متن درباره ظلم به زنان

مهم نیست که کجا باشند؛ چه در جامعه، چه در زندگی شان و چه در سیستم کاری کشور، در هر صورت به آنها ظلم می شود و این ظلم ها روز به روز بیشتر و بیشتر خواهند شد. زنان را می گویم! کاری که ما می توانیم برای از بین بردن این ظلم ها کنیم، از بین بردن فرهنگ اشتباهی است که اکنون رواج پیدا کرده.

ظلم به زنان چیزی است که برای خیلی از ما تازگی ندارد. در این مطلب تصمیم گرفته ایم جملاتی در مورد ظلم به زنان را با شما به اشتراک بگذاریم. همراه ما در این مطلب باشید.

متن درباره ظلم به زنان در جامعه

لطفا تا وقتی که توی خیابون راه نرفتین و بهتون الکی گیر ندادن، توی گرمای آفتاب مجبورتون نکردن که لباس های سنگین بپوشید که مردا تحریک نشن، توی کار و شغل تون به خاطر جنسیتتون بهتون حقوق کم ندادن، خیلی ها جاها فقط به خاطر جنسیتتون نادیده تون نگرفتن، نگید که زن و مرد با هم برابرن.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

زنان هم به اندازه ی مردان حق دارند که در جامعه نقش خود را ایفا کنند و به اهدافی که دارند برسند. ما فارغ از اینکه در چارچوب جنسیت خود حبس شویم، انسان هستیم و حق داریم در جامعه همانطور که میخواهیم زندگی کنیم.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

جامعه ی متمدن و مدرن اکنون را مدیون زنانی هستیم که با کمترین میزان مزد و پاداش برای آبادی آن جامعه تلاش کردند و سوختند و ساختند. اما متاسفانه در همین جامعه، گاهی حقوق آنها به طرز چشمگیری نادیده گرفته می شود؛ حقوقی که حق مسلم هر انسانی هستند اما زنان به خاطر زن بودن شان از آنها محروم اند.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

جامعه ای که برای زنان جایگاهی قائل نشود، نمی تواند سخن از تمدن و مدرنیته بودن بزند. جامعه ای مدرن است که فارغ از هرگونه جنسیتی، انسان ها را بسته به توانایی هایشان، به مقام و جایگاه اصلی شان برساند. چه بسیار جوامعی که اکنون داریم و حرف از برابری جنسیتی می زنند اما ظلم به زنان را به راحتی در درون آن می توان مشاهده کرد.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

زنان با وجود ظلم زیادی که به آنها در جامعه می شود، باز هم می ایستند و برای خواسته هایشان می جنگند. آنها با وجود همین محدودیت ها، توانسته اند به جایگاه هایی دست پیدا کنند که شاید هیچگاه مردان آن را حتی در فکر و خیال خود هم نمی پروراندند. اکنون در هر گوشه از جامعه را که می نگریم، زنی را می بینیم که با وجود ظلم ها و سختی های زیاد، توانسته به آنچه که لیاقتش بوده دست پیدا کند. فقط کاش کمی قدر زحمات آنها بیشتر دانسته شود و کاش کمی از ظلم هایی که به آنها فقط به خاطر زن بودنشان می شود، کاهش یابد.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

زنانی که در جامعه حاضر می شوند و نقش خود را به عنوان فردی از اجتماع ایفا می کنند، به شدت قابل احترام هستند. بسیاری از این زنان علاوه بر مدیریت خانه و زندگی شان، حاضر شده اند تا برای محقق شدن خواسته هایشان در جامعه ایفای نقش کنند. کاش برای چنین زنانی که اینچنین برای آبادی جامعه شان می کوشند، حداقل برابری جنسیتی وجود داشت تا آنها به حداقل نیازهای خود که نیازهای طبیعی یک انسان است، جامه عمل بپوشانند.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

اگر وارد اجتماع شوی، در بسیاری از مواقع میبینی که آن جایگاهی که از زنان در شعر و شاعری سخن گفته می شود وجود ندارد، آن احترامی که همیشه در تلویزیون و رسانه های اجتماعی به آنها گذاشته می شود وجود ندارد و همچنین می بینی که برابری جنسیتی که آن هم از آن در کتابها و مقالات صحبت می شود وجود ندارد. وقتی که وارد جامعه می شوی، با حقیقت دیگری رو به رو خواهی شد. حقیقتی که در آن هنوز هم ظلم های متعددی به زنان می شود و هیچ کس نیست که فریاد رس آنها باشد.

متن درباره ظلم به زنان در سیستم کاری

یکی از ظلم هایی که به قشر زنان در سیستم کاری بسیاری از کشورها میشه، اینه که به اونها به دید یک ابزار جنسی نگاه میکنن. ابزاری که فقط برای ارضا کردن تمایلات بعضی ها ساخته شده. اما اینطوری نیست و این یک ظلم بزرگ به جامعه ی زنانه. ظلمی که مانع این شده که بسیاری از اونها استعدادهای خودشون رو شکوفا کنن و یا در صدد برآورده کردن اهداف کاریشون اقدام کنن.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

در میان زنان هم استعداد وجود داره، ایده های ناب وجود داره، تلاش و پشتکار وجود داره و بسیاری از ویژگی های مثبت دیگه ای که باعث میشه اونها در کارشون پیشرفت کنن. اما متاسفانه جامعه زنان با یک ظلم بزرگ رو به رو شده! ظلمی که اونها رو از برابری با مردان منع میکنه و مانع این میشه که بخوان به مانند مردها برای به تحقق رسوندن اهداف و رویاهاشون اقدامی بکنن. کاش این ظلمها زودتر از بین برن و کاش فرهنگی که زنان رو از شکوفا کردن خودشون منع کرده، هر چه زودتر نابود بشه.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

کار چیزیه که زن و مرد نمیشناسه و اینو خیلی هامون ممکنه شنیده باشیم. اما باید بگیم که نه اتفاقا کار خیلی هم زن و مرد میشناسه. این رو زمانی میتونی متوجه بشی که با مشکلاتی رو به رو بشی که یک زن در زمان استخدام در جایی، با اونها دست و پنجه نرم میکنه.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

بسیاری از مشکلاتی که برای زنان در سیستم کاری درون جامعه به وجود میاد، برای مردان یک امر کاملا بدیهی هست و همین نشون میده که ما سیستم کاریمون رو داریم طبق یک فرهنگ غلط پیش میبریم! فرهنگی که به زنان اجازه نمیده به مانند مردان فعالیت کنن و به اهداف کاری خودشون جامه عمل بپوشونن.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

همه ی زنانی که تونستن در سیستم کاری کشور حضور داشته باشن، به نظرم از نوع خودشون موفق ترین ها هستن. چون با وجود تابوها و فرهنگی که ظلم بزرگی در سیستم کاری به زنان میکنه، اگه بتونی به اون سیستم راه پیدا کنی، یعنی اینکه یک انسان قوی هستی. پس هر زنی که مشغول به کاری هست، از نوع خودش قدرتمندترین و موفق ترینه.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

زنان هم به مانند مردان میتونن یک کسب و کار رو پیش ببرن و باعث موفقیت اون بشن. اما متاسفانه دید خیلی ها نسبت به این قضیه اشتباهه. این رو از حرفایی که پشت زنان شاغل میزنن میشه فهمید. مثلا طرف باید بره کهنه بچه شو بشوره، طرف به جا شوهرداری اومده کار میکنه، طرف خونه و زندگیشو ول کرده اومده سر کار و ...! اما خیلی از کسایی که این باور در وجودشون نهادینه شده فراموش کردن که زن هم یک انسانه و حق داره هر طور که خودش دوست داره زندگی کنه.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

زن فقط برای شوهرداری و خونه داری ساخته نشده. یک زن هم باید برای خواسته هایی که داره اقدام کنه و به اونها برسه. کاش میشد نمونه های بسیاری از زنان رو دید که به خاطر فرهنگ اشتباه، چاره ای جز ازدواج ندارند، چاره ای جز خونه داری ندارند و عاقبت بسیاری از همین زنان هم به خودکشی یا افسردگی های طولانی مدت می انجامه. کاش روزی برسه که این فرهنگ ها نابود بشن و زنان هم بتونن به مانند مردان زندگی خودشون رو داشته باشن و برای خواسته های خودشون تلاش کنن.

متن درباره ظلم به زنان در زندگی

توی زندگی به زنا خیلی ظلم میشه و فقط باید زن باشی تا این رو بفهمی. وقتی که تمام ارزش تو رو بکارتت تعیین کنه و وقتی که تمام اهمیت تو رو این تعیین کنه که آیا تا به حال با کسی بودی یا نه، خیلی سخته که زندگی رو با قدرت پیش ببری. کاش روزی بفهمیم که زنان ابزار جنسی نیستند که ارزش گذاری اونها بر اساس این موارد باشه. کاش روزی بفهمیم که ارزش یک انسان رو وجود و منش اون تعیین میکنه نه چیز دیگه ای.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

زن ها اسیر زندانبانی قوی و سرسخت به نام فرهنگ شده اند و سالهاست که از این زندان بان بی رحم، صدمات بسیار خورده اند. از رها کردن درس و تحصیل به خاطر زن بودن گرفته تا ازدواج کردن با شخصی که به هیچ وجه به او علاقه ای ندارند. این ظلم ها را این زندانبان به زنان کرده و بد ماجرا اینجاست که رئیس این زندان بان نیز خود ما مردم هستیم که هیچگاه نمیخواهیم او را از کارش برکنار کنیم.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

زندگی بسیاری از زنان خلاصه شده در بچه داری، آشپزی، لباس شستن و کارهای این چنینی. این کارها به خودی خود به هیچ وجه بد نیستند و بلکه بسیار کارهایی ارزشمندند. اما زمانی می فهمی که این کارها چیزی جز ظلم نیستند که زنان آرزوهای خود را به خاطر فرهنگی غلط زیر پا میگذارند و مجبور به انجام چنین کارهایی می شوند! زمانی این کارها بد می شوند که یک زن چاره ای ندارد جز اینکه آنها را انجام دهد و انجام ندادن آنها برابر است با طرد شدنش از جامعه.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

زنان هم زندگی دارند، آنها هم حق دارند تا برای زندگی شان هر تصمیمی که دوست دارند بگیرند. گذشت از آن سالهایی که زنان در سنین کم ازدواج می کردند و جرات هیچ گونه مخالفتی را نداشتند. دوران این ظلم ها گذشته و امروزه زنان نیز لیاقت آن را دارند تا جایگاه خود را تعیین کنند و برای رسیدن به آن تلاش نمایند.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

شاید زندگی یک زن از بیرون خیلی تجملاتی و رنگی باشه اما وقتی که واردش میشی، میفهمی که نه اونقدرا هم که باید قشنگ نیست. وقتی که یک زن رو میبینی که به خودش میرسه و آرایش میکنه، شاید به خودت بگی که خوش به حالش که کاری جز این ها نداره اما نمیدونی که شاید اون زن اسیر فرهنگی شده که به تو اجازه هر کاری میده اما اون رو از خیلی از کارها منع کرده. خیلی از زن ها برای پوشوندن غم شون آرایش میکنن و اون دنیایی که تو فکر میکنی رنگی هست رو به وجود میارن.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

وقتی که به عنوان یک زن به دنیا میای، انگار که وارد یک میدون جنگ شدی! میدون جنگی که هیچوقت جنگش پایانی نداره و تو به عنوان یک سرباز باید از همون ابتدا جنگیدن رو بلد باشی وگرنه زمین میخوری و کشته میشی. یک زن از همون ابتدا وارد میدون جنگ فرهنگ ها و عقاید پوچ میشه و از همون ابتدا هم باید روش جنگیدن با اونها رو یاد بگیره وگرنه خیلی از این فرهنگ ها اون رو از پا در میارن.

متن درباره زیاد شدن ظلم به زنان

ظلم به زنان تا وقتی که فرهنگی اشتباه وجود داشته باشه تمومی نداره. ما نمیتونیم مردمی رو عوض کنیم که سالها با یک فرهنگ اشتباه زندگی کردن و عمرشون رو گذروندن. بیخود خودمون رو گول نزنیم که ظلم به زنان داره کم میشه و زنان دارن خودشون رو در جامعه بروز میدن. بله اونها این کار رو میکنن اما با سختی های بسیار. زمانی میتونیم بگیم که ظلم به زنان داره کم میشه که در صدد از بین بردن این فرهنگ ها باشیم.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

زیاد شدن ظلم به زنان چیزی نیست که الان شاهد اون باشیم بلکه قرن ها این اتفاق در حال رخ دادن بود و فقط شاید با جلو رفتن زمان مقداری شاهد کاهش اون بودیم. از همون زمان پیامبر گرفته که دختران زنده به گور میشدند تا الان که دختران به دست پدرشان سر بریده میشن، میشه دید که ظلم به زنان کم نشده و از بین هم نرفته.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

زیاد شدن ظلم به زنان را از جایی می توان فهمید که اگر اشتباهی از پسری سر بزند، آن اشتباه را به پای جوان بودن و خام بودنش می گذارند اما اگر از دختری اشتباهی سر زند، او را متهم به هزاران برچسب نادرست خواهند کرد.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

بیخود جامعه را مقصر زیاد شدن ظلم به زنان ندانیم. همه ی ما در ایجاد چنین فرهنگی مقصریم. اگر هر کدام از ما به نوبه خود تلاشی در این زمینه کنیم، آن موقع است که می توانیم مدعی حقوق زنان شویم. اگر زنی در خانه و زندگی ات هست و به خاطر وجود تو یا هر مرد دیگری اجازه رفتن سر کار یا هر چیزی که حقوق طبیعی هر انسانی هست را ندارد، تو حق نداری در مورد حقوق زنان در جامعه چیزی بگویی.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

ما انسان ها عادت خوبی داریم. در جمع ممکن است حرف های شیرین و زیبا در مورد حقوق زنان بزنیم اما وقتی که وارد مرحله ی عمل می شویم، همه ی آن حرف ها را فراموش خواهیم کرد. چون این عادت ها جزئی از زندگی ما شده اند.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

همه ی ما ممکن است برای حقوق زنان بارها صحبت کرده باشیم اما این را فراموش کرده ایم که زنانی که در خانه و زندگی خود ما هستند، از این حقوق بی بهره اند. تو زمانی می توانی حقوق زنان را به آنها برگردانی که حداقل زنان زندگی خودت این حقوق را داشته باشند.


در ادامه حتما ببینید :

متن زیبا در مورد مظلومیت زن

متن زیبا درباره ارزش زن + عکس نوشته

متن زیبا در مورد قوی بودن زن

جملات زیبا در مورد حقوق زنان

گلچین جملات بزرگان در مورد دختر و زن

متن های کنایه دار بی احترامی شوهر به زن در جمع


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...