دلنوشته زیبا درباره شهادت سردار قاسم سلیمانی

شهادت بی گمان تنها چیزی بود که لایق و شایسته سردار حاج قاسم سلیمانی بود. کسی که حتی نامش هم لرزه به جان دشمن می انداخت تا اینکه امروز مظلومانه او را فرسنگ ها دور از وطن در غربت با پهباد به درجه رفیع شهادت رسید. این آرزوی دیرینه سردار قاسم سلیمانی را به خانواده اش و تمامی آحاد ملت بزرگ ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می کنیم.

سردار دل ها امیر محبوب و مقاوم ایرانی ها شهادت غرور آفرینت بزرگ زرینی بود بر اندیشه های ناب و آرمان های بی کرانت. این شهادت مظلومانه را به شما و خانواده محترمتان تبریک و تسلیت عرض می کنم.

ما در این مطلب از توپ تاپ ، دلنوشته و دست نوشته های زیبا ، سوزناک و غمگین درباره ی شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی تهیه دیده ایم ، در ادامه با ما همراه بمانید.

دلنوشته های زیبا در مورد شهادت سردار سلیمانی

امیر دوست داشتنی ما ایرانی ها؛ فرمانده مقتدر رفتن شما چنان آتشی بر روان ما ایرانی ها وارد کرده است که هرگز نمی توانیم بدون انتقام گرفتن از خون پاک و مطهر شما آرام و قرار بگیریم.

***********

شهادت گوارای وجودت باد ای فرمانده بی گمان امروز به مراد دل خویش رسیده ای و ایران و ایرانی به وجود پر خیر و برکت تو افتخار می کند. امروز خون یک سردار ایرانی ریخته شده است ولی پشت بند آن هزاران بلکه میلیون ها سردار سلیمانی در سراسر این گیتی به پا خواسته و برای انتقام از خون مقدس و پاک تو آزادمردانه آماده هر گونه دفاع و انتقام خواهند بود تا با دست در دست نهادن یکدیگر ایرانی آباد و یکپارچه داشته باشیم که دشمن حتی در خواب خوشش هم نتواند عبور از این سد مستحکم را ببیند.

***********

سال ها امنیت یک کشور به دست پر توان و جهاد خالصانه سردار سلیمانی برقرار شده بود و با وجود این بزرگمرد ایرانی بود که هیچ کس را یاری نزدیک شدن به ایران نبود. امروز نیز با رفتن سردار شهید قاسم سلیمانی میلیون ها قاسم سلیمانی زاده شده و همگی پشت در پشت همدیگر امنیت این کشور را برقرار می سازند. پس نباید دشمن به شهادت رساندن یک فرمانده ایرانی آن هم در مرزهای دور از ایران با آن همه تجهیزات و بالگردهای هوایی خویش به خود بنازند. اگر مرد میدان باشند، باید وارد این گوی و میدان شوند و با میلیون ها سردار سلیمانی مبارزه کنند.

***********

بی گمان شهادت برازنده توست ای سردار دل های ایرانی ها؛ چقدر نوشیدن از جام شهادت تو شیرین و گواراست چرا که لباس شهادت تنها جامه ای است که چیزی جزء آن نمی توانست برازنده حاج قاسم سلیمانی باشد. این جامه شهادت و نائل شدن شما به درجه رفیع شهادت را به تمام جامعه اسلامی تبریک و تسلیت عرض می کنم.

***********

بسم رب الشهداء آسمان در شب فراق یار حاج قاسم سلیمانی سردار محبوب ایرانی ناله سر داد و غم بزرگ این بزرگ مرد را به همه جهانیان تسلیت و تبریک گفت.

***********

سردار خوبی ها حاج قاسم سلیمانی در بستری آرام بخواب و بدان که این ملت بی دفاع نخواهد ماند و در راستای به تحقق پیوستن آرمان های الهی ات و در پیرو راه پر فروغت بی گمان حاج قاسم های سلیمانی بسیار زیادی سر بر خواهند آورد تا راه شما را ادامه دهند.

***********

باید با صدایی بلند و رسا به همه جهانیان اذعان داشت که ما در بستر خوابی ناز فرو غلطیده بودیم که سردار دل ها از میان ما رفت. ولی یاد و نام او تا سالیان سال نسل به نسل به آیندگان منتقل خواهد شد و بی گمان نسل های بعدی دلاور مردانگی های این بزرگمرد ایرانی را می ستایند و برای پاسداری از راه شرافت مندانه او جانانه یاد و نام او را زنده و جاویدان خواهند ساخت.

***********

از این بعد بایستی بزرگترین تندیس ایرانی را به عنوان نماد ایران بزرگ و عظیم، به نام سردار حاج قاسم سلیمانی ساخت و طراحی کرد تا چهره معصوم و مقتدر این سردار ایرانی تا ابد در یاد و دل های ما ایرانی ها زنده و مانا گردد.

***********

حاج قاسم سلیمانی، دلیر مرد ایرانی بود که خارج از این مرز و بوم پیشه خود را نگهبانی از خاک مقدس این وطن برگزیده بود. آیا شایسته نیست که برای این بزرگمرد به پا خواست و جان خود را نثار روح پاک و مقدس او کرد؟

***********

حاج قاسم سلیمانی را اگر نمی شناسید؛ باید بدانید که او تنها مرد بزرگی بود که نامش لرزه به تن هر دشمی می انداخت و باعث وحشت آنان می گشت. همان کسانی که هیچ گاه به خود اجازه ندادند، سردار ایرانی را در داخل مرزهای جمهوری اسلامی مورد هدف قرار دهند. چرا که نام این بزرگ مرد چنان وحشتی به جان جهانیان و دشمن خون خواه ایران و ایرانی انداخته بود که چنین جرأتی را هیچ گاه از خود بروز نداند.

***********

سردار حاج قاسم سلیمانی مردی از خطه کرمان بود که متعلق به سراسر ایران یا حتی فراتر از مرزهای ایران بزرگ است و اینک نام و یاد او و نیز جهادهای مخلصانه او در سراسر پهنه هستی ورد زبان همه گردیده است.

***********

درست است که تو فرمانده قدس بودی، ولی بی گمان ای سردار دل ها تو فرمانده قلب های همه ما ایرانی ها هستی و تمامی قلب های ما را به خود تسخیر نموده ای. کم هستند افراد محبوب و دوست داشتنی که بتوانند این گونه محبوب آحاد یک ملت شده و همه افراد را با تمامی عقاید و اندیشه های متفاوت به سمت و سوی خود کشانند.

***********

گویند دعای خیر مادر که پشت و همراهت باشد، همیشه و تا ابد رستگار خواهی بود. حاج قاسم سلیمانی فرمانده ایرانی بی گمان دعای خیر مادر و عاقبت به خیری او همواره پشت و پناه تو بوده است و اینک جواب همان دعاهای ساده ای را گرفته ای که رهروی راه پر فراز و نشیب و ارزشمندت بوده است.

***********

مقام و منزلتی که سردار قاسم سلیمانی در میان ما ایرانی ها و تمامی کشورهای مسلمان جهان به خود اختصاص داده است را کمتر کسی است که بتواند بدست آورد. نوشیدن شربت شهادت را به شما سردار ایرانی تبریک و تسلیت می گویم و امیدوارم که راه پرفروغ شما را حاج قاسم های دیگری ادامه داده تا ایران و ایرانی بی سردار نماند.

***********

همه ما ایرانی ها درس ایستادگی و صبر و استقامت را باید از سردار حاج قاسم سلیمانی یاد بگیریم کسی که مظهر استقامت و جسارت است و با حضور سبز خود همواره کابوسی برای جهانیان بوده است و اینک نیز این کابوس برای دشمنان اسلام همه گیر شده است و باید بدانند که تا دم مرگ رویای خواب شیرین را برای همیشه از آن ها خواهیم گرفت و هرگز اجازه نخواهیم داد لحظه ای دشمن آرام و قرار گیرد تا بتوانید انتقام خون او را بگیریم.

***********

امروز همه ایران غرق در خون است ما برای سردار ایرانی ها حجله شهادت زده ایم و با سویدای دل و اشک چشم خونین دل و جگرسوز برای سردار قلب ها ناله سر داده و شهادت وی را نوید روزهای تلخی برای تمام دشمنان اسلام به شمار می آوریم تا لحظه ای به آن ها اجازه نفس کشیدن نخواهیم داد.

***********

نمی دانم برای دست بریده ات روضه ابوالفضل عباس بخوانیم یا برای پیکر پاره پاره ات روضه علی اکبر بخوانیم یا برای غم هجران رهبرمان روضه مالک یا به یاد محاسن سفیدت روضه حبیب سر دهیم یا از هلهله حرمله ها یا از شهادتت در غربت و دوری ناله سر دهیم. ای سردار ایرانی ها حاج قاسم سلیمانی داغ دوری ات آنقدر سنگین بود که هرگز توان از میان برداشتن آن را نخواهیم داشت.

***********

امروز رهبرم تنها شد چرا که سردار خود را در غربت از دست داد. مِن بعد چه کسی است که پس از سردار قاسم سلیمانی قاطعانه و جسورانه انقدر مستحکم و با صلابت جلوی طوفان خشمگین آمریکا بماند و آن را با نگاه پر صلابت خویش خاموش سازد؟

***********

بزن باران بزن که یار با شهامتت که بوده عاشق و اهل عبادت به لطف و کرم پاکی ذکر سجود گوارایش شده شهد شهادت! بزن باران بزن که دنیا بی کس و کار گشت. بزن باران بزن که دنیا بی مرام گشت! خوشی های زمانه بی دوام شد سردار ما در غربت بی دست و پا شد. بزن باران بزن که با لطف و کرم الهی رژیم صهیونیستی اشغال گر کارش یکسره تمام شد.

***********

یاران همه رفتند افسوس که ما در خواب ناز خود جا مانده ایم حسرتا از آن گل خارا که همه جا مانده منم. پیر طریقت عشق آمد و راه و روش رفتن را به ما آموخت. اما دریغا از این که آنکه نارفته و جا مانده منم. شهد شیرین شهادت گوارای وجودت باد ای سردار محبوب دل ها حاج قاسم سلیمانی.

***********

امروز به یاد روح پرفتوح سردار حاج قاسم سلیمانی در چریغ آفتاب به شهادت رسیدن این فرمانده فرزانه که یادش پاینده و نامش مانا باد؛ ملت بزرگ ایران و تمامی کشورهای مسلمان برخواسته اند و از عمق وجود برای پاسداری این پاسدار بزرگ و جسور ایرانی اشک غم فرو می ریزند و تا انتقام خون این عزیز از دست رفته را نگیرند؛ آرام نخواهند گرفت.

***********

امروز وطن بزرگ اسلامی فرزند ارشد خود را از دست داد. سردار حاج قاسم سلیمانی همو که سدی سترگ در برابر خون آشامان داعش و رژیم صهیونیستی بود. همو که مرزهای این سرزمین مقدس را از نکبت حضور آنان سال ها ایمن نگه داشته است. همو که شخصیتی والا مقام و بزرگ داشت که همه مات و مبهوت جسارت مثال نزدنی و منحصر به فرد او بودیم. آری. باری دیگر ایران اسلامی غرق در خون شد و همه در عزایی عمومی دعوت شده ایم تا بتوانیم لحظه ای دلاور مردانگی های این شخصیت فرزانه را لبیک گوییم.

***********

امروز ایران اسلامی سردارش را از دست داد. ولی باید به خاطر داشت که سردار سلیمانی ها، باکری ها، صیاد شیرازی ها و همه عزیزانی که همچون گل پر پر شده روی زمین ریخته شده اند، بیش از هر چیز دیگری به بینش و تدبیر ما نیازمند هستند. غصه خوردن و بر سر و سینه زدن دردی را دوا نخواهد ساخت. ایران و ایرانی باید احساسات خود را نهفته دارد و بداند که روح آسمانی آن شهیدان جان بر کف خواهان فهمی عمیق هستند تا مبادا تصمیمات اشتباه ما حاصل از عوام فریبی های انتشار یافته در فضاهای مجازی تحت کنترل دشمن، سرنوشت پلیدی را برایمان در پیش داشته باشد.

***********

من نیز به نوبه خود این غم جانسوز را به تمامی میهن عزیزم تسلیت عرض می کنم و در همین جا به همه اعلام می دارم که من به عنوان یک معلم صدها سلیمانی را تربیت خواهم کرد و به میهن خویش هدیه خواهم ساخت.

***********

لب های شما را با نخ و سوزن به گونه ای به هم می بافم که تا ابد نتوانید شادی را تجربه کنید. سردار قاسم سلیمانی از میان ما برفت ولی پشت بند آن سلیمانی های زیادی زاده شده اند تا لذت های زودگذر را از شما بستانند. منتظر قیام خونین و انتقام سرسخت ما باشید.

***********

شهادت بی گمان تنها چیزی بود که می توانست پاداشی برای تلاش های بی وقفه و خستگی ناپذیر تو باشد ای سردار قلب های ایرانی شهد شهادتت گوارای وجود پاک و نازنینت باد.

***********

خرم آن لحظه که مشتاق به یاری برسد آرزومند نگاری به نگاری برسد... امروز سردار حاج قاسم سلیمانی بالاخره به آرزوی دیرینه خود دست یافت و به شهادت لبیک گفت. این شهادت جان بر کف او را به تمامی کشورهای اسلامی تبریک و تسلیت عرض می کنیم.

***********

تاریخ را که ورق بزنی صفحه ای عجیب را می توانی در دل آن مشاهده کنی. شهید سپهبد ولی الله قرنی 1358، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی 1378 و اینک شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان شهدای سپهبد ایرانی که گویی هر 20 سال یک نفر از میان ایرانی ها نمره 20 می گیرد. این درجه رفیع انسانیت را که قله های نور و ایمان را طی کرده و به منزلگاهی ابدی پیوسته را خدمت تمامی شهدای سپهبد و علی الخصوص خانواده شهید قاسم سلیمانی عزیز تبریک و تسلیت عرض می کنیم.

***********

به تمامی دشمنان اسلام بگویید که خط خون بی هیچ شک و تردیدی نقطه پایان سلیمانی نخواهد بود و بایستی همه شما دشمنان اسلام از این بهراسید که امروز تازه اول بسم الله است بسم الله القاصم الجبارین. حاج قاسم عزیز بشنو که از پشت بیسیم بسم الله القاصم الجبارین می خوانند؛ این علم بر زمین نمی ماند سردارم. گرگ ها باید خوب بدانند که گر پدر مرد تفنگ پدری هست هنوز از امروز این خاک همه سردار سلیمانی اند.

***********

شهادت سرباز ولایت و سردار اسلام و انقلاب ایران بزرگ حاج قاسم سلیمانی را در حمله بالگردهای رژیم تروریستی آمریکا به ملت عزیز ایران تسلیت عرض می کنم و امیدوارم که تا خون این عزیز خشک نشده بتوان انتقام آن را سرسختانه از دشمنان اسلام گرفت.

***********

تاریخ به شهادت رسیدن حاج قاسم سلیمانی بی گمان آغاز مرحله ای جدید است که می توان آن را در دل تاریخ ثبت کرد. روزهای ننگینی در انتظار دشمنان اسلام و رژیم صهیونیستی در پیش است.

***********

حاج قاسم سلیمانی عزیز ما تا ابد قدردان صداقت و امنیتی هستیم که تو سال ها خارج از مرزهای این کشور آن را برای فرزندان این کشور برقرار ساخته ای.

***********

سردار بزرگ و مالک دوران همو بود که به حاج قاسم سلیمانی از او یاد می کردند. سردار ایرانی همو بود که اسوه صبر و عزت و ایمان برای تمامی مردمان کشورش گشته است. امروز باید به پاس شادی روح این شهید جهادگر جمهوری اسلامی صلواتی نذر کرد تا روح بزرگ او را شاد و خرسند سازد.

***********

در قرآن کریم آمده است که عده ای از بندگان دست خدا به روی زمین هستند. یقینا حاج قاسم سلیمانی سردار محبوب ایرانی نیز دست خدا در ایران اسلامی بود. در جای دیگر از این کتاب آسمانی آمده است که خداوند نعمتی را که بنده از آن ناسپاسی کند، از او می گیرد؛ خدایا بارپروردگارا ما که از وجود سردار بی سر شده خویش ناسپاس نبوده ای...

***********

امشب ایران حال و هوای خیمه های سوخته دارد که همه از نبودن عمو دلهره تعرض دشمن را به جان داشتند. مرد خوش غیرت ایران نماد استقامت و غیرت ایرانی خداحافظ سردار. بی گمان آن تصویر جانسوز شبیه اکبر بی سر؛ «إرباً إرباً» و شبیه حسین بی کف و شبیه عباس سردار یک کربلا در وجود نازنین و مخلص خداوندی تو تا ابد جاری و ساری است. باید همه با هم فریاد سر دهیم: ای اهل حرم میر و علمدار نیامد... خوشا به سعادتت سردار دل ها که نامت تا ابد مانا و یادت، خاطره دوران ها خواهد شد.

***********

نمی دانم این چه سری است که از کربلا تا به الان شهادت برای قاسم ها شیرین تر از عسل شد... شهد این شهادت شیرین گوارای وجود حاج قاسم سلیمانی باد که تا ابد و یک روز همواره نام وی در صفحه تاریخ ملی کشور ثبت و ضبط خواهد شد.

***********

خوشا آنان که در این هستی بساط خویش را برچیدند و پاک و پاکدامن رهسپار دیار حق گشتند. در این دنیای وانفسا که هر کس رنگ و بویی برای زندگی خویش برگزیده است و با انواع لهو و لعب مشغول شده است؛ یقینا عملکرد سرداری ایرانی در خارج از این مرزها مهر تأییدی است بر پاکی و عزت و جلال وی که او را یک راست به سمت جنت نعیم رهسپار می سازد. ورود افتخارآمیز تو را به بهشت رضوان خداوندی تبریک می گوییم.

***********

پهباد آمریکا همان نیزه های کوفیانی بود که از دور دست به سمت و سوی عباس علمدار پرتاب می شد. از دیرباز تاکنون کسی را یارای مقابله و رویارویی با آل علی نبوده است و چنین جرأت و جسارتی در وجود هیچ کس تاکنون نهادینه نگشته است.

***********

مادر این گیتی دیگر شاید نتواند به نظیر سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی فرزندی چنین شایسته در نقطه نقطه ای این جهان پهناور بزاید. ای گل پرپر، ای لاله بی سر، شهادت غریبانه ات را فرسنگ ها خارج از این مرز و بوم تسلیت می گوییم و بی صبرانه منتظر انتقام سرسختی هستیم که از امروز در وجود تمامی ما ایرانی ها نهادینه گشته است تا با پیروی از راه و روش و منش تو بتوانیم در این مسیر گام برداریم و هرگز دست از تلاش برنداریم.

***********

خوش به سعادت مادری که حاج قاسم سلیمانی را به گونه ای تربیت کرده است که جان بر کف برای دفاع از مرزهای این سرزمین از خون خویش گذشته است تا لطمه ای به آرمان های این ملت و سرزمین وارد نیاید. کسی که یک تنه جلوی داعش و تمامی دشمنان اسلام سال ها ایستادگی و نبرد کرد و اینک اجر عمری رشادت و جسارت خود را با شهید شدن از خداوند منان ستاند تا به آرزوی دیرینه خویش دست یابد.

***********

ای کاش هیچ گاه از خواب بیدار نمی شدیم و این خبر هولناک را نمی شنیدیم. شروع صبحی که تمام روان ما را پریشان خاطر ساخت و آه و سوز همه ایرانی ها را در بر گرفت. خبر به شهادت رسیدن سردار حاج قاسم سلیمانی عزیز که آنچنان خبر سهمگینی بود که در کسری از ثانیه تیتر نخست تمامی روزنامه های جهان گشت تا تمامی ملت جهان از این خبر مطلع گردند. شاید ذهن و تصور ما هنوز هم گنجایش این خبر را نداشت و به سختی می توان آن را باور کرد. نمی دانم شاید بخشی از خوابم بوده است و شاید هم در خوابی ناز بوده ام که سردارم را تنها و بی کس در غربت گرفتار ساخته اند.

***********

مالک اشتر زمان سردار حاج قاسم سلیمانی به درجه رفیع شهادت پیوست. این خبر آن چنان در عرض کسری از ثانیه در سراسر این گیتی پیچید که همان لحظه می توانستی عظمت و بزرگی این سردار سپاه اسلام و سرباز وطن را به عینه مشاهده کنی. شهادتت را تبریک و تسلیت می گویم ای بزرگ مرد ایرانی.

***********

ای وای من فرمانده دل ها رفت. آری او از میان ما رفت تا اسلام همچنان زنده و پابرجا بماند و حق هیچ فرد مظلومی روی این کره خاکی پایمال نگردد و اسلام همیشه به مثابه قبل سرافراز و جاویدان بماند. یادت گرامی ای بزرگمرد صفحه نخست تاریخ معاصر ایران.

***********

سردار والامقام ایرانی آسمانی شدنت مبارک باد. شکوه و عزت و جلال در وجود این مرد بزرگ نمود یافته است و اینک او را به مرتبه ای در هستی قرار داده است که آرزوی هر کسی است. شهد شیرین شهادت مبارک باد بر تو ای بزرگ مرد ایرانی.

***********

شهادت هنر مردان خداست. امروز مردی از مردان سرزمین مقدس جمهوری اسلامی به لقاءالله پیوست و از میان ما جدا شد که سال ها از وی درس جهاد و عزت و شکوه ایرانی را آموختیم و اینک غرق در خون، دست بریده و از تن جدا شده جان بر کف بر روی زمین مقدس به گونه آرمیده است که احساسات همه را خروشان نموده است تا انتقام سخت و کوبنده ای از عوامل این مرگ ناگهانی بگیرند.

***********

سردار حاج قاسم سلیمانی سردار نه یک ملت، بلکه سردار آحاد سرزمین های اسلامی بود که یک تنه جلوی استکبار جهانی ایستاد تا امنیت امروز ما مرهون تلاش های بی وقفه آن عزیز خفته در خاک باشد.


در ادامه حتما ببینید :

متن های زیبا درباره چهلم سردار قاسم سلیمانی

مجموعه شعر درباره شهادت سردار قاسم سلیمانی

متن کوتاه درباره ی شهادت سردار قاسم سلیمانی (2)

آلبوم عکس شهادت سردار قاسم سلیمانی برای پروفایل + متن

متن کودکانه درباره شهادت سردار سلیمانی

تحقیق درباره سردار قاسم سلیمانی برای کودکان


8 نظر

  1. مصطفیمصطفیsays:

    شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین حائل. کجا دانند حال ما سبک بالان ساحلها شربت شهادت گوارای وجود پاکت نفس زکیه ای بودی که به دست شقی ترین آحاد بشر به شهادت رسیدی مالک اشتر زمان آسوده بخواب پرورش یافتگان مکتبت راه پرفیض ات را ادامه می دهند. اندکی صبر سحر نزدیک است... راه قدس را به درستی نشان دادی و خود به دیدار معبود رفتی بغض خود را در سینه می فشاریم و راهت را ادامه می دهیم.

  2. نفسنفسsays:

    تبریک و تسلیت عرض می کنید؟

  3. H😁H😁says:

    تسلیت😔

  4. طاهره مرتضویطاهره مرتضویsays:

    تسلیت عرض می کنم 😔

  5. امیر علیامیر علیsays:

    تسلیت عرض می کنم 😔😔😔😔😔😔

  6. سمیه سلطانیسمیه سلطانیsays:

    تسلیت عرض میکنم😔😔

  7. AidaAidasays:

    عالی🙏💙💛

  8. malakemalakesays:

    تسلیت😳