جملات زیبا در مورد حقوق زنان

حقوق زنان در جامعه ی ما تا حد زیادی نادیده گرفته می شود. در چنین جامعه ای، زنان نباید توقع داشته باشند که دیگران برای آنها کاری بکنند و خود باید آستین همت را بالا بزنند و برای دریافت حقوقشان تلاش کنند. در این مطلب از توپ تاپ ما سعی کرده ایم که متونی درباره حقوق زنان با شما به اشتراک بگذاریم.

متن درباره حقوق زنان

حقوق زنان نباید به مانند گذشته نادیده گرفته شود. دیگر گذشت زمانی که از سر جاهلی، حق زنانی بسیاری تباه می شد و آنها می سوختند و می ساختند. اکنون زمان بروز خود است. زنان باید برخیزند و به جهانیان نشان دهند که چه قدرتی دارند. قدرتی که اگر نبود، قطعا جهان اکنون اینقدر رشد و پیشرفت نکرده بود. زنان باید باور کنند که آنها هم از حق و حقوقی برخوردارند و برای حق خود ارزش قائل شوند.

*〰*جملات زیبا در مورد حقوق زنان*〰*

وقتی که نام زن به میان می آید، به یاد از خود گذشتگی و فداکاری می افتیم. اما به راستی چرا؟ چرا حقوق زنان باید نادیده گرفته شود؟ تا کی می بایست زنان از حقوق خود بگذرند و از خود گذشتگی کنند؟ جامعه رشد کرده است و به حضور آنها نیاز دارد. آنها نباید خود را محصور کنند. باید باور داشته باشند که آنها هم انسان هستند و حق زندگی کردن دارند. این باور است که ارزش یک زن را بالا خواهد برد. تا زنان خود نخواهند، ارزش آنها نادیده گرفته می شود.

*〰*جملات زیبا در مورد حقوق زنان*〰*

به راستی ما که دم از انسانیت میزنیم، تا چه اندازه به حقوق زنان در جامعه احترام می گذاریم؟ چرا وقتی زنی می خواهد نصف شب از خانه اش به جایی برود، باید هزار و یک نگرانی بابت اتفاقاتی که قرار است در مسیر برایش بیفتد، داشته باشد؟ به راستی این است انسانیت؟ ما انسانیت را معنا کرده ایم، اما فقط برای جنس مذکر. گاهی باید دیدمان را بازتر کنیم. در کنار جنس مذکر، جنس مونثی هم وجود دارد که حق زندگی کردن دارد و نباید این حق از او گرفته شود.

*〰*جملات زیبا در مورد حقوق زنان*〰*

زنان بسیار خود را در خانه حبس کرده اند و به کارهای خانه مشغول می شوند. این کار هیچ وقت بد نیست! مگر زمانی که از سر ناچاری باشد. زمانی که زنی دوست دارد علاوه بر کارهای منزل در جامعه نقش فعالی داشته باشد، اما به خاطر نگاه بد دیگران یا حرف های دیگران این کار را نمی کند، یعنی ما حقوق زنان را نادیده گرفته ایم. یعنی ما این حق را از آنها گرفته ایم که به مانند انسانهای عادی زندگی کنند.


مطلب پیشنهادی :

گلچین جملات بزرگان در مورد دختر و زن


اسلام دینی است که به همه حق زندگی کردن می دهد! به راستی چرا ما این حق را از جنس مونث گرفته ایم؟ چه کسی گفته که زن فقط کارش خانه داریست؟ چه کسی گفته که او فقط باید بچه هایش را بزرگ کند؟ مگر او حق زندگی ندارد؟ مگر او هم انسان نیست؟ گاهی اوقات خوب است که به این مسائل فکر کنیم و دیدگاهمان را تغییر دهیم. دیگر گذشته زمان افکار فسیل شده و منسوخ شده ای که زن را موجود ضعیفی می دانست.

*〰*متن زیبا در مورد حقوق زنان*〰*

زمان افکار و باورهای پوچ و بیهوده به پایان رسیده. دیگر زن به مانند گذشته موجودی ضعیف شناخته نمی شود. به راستی آیا همین که او از نظر جثه ضعیف تر از جنس مذکر است، یعنی نمی تواند نقشش را در جامعه ایفا کند؟ چه این قانون آشناست؟ آری این قانون جنگل است. جنگی که در آن موجوداتی زندگی میکنند که اگر هر کدام از دیگری جثه ی بزرگتری داشت، بر او چیره می شود. آیا به راستی ما هم که انسان هستیم، باید این قانون را به کار بگیریم؟ چه خوب است که گاهی اوقات به این موضوعات فکر کنیم.

*〰*متن زیبا در مورد حقوق زنان*〰*

اگر حرف از تساوی حقوق زنان و مردان می زنی، لحظه ای به بیرون برو و زنی را تماشا کن که جرات نمی کند سوار هر تاکسی ای بشود؛ لحظه به درب ورزشگاه برو و ببین که حق ندارد وارد ورزشگاه شود؛ لحظه ای به محل کار او برو و ببین که چون زن است، حقوقش نسبت به دیگران کمتر است؛ نگاهی به زندگی زناشویی زنان بیندازد که اغلبشان می سوزند و می سازند و از ترس نگاه بد جامعه، همان زندگی را ادامه می دهند. این ها طبیعی ترین حقوق یک انسان هستند که باید به او داده شود؛ اما زن از آنها محروم است.

*〰*متن زیبا در مورد حقوق زنان*〰*

زن مظهر عشق و محبت است، اما ساده لوح نیست؛ زن مظهر ظرافت است، اما ضعیف نیست؛ زن مظهر مهربانیست، اما مظلوم نیست. کاش این ها را باور کنیم و به خاطر خصلت هایی که در وجود یک زن نهادینه شده، او را در بند خواسته های خود نکنیم. گاهی اوقات زن به خاطر خصلت هایی که دارد، از خود گذشتگی هایی هم خواهد کرد! اما کاش این از خودگذشتگی ها را وظیفه اش ندانیم. کاش حقوق زنان را درک کنیم و به آنها احترام بگذاریم.

*〰*متن زیبا در مورد حقوق زنان*〰*

زنان فکر می کنند که برای اینکه مهم شناخته شوند، باید از سوی مردان تحسین شوند. قدرت تحسین، هیچوقت قابل انکار نیست. اما زنان باید بدانند که برای اینکه رشد و پیشرفت کنند، به هیچ وجه نیازی به تعریف و تمجید شخصی دیگری غیر از خود ندارند. آنها باید باور کنند که ارزشمندند تا بتوانند خویشتن را دوست داشته باشند. حقوق زنان اینگونه زنده می شود.


حتما ببینید :

متن زیبا در مورد قوی بودن زن


زنان باید برای حقوقشان اهمیت قائل شوند. هیچ کس در دنیا نمی تواند به اندازه ی خود آنها برایشان دل بسوزاند. یک زن زمانی این را درک می کند که واقعا برای خواسته هایش تلاش کرده باشد و منتظر کسی نباشد که خواسته های او را برایش برآورده کند. یک زن اگر بخواهد، همین حالا و با شرایطی که دارد، می تواند اولین گام را برای احقاق حقوقش بردارد.

*〰متن هایی درباره حقوق زنان*〰*

ضعف در این نیست که برای لقمه ای نان، یک زن تلاش کند و عرق بریزد. ضعف در این است که زنی منتظر بماند که همسری برایش پیدا شود و به او لقمه ای نان بدهد. یک زن باید ارزش وجودی خود را بشناسد و هرگز آن را زیر پا نگذارد. او برای رسیدن به خواسته هایش به هیچ کس نیازی ندارد و باید تلاش کند تا خود به چیزی که می خواهد دست پیدا کند. زنان قدرتمند منتظر نمی مانند که دیگران موجب پیشرفت آنها شوند.

*〰متن هایی درباره حقوق زنان*〰*

حقوق زنان چیزی است که شاید زیاد به آن توجه نمی شود. افرادی زیادی با عنوان حامی حقوق زنان فعالیت می کنند، اما متاسفانه چیزی که در جامعه قابل مشاهده است، این است که حقوق زنان حتی به اندازه ی حقوق یک پسر بچه هم نیست و هرگز به آنها اهمیت داده نمی شود. برای درک این موضوع لازم نیست کتاب بخوانیم یا کار خاصی بکنیم. کافیست فقط یک روز به زندگی یک زن دقت کنیم تا ببینیم که او چگونه زندگی اش را در جامعه می گذراند.

*〰متن هایی درباره حقوق زنان*〰*

آیا مردانی که این چنین حقوق زنان را نادیده می گیرند و زیر پا میگذارند، خود حاضرند کسی با آنها اینگونه رفتار کند؟ به هر حال دست روی دست بسیار است و اگر او می تواند حق زنی را پایمال کند، قطعا شخص دیگری هم همین کار را می تواند در حق او نماید. به راستی چرا برخی مردان فکر می کنند که به خاطر قدرت جثه و هیکلشان می توانند به زنان زور بگویند؟ آیا واقعا هنوز این قانون که یکی از قانون های جنگل است، در جریان است؟ گاهی باید به خاطر این موضوع به حال چنین مردانی گریست.

*〰متن هایی درباره حقوق زنان*〰*

زنان بخش ارزشمندی از یک جامعه هستند که متاسفانه ارزش های وجودی آنها، آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی گیرد. زنان امروزه به موفقیت های بسیاری دست پیدا کرده اند که شاید بسیاری از مردان در رسیدن به آن ها باز بمانند. اما با این وجود باز هم شاهد این هستیم که حقوق زنان تا چه اندازه نادیده گرفته می شود. نادیده گرفتن این حقوق تنها باعث پسرفت جامعه می شود. با پیشرفت جهان، جامعه و فرهنگ هم باید رشد و پیشرفت کند و افکار و باورهای کهنه را کنار بگذارد.


در ادامه تماشا کنید:

متن زیبا درباره ارزش زن + عکس نوشته


عده ی زیادی هستند که طرفدار حقوق زنان هستند. ولی در کنار آنها، خیلی ها هنوز بر این باورند که زنان نباید نقش پررنگی در جامعه داشته باشند و باید در محدودیت نگه داشته شوند. این دسته از افراد باید بدانند که همانطور که همواره جهان در حال گسترش و پیشرفت است، علم و آگاهی زنان هم افزایش یافته است و باید در جامعه نقش خود را ایفا کنند تا بتوانند نهایتاً موجب پیشرفت کشورشان شوند.

*〰متن هایی درباره حقوق زنان*〰*

چرا زمانی که می توانیم از پتانسیلی که زنان برای جامعه و پیشرفت آن به وجود می آورند، استفاده کنیم، بهره نبریم؟ چرا هنوز باورهای منسوخ شده ای را داریم که زنان را محدود می کند و نمی گذارد که آنها به اهداف و خواسته های خود برسند و مجبورند تمام عمر خود را برای اهداف اشخاصی دیگر تلاش کنند؟ اگر زنان به قدرت خودباوری برسند و بتوانند قدرت خویش را باور کنند، طولی نخواهد کشید که حقوقشان به آنها داده خواهد شد. کاش زنان بدانند که ارزش آنها بیش از اینهاست.


پیشنهاد داغ :

متن درباره ظلم به زنان


اگر در جامعه حقوق زنان نادیده گرفته نشود، استعدادهای بی نظیری را در کشورمان شاهد خواهیم بود. زنان امروزی قدرت بسیاری دارند و به واسطه ی استعدادشان می توانند در هر کاری بدرشخند. آنها مهارت انجام هر کاری را دارند، اما متاسفانه فرهنگ اشتباه، محیط مناسب برای به کارگیری مهارتشان را از آنها ستانده است. ما نیازمند روزی هستیم که تمام کلیشه های جنسیتی از بین بروند و کم کم فرق بین زن و مرد، تنها جنسیت آنها باشد؛ نه هیچ چیز دیگری!

*〰متن درباره حقوق زن*〰*

میان زنان و مردان هیچ فرقی وجود ندارد. هر دوی آنها دارای قدرتی هستند که خداوند به آنها عطا کرده است. این تفکرات اشتباه را باید دور ریخت که می گویند زنان عقل ناقص تری نسبت به مردان دارند و یا نمی توانند به مانند مردان تصمیم گیری کنند. هم اکنون شاهد این هستیم که عده ی زیادی از زنان که خود و توانایی هایشان را پذیرفته اند، در سطح جامعه به مانند مردان و حتی قوی تر از آنان فعالیت خود را شروع کرده اند و همین نشان می دهد که مابین آنها و مردان هیچگونه تفاوتی وجود ندارد.

*〰متن درباره حقوق زن*〰*

زنان می توانند وارد جامعه شوند، حقوقشان را دریافت کنند و حقشان نادیده گرفته شود؛ اما در ابتدا باید خودشان را باور کنند. تا زمانی که افکار سنتی را به همراه داشته باشند، نمی توانند به آن رشد و پیشرفتی که می خواسته اند دست پیدا کنند. به امید روزی که زنان توانایی های خود را باور کنند و درک کنند که آنها هم قدرتی به اندازه ی مردان دارند و می توانند به دنبال اهداف و آرزوهایشان بروند.

*〰متن درباره حقوق زن*〰*

انسان بیشتر از یک بار در این جهان زندگی نمی کند و فقط یک بار فرصت این را دارد که دنیا را تجربه کند و توانایی هایی را در خود شکل دهد که موجب گسترش جهان شود. زمانی که اسم از انسان به میان می آوریم، دیگر جنسیت معنا نمی شناسد. چه زن و چه مرد، هر دو می بایست تا جایی که می توانند تجربه کسب کنند و این جهان را تا آنجا که می توانند بشناسند و به رشد آن کمک کنند. اما متاسفانه کلیشه ها و فرهنگ های نادرست مانع از این شده که زنان برای این کار اقدام کنند. از بین بردن این کلیشه ها، دقیقا به دست خود آنهاست. آنها نباید ظلم و ستم را بپذیرند و زیر بار آن بروند.


شاید علاقمند باشید :

متن زیبا در مورد مظلومیت زن


اگر زنی را دیدی که همواره سخنان ریز و درشت این و آن را می شنود و دم نمی زند، نباید همه ی تقصیر را به گردن جامعه بیندازی. تمام افراد با فرهنگ جامعه در تلاش اند که زنان به حق خود برسند. اما زنانی که خود نمی خواهند پیشرفتی داشته باشند و در برابر ظلم سر تعظیم فرود می آورند را هیچ کاری نمیتوان کرد. حقوق زنان در مورد آنها صدق می کند، اما آنها خودشان این حقوق را پس می زنند و آن را نمی خواهند. کاش آنها درک کنند که ارزش شان چیزی بیش از اینهاست.

*〰متن درباره حقوق زن*〰*

برای اینکه حقوق زنان به آنها داده شود، نیازمند یک اتحاد دست جمعی هستیم. اتحادی که به انسانهایی که هنوز باورهایی نادرست در مورد زنان دارند، بفهماند که زنان هم میتوانند و توانایی اش را دارند. این اتحاد زمانی که شکل بگیرد، دیگر این افراد نمی توانند در برابر آن مقاومت کنند و بالاخره زنان به حقی که سالیان سال است از آن محروم هستند، خواهند رسید. بخش بزرگی از این اتحاد را خود زنان باید شکل بدهند و با هم همراه شوند تا بتوانند به تساوی حقوق زن و مرد دست پیدا کنند.

گردآورنده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...