راههای افزایش قد خروس لاری

رشد و افزایش قد یک عملیات بلند و طولانی مدت می باشد که به عواملی همچون ژنتیک، سیستم غدد، تغذیه و فعالیت بستگی دارد.اختلال و مشکل در هر یک از این موارد ممکن است از رشد جلوگیری کند و کوتاهی قد را ایجاد کند.خروس لاری نیز برای افزایش قد شامل این موارد می شود و به آنها نیازمند می باشد مانند عوامل ژنتیکی، تغذیه و ....

حال باید برای افزایش قد خروس لاری چه کرد؟

برای افزایش قد خروس لاری باید از موقعی که خروس یک جوجه می باشد فرایند هایی برای افزایش قد آن انجام داد زیرا خروس نیز مانند انسان و دیگر حیوانات می باشد اگر در سن خاصی رشد خود را آغاز نکند در سن های بالا تر به هیچ وجه نمی تواند فرایند رشد را آغاز کند. راهکار های زیادی برای افزایش قد خروس لاری می باشد که ما آنها را خواهیم گفت.

ژن خوب در خروس لاری

باید گفت قد هر حیوانی در اولین وهله اثری ژنتیکی و ذاتی می باشد که والدین آن حیوان ژنتیک آن حیوان را رقم می زنند. این مسئله نیز در مورد خروس لاری نیز صدق می کند یعنی اگر خروس و مرغ قد بلند و شکل بدنی مناسبی داشته باشند احتمال زیاد قد جوجه آنها نیز بلند خواهد بود و برعکس اگر مرغ و خروس قد کوتاه باشند در ژن آنها کوتاهی قد وجود دارد که باید با روش هایی مخصوص و خاص به قد جوجه ها کمک نمود.

می توان گفت اگر ژن جوجه های لاری خوب باشد نیز باید در طول سنین رشد به آنها کمک هایی نمود.

مراحل افزایش قد جوجه خروس لاری

مراحل اولیه در افزایش قد جوجه خروس

مرحله اول: در مراحل اول رشد جوجه، جوجه خروس به چیز خاصی برای تغذیه نیاز ندارد و شما می توانید در همان اول با آبی که او مصرف می کند روزانه مقداری به او ویتامین می دهیم تا هورمون های افزایش قد آن تحریک شوند و بتوان در مرحله های بعد باعث افزایش قد زود جوجه شویم. (نکته می توان ویتامین ها را یا به صورت شربت و یا از طریق تزریق و راه های دیگر به جوجه ها بدهیم.)

مرحله دوم افزایش قد: بعد از چند مدتی که ویتامین ها را به ج. شما باید تخم مرغ های آب پز را به ریز ترین شکل رنده نمایید تا جوجه بتواند به راحتی آن را بخورد و توجه داشته باشید که هر غذایی که به جوجه ها می دهید باید در یک ظرف کاملا تمیز ریخته شود زیرا اگر جوجه ما با مریضی مواجه شود ممکن است مراحلی که انجام داده ایم هدر برود و یا اینکه زندگی جوجه به خطر بیافتد. بیماری در جوجه کم کم او را ضعیف می کند و او را از پا در می آورد.وجه هایمان دادیم باید هر ۴ تا ۵ ساعت به جوجه هایمان غذا بدهیم تا پروتئین های بدن آنها نیز تامین شوند و اندکی چاق و هیکلی شوند.

مرحله سوم برای افزایش قد جوجه خروس: در این مرحله که سن جوجه ما نیز بالا رفته است می توان برنامه غذایی آن را تغییر داد. می توانید در برنامه غذایی آن از تخم مرغ آب پز استفاده کنید

مرحله چهارم برای افزایش قد جوجه خروس ها: در مرحله چهارم باید خوراک پیش دان را به غذای جوجه ها اضافه کنیم تا پروتئین و ویتامین های مخصوص قد را دریافت کند.

می توانید برای پیش دان از نان خشک شده و ترکیب آن با آب استفاده کنید و حتی می توانید از ترکیب تخم مرغ آب پز با آب استفاده کنید که تاثیر زیادی دارد. شما باید این پیش دان ها را هر ۶ ساعت به جوجه خروس های خود بدهید تا فرایند رشد را با سرعت بیشتری طی نماید.

شما می توانید از هر مواد مقوی که جوجه ها بتوانند آن را بخورند استفاده کنید و می توانید در روز های مختلفی تنوع های زیادی برای جوجه خروس ها ایجاد کنید.

مرحله پنجم برای افزایش قد جوجه خروس: شما می توانید در این مرحله برنج دم کرده را به وعده غذایی جوجه ها اضافه کنید شما در این مرحله باید ویتامین های افزایش قد جوجه را نیز همراه با برنج دم کرده به جوجه ها بدهید. برنج دم کرده باعث تقویت غدد می شود و آنها نیز هورمون های رشد بیشتری ترشح می کنند تا قد جوجه ما افزایش یابد. توجه داشته باشید که نباید برنجی که دم می کند دارای نمک و روغن باشد زیرا این دو باعث بیماری در جوجه و از افزایش قد جوجه جلوگیری می کند.

مرحله پنجم برای افزایش قد جوجه: در این مرحله آب بسیار مهم می باشد و همچنین در این مرحله به دلیل ترشح بالا هورمون های رشد در بدن جوجه آنها نیاز بیشتری به آب دارند و همیشه تشنه می شوند. قسمت مهم تر این مرحله اضافه کردن پودر ویتالیت و پودر ویتامینه ویتاسید می باشد. این پودر ها و مکمل ها در افزایش قد بسیار مهم می باشد. چون هورمون های که در بدن جوجه خروس لاری به وجود آمده است برای افزایش قد نیازمند استفاده از مقدار بالایی ویتامین می باشد. به بیان ساده تر هورمون ها با استفاده از این ویتامین ها به افزایش قد جوجه منجر می شود.

روش استفاده از این پودر ها: کمی از هر پودر را با پودر دیگر در ابتدا مخلوط کنید و سپس ترکیب پودر ها را درون آب بریزید و هر ۷ ساعت یک بار باید این پودر ها را عوض کنید و ترکیب دیگری درست کنید و باید شما نیز در کنار این آب، آب دیگری نیز برای جوجه ها بگذارید. زیرا آنها تشنه می شوند و این آب نیز عطش آنها را به هیچ عنوان برطرف نمی کند بلکه آنها را تشنه تر می کند و در صورت مصرف نکردن آب ممکن است مریض شوند. مریض شدن خروس های لاری علامت خوبی نمی باشد زیرا جوجه خروس های لاری در مقابل بیماری بسیار ضعیف می باشند و با یک سرماخوردگی کوچک ممکن است بمیرند.

شما می توانید برای جلوگیری از سرماخوردگی جوجه های خود از محلول تتراسایکلین استفاده کنید.

شما هم این مراحل را انجام دهید تا گام بزرگی را در افزایش قد خروس لاری خود داشته باشید.

راهکارهای افزایش قد جوجه خروس لاری

مراحل دوم برای افزایش قد جوجه ها

در این مرحله جوجه ها رشد بیشتری داشته اند شما باید مقدار غذا هایی که به جوجه ها می دادید به سه وعده در روز کاهش دهید تا جوجه شما بیش از حد چاق نشود. چون چاق شدن جوجه از افزایش قد آن جلوگیری می کند.

حال می توان در این سه وعده از غذا های متنوعی همچون؛ برنج دم کشیده بدون نمک و روغن، برنج به صورت خام، نان خشک و آب، پیش دان و پس دان خیس خورده، مغز گردو یا بادام و ....

حال شما خود باید انتخاب کنید که از چه غذا هایی برای خروس خود انتخاب کنید. (بر اساس انرژی و ویتامین های آن)

نکته دیگر در مورد این غذا ها زمان آنها می باشد. وعده صبحانه را سعی کنید در ساعت ۱۰:۳۰ به جوجه های خود بدهید زیرا این زمان هنوز فعالیتی انجام نشده و انرژی کاملی دریافت می کنند. وعده های دیگر را ساعت های ۶ عصر و ۱۰ شب به جوجه های خود بدهید تا انرژی و ویتامین بالایی دریافت کنند. (توجه داشته باشید انرژی غذا ها باید بیشتر از انرژی که جوجه ها مصرف می کنند باشد و یا مانند آن باشد.)

در هفته دوم تا سوم این فعالیت ها سعی کنید که لامپ ها روشن نماند زیرا انرژی آنها را می سوزاند و باید سعی کنید که آنها با تاریکی نیز عادت کنند. (زیرا خوابیدن در تاریکی باعث افزایش قد خروس لاری می شود)

موادی که باعث افزایش قد خروس می شود

موادی که باعث افزایش قد در خروس لاری می شود؟

منیزیم: منیزیم یکی از عناصر مهم در افزایش قد می باشد. مصرف آن باعث افزایش تراکم استخوانی می شود و در نتیجه منجر به افزایش قد می شود‌. منیزیم با تحریک غده تیروئید منجر به ترشح هورمون کلسی تونین می شود، این هورمون میزان کلسیم در خون را افزایش می دهد و فعالیت های سلولی بدن خروس را نیز تنظیم می کند. پس شما می توانید از مواد دارای منیزیم و یا دارو های منیزیم دار برای جوجه ها و خروس های لاری خود استفاده کنید تا با افزایش قد آنها روبه رو شوید.

ویتامین B+ : از بین ویتامین های B، ویتامین B1 و B2 در افزایش قد نسبت به سایر ویتامین ها تاثیر بیشتر دارند پس شما می توانید از قرص های ویتامین و محلول ها برای افزایش قد خروس لاری خود استفاده کنید.

ویتامین c: یکی از ویتامین اساسی برای افزایش قد و رشد اسکلت در خروس لاری ویتامین c است. این ویتامین تاثیر زیادی بر ساخت بافت و اجزای اسکلتی دارد. منبع غنی ویتامین c  را میوه هایی همچون زرد آلو، توت، انبه، سیب، موز، گوجه فرنگی، توت فرنگی و سبزیجات تشکیل می دهند.

فسفر: ساختار مهم استخوان ها را فسفر و کلسیم تشکیل می دهند. فسفر بیشتر در مورد غذایی که دارای پروتئین اند یافت می شود از قبیل تخم مرغ، لبنیات و برخی از حبوبات یافت می شود. شما می توانید به راحتی از این مواد پر از فسفر برای افزایش قد خروس لاری خود استفاده کنید. پیشنهاد می شود که از شیر به همراه مغز ها بسیار استفاده شود زیرا شیر منبع بزرگ کلسیم و فسفر به شمار می رود و شما با استفاده از آن به نوعی با یک تیر دو نشان زده اید.

روی: عنصر روی تاثیر زیادی بر غدد بدن خروس می گذارد و این غده ها را مجبور به ترشح هورمون افزایش قد می کنند )ترشح کلسی تونین) این ماده باعث افزایش تولید ویتامین D در بدن خروس می شود و در نتیجه جذب کلسیم را بالا می برد و در افزایش قد نقش چشمگیری دارد. همچنین باعث ترشح هورمون سوماتومدین می شود که این هورمون باعث افزایش قطر استخوان ها می شود و تاثیر زیادی در افزایش قد خروس لاری دارد. کمبود این ماده نیز باعث کوتاهی قد و مشکلات دیگر می شود.

استفاده از هورمون برای افزایش قد خروس لاری

آیا استفاده از هورمون رشد، برای افزایش قد خروس لاری مناسب است؟

در بیشتر مواقع استفاده از هورمون رشد بدون عوارض می باشد. اما ممکن است در بعضی مواقع باعث بالا رفتن فشار در سلول ها، رشد بیش از حد قد و شکستن استخوان ها، شلی در گردن خروس و حتی شل شدن و ضعیف شدن پاهای خروس شود.

در بیشتر مواقع در بدن خروس هورمون رشد به طور طبیعی ترشح می شود. و باید هنگامی که هورمون رشد در بدن خروس تولید نمی شود و راه حل دیگری نیز وجود ندارد از هورمون رشد استفاده کرد.

در انتها نیز برای گفت که کوتاهی قد را فقط نمی توان با هورمون حل نمود و ممکن است مشکل کوتاهی ژنتیکی باشد و نتوان برای آن راه حلی پیدا نمود.

نکاتی در مورد افزایش قد خروس لاری

سخن آخر در مورد قد خروس های لاری

عده ای می گویند که قد خروس لاری تا چه حدی می باشد و چه قدی مناسب می باشد. می توان گفت که بیشتر خروس های لاری قدی حدود ۷۰ سانتی متر دارند یعنی حدود ۴ دانگ قد دارند که قد متوسط خروس لاری محسوب می شود.

خروس های بالای ۸۰ سانتی متر یعنی ۵ دانگ خروس های قد بلند محسوب می شوند که این نوع کمیاب ترند. باید گفت خروس هایی که قد بالای ۹۰ سانتی متر را دارند با توجه به اینکه گردن منحنی پاهای ضعیف نداشته باشند در کل سالم باشند نادر اند. پس باید گفت محصولاتی که می گویند افزایش قد ۹۰ سانتی متر بیشتر دروغ می باشند و نباید زیاد به این تبلیغات اعتماد کرد.

همچنین گول افرادی که خروس های با قد یک متر را می فروشند را نباید بخورید زیرا خروس یک متری سالم و بدون نقص ممکن است به وجود نیاید و بسیار کمیاب اند.

اصلا به تبلیغات گوش ندید و از لاری های خود ناامید نشید. قد بلندی لاری فقط با آمپول و کپسول به وجود نمی آید و عوامل زیادی در آن تاثیر دارد و اگر شما دارای خروس ۵ دانگ می باشید برای جفت گیری سعی کنید یک مرغ همسان و هم اندازه آن پیدا کنید و مطمئن باشید جفت آن سالم می باشد و اگر از این دو جوجه ای به وجود آید احتمال بالایی وجود دارد که یا ۵ دانگ باشد و یا ۹۰ سانتی متر شود که همه چیز به شانس و ژنتیک آن دو مربوط می شود.


سایر مطالب پیشنهادی و پربازدید :

بهترین شیوه های چاق نمودن خروس لاری

شیوه های جنگی کردن خروس لاری

عکس خروس های جنگی و غول پیکر


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...