چطور انگلیسی صحبت کنیم؟

انگلیسی زبانی است که مردم در سراسر دنیا با آن صحبت می کنند. یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا با افراد جدیدی آشنا شوید و در عین حال باعث پیشرفت شغلی شما خواهد شد. یادگیری این زبان شاید دشوار باشد اما با تمرین و حوصله می توانید  با تسلط کامل به این زبان صحبت کنید.

راهکار اول: به اصول و نکات پایه بپردازید.

ساده شروع کنید

ساده شروع کنید. تعداد افرادی کمی وجود دارند که می توانیم بگوییم واقعا در یادگیری زبان انگلیسی در سطح مبتدی هستند. سلام و احوالپرسی و اعداد در گفتگوی روزمره همه جوامع وجود دارد. بیش از آنچه که فکرش را کنید انگلیسی می دانید.

ببینید چه چیزهایی را می دانید. برای مثال در جمله "? How are you" از فعل to be استفاده شده است. چند جمله دیگر مانند آن می توانید بگویید؟

How is she?

او چطور است؟

How is your father?

حال پدرت چطوره؟

How are your children?

حال بچه ها چطوره؟

How is the weather?

هوا چطوره؟

شروع به حفظ کردن افعال نمایید. ده فعل در انگلیسی به طور مرتب به کار برده می شوند:"be," "have," "do," "say," "get," "make," "go," "know," "take," and "see با دانستن همین افعال به راحتی می توانید یک گفتگوی ساده انگلیسی داشته باشید.

در انگلیسی ترتیب کلملات به این صورت است: فاعل- فعل- مفعول. ضمایر فاعلی عبارتند"I," "you," "he"/"she"/"it," "we," "you," "they وضمایر مفعولی شامل me," "you," "him"/"her"/"it," "us," "you," "them هستند.

با استفاده از این کلمات و چگونگی استفاده از آنها، چند جمله می توانید بسازید.

I know her.

من اون خانم می شناسم.

She makes it.

اون خانم درستش کرد.

He takes us.

او ما را رساند.

تمرین کردن مکالمات

گفتگو و مکالمات را تمرین کنید. زمانی که ساختار جمله و کلمات مربوط به آن را می دانید می توانید سوال کردن را شروع کنید.

جملات پرسشی معمولا با یکی از کلمات "who," "what," "when," "where," "why," ,"how شروع می شود. وقتی با who سوال می کنید یعنی در مورد یک شخص صحبت می کنید. when کلمه پرسشی زمان است. where به مکان اشاره می کند. why به دنبال دلیل و علت است. how به حالت و چگونگی اشاره دارد. what مربوط به اشیا است.

حالا دقت کنید چه چیز های را می دانید: ضمایر فاعلی، چند کلمه ساده ، ده نوع فعل، کلمات پرسشی. حالا ببینید دیگر چه جملاتی می توانید بسازید.

What is your name?

اسمت چیه؟

What do you do?

چکاره ایی؟

When is your birthday?

تولدت چه زمانیه؟

Where is she?

او (خانم) کجاست؟

Why do you have it?

چرا اینو داری؟

How do you know?

چطور می دونی؟

 راهکار دوم: با گرامر آشنا شوید.

آشنایی با گرامر

با جملات زمان حال شروع کنید. بیایید در ابتدا زمان حال ساده و حال استمراری را استفاده کنیم.

از زمان حال ساده برای بیان عادت و واقعیت ها استفاده می شود. اگر می خواهید واقعیتی را بیان کنید و یا کاری را شرح دهید که اغلب آن را انجام می دهید و به صورت عادت برای شما شده است. باید از زمان حال ساده برای بیان آن استفاده نمایید.

I go to work every day.

هر روز سرکار می روم.

China is a big country.

چین کشور بزرگی است.

زمان حال استمراری برای بیان کاری است که در گذشته شروع کرده اید و همین حالا نیز مشغول به انجام آن هستید. در اینگونه از جملات دو فعل داریم: کمکی و اصلی. افعال کمکی با توجه به فاعل می تواند."am"/"is"/"are است و فعل اصلی می تواند هر فعلی باشد اما باید به صورت ing فرم استفاده شود.

You are reading.

شما در حال مطالعه کردن هستید.

I am typing.

من در حال تایپ کردن هستم.

He is watching TV.

او( مذکر) در حال تلویزیون تماشا کردن است.

استفاده از زمان های گذشته و آینده

استفاده از زمان های گذشته و آینده: پس اینکه زمان حال را به درستی آموختید، بهتر است یادگیری زمان های گذشته و آینده را آغاز کنید. در حال حاضر فقط به نوع ساده آنها اشاره می شود.

برای بیان کاری که در گذشته و در یک زمان معین و معلوم انجام داده شده است، از زمان گذشته ساده استفاده می کنیم.

I saw that movie last year.

من این فیلم را سال گذشته دیدم.

She died on a plane.

او در هواپیما فوت کرد.

We went to the bank yesterday.

ما دیروز به بانک رفتیم.

برای بیان آینده می توانید از از زمان حال استمراری استفاده کنید. برای این کار کافی است  قید های زمان آینده را در جمله استفاده کنید.

They are making a cake tomorrow.

آنها قرار است فردا یک کیک درست کنند.

You are leaving in May.

شما در ماه می اینجا را ترک خواهید کرد.

I am going at 6 pm.

ساعت 6 عصر راه خواهم افتاد.

قرار دادن صفت قبل از اسم

صفت را قبل از اسم قرار دهید. همیشه، همیشه و همیشه صفت را قبل از اسم قرار دهید. منظور از صفت کلماتی هستند که به توصیف اسم می پردازند.

هشت نوع صفت خاص و ویژه در زبان انگلیسی وجود دارد: توصیفی (نظری)، اندازه، سن و سال( قدمت)، شکل، رنگ، ملیت، جنس و صفت نظری خاص. اگر بیش از یک صفت داشتید باید آنها را بر طبق قوانین گرامری بکار ببرید مانند:

"huge, round, metal bowl" a : یک ظرف فلزی گرد بزرگ

"small, red sleeping bag.": یک کیسه خواب قرمز کوچک

راهکار سوم: روند پیشرفت خود را حفظ کنید.

استفاده از برچسب ها

از برچسب ها استفاده کنید. برای اشیای پیرامون خود از برچسب های انگلیسی استفاده کنید. هدف از این تمرین این است که ذهن را مجبور کنید تا به همه چیز انگلیسی فکر کند. با نگاه کردن به برچسب ها امکان ندارد آنها را فراموش کنید.

زمانی که به برچسب ها نگاه می کنید مجبور می شوید که به انگلیسی فکر کنید. برای مثال وقتی جمله Where is my blanket? را می خوانید و blanket را پیدا می کنید یعنی مفهوم جمله و کلمات را به درستی درک کرده اید.( پتویم کجاست؟)

سعی کنید به طور مستقیم بر روی اشیا چیزی ننویسد و از برچسب استفاده نمایید.

جدی گرفتن تلفظ کلمات

تلفظ کلمات را جدی بگیرید. حفظ کردن  کلمات می تواند سخت باشد زمانی که نتوانید آنها را به درستی تلفظ کنید. متاسفانه در زبان انگلیسی با استثنائات زیادی روبرو هستیم. اما با این حال می توان از یک سری قواعد کلی به عنوان راهنما استفاده کرد.

همیشه صداهای آخر کلمات را بیان کنید. این قانون برای بسیار از آسیایی ها سخت و دشوار است. برای مثال واژه "Streets به صورتStree تلفظ نکنید. صدای ts" که در انتهای کلمه Streets بیان می شود در حفظ معنای آن نقش کلیدی دارد.

به این جمله دقت کنید: "I project the project will end soon."، گیج شدید، حق دارید فکر می کنید در این جمله ساختار جمله سازی انگلیسی رعایت نشده است. فاعل، فعل و صفت. برعکس باید بدانید که این جمله کاملا درست است.

درproject اول استرس کلمه در سیلاب(بخش) دوم است و کلمه به صورت project تلفظ می شود که به لحاظ گرامری فعل است. اما project دوم به صورت project تلفظ می شود که از لحاظ دستوری اسم است، یعنی استرس بر روی بخش اول کلمه است. این قانون را می توانید برای افعال و اسمها در زبان انگلیسی استفاده کنید. یعنی استرس در لغاتی که به لحاظ گرامری اسم هستند در بخش اول کلمه ادا می شوند و برای واژگانی که فعل هستند، بر روی قسمت دوم کلمه.

گرچه این قانون را برای همه افعال و اسامی انگلیسی نمی توان بسط داد و با استثناء زیادی روبرو خواهید شد. اما در عین حال اکثر کلمات از این قانون پیروی می کنند. به اشیایی که در پیرامون می بینید دقت کنیدBED-room”," "BATH-room," "KITCH-en," "TA-ble," "WIN-dow," "SO-fa," "WA-ter," "JACK-et," "TOI-let".

انتخاب نوع گویش

نوع گویش خود را انتخاب کنید.تفاوت زیادی بین انگلیسی آمریکایی، بریتیش و استرالیایی وجود دارد. قبل از اینکه شروع به صحبت کردن کنید در ابتدا نوع گویش خود انتخاب نمایید.

گاهی اوقات مهم است که بدانید با چه کسی در حال گفتگو کردن هستید. برای مثال در انگلیسی بریتانیایی از لغت pants برای اشاره به لباس زیر استفاده می شود و  Trousers  اشاره به شلوار دارد.  این در حالی است که در انگلیسی آمریکایی، کانادایی واسترالیایی از واژه short برای اشاره به لباس زیر استفاده می شود.

علاوه بر اینکه کلمات برای افراد گوناگون می تواند معنای متفاوت داشته باشد، تلفظ کلمات نیز می تواند تفاوت معنایی قابل ملاحظه ایی را در پی داشته باشند. عدم آشنایی شما با این تفاوت ها می تواند باعث سردرگمی شود. بنابراین قبل از استفاده از این کلمات به خوبی آنها فرا بگیرید و تفاوت های آنها را متوجه شوید.

برخی از دیکشنری ها بر اساس انگلیسی آمریکایی هستند و برخی دیگر براساس انگلیسی بریتش. قبل از شروع هدف خود را تعیین کنید.

راهکار چهارم: منابع خود را حفظ کنید.

استفاده از دیکشنری

از دیکشنری استفاده کنید. همواره دو نوع دیکشنری را در کنار خود داشته باشید. دو زبانه و تک زبانه. در دیکشنری تک زبانه، معنی لغات انگلیسی به انگلیسی ارائه می شود و در دیکشنری دو زبانه معنی لغات انگلیسی به زبان مادری ترجمه می شوند.

همواره یک دیکشنری جیبی به همراه داشته باشید تا آن لغت مزاحمی را فراموش کرده اید را از طریق آن بیابید.

صحبت با یک شخص انگلیسی زبان

با یک شخص انگلیسی زبان صحبت کنبد. صحبت کردن با دوستانی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند می تواند مفید باشد. اما اگر بتوانید با یک شخص انگلیسی زبان صحبت کنید به زودی نتایج خوبی را کسب خواهید کرد.

معلم خصوصی بگیرید. مطمئن باشید که او انگلیسی زبان است و بر اساس لهجه انتخابی شما صحبت می کند. هدف شما از این انتخاب این است که با کسی آشنا شوید که سابقه تدریس داشته باشد و بتوانید مدتی با او حرف بزنید نه اینکه تنها به تدریس و آموزش پرداخته شود.

اگر به معلم انگلیسی زبان دسترسی ندارد از یک دوست مکاتبه ایی استفاده کنید.

استفاده از اینترنت

از اینترنت استفاده کنید. هزاران سایت آموزشی وجود دارند که می توانید به خوبی از آنها استفاده کنید. در این سایت ها روش های گوناگونی برای آموزش گرامر، لغت و گفتگو ارائه می شود مانند انواع فیلم های آموزشی و بازی های آموزشی.

برخی از این منابع را می توانید در English Wikipedia, the British Council و English Club بیابید.

در یوتیوب تنها فیلم های زیبایی از حیات وحش و موزیک های جذاب پخش نمی شود. می توانید به دنبال منابع آموزش انگلیسی در یوتیوب نیز باشید.

استفاده از رسانه ها

تلویزیون تماشا کنید؛ به موسیقی گوش کنید و کتاب مطالعه کنید. درست است که هدف شما صحبت کردن به انگلیسی است اما در قدم اول باید بتوانید آن را بفهمید. حتی زمانی که تنها هستید و با تمرینات گرامری سر وکله نمی زنید، بهتر است ذهن خود را فعال و آماده نگه دارید.

از برنامه های تلویزیونی و کتاب داستان های کودکانه شروع کنید. این کتاب ها ساده تر هستند . به سراغ برنامه های تلویزیون بروید که به آن علاقه دارید. اگر به برنامه های آشپزی علاقمند هستید به سراغ آنها بروید اما به هیچ عنوان از زیرنویسها استفاده نکنید.

می توانید برنامه های مورد علاقه خود را ضبط کنید و مروری بر روی گفتگوها، کلمات و مکالمات داشته باشید.

به موزیک و ترانه های انگلیسی گوش کنید. اشعار موزیک به سادگی و آهستگی پخش می شوند و تکرای بودن آنها باعث درک بهتر می شود. با  این تمرین، دایره لغت شما گسترش خواهد یافت.

به انگلیسی فکر کنید. اگر حتی به چیزهای ساده به زبان مادری خود فکر کنید، اتفاق خاصی در یادگیری زبان انگلیسی نخواهد افتاد. سعی نمایید به انگلیسی فکر کردن عادت کنید.

اگر لازم است با صدای بلند فکر کنید. به هم اتاقی و اعضای خانواده خود توضیح دهید که هدف شما از این کار چیست. شاید آنها هم با شما همراهی کنند. در نهایت می توانید عبارت ساده را به خوبی یاد بگیرید.

نتیجه گیری:

سعی کنید هر روز انگلیسی صحبت کردن را تمرین کنید.

هر روز تمرین داشته باشید. باید تمرین زبان دوم مانند یک سرگرمی برای شما باشد تا بتوانید به آن مسلط شوید.

همیشه از دیکشنری کمک نگیرید. ممکن است برا ی فهمیدن لغتی ساعت ها در یک صفحه از دیکشنری متوقف شوید. سعی کنید کلمات را در متن و محیط بیاموزید و زمانی که واقعا راه حلی نداشتید به دیکشنری مراجعه کنید.

یادگیری زبان انگلیسی به تمرین و قاطعیت نیاز دارد. زمان زیادی لازم است تا بتوانید یک زبان خارجی را به خوبی بیاموزید.

هر روز روزنامه بخوانید. وقتی به یک لغت جدید می رسید از یک دیکشنری استفاده کنید.

در انگلیسی در مجموع 23 نوع فعل کمکی داریم که عبارتند از:am, is, are, was, were, being been, be, have, had, has, do, does, did, shall, should, will, would, may, might, must, can, and could.


شاید علاقمند باشید :

چطور انگلیسی یاد بگیریم؟ + عکس


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...