آموزش گام به گام نقاشی خرچنگ

با توپ تاپ همراه شوید تا یک خرچنگ کوچولو و یا بزرگ بکشید. برای این کار تنها لازم است مداد و کاغذ خود را بردارید و آموزش های گام به گام توپ تاپ را دنبال کنید. در ضمن پاک کن و مداد رنگی هم فراموش نشود. قبل از نقاشی خرچنگ بیایید کمی درباره آن بیشتر بدانیم.

خرچنگ ها در همه اقیانوس های دنیا پیدا می شوند و جزء حیوانات بی مهره هستند، یعنی هیچ استخوانی ندارند و در عوض بدنشان یک پوشش صدفی دارد. خرچنگ ها اندازه های متفاوتی دارند. بعضی از آنها بسیار کوچک بوده و برخی دیگر مانند خرچنگ ژاپنی بسیار بزرگ هستند.

این موجود می تواند در آب شیرین دریاچه و یا شور اقیانوس ها  زندگی کند. برخی از آنها ترجیح می دهند که بیشتر عمر خود را در کنار ساحل سپری کنند به همین دلیل به آنها خرچنگ های زمینی ( ساحلی) گفته می شود. تعدادی از آنها می توانند از درخت بالا بروند. نعل اسبی نوعی خرچنگ است که به آن خرچنگ فسیلی نیز گفته میشود، می دانید چرا؟ چون در فسیل هایی که به 450 میلیون سال پیش باز می گردند، پیدا می شوند.

اگر می خواهید مانند خیلی از بچه ها از خرچنگ به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنید بهتر است خرچنگ های هرمیت ( نرم شکم)  و یا  فیدلر( رقاص) را انتخاب کنید.  حرکات خرچنگ  فیدلر مانند این است که آواز می خواند و می رقصد . از خرچنگ هرمیت می توانید به عنوان تزیین و دکوری در کنار صدف ها استفاده کنید.  اگر قصد دارید خرچنگ بخورید، بهتر است از خرچنگ های کینگ و اسنوشو(پا پهن) استفاده کنید!

وقتی صحبت از خرچنگ می شود به یاد چه چیزی می افتید؟ معمولا مردم با شنیدن کلمه خرچنگ به یاد مناطق استوایی، سفر و تعطیلات ساحلی، تی شرت و لباس هایی با طرح خرچنگ و رستوران هایی که خرچنگ سرو می کنند می افتند.

جالب است بدانید در علم ستاره شناسی نیز ردپایی از خرچنگ پیدا می شود. منظور از برج سرطان در ستاره شناسی همان خرچنگ است. نام و اسامی حیواناتی که در علم ستاره شناسی (صور فلکی) از آنها استفاده می شود، معمولا به دلیل شباهتی است که بین شکل ستاره ها و حیوانات وجود دارد. خرچنگ از آن دست حیواناتی است که در فیلم ها نیز بسیار دیده می شود. از آن جمله می توان به فیلم " پری دریایی کوچولو " اشاره کرد.

آموزش مرحله به مرحله نقاشی خرچنگ

آموزش نقاشی خرچنگ مرحله اول

1 : در ابتدا یک بیضی بکشید. به این ترتیب بدن خرچنگ را طراحی کرده اید.

آموزش نقاشی خرچنگ مرحله دوم

2: دو سر باریک بیضی را در نظر بگیرید و سپس شروع به کشیدن خط های کوچک و شکسته کنید. خط ها را طوری نقاشی کنید که به شکل تیز بهم متصل باشند. این خطوط تیز و شکسته در واقع خارهایی بدن صدفی خرچنگ هستند.

آموزش نقاشی خرچنگ مرحله سوم

3: خطوط اضافی را پاک کنید.

نقاشی کودکانه خرچنگ مرحله چهارم

4: دایره و بیضی های کوچکی را در قسمت پایین بدن خرچنگ نقاشی کنید. در قسمت بالای بدن خرچنگ دو بیضی کوچک رسم کنید و بر روی هر کدام یک دایره کوچک کامل بکشید. این دایره و بیضی ها چشم های خرچنگ خواهند بود.

نقاشی آسان خرچنگ مرحله پنجم

5: در مرحله بعدی، از کنار خارهای  بدن خرچنگ، چند شکل نامنظم و متصل بهم نقاشی کنید. این شکل های نامنظم بازوها و چنگال های خرچنگ هستند.

نقاشی قدم به قدم خرچنگ مرحله ششم

6: برای سمت مخالف بدن خرچنگ نیز دقیقا همین شکل های نامنظم را بکشید. دقت کنید شکل ها باید قرینه هم باشند.

آموزش نقاشی خرچنگ برای کودکان مرحله هفتم

7: خرچنگ ها هشت تا پا دارند. حالا بیایید چهار تا از این پاها را بکشیم. برای رسم پای خرچنگ می توانید سه بیضی متصل بهم درست زیر بازوی آن نقاشی کنید. حواستان باشد، بیضی ها را نامنظم بکشید. حالا روی آخرین بیضی یک مثلث به شکل قطره اشک نقاشی کنید. با این روش حالت تیزی پاهای خرچنگ را نشان خواهید داد.

نقاشی خرچنگ مرحله هشتم

8: برای نقاشی پاهای دیگر دقیقا به روش بالا عمل کنید. درست در زیر پاهایی که نقاشی کرده اید، دوباره سه بیضی نامنظم و متصل بهم بکشید و در نهایت یک قطره اشک بر روی آن نقاشی کنید. دقت کنید اندازه این پاها باید کوتاه تر از پاهای قبلی باشد.

نقاشی خرچنگ مرحله نهم

9: حالا می خواهیم آخرین مرحله از نقاشی پاها را انجام دهیم . دوباره سه شکل دایره ایی نامنظم و متصل بهم نقاشی کنید. این دفعه به جای قطره اشک، یک بیضی بکشید و قسمت انتهایی آن را مانند عدد هفت V طراحی کنید.

رنگ آمیزی نقاشی خرچنگ

10: حالا نقاشی خود را رنگ کنید. خرچنگ ها رنگهای مختلفی دارند از قهوه ایی گرفته تا آبی، اما معمولا رنگ آنها قرمز روشن است.

از آموزش های پایین هم دیدن بفرمایید :

آموزش نقاشی گام به گام سگ بولداگ برای کودکان

آموزش نقاشی خرگوش مرحله به مرحله

آموزش نقاشی کارتونی گوفی برای کودکان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...