چگونه یک دانشجوی موفق باشیم

دانشگاه می تواند یک تجربه غافلگیر کننده باشد ،شما باید در دانشگاه کارهای متعددی را تجربه کنید و زما برای تجربه آن ها بسیار کم است . برای اینکه از وقت خود در دانشگاه بیشترین استفاده را داشته باشید ، باید در کلاس بهترین باشید ، از فرصت ها خارج از برنامه برای پیشرفت استفاده کنید و خود را برای زندگی بعد از فارغ التحصیلی آماده کنید. رفتن به دانشگاه می تواند یک زمان جالب و هیجان انگیز باشد ، به خصوص اگر به دنبال موفقیت باشید.

مراحل تبدیل شدن به یک دانشجوی موفق

A. در کلاس بهترین باشید.

مراحل تبدیل شدن به یک دانشجوی موفق

1. به کلاس بروید

    به کلاسهای "شماره جادویی" که می توانید از پس آن برآیید و آن ها را با نمرات خوب پاس کنید، تکیه نکنید. هر غیبت  بیانگر مباحث و مطالب مفید از دست رفته زیادی است. برخی از اساتید برای مشارکت در جلسات نمره های را بر روی نمره نهایی شما لحاظ می کنند. با وجود این حتی اگر استاد اجباری به حضور شما در کلاس ندارد و شما مجاز به غیبت در سر کلاس ها هستید بهتر است، این کار را نکنید. حضور شما تاثیر مثبتی روی استاد دارد.

    فقط اگر واقعاً بیمار هستید و از حضور در کلاس چیزی عاید شما نخواهد شد ، کلاس را از دست دهید.

    اگر انگیزه ندارید به شهریه دانشگاه فکر کنید. در ایران دانشجویان روزانه - سراسری شهریه نمیدهند، اما سایر دانشجوها مجبور به پرداخت شهریه هستند. در مجموعه هر ترم پانزده هفته است و تعداد ماکسیموم کلاس برای یک درس در کل ترم چهار بار می باشد. خودتان محاسبه کنید واقعا انصاف است، غیبت کنید و این همه پول را هدر بدهید.

    یادداشت کنید

    2. یادداشت کنید

      حافظه شما هرگز به همان اندازه که فکر می کنید خوب نیست. احتمالاً چیزهای زیادی از فضای دانشگاه در ذهن شما وجود دارد. یادداشت برداری خوب باعث می شود که شما در فعالیت های کلاس (سخنرانی و بحث)مشارکت کنید و در هنگام مطالعه برای امتحانات منابع خوبی در اختیار داشته باشید.

      برای کلاس هایی که حول مباحث روشن و مرتب از نظر منطقی نظیر تاریخ یا زیست شناسی برگزار می شوند، روش کرنل (نوعی یادداشت برداری منظم و چهار قسمتی) می تواند به شما در اولویت بندی مهم ترین اطلاعات کمک کند.

      شرکت در فعالیت های کلاس

      3. در فعالیت های کلاس شرکت کنید.

        از اساتید خود سوال کنید. در صورتی که اساتید از شما سوال پرسیدند، به آنها پاسخ دهید. در گفتگو ها مشارکت کنید. مشارکت فعال در کلاس ، شما را درگیر مطالب می کند و به شما کمک می کند تا آنچه را که استاد قصد  دارد به شما آموزش دهد، بیاموزید.

        · نشستن در جلو ، یا ردیف های جز ردیف عقب باعث می شود تا حواس شما جمع شود و در مرکز دید استاد قرار بگیرید.

        وقت گذاشتن برای مطالعه

        4. برای مطالعه وقت بگذارید.

          موفقیت در دانشگاه به آمادگی شما در خارج از کلاس بستگی دارد. شما با زمان گذاشتن روی مرور هر یادداشت و خواندن کتاب درسی می توانید این آمادگی را بدست بیاورید. هنگام مطالعه ، فضای آرام و بدون تنش را پیدا کنید و عواملی که می تواند حواستان را پرت کند، ذف کنید. بهترین قانون برای مطالعه این است که برای هر ساعتی که در کلاس میگذرانید دو ساعت مطالعه کنید.

          گروه های مطالعه  تشکیل دهید. تشکیل چنین گروه های می توانند مفید باشند ، اما به راحتی امکان خروج از  مسیر مطالعه وجود دارد. حتماً یک گروه مطالعه پیدا کنید یا تشکیل دهید، که بیشتر وقت خود را صرف مطالعه کردن و تکرار مطالب کنید . سعی کنید زمان خود را صرف بحث و گفتگو نکنید.

          برای امتحان یاد نگیر! دانشجو موفق بودن در دانشگاه بیش از گذراندن آزمون ها است. اگر واقعا دوست دارید، موفق باشید. بهتر است، مطالبی را که آموزش داده می شود؛ برای زندگی واقعی حفظ کنید. وقتی شما صرفا مطلبی را برای  امتحان حفظ می کنید ، برای گرفتن یک نمره خوب آماده خواهید بود، اما احتمال اینکه بیشتر آن را در یک یا دو روز فراموش کنید؛ بسیار بالا خواهد بود. هنگامی که برای یادگیری این موارد چندین میلیون در هر ترم صرف می کنید، به یاد آوردن این مطالب بعداً یک سرمایه گذاری هوشمندانه است.

          برای اطمینان از یادآوری مطالب ایجاد فاصله بین جلسات مطالعه طی چند روز بهترین روش است. مثلاً به جای گذراندن یک ماراتن 9 ساعته برای امتحان ، چند روز زودتر شروع کنید و هر روز 1-2 ساعت به مدت 3 یا 4 روز پشت سر هم مطالعه کنید. اگر می توانید از قبل برای یک هفته خود برنامه ریزی کنید و مطالعه خود را در طی یک دوره یک هفته ای انجام دهید. این بسیار بهتر است.

          کارها را عقب نیندازید

          5. از عقب انداختن کارها جلوگیری کنید.

            هیچ استادی هرگز در مورد شاگردانی که تکالیفشان را در ابتدا تمام می کنند، شاکی نمی شود. کنار گذاشتن زمان برای انجام یک کار باعث می شود سطح استرس شما کاهش یافته  و بقیه آن به طور کامل و به موقع انجام شود.

            در بعضی مواقع ، ممکن است لازم باشد که تمام شب را بیدار بمانید تا یک تکلیف را تمام کنید. عقب انداختن کار ها فقط باعث می شود این کار بیشتر انجام شود و انجام کار زود هنگام می تواند به شما در خواب منظم کمک کند.

            برای خود به طور منظم اهداف عملکردی قرار دهید ، مانند نوشتن روزانه 200 کلمه در مقاله یا مطالعه شش مشکل ریاضی. به نظر می رسد، این اهداف کوچک به راحتی انجام می شود. بنابراین انجام آن ها را کمتر به تاخیر خواهید انداخت. با این حال ، موفقیت به سرعت بدست می آید.

            سعی کنید، از فکر به جریمه شدن اجتناب کنید. انگیزه بیرونی مانند "من باید این کار را انجام دهم تا والدینم عصبانی نشوند" به اندازه انگیزه ذاتی مانند "من می خواهم در آن امتحان خوب عمل کنم تا نمرات خوب برای ورود به دانشکده پزشکی کسب کنم." قوی نیست. تعیین اهداف مثبت برای خود و یادآوری اینکه تمرین به شما در دستیابی به آنها کمک می کند ، می تواند در ترک عادت بد به عقب انداختن کارها به شما کمک کند.

            برقراری ارتباط با اساتید

            6. با اساتید ارتباط برقرار کنید.

              اساتید شما می خواهند شما به خوبی در کلاس تکالیفتان را انجام دهید ، بنابراین در مورد مطالب سوال کنید. هر استاد دارای ساعات کاری اداری است ، بنابراین برای معرفی خود متوقف شوید ، در مورد کلاس سوال کنید یا در مورد نمرات خود صحبت کنید. این امر به آنها امکان می دهد تا درباره شما ، نقاط قوت و ضعف شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و بازخورد بهتری را برای بهبود کار خود ارائه دهند.

              کسب نمرات بالا را فراموش نکنید. بسیاری از اساتید کاملا نسبت به نمره های دانشجویان آگاه هستند. احتمالا در یک کلاس بزرگ نمرات بیشترین درجه بندی را انجام می دهند نه استاد .

              اگر بتوانید پایه و اساس ارتباطات را زود تنظیم کنید، بهتر است. اگر شما سریع نباشد و اولین باری که شما از استاد سوال می پرسید ، شب قبل از امتحانات میان ترم یعنی نیمه دوم ترم باشد، احتمال اینکه شما را جدی نگیرد بسیار بالا است.

              داشتن اعتماد به نفس

              7. اعتماد به نفس داشته باشید.

                نگرش دانشجویان نسبت به کلاس موفقیت آنها را نشان می دهد. باور کنید که می توانید مطالب را بیاموزید و موفق باشید، تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید. به این فکر نکنید که مشکلات چقدر دشوار هستند ، اما چگونه می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.

                · اگر به طور طبیعی خجالتی هستید یا نگران اشتراک نظرات خود در کلاس هستید، به خود یادآوری کنید که استاد شما می خواهد شما یاد بگیرید. به طور کلی، کلاسهای درس "فضای امن" برای افراد است، تا بتوانند نظرات خود را به اشتراک بگذارند، سوال کنند و بحث کنند. اگر سوالی را پرسیدید، نگران صداهای احمقانه و خندیدن دیگران نباشید. بسیاری از همکلاسی های شما این سوال را دارند اما خیلی از پرسیدن آن می ترسند. شما می توانید پیروان خود را داشته باشید.

                B. از جمع های دوستانه لذت ببرید.

                شرکت در مسابقات دانشگاه

                1. در مسابقات دانشگاه شرکت کنید.

                  دانشکده ها به انواع بی همتای از وقایع فرهنگی ، فکری و ورزشی که در دسترس دانشجویان است ، دسترسی دارند. از این موارد استفاده کنید و در برنامه های فرهنگی مدرسه شرکت کنید. چون ممکن است برای انجام دوباره برخی از آنها هرگز فرصتی نداشته باشید.

                  شرکت در یک تیم یا باشگاه

                  2. در یک تیم یا باشگاه شرکت کنید.

                    در کلاس شما همیشه نمی توانید احساسات خود را دنبال کنید. گروه ها و فعالیت هایی را که از آنها لذت می برید، پیدا کنید و یا به برنامه های عملی در کارهای دانشگاهی بپیوندید. انجام این فعالیت ها یک راه عالی برای دیدار با افراد جدید و دوست یابی است.

                    سازماندهی کردن وقتتان

                    3. وقت خود را سازماندهی کنید.

                      بر خلاف دبیرستان ، هیچ کس شما و فعالیتهای شما را در دانشگاه پیگیری نمی کند ، بنابراین خودتان مجبور خواهید بود که این کار را انجام دهید. هر رویداد و تکالیف را بر اساس زمان بندی ، و اهمیت آن در دستیابی به اهداف نهایی خود ، اولویت بندی کنید. برنامه شما فقط نباید مربوط به کارهای دانشگاهی باشد ، بنابراین برای فعالیت ها و علایق شخصی خود وقت بگذارید.

                      مطلبی که ممکن است بفهمید، انسجام بیش از حد برنامه شما بین کلاس ، کار ، رویدادهای اجتماعی و سایر فعالیت ها بیش از توان شما است. سازماندهی برنامه شما گاهی می تواند به معنای دانستن زمان قطع و رها کردن یک کار باشد.

                      دوست شدن

                      4. دوست شدن

                        مطالعات نشان می دهد که دانشجویان در  سال اول دانشگاه استرس فوق العاده زیادی را دارند. این مسئله می تواند، روی نمرات و روحیه شما تاثیر بگذارد. یکی از بهترین راهها برای اطمینان از موفقیت در دانشگاه ، دوست شدن با افراد متنوع و متعهد شدن به پیوند با آنها است.

                        ایجاد شبکه اجتماعی قوی در دانشگاه بهترین  کار در زندگی شما است که روی عملکرد شما در مقاطع بدی زندگی موثر خواهد بود.

                        این بدان معنا نیست که شما باید هر شب را در پارتی، کلاس و یا حل تمرین سپری کنید. شما باید به دنبال ایجاد تعادل سالم بین این سه باشید. حتی می توانید دوستان خود را در مباحث کلاس و سایر فعالیت های دانشگاه درگیر کرده، مانند یک تیم ورزشی یا مناظره رقابت کنید.

                        پیوستن به انجمن های دانشگاهی

                        5. تصمیم بگیرید چه زمانی می خواهید به انجمن های دانشگاهی بپیوندید.

                          در بسیاری از دانشکده ها و دانشگاه ها ، انجمن ها سیستم های هستند، که دانشجویان هم عقیده با اعتقاد به برادری می توانند به آن بپیوندند و بخش عمده ای از تجربه دانشجویان است. بخشی از عضویت در انجمن ها می تواند مزایای بسیاری از قبیل جامعه پذیری و شبکه های حمایتی داشته باشد ، در حالی که می تواند زمانی قابل توجه را نیز به خود اختصاص دهد. پیوستن به انجمن ها در سال اول دانشگاه می تواند استرس زا باشد. سال اول زمان تولد شما در دانشگاه و تطبیق با تجربیات جدید است. برخی از کارشناسان توصیه می کنند، که تا سال دوم دانشگاه منتظر بمانید و سپس برای پیوستن به یک انجمن"هجوم" ببرید.به این ترتیب ، شما از قبل یک پایه علمی محکم خواهید داشت.

                          C. برای فارغ تحصیلی آماده شوید.

                          انتخاب کلاس های مناسب

                          1. کلاس های مناسب را انتخاب کنید. 

                            به جای اینکه کلاس های ساده و آسان را تعقیب کنید، دوره هایی را انتخاب کنید که مورد علاقه شما هستند و از یادگیری هیجان زده می شوید. این امر شما را به سمت کارهای جالب و ارزشمند سوق می دهد.

                            برای تصمیم گیری روی انتخاب رشته و گرایش اصلیتان عجله نکنید. مگر اینکه کاملا مطمئن باشید که می خواهید، یک رشته خاص را دنبال کنید، عجله کردن هیچ فایده ای ندارد. کلاس های مختلفی را در زمینه های مختلف امتحان کنید تا یاد بگیرید، که برای دستیابی به هرکاری به انتخاب چه رشته اصلی نیاز دارید.

                            پیگیری کردن پیشرفتتان

                            2. پیشرفت خود را پیگیری کنید.

                              شما می خواهید به موقع فارغ التحصیل شوید ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمام الزامات مدرسه و گرایش اصلی خود را برآورده کرده اید. شما نیاز به انتخاب تمام واحد های درسی مرتبط و نمرات بالا دارید. مراقب موارد غیر آکادمیک مانند شرایط آمادگی جسمانی باشید.

                              بیشتر دانشکده ها و دانشگاه ها در سایت خود یک ماشین حساب برای "تخمین رتبه" دارند،که می توانید به صورت آنلاین آن را پیدا کنید ، اما اگر چنین چیزی را پیدا نکردید، با مشاور خود صحبت کنید.

                              به دنبال گرفتن نمره بیست به اسانی نباشید

                              3. به دنبال گرفتن نمره بیست به آسانی نباشید.

                                دانشگاه باید دشوار باشد. شما باید برای مقابله با شکست آماده شوید و یا حداقل به اندازه ای که در دبیرستان موفق بودید موفق نشوید. زندگی شما بعد از دانشگاه ، در مورد نمرات دریافتی مثل مدرسه نخواهد بود ، روش هایی که شما آموخته اید بیشتر با شکست روبرو خواهد شد.

                                استفاده از دفتر مشاوره مدرسه

                                4. از دفتر مشاوره مدرسه خود استفاده کنید.

                                   هر مدرسه یک دفتر مشاوره دارد. دریابید که فارغ التحصیلان مدرسه و گرایش اصلی شما به سمت چه کارهای می روند. این مکانها همچنین می توانند در ایجاد رزومه کاری ، پر کردن برنامه های شغلی و سایر نکات مفید برای آنچه در آینده ارائه می شود ، کمک کنند.

                                  پیدا کردن کارهای حرفه ای

                                  5. کارآموزی و سایر کارهای حرفه ای را پیدا کنید.

                                    در صورت امکان، کاری پیدا کنید. کاری که به شما امکان می دهد آنچه را که می آموزید، در یک محیط کاری واقعی استفاده کنید. پس از این تجربه می توانید حرفه ای ارزشمندی کسب کنید.


                                    مطلب پیشنهادی :

                                    راهکارهایی برای رسیدن به موفقیت در دبیرستان


                                    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...