متن تبریک فارغ التحصیلی به خواهر

یکی از لذت بخش ترین دوران زندگی هر کسی بی تردید دوران دانشجویی آن هاست که سرشار از خاطرات تلخ و شیرینی است که در طول چهار سال تحصیلی برای آن ها به وجود می آید. امروز نیز روز فارغ التحصیلی خواهر گلم هست که من جانانه و از صمیم قلبم این روز فرخنده و بزرگ را خدمت او و تمامی دوستان و همکلاسیانش تبریک می گویم.

خواهر جونیم بالاخره توانستی نتیجه و ثمره آن همه درس و تلاش و کوشش خود را بگیری و امروز بی گمان خوشحال ترین فردی هستی که با در دست داشتن مدرک تحصیلی خود و با پوشیدن ردایی زیبا و مزین به لباس فارغ التحصیلی به امید فردایی نشسته ای که پر از موفقیت و امید و آرزوست. این روز فرخنده را به تو زیباترین خواهر دنیا تبریک می گویم و منتظر موفقیت های متوالی و پی در پی تو خواهم ماند عزیزترینم.

*************

امروز روز فارغ التحصیلی خواهر عزیزم است همو که سال ها با تلاش های بی وقفه خود و با شب نخوابیدن ها و روزهای طاقت فرسایی که در طول چهار سال تلاش و درس و مطالعه به سختی گذرانده است و انواع و اقسام استرس ها را پشت سر نهاده است؛ اینک به پایان آن همه بی قراری ها رسیده است تا با دلی آرام و قلبی سرشار از آرامش و روح الهی به آینده ای موفقیت آمیز چشم دوخته باشد. خواهر عزیزم شادی تو شادی من است و من هم امروز به مانند تو خوشحال ترین فردی هستم که در کنار تو و با تو این جشن بزرگ و ارزشمند را با هم پیگیری می کنیم.

*************

خواهر عزیزم می دانم که روزهای پر التهابی را گذرانده ای هر چند که در کنار آن روزهای پر التهاب و استرس آور، روزهای شیرین و خاطرات زیادی را هم پشت سر نهاده ای ولی هر دوره ای در زندگی انسان ها سرانجام روزی به پایان می رسد و اینک امروز دوره تحصیلی شما در مقطع کارشناسی به پایان رسیده است تا با هم روز فارغ التحصیلی تو را جشن بگیریم. این جشن بزرگ را به تو و پدر و مادرم به پاس صبر و شکیبایی و زحمت ها و حمایت هایی که برای تو کرده اند، از صمیم قلبم تبریک می گویم.

*************

کاش بتوان به آدم ها ثابت کرد که روزهای خوش زندگی آن ها یک روزی به پایان می رسند تا قدر آن روزها را به خوبی بدانند و بیشترین استفاده را از آن ها ببرند و در عین حال کاش بدانند که روزهای تلخ و ناگوار آن ها نیز رفتنی است تا برای آن ها اندوهگین و ناراحت نشوند و بدانند که هر آمدنی یک رفتی هم دارد. امروز هم سرانجام پس از سال ها و روزهای تلخ و شیرینی که خواهر عزیزم در دانشگاه به سر گذاشته است؛ سرانجام به روز واپسین و اشک های شوق منتهی شده است. خواهر عزیزم الهی من به فدای آن اشک هایی شوم که از چشم های نازنینت سرازیر می شوند؛ روز فراغت از تحصیل را جانانه به تو و دوستانت تبریک می گویم  و امیدوارم این دوستی علمی و دوستانه شما پایدار باشد.

جملات کوتاه و زیبا برای تبریک فارغ التحصیلی خواهر

خواهر عزیزم نمی دانم چقدر از روزهای شیرین دانشگاهت بهره مند شده ای و چقدر از استرس های شب های امتحانی رنج و درد کشیده ای؛ ولی می دانم که امروز بی تردید تمامی آن روزهای تلخ و شیرین و تمامی خاطرات این چهار سال تحصیلی در ذهنت تراوش می کنند و همه آن ها را به یاد می آوری. این روز عزیز را به تو تبریک می گویم و امیدوارم که روزهای پرفروغ بسیار بیشتری را از تو به نظاره بنشینیم.

*************

خواهر دوست داشتنی و محبوب دل ها می دانم که امروز دلخور از روزهای از دست رفته ای و به این فکر می کنی که ای کاش بهتر و بیشتر قدر دوستی های خود را در دانشگاه می دانستم و ای کاش می توانستم از این ایام جوانی در دوران تحصیلی خود بهتر استفاده به عمل آورم. ولی هر چه بوده آن دوران گذشته و رفته اند و دیگر برنخواهند گشت. امروز روز فارغ التحصیلی توست مبادا لحظه ای اشک را روی آن صورت زیبایت ببینم عزیزدلم! امروز را شاد باش و به شادی و جشن خود در کنار بهترین دوست های دوران تحصیلت برپا کن. امیدوارم همیشه شاد و خوشحال کنار دوستانت باشی.

*************

خواهر عزیزم خواستم در روز فارغ التحصیلی ات تمام گل های رنگی رنگی و خوش عطر و بو را هدیه تو کنم ولی دیدم که وجود گل نازنین و خوشرویی چون تو خود گلی هستی که روی تمام گل های عالم را در زیبایی و خوش عطر و لعاب بودن کم کرده است. عزیزترینم با تمام عشق و امید به فردایی روشن و آینده ای درخشان روز فارغ التحصیلی ات را تبریک می گویم و می دانم که وجود فرد تلاشگری چون تو به این حد قانع نیست و این راه پر پیچ و خم را تا به انتهاء طی خواهد کرد.

*************

روزهای زیادی گذشت. ماه ها و سال های پشت سر هم و من دور از خواهرم. گرمابخش خانه ما دور از خانواده و شهر و دیار خویش در خوابگاه های دانشجویی به زندگی طاقت فرسا و پر فراز و نشیبی روی آورده بود تا اینکه امروز این قصه به سر آمد و روز فارغ التحصیلی تو فرا رسیده است. عزیزم چقدر خوشحالم بابت اینکه سختی ها و مشکلاتت بالاخره به پایان رسیده اند و باز هم می توانیم تو را از نزدیک در این خانه ببینیم. ثانیه ها را تا رسیدنت به این خانه می شمارم. همه ما برای دیدن دوباره تو لحظه شماری می کنیم. ای کاش می توانستیم از نزدیک در جشن فارغ التحصیلی ات هم شرکت کنیم. اما امان از بُعد مسافت و دوری...

*************

چقدر شیرین است که در کنار خواهر موفقیت و کوشایی همچون تو نشسته ام و به وجود تو افتخار می کنم. مایه مباهات خانواده ما؛ خواهر عزیز تر از جانم روز فراغت از تحصیل و درس و استرس را صمیمانه تبریک می گویم و امیدوارم زندگیت سرشار از آرامش الهی باشد.

*************

خواهرم الهی من دورت بگردم! چقدر دلم برای بازیگوشی های دوران کودکیمان تنگ شده است. مدتی است که دور از شهر و دیار ما مشغول به تحصیل و درس هستی و هر روز دلمان بیشتر برای تو و بازیگوشی هایت تنگ می شود. سختی دوری از خانواده و مسیر را به جان خریده ای تا به موفقیت و کامیابی در درس و زندگیت نائل آیی و امروز در روز فارغ التحصیلی ات بایستی اذعان داشت که این روز مقدمه ای است برای روزهای پرفروغ و درخشان آینده تو که در انتظارت هست. این روز فرخنده را به تو تبریک می گویم.

*************

بچه درس خوان خانواده! ای کسی که روز و شب خود را با درس و مطالعه می گذرانی! سرانجام توانستی با رنج و دوری از سفر و هزاران مشکل شخصی و مشکلات دیگر از پس دروس سخت و پیچیده خود با موفقیت بر آیی و همه دروس عمومی و تخصصی خویش را با بالاترین نمره و مدل پشت سر بگذرانی. عزیزم به وجود عالمی همچون تو می بالیم و افتخار می کنیم که انقدر شیفته درس و علم آموزی هستی. روز فراغت از تحصیلت مبارک بهترینم.

متن های  تبریک به مناسبت فارغ التحصیل شدن خواهرم 

الهی فراغت از زندگی نشوی زندگیم! امروز روز فراغت از تحصیل توست ولی بی گمان این نام برازنده تو نیست. چرا که تو هیچ گاه از درس و مطالعه دست نخواهی کشید و این راه را تا پایان عمر ادامه خواهی داد تا به بالاترین مدارج علمی نائل آیی. خواهر گلم فارغ التحصیلیت را جانانه تبریک می گویم. امیدوارم روزی استاد شوی و شاگردهایت فارغ التحصیل شوند.

*************

خواهر گل و نازنینم کمتر کسی فکرش را می کرد که تو به این درجه از علم و علم اندوزی نائل آیی و بتوانی با معدلی بسیار بالا و خیلی زودتر از موعد مقرر شده خویش به درس خویش پایان دهی و امروز در روز فارغ التحصیلی تو صمیمانه و جانانه هر چه آرزوی خوب و قشنگ در ته دلت را از خداوند منان خواستارم که بتوانی به تمامی آن ها دست یابی.

*************

گام نهادن بهر علم و دانش و موفقیت در این زمینه لایق هر کسی نیست و خیلی ها از رسیدن به این مهم پاپس می کشند و از ادامه راه در می مانند. ولی تو ای خواهر عزیز و مهربانم، بی تردید سخت کوش تر از آن هستی که به این سادگی ها پاپس بکشی و امروز با روز فارغ التحصیلی ان به همگان ثابت کردی که تو می توانی و هیچ نشدنی در وجود تو معنا و مفهومی ندارد. دوستت دارم خواهر گلم موفقیتت مایه مباهات همه ماست.

*************

بی تردید هر پایانی می تواند شروع دوباره ای باشد که با قدرت و با صلابت بیشتر می توان در آن گام نهاد. خواهر عزیزم پایان دوره کارشناسی و فارغ التحصیلی ات می تواند شروعی باشد برای گام نهادن در مراحل تحصیلی بعدی و آینده درخشانی که در انتظار توست. ان شاءالله روزی به مراحل بالاتری وارد شوی که همه ما را سرافراز کنی.

*************

خواهر عزیزم همیشه به تو حسادتم می شد که تو می توانی با اراده پولادینی که داری به تمامی آرزوهایی که می خواهی دست یابی. امروز هم روز فارغ التحصیلی توست و این روز را از صمیم قلبم به تو خواهر دوست داشتن و گلم تبریک می گویم و امیدوارم همین طور در تمامی ادوار تحصیلی و زندگیت موفق و سربلند باشی و به آرزوهای قشنگ خود دست یابی.

*************

خواهرم نمی دانی که مادرمان در دوری تو چقدر برایت دعا و راز و نیاز می کند و هر روز از ایزد منان آرزوی موفقیت و عاقبت به خیری تو را دارد. اگر امروز به موفقیتی دست یافته ای؛ مرهون دعاهای پر خیر و برکتی است که مادر عزیزمان پشت سر تو روز و شب از خداوند منان خواسته است. روز فارغ التحصیل شدنت و پیوستنت به جرگه افراد شاغل و مستعد جامعه را صمیمانه تبریک می گویم.

*************

خواهر گلم من از نزدیک شاهد تلاش های بی وقفه شبانه روزی ات بوده ام که چندین سال از عمر خویش را صرف مطالعه دروس و آموزش و پژوهش در حوزه های تخصصی رشته خود کرده ای و اینک امروز پس از سال ها مجاهدت و فکر و خیال توانسته ای با موفقیت این مرحله مهم را نیز در زندگی خود پشت سر بگذاری تا رفته رفته راه خود را برای آینده ای روشن هموار و هموارتر سازی.

*************

درس و دانشگاه و تحصیل در این دوره یکی از آرزوهایی است که شاید خیلی از افراد این جامعه آرزوی رسیدن به آن را داشته اند و نتوانسته اند در این راه به موفقیت هایی دست یابند. ولی تو خواهر جانم به همه ثابت کرده ای که می توانی به موفقیت هایی دست یابی که برای خیلی از افراد دست نیافتنی اند. چنگ زدن به این آرزوهای دست نیافتنی تنها با همت بلند و تلاش های روزافزونی است که تو از خود به نمایش گذاشته ای. ما همگی به تو افتخار می کنیم.

*************

چقدر حس دوست داشتنی و شیرینی است که خواهرت در دانشگاه و درس خود در مقطع کارشناسی سرانجام پس از چهار سال فارغ التحصیل گردد و با کوله باری از تجربه و تخصص این بار به گونه شخصیتی آکادمیک در جامعه ظاهر شود و ما این را به فال نیک می گیریم و با افتخار به همگان اعلام می داریم که خواهرمان پا روی سکوهای موفقیتی گذاشته است و به قله های امید و آرزویی دست یافته است که کمتر کسی را یارای رسیدن به آن است.

*************

خواهرم ای کاش من هم یک روزی فارغ التحصیل شوم تا طعم شیرین آن را بچشم. وقتی به لبخندهای نقش بسته رویی صورتت نگاه می کنم، به آن چشمان برق زده ات و آن بال و پر زدنت که دال بر وجود پر شور و شعفت است؛ دلم می خواهد من هم همین الان فارغ التحصیل شوم و با پوشیدن لباس های ارزشمند فارغ التحصیلی وجود خویش را سراسر عشق و امید به آینده ای روشن سازم. خواهر عزیزم لبخندت مستدام، عمرت جاویدان و راهت برای موفقیت هموار باد.

*************

خواهر عزیزم سال ها درس و تلاش در دانشگاه فشار زیادی به تو آورده است. امروز که روز فارغ التحصیلی توست، بی تردید یکی از شیرین ترین و خاطره انگیزترین روزهای زندگی توست. تو می توانی حالا با یک استراحتی کوتاه و برپایی جشنی باشکوه خود را برای مراحل بالاتری آماده سازی که می دانم لایق رسیدن به آن ها هم هستی.

*************

خواهر عزیزم شاید باورت نشود ولی یکی از آرزوهایی که همیشه چشم انتظار آن بودم و برای آن لحظه شماری می کردم، دیدن تو در لباس فارغ التحصیلی بوده است و امروز خداوند بزرگ را سپاسگزارم که به ما توفیق داد تا با لباس فارغ التحصیلی به رویای شیرین خود نائل آییم و تو را این گونه شاد و مسرور ببینیم. روز فارغ التحصیلی ات مبارک عزیزم.


سایر مطالب پیشنهادی :

متن تبریک فارغ التحصیلی به همسر

متن و شعرهای زیبا برای جشن فارغ التحصیلی خودم

متن تبریک فارغ التحصیلی به زبان انگلیسی + ترجمه


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...