تو می نویسم. باسواد شدن پسر خوبم مبارک.

عکس نوشته با سواد شدنت مبارک برای پروفایل

28- دختر نازنینم، از این که می بینم با دست های خودت می نویسی و می توانی نوشته های دیگران را هم بخوانی خیلی لذت می برم، خوشحالم که دختر خوبم باسواد شده است و دیگر بی سواد نیست. باسواد شدنت مبارک.

*********

29- پسر خوبم، خیلی خوشحال هستم که باسواد شده ای، برای این که بی سواد بودن خیلی بد است چون آدم نمی تواند هیچ کلمه و یا جمله ای را که می بیند، بخواند، باسواد شدنت مبارک. پسر باسواد عزیزم.

*********

30- دختر عزیزم، چقدر خوب است که باسواد شده ای و می توانی کتاب داستان های خودت را بخوانی، هم برای خودت کتاب هایت را بخوان و هم برای من. دوستت دارم قصه گوی دوست داشتنی خودم.

*********

31- پسر عزیزم، امسال کلاس اول بودی و حالا باسواد شده ای، خیلی خوشحالم که می توانی به کلاس دوم بروی و پیشرفت کنی، پس خیلی خوب درس بخوان تا بیش تر یاد بگیری. باسواد شدنت مبارک.

*********

32- دختر خوبم، امسال که باسواد شدی و خواندن و نوشتن را یاد گرفتی، همگی خیلی خوشحال شدیم، برای این که همیشه خوشحال باشیم، سعی کن همیشه یک مطلب جدید یاد بگیری تا دانا شوی، انسان های دانا همیشه موفق و با قدرت هستند. مبارکت باشد باسواد شدنت.

*********

33- پسر باسوادم، برای این که بیش تر بدانی باید بیش تر کتاب بخوانی و حالا که باسواد شده ای خیلی راحت می توانی کتاب بخوانی و بیش تر و بیش تر بدانی، باسواد شدن و داناتر شدنت مبارک.

*********

34- دختر عزیزم، امسال کلاس اول بودی و خیلی به تو خوش گذشت و باسواد شدی، امیدوارم همیشه در زندگی اول باشی و موفق. باسواد شدنت مبارک باشد.

*********

35- پسر خوبم، خدا رو شکر که باسواد شدی، خیلی خوشحالم. باسواد شدنت مبارک. امیدوارم همیشه یک موفقیت جدید داشته باشی.

عکس نوشته تبریک باسواد شدن دخترم

36- دختر خوبم، بی سوادی خیلی بد بود، مثل این بود که نمی دیدی ولی الآن باسواد شده ای و دنیا را بهتر می بینی و همه چیز را بهتر می شناسی. خیلی خوشحالم که باسواد شده ای. باسواد شدنت مبارک دختر مهربانم.

*********

37- پسر زرنگم، حالا که باسواد شده ای متوجه می شوی که تلاش کردن اگر سخت هم باشد ارزش دارد، امیدوارم همیشه تلاش کنی، سختی ها را تحمل کنی تا موفق شوی. باسواد شدنت مبارک پسر خوبم.

*********

38- دختر نازنینم، یادت هست که از بی سواد بودن خلاص شدن و باسواد شدن چقدر سخت بود و باید همیشه زحمت می کشیدی؟ تو هم مثل یک قهرمان حسابی تلاش کردی و زحمت کشیدی تا این که امروز خیلی راحت می توانی به طور کامل تمام صفحه های کتاب خودت را بخوانی. پس تلاش کردن و تحمل کردن سختی ها برای یاد گرفتن یک کار خوب خیلی لذت بخش هست. باسواد شدنت که نتیجه ی تلاش و زحمت خودت بود، مبارکت باد.

*********

39- پسر عزیزم، خیلی دوست دارم برای من با خط خودت هرچه که دوست داری بنویسی، هرچه که بنویسی را من دوست دارم چون نتیجه ی تلاش چند ماه مدرسه رفتن و زحمت کشیدن توست. باسواد شدنت مبارک، پسر زبر و زرنگم.

*********

40- دختر قشنگم، این روزها برای تو روزهای قشنگی است چون نسبت به چند ماه قبل خیلی فرق کردی، قبلا بی سواد بودی و امروز یک دختر خانم باسواد هستی. خوب بودی و الآن خیلی خوب تر شدی. باسواد شدنت مبارک.

عکس نوشته تبریک با سواد شدن پسرم + متن

41- پسر خوبم، حالا که باسواد شده ای می توانی بهتر صحبت کنی چون کلمه های بیش تری را بلدی و اگر کتاب هایی خوب بخوانی، بیش تر و بیش تر و بهتر و بهتر می توانی صحبت کنی و هر چه که می خواهی را به دیگران بگویی. باسواد شدنت مبارک.

*********

42- دختر خوبم، حالا که باسواد شده ای بهتر می توانی منظور خودت را به ما بگویی چون کلمه های بیش تری را نسبت به زمانی که سواد نداشتی بلد هستی و در زمان صحبت کردن می توانی از آن ها استفاده کنی، پس بیش تر کتاب بخوان، بیش تر گوش کن تا باز هم کلمه های بیش تری یاد بگیری.

*********

43- پسر خوبم، از این که با خواندن یک کلمه کلی ذوق زده می شوی، من هم کلی ذوق می کنم. امیدوارم همیشه کلی اتفاقات خوب در زندگی تو اتفاق بیفتد و حسابی ذوق زده بشوی. از خوشحال بودن تو من هم خوشحال می شوم. باسواد شدنت مبارکت باد.

نکته ی پایانی در رابطه با رد و بدل کردن احساسات

درست است که با آمدن فضای مجازی به زندگی همه، دیگر هیچ کس برای دیگری نامه نمی نویسد و همه با پیامک های مختلف، استیکرها، شکلک ها و متن هایی در فضای مجازی احساسات خود را برای یکدیگر ابراز می نمایند اما اول به خاطر این که داشتن تلفن همراه برای کودکان به هیچ وجه توصیه نمی شود، و دوم این که در فضای مجازی اصلا احساسات به خوبی منتقل نمی شوند، خوب است که گاهی چه برای فرزندان و چه برای همسر خود نامه ای بنویسیم و احساسات خوب خودمان را با آن ها در قالب کلمات و در صفحات کاغذ به اشتراک بگذاریم، و یا بهتر این است که بگوییم، احساسات خوب خودمان را برای آن ها ارسال نماییم، تا هم خودمان حس بهتری داشته باشیم، هم فرزندان و همسرمان، و هم مهربانی، محبت و صمیمیت بین همه ی ما افزایش پیدا کند.

موفقیت فرزندان تان لحظه به لحظه بیش تر

نویسنده : محبوبه عباسی


سایر مطالب پیشنهادی و محبوب :

متن کلاس اولی شدنت مبارک

متن زیبا برای تشکر از معلم و استاد,1395 جدید


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...