چطوری ریاضی خود را تقویت کنیم؟

ریاضی می تواند یک موضوع دشوار باشد برای برخی افرادی که می خواهند در این زمینه ماهر شوند. اگر شما برای گرفتن یک نمرۀ خوب در ریاضی مشکل دارید، نگران نباشید. چند گام ساده وجود دارد که شما با استفاده از آنها می توانید سطح ریاضی خود را بهبود دهید. هنگامی که در حال آموختی ریاضی هستید، تمرین کردن بهترین راه برای به یاد سپردن مفاهیمی است که به شما تدریس شده است. همچنین در کلاس، با پرسیدن سوال، و سعی جهت کار کردن با دیگر دانش آموزان، خودتان را تشویق کنید. نه فقط برای این که نمرۀ خوبی بگیرید، بلکه برای این که احتمالاً با لذت بردن از ترم، بیشتر از ترم های دیگر، آن را به پایان برسانید.

حاضر شدن در تمام کلاس های ریاضی

در تمامی کلاس های ریاضی حاضر شوید تا مطمئن شوید هیچ چیزی از درس را از دست نداده اید. این مورد به معلم شما نشان خواهد داد که شما به بهبود عملکرد خود در کلاس، علاقه دارید. حضور منظم شما در کلاس، زمانی را که لازم است برای مطالعه مفاهیم درسی اختصاص دهید کاهش می دهد، چرا که شما از قبل آنها را در کلاس شنیده اید. به جای این که بعداً به دنبالش بروید یا یادداشت برداری ها را از یک دوست قرض بگیرید، رفتن به هر کلاسی نیز به شما اجازه می دهد تا یادداشت های مفهومی را خودتان بردارید.

اگر در کلاس، چیزی را از دست دادید، یک ایمیل به کمک معلم خود بزنید و اطلاعاتی را که از دست داده اید، از وی درخواست کنید. همچنین اگر راهی هست تا در هر تکلیف سر کلاسی شرکت کنید، این کار را انجام دهید و به این طریق قادر خواهید بود تا آن را کامل کنید.

توجه و مشارکت در بحث های سر کلاس

توجه کنید و در بحث های سر کلاس مشارکت کنید. به مفاهیمی که معلم شما در کلاس توضیح می دهد توجه کنید زمانی که آنها مسائل را روی تخته نشان می دهند، شما نیز در همان جهت از آنها تبعیت کنید. یک مشارکت کنندۀ فعال بودن به معلم شما نشان می دهد که شما تحریک شده اید و در حال تلاش جهت یادگیری هستید. مهارت ها و علم ریاضیاتی خود را بیشتر کنید، و شروع کنید به انجام بهتر تکالیف و آزمون ها، در این صورت، همچنین از ریاضی لذت بیشتری خواهید برد.

سعی کنید از پنجره به بیرون نگاه نکنید، از خیالبافی یا این که به ذهن خود اجازه دهید به برنامه های بعد از مدرسه که کجا پرسه بزند، پرهیز کنید. همچنان از موبایل و کامپیوتر، هنگامی که در حال مطالعه هستید، استفاده نکنید و از آن ها دور بمانید( مگر این که در حال استفاده از آنها جهت انجام کاری که به درس ریاضی شما ارتباط دارد، می باشید).

در حالی که ممکن است به نظر برسد، که نسب به دنبال کردن درس ریاضی، این فعالیت ها لذت بخش تر باشند، فعالیت هایی مثل رویا پردازی بیش از حد، که نتیجۀ آن نمرات ضعیف ریاضی خواهد بود.

توجه به نکات تدریس شده در کلاس

مراقب باشید، به نکات ارائه شدن طی تدریس در کلاس توجه کنید. به دقت به معلم خود که در حال صحبت است گوش کنید، و هر چیزی را که آن ها روی تخته می کشند یا می نویسند، شما نیز بنویسید. هنگامی که در حال آموختن یک مفهوم خاص هستید، سعی کنید با نوشتن یک لیستی از مراحل بازبینی برای خودتان در آینده، جمع آوری کنید. وقتی معلم شما مثال هایی را روی تخته می نویسد، آن ها را کپی کرده و نیز سعی کنید یاد بگیرید چطوری آن مثال ها را حل می کند، تا در آینده به عنوان مرجع از آنها استفاده کنید.

به معلم خود که می خواهد نحوۀ محاسبۀ مساحت یک مثلث را توضیح دهد، شما زودتر بگویید. بگویید که می خواهید بنویسید که مساحت برابر است با یک دوم ضرب قاعده (b) در ارتفاع (h). اگر b=20 باشد و h=10 باشد، مساحت می شود 100. همچنین یک شکلی از مثلث بکشید به طوری که قاعده و ارتفاع نام گذاری شده باشند.

اگر یادداشت های شما نامرتب و ناقص باشد، در جمع آوری مفاهیم ریاضیاتی دچار مشکل خواهید شد. بدتر اینکه، با عملکردی ضعیف در امتحانات، نمرۀ افتضاحی خواهید گرفت.

اگر سوالی دارید از معلمتان بپرسید

اگر سوالی دارید از معلم خود بپرسید. برای دانش آموزانی که دارای نمرات ضعیف در ریاضی هستند، خودداری کردن از پرسیدن سوال در کلاس نامتعارف نیست، به خاطر این که آنها احساس می کنند که اگر چیزی را ندانند باید شرمنده شوند. در واقع، پرسیدن سوالات از معلم خود یکی از بهترین راه های برطرف کردن سردرگمی هایی است که ممکن است داشته باشید. اگر شما هم سردرگم هستید یا چیزی را متوجه نمی شوید، دست خود را بلند کرده و یک سوال بپرسید ! خوش شانسی وجود دارد، شما تنها کسی نیستید که دچار سردرگمی شده اید.

مثلاً، می توانید چنین سوالی بپرسید، "من کاملاً متوجه نشدم شما دربارۀ نظم عملیات چه گفتید. قرار است من همیشه معادلات را ابتدا درون پرانتز حل کنم؟". یا بپرسید، "امکان دارد تفاوت بین انعکاس و چرخش را در هندسه دوباره توضیح دهید؟".

اگر در کلاس احساس خجالت یا راحت نبودن میکنید، با معلم خود در این باره صحبت کنید. یا این که سعی کنید یک ایمیل بفرستید، اگر کمی در خصوص صحبت کردن با معلم خود احساس شرم می کنید.

اگر دانش آموز دبیرستان یا کالج هستید و معلم شما در ساعات اداری مشغول است، توقف کنید و دربارۀ هر چیزی که یا هر سوالی که دربارۀ  ریاضی ممکن است داشته باشید، با او صحبت کنید.

در کلاس رفتار مثبت داشته باشید و بالاترین نمره را بگیرید

با رفتاری مثبت وارد کلاس شده و بالاترین نمره را در امتحانات خود بگیرید. وقتی امتحان را شروع می کنید، ابتدا همۀ سوال هایی که نسب به جواب آن ها مطمئن هستید جواب دهید. سپس، اگر زمان دارید، برگردید و به سراغ سوال هایی بروید که آنها را متوجه نمی شوید و آنها را قلع و قمع کنید. مراحل راه حل را بنویسید و واضح جواب آنها را بنویسید. یک بار که امتحان را تمام کردید، دوباره جواب های خود را چک کنید تا مطمئن شوید اطلاعاتی که نوشته اید درست است.

در حالی که در حال امتحان دادن هستید، آهسته و پیوسته قدم بردارید و به خودتان فشار نیاورید، آن هم زمانی که در حال انجام کار هستید. یک چشم تان به ساعت باشد. در حالی که در حال امتحان دادن هستید، با آن که بدون عجله نیمۀ راه را رفته اید، یک چشم خود را از ساعت بر ندارید.

اگر معلمی حین امتحان، متوجه شود جایی اشتباه کرده اید، ممکن است به شما نشان دهد که چطوری از تکرار چنین اشتباهی در آینده جلوگیری کنید.

انجام تکالیف در یک مکان ساکت و بی سروصدا

تکالیف خود را در یک مکان ساکت و بی سروصدا، جایی که می توانید تمرکز کنید، انجام دهید. تکالیف خود را در یک مکان ساکت انجام دهید، نه یک محل شلوغ یا یک اتاق پر سرو صدا.مثلاً تکالیف خود را تنهایی در اتاق خواب خود انجام دهید، بدون این که موسیقی پخش شود یا دوستانتان آنجا سروصدا ایجاد می کنند. این نوع محیط به شما کمک خواهد کرد تا ایده های ریاضیاتی را در تکالیف خود درک کرده و همچنین می تواند به شما کمک کند تا ارزش ریاضیات را در کل ببینید.

در حال انجام تکالیف خود به یادداشت ها و کتاب های خود مراجعه کنید. اگر با یک سوال مشکل دارید، ممکن است همچنین مرور برخی از نکات معلم تان که از کلاس درس یادداشت برداری کرده اید، بتواند کمک کند.

انجام تکالیف خود را به بهترین شکل ممکن و با بالاترین توانایی خود، به یک عادت تبدیل کنید، همانگونه که امتحان می دهید. در واقع،  می توانید به تکالیف خود به عنوان یک تمرین ذهنی برای یک امتحان نگاه کنید.

در حال انجام تکالیف، هر چه بیشتر بتوانید یاد بگیرید، نمرات ریاضی شما در طول سال بالاتر خواهد رفت.

به همه ی سوالات تکالیفتان پاسخ کامل بدهید

به همۀ سوالات تکالیف خود کامل جواب دهید. وقتی که در حال انجام تکالیف خود هستید، هدف تان تکمیل 100 درصدی تکالیف خود در هر مرتبه باشد. حتی یک مسئله را نیز نادیده نگیرید، که به طور خودکار نمرۀ شما را پایین خواهد آورد، که به تمام سطح دورۀ ریاضیاتی خود صدمه می زنید. مثلاً اگر از 20 سوال 2 سوال را نادیده بگیرید، بالاترین سطحی که شما دریافت خواهید کرد 90% خواهد بود. بنابراین، بیشترین زمان ممکن را صرف کنید تا همۀ مسائل را حل کنید.

اگر مطمئن نیستید که یک مسئله را چطوری تکمیل کنید یا احساس می کنید مشابه مفهومی است که خارج از ذهن شماست، از یک معلم یا یک هم کلاسی بخواهید به شما کمک کند.

اگر وقتی ندارید تا برای کمک از دیگران بپرسید، به سمت جلو حرکت کنید و مسئله را هرطوری که شده حل کنید. حتی اگر اشتباه کردید، با تلاشی که کرده اید، معلم خود را تحت تأثیر قرار می دهید. معلم بهتر است این مورد را به عنوان نشانه ای از اشتیاق شما به یادگیری، در نظر بگیرد.

صرف وقت برای تیترهای ریاضی که مشکل هستند

برای مطالعۀ تیترهای ریاضی که برای شما مشکل است وقت اضافی صرف کنید.خیلی از دانش آموزان با سطوح متوسط به پایین فقط متریالی را مطالعه می کنند که با آن ها احساس راحتی می کنند. هرچند، اگر شما می خواهید سطح خود را ارتقا دهید، لازم است بر روی یادگیری مفاهیمی که کاملاً بر آنها مسلط نیستید، کار کنید. به صفحات کتاب و یادداشت هایی که در مقابله با مفاهیم سخت نوشته اید نگاهی اندازید. مطمئن شوید که شما کاملاً متوجه شده اید که چطور مسئلۀ سخت را حل کرده و جواب های خود را مرور کنید.

وقتی زمان اضافی دارید، مسائل ریاضی را آنلاین سرچ کنید یا از طریق مسائل فوق برنامه در کتاب، جست و جو کنید. دوباره، روی نواحی که متوجه نمی شوید تمرکز کنید و تا زمانی که به خوبی متوجه نشده اید یا به طور عادی نکاتی را از دست داده اید، تسلیم نشوید.

یک بار مسائل اضافی را تکمیل کرده اید، جواب هایتان را در مقابل جواب های صحیح چک کنید و پشت کتاب نکات را لیست وار بنویسید.

تدریس مفاهیم مشکل ریاضی به دیگران

مفاهیم ریاضی را که با آن ها مشکل دارید به دانش آموزان دیگر تدریس کنید. این کار عدم تسلط شما بر این مفاهیم را بهبود بخشیده و به شما کمک می کند بهتر از آنها در امتحانات و تکالیف خود استفاده کنید. توضیح مفهوم و کمک به یکی از همسن و سالان خود از طریق معادلات مربوط به تکالیف خانگی، قوۀ ادراک شما را بهبود می دهد. همچنین می توانید با تدریس مفاهیم ریاضی به والدین خود، خواهر یا برادر خود یا حتی دوستانی که در کلاس ریاضی شما نیستند، تمرین نیز بکنید. شما تست ها را بهتر حل خواهید کرد در نتیجه، سطح علمی شما ارتقا پیدا می کند.

اگر می توانید به همکلاسان خود کمک کنید تا با ترفند مسائل را حل کنند و خودشان را نشان دهند، از 2 یا 3 همکلاسی بخواهید این کار را انجام دهند تا یاد بگیرند چطور مسائل را حل کنند و همچنین به مهارت های شما ایمان نیز می آورند.

چیزی شبیه به این بگویید؛ " من اخیراً در حال حل کردن کامل چند مسئله بودم که استفاده از معادلۀ درجۀ دوم بود، به همین خاطر فکر می کنم یک تسلط بسیار خوبی روی آن دارم. اگر مشکلی نیست، می توانم سعی کنم آن را به شما توضیح دهم و از طریق بعضی مسائل با شما هم قدم شوم"

ملحق شدن به گروه های مطالعه و باشگاه های ریاضی

به گروه های مطالعه و باشگاه های ریاضیات ملحق شوید تا همراه با هم سن و سالان خود آموزش ببینید. گروه های مطالعه به شما یک شانس برای بحث بر سر کلاس درس ریاضی می دهد. این گروه ها یک راه عالی هستند تا مسائل یا تمرین کنید و برای امتحانات آماده شوید. اگر با هم سن وسالان خود ملاقات کرده و به طور منظم با دانش آموزان خود ملاقات کنید، که قادر خواهید بود با یکدیگر از طریق تدریس و آموزش بیشتر یاد بگیرید. به عنوان یک نتیجه، سطح شما باید ارتقا یابد و در امتحانات و تکالیف خود پیشرفت کنید.

اگر به طور جدی در ماهر شدن در ریاضیات به هر دلیلی علاقمند هستید، به باشگاه ریاضیات مدرسۀ خود سر بزنید. باشگاه ها ریاضیاتی به شما کمک خواهند کرد تمرین کنید و توانایی آموزش مهارت های ریاضی را یاد بگیرید و اشتیاق تماس با ریاضیات را تجربه کنید.

آماده بودن قبل از امتحان ریاضی

از قبل 3 تا 4 روز مطالعه کنید تا خود را برای هر یک از امتحانات ریاضی خود آماده کنید. گرفتن نمره های بالا در امتحانات ریاضی بهترین تک روش بالا بردن سطح علمی شماست، و آمادگی شما نقش بزرگی در انجام این کار دارد. برنامه ریزی کنید تا حدود 30 الی 60 دقیقه هر روز مطالعه کنید. دوباره بخش های کتابی که قرار است امتحان آن را بدهید، بخوانید و نگاهی هم به تکالیف منزل خود اندازید تا ببینید از چه اشتباهاتی باید پرهیز کنید. شب قبل از امتحان یک دوجین مسئله را تمرین کنید؛ مسائلی که موضوعات اصلی که باید آنها را امتحان دهید در بر می گیرد.

برای هر کوئیز یا تستی با به اندازۀ کافی خوابیدن و به موقع سر کلاس حاضر شدن، خود را آماده کنید. نگاهی به یادداشت های خود در آخرین باری که شب قبل از امتحان و رفتن به تخت خواب بلافاصله بعد از آن، بندازید.

برعکس اعتقاد عموم مردم، انباشته کردن مطالب، یکی از بدترین روش های مطالعه برای یک امتحان است. نه فقط باعث خستگی شما در روز امتحان می شود، بلکه دانشی را که به خود تحمیل کرده اید تا یاد بگیرید، فقط به مدت چند روز در مغز شما باقی خواهد ماند.

کسب یک نمرۀ بالا را در امتحان تصور کنید. یک شیوۀ مثبت که راهی طولانی را طی می کند.

کار کردن با معلم خصوصی ریاضیات

با معلم خصوصی ریاضیات خود برای دستورالعمل 1 بر روی 1 کار کنید و مربی گری را تعطیل کنید. اگر هنوز با مسئله ای که با آن و با مفاهیم سخت ریاضیاتی آن مشکل داشتید، دست به گریبان هستید، و سطح ریاضی خود را ارتقاء داده اید، سعی کنید با یک معلم خصوصی کار کنید. یک معلم خصوصی قادر خواهد بود به شما توجه شخصی کند و  روی موضوعات ریاضی که شما از آن نمرۀ خوبی گرفته اید کمک می کند تا آن مشکلات را رفع کنید. معلم خصوصی همچنین می تواند توضیح دهد که مفاهیم ریاضی را به شیوه ای متفاوت نسبت به معلم کلاس درسی شما، توضیح دهد و به شما کمک می کند تا اطلاعاتی را که فراموش کرده اید بازیابی کنید.

خیلی از دانشگاه ها و دبیرستانهای خصوصی، تدریس توسط معلم خصوصی ریاضیات را رایگان در محیط دانشگاه برقرار می کنند. با معلم یا مشاور آموزشی خود در ساختمان ریاضیات، صحبت کنید تا با معلم خصوصی خود ارتباط برقرار کنید.

اگر شما در انتظار یک دبیرستان عمومی هستید با معلم ریاضی خود حرف بزنید. توضیح دهید که به دنبال یک معلم خصوصی هستید. آنها ممکن است، معلم خصوصی ریاضی حرفه ای که می تواند به شما کمک کند را بشناسند.

یا، آنلاین به دنبال یک معلم خصوصی بگردید، اینجا:    https://tutors.com/math-tutors

نوشتن مراحل حل مسئله روی کاغذ

تمامی مراحل حل مسئلۀ خود را روی کاغذ بنویسید. بفهمید چه گام هایی نیاز دارید بردارید تا هر مسئلۀ ریاضی را حل کنید؛ مسئله ای که باید آن را حل کنید. هر مرحله، یک بخش را روی یک صفحۀ کاغذ تازه بنویسید و به صورت روش مداری هر مسئله را حل کنید. از فریب کاری طوری که مسائل را در سر خود دور بزنید و فقط جواب ها را بنویسید، خودداری کیند. همچنین از وسوسۀ تنها استفاده از یک ماشین حساب به جای این که مراحل حل یک مسئله را بنویسید خودداری کنید. در هر مسئلۀ ریاضی، هرچه مسئله پیچیده تر از یک ضرب و تقسیم باشد، به کرات منجر به این می شود که دانش آموزان مرحله ها را از قلم اندازند و اشتباهاتی مرتکب شوند که منجر به جواب های اشتباه و یک نمرۀپایین می شود.

مثلاً بگویید در حال محاسبۀ مساحت یک دایره هستید. اول شعاع دایره را پیدا کنید و آن را در 2 ضرب کنید تا قطر به دست آید. شما قطر را پیدا کرده اید، آن را ضرب در عدد پی (3.14) بکنید تا مساحت را پیدا کنید. مطمئن شوید که همۀ این مراحل را جداگانه نوشته اید.

نوشتن تمام محاسبات روی کاغذ به جواب های درست و نمره های بهتر منجر می شود. این کار همچنین به شما کمک خواهد کرد تا پیشرفت مراحل را که انجام می دهید تا یک مسئله را حل کنید، ببینید. این کار، کمک می کند ریاضی کمتر اختیاری و رازآلود به نظر برسد.

بهترین حالت این است که با مسائل ریاضی، از مداد استفاده کنید نه خودکار، چرا که می توانید به راحتی هر اشتباهی را پاک کنید و با مداد دوباره بنویسید.

حل کردن مسائل اضافی

مسائل اضافی حل کنید تا مطمئن شوید که تمامی مفاهیم را درک کرده اید. با تکالیف منزل مورد نیاز کار کرده اید، یک دوجین مسئلۀ اضافی حل کرده اید، تا با  هر مسئله ای که مهارت ریاضی نیاز دارید تا آن را حل کنید، دست و پنجه نرم کنید. سپس جواب های خود را چک کنید تا بفهمید که آیا به درستی محاسبه کرده اید یا نه. در صفحات پشت کتاب، بیشتر کتاب های ریاضی، جواب ها را به صورت لیست، برخی از سوال ها یا همۀ آن ها را در یک بخش ارائه کرده اند. اگر جواب های شما نادرست بود، سعی کنید دوباره مسئله را حل کنید یا این که از معلم خود بخواهید بخشی از مسئله را توضیح دهد تا شما از سردرگمی خارج شوید.

بگویید در حال یادگیری جبر هستید و با آموزش آن جهت جمع کردن یا ضرب کردن  ارقام منفی مشکل دارید. 2 یا 3 مسئله را با محاسبۀ زمان حل کنید تا با این مفهوم روبرو شوید و مفهوم را بهتر از قبل درک خواهید کرد.

از ریاضی استفاده کنید

از ریاضی استفاده کنید تا مسائل دنیای واقعی را حل کنید تا آن مرتبط تر به نظر آید. ریاضی می تواند به راحتی خلاصه شود و از زندگی روزانه حذف شود. به شیوه های زیادی، با این که این واقعاً و کاملاً عملی است. مثلاً تئوری فیثاغورث می تواند به شما کمک کند تا شما دربارۀ روابط بین اندازه های متفاوت اشکال فکر کنید، در حالی که ثابت ریاضی e می تواند به شما کمک کند تا فرآیندهای رشد در ریاضی را درک کنید. با پیدا کردن کاربردهای دنیای واقعی و رابطه هایی که به زندگی شما مربوط می شود، می توانید به ریاضیات کمک کنید تا محکم تر و جالب تر به نظر بیاید.

هر قسمت از ریاضی که به ویژه غیر عملی به نظر می رسد، مانند ارقام منفی که در دنیای واقعی جمع شده اند و جالب به نظر می رسند. ارقام منفی در مفاهیم اظهار نظر، مانند بدهی مالی که چیزی است که شما نیاز دارید تا درک کنید، مفید می باشند.

ریاضیات پیشرفته

مطمئن شوید تسلط شما بر پایه های ریاضی که نیاز خواهید داشت، به خاطر ریاضیات پیشرفته است. به علاوه، تفریق، ضرب و تقسیم بخش هایی پایه ای و حیاتی از ریاضی هستند. شما باید این بلوک های ساختمانی را درک کنید و از آنها آنقدر که در زمینه های ریاضی، شامل جبر و هندسۀ تحلیلی بیشتر پیشرفت کرده اند که به کرات مورد استفاده قرار می گیرند. پس، مطمئن باشید که شما در این کارها قبل از این که شروع به حرکت کنید، ماهر هستید.

اگر با هر یکی از این مهارت های اساسی ریاضی مشکل دارید، این مسائل به وفور به صورت آنلاین روی وب سایت های معلم خصوصی ریاضی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند. 

تسلط بر موضوع ریاضیاتی

تسلط یافتن بر موضوع ریاضیاتی قبل از حرکت به سمت مفهوم بعدی. در دوره های ریاضی، موضوعاتی که شما یاد می گیرید یک مجموعه می باشد. این به این معنی است که فهمیدن یک مفهوم ریاضیاتی پیچیده تر، بدون درک مفاهیم پایه ای تر که قبلاً داشته اید، تقریباً غیرممکن است. مثال های کتاب را بخوانید و دوباره بخوانید، هیچ دی وی دی یا ویدئوی آنلاینی همراه با آنها مشاهده نمی کنید و اگر جهت درک یک موضوع مشکلی نداشته باشید، از معلم خود کمک می خواهید.

مثلاً می گویید در حال آموختن این هستید که چطوری مساحت شکل های هندسی را محاسبه کنید. قبل از این که به سمت جلو حرکت کنید و به سمت موضوعات پیچیده تر مانند اشکال چرخشی و انعکاسی،  در امتداد محورها، یا این که پایۀ قوی یا قدرت درک قوی ایده های سطوح بالاتر را نداشته باشید، باید بر این مهارت چیره شوید.

شناسایی نقاط ضعفتان ور فع آن ها

نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و آن ها رفع کنید. هیچ دانش آموزی در تمامی قسمت های ریاضی عالی نیست. هرچند، نواحی که در آن شما ضعف دارید، احتمالاً آنهایی هستند که سطح علمی شما را پایین می آورند. بنابراین، نگاهی به امتحانات و تکالیف منزل خود بکنید و قسمت هایی که در آنها شما بدترین نمره ها را گرفته اید پیدا کنید. دوباره بخشهای کتاب را بخوانید که در مورد نقاط ضعف شماست. مسائل تمرینی بیشتری را انتخاب و روی آنها کار کنید و دربارۀ راه های بهبود خود در این زمینه ها، با معلم خود حرف بزنید. شما در مسیر قرار می گیرید که یک سطح بالاتر است، ولی زمان ندارید.

مثلاً بگویید با هندسه مشکل دارید. دراین هفته نقطۀ ضعف خود را با راه هایی تقویت کنید، تا زوایای انواع مختلف مثلث را بتوانید محاسبه کنید. می توانید همچنین سعی کنید با استفاده از فلش کارت عبارت های کلیدی را مانند سینوس و کسینوس به خاطر بسپارید.

از بهانه آوردن ها برای خودتان با گفتن چیزی شبیه "من صرفاً فکر نمی کنم مشکل من درک مفهوم این نوع تقسیم باشد" یا "هندسه فقط اعصاب من را خرد می کند. هیچی نیست. می توانم از پس آن بر آیم".

پیدا کردن شیوه آموختنی مناسب

شیوۀ آموختنی را که به بهبود شما در ریاضی کمک می کند، پیدا کنید. می توانید شیوه ای را پیدا کنید که توسط آن در موقعیت های مختلف بتوانید دانش آکادمیک را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید. مثلاً به زمانی فکر کنید که از کلاس ها بیشترین لذت را می برید: آن زمانی است که روی مسائل ریاضی توسط دست، شنیدن توصیف آنها، حل آنها در گروه ها یا فکر کردن به خلاصۀ آنها، کار می کنید؟ هر چه بیشتر قادر باشید از طریق شیوۀ آموزش خود ریاضی را یاد بگیرید، بهتر قادر خواهید بود بر مفاهیم ریاضی مسلط شوید و سطح علمی خود را ارتقا دهید.


شاید علاقمند باشید :

چگونه در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت داشته باشیم؟


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...