چگونه از بچه خرگوش پرستاری کنیم ؟ + عکس

اگرچه این یک اتفاق نادر است ، ممکن است شما یک خرگوش را در جایی متروکه و یا در حیاط خود به شکل غیرمنتظره ای پیدا کنید. این خرگوش نیاز به به پرستاری دارد مخصوصا اگر یک بچه خرگوش باشد که به مراقبت های بیشتری نیاز دارد.نوزادان خرگوش نیاز به پرستاری ویژه دارند. مادران خرگوش معمولا هر روز پنج دقیقه به نوزاد خرگوش خود شیر می دهند.اما اگر خرگوش مادر نداشته باشد باید از او مراقبت شود و فرمول صحیحی از رژیم غذایی باید برای او تعیین شود. معمولا برای غذا دادن به خرگوش نوزاد از یک سرنگ استفاده کنید.

پارت 1: آماده سازی غذا

آماده کردن غذا برای بچه خرگوش

فرمول صحیح رژیم غذایی خرگوش را انتخاب کنید. بهترین چیزها برای تغذیه این حیوان دست اموز کودک شما این است که از  شیر بچه گربه (KMR) یا شیر بز استفاده شود. می توانید این موارد را از مطب دامپزشکی یا یک فروشگاه حیوان خانگی تهیه کنید. شیر خرگوش نسبت به سایر شیرها کالری بیشتری دارد ، بنابراین باید این مقدار کالری را به فرمول اضافه کنید. اضافه کردن 100 درصد خامه که قند اضافی نداشته باشد نیز انجام شود.

به نوزاد خرگوش غذای گرم بدهید

به آنها غذای گرم بدهید. هنگام تغذیه خرگوش ، از غذای گرم استفاده کنید. غذا باید گرم باشد ، اما داغ نباشد. حدود همان درجه حرارت باشد که شما به نوزاد می دهید. از ورود میکروب به درون غذا جلوگیری کنید. غذا را در سرنگ قرار دهید. سپس ، آب داغ را درون یک کاسه ریخته و سرنگ را درون کاسه قرار دهید تا به دمای گرم برسد.

مراقب باشید غذای خرگوش آلوده نشود

از غذای خرگوش در برابر آلودگی محافظت کنید. بسیار مهم است که غذای این اسم حیوان دست اموز آلوده نباشد . یک راه خوب برای جلوگیری از این امر این است که به جای صرفه جویی در پس مانده ، همه غذا را پس از استفاده ، اگر مقداری مانده است را دور بریزید.اگر غذا را قبل از دادن به خرگوش آماده کرده اید، هر بار این غذا را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که بد نشده است، مثلا غذا پوسته پوسته نشده باشد و یا تغییر رنگ نداده باشد.

پارت 2: موقعیت یابی خرگوش برای پرستاری

موقعیت یابی خرگوش برای پرستاری

برای تهیه غذا از یک سرنگ استفاده کنید. بهترین روش برای تهیه غذای این حیوان دست اموز سرنگ است. این روش به ورود مستقیم غذا به دهان کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که سوزن از سرنگ جدا شده است. هنگامی که اولین بار حیوان خانگی خرگوش شما می خواهد غذا بخورد ، یک سرنگ 1 سی سی را امتحان کنید. هنگام بزرگتر شدن خرگوش از سرنگ 3 میلی لیتری استفاده کنید. می توانید این موارد را از دامپزشک ، فروشگاه های حیوانات خانگی دریافت کنید.

سرنگ را بدرستی در دست بگیرید

سرنگ را به درستی نگه دارید. در هنگام استفاده از سرنگ ، باید آن را به درستی نگه دارید تا از خفه شدن خرگوش جلوگیری کنید. برای گرفتن سرنگ در دهان ، ابتدا آن را به پهلو به طرف دیگر حرکت دهید تا داخل دهان شود. سپس آن را به جلوی دهان منتقل کنید. اطمینان حاصل کنید که سرنگ به سمت یا قسمت پایین دهان قرار دارد ، نه گلو. در صورت بیرون آمدن غذا زیاد مواظب باشید.

بچه خرگوش را بدرستی در دست نگهدارید

خرگوش را به درستی نگهدارید. وقتی خرگوش را تغذیه می کنید ، آنها را به شکلی قرار ندهید، به طوری که آنها به صورت وارونه یا پشت خود قرار بگیرند. این موقعیت ممکن است باعث خفگی با شیر شود. درعوض ، آنها را در وضعیت مستقیمی قرار دهید.

همراه با آرامی پرستاری از خرگوش را یاد بگیرید

به آرامی پرستاری از خرگوش را یاد بگیرید. به آرامی پرستاری را یاد بگیرید و وقت خود را صرف غذا او کنید. این طبیعی است. خرگوش سعی می کند هر چه را به او بدهید سریعتر بخورد، شما باید دقت کنید و برای پرستاری از نوزاد خرگوش وقت کافی بگذارید.از فشار آوردن برای خرگوش و فشار اورن به سرنگ برای اینکه به او غذا بدهید خودداری کنید.مطمئن شوید تمامی غذای خود را بخورد. سر آنها را به سمتی قرار دهید که کمی بالاتر از بدن آنها باشد. اطمینان حاصل کنید او را محکم نگرفته اید ، اما این می تواند تنفس او را مختل کند.

به اجبار به بچه خرگوش غذا ندهید

از غذا دادن با اجبار به خرگوش خودداری کنید. نوزادان اغلب در ابتدا برای خوردن غذا مقاومت می کنند ، بنابراین باید صبور باشید. اگر خرگوش سرنگ را کنار می زند ، لب های کودک را با شیر خیس کنید و دوباره به آرامی امتحان کنید. صبور باشید و این روند را تکرار کنید تا زمانی که حیوان خانگی بتواند شیر را میل کند. اگر ناامید شدید یا کودک ناراحت شد ، استراحت کنید و بعداً دوباره امتحان کنید.

پارت 3: غذا دادن به خرگوش

در طول روز حداقل یکبار به خرگوش غذا داده باشید

مطمئن شوید که در طول روز یک بار خرگوش به اندازه کافی تغذیه می شود. هنگامی که یک خرگوش کودک را تغذیه می کنید ، اطمینان حاصل کنید که در طول روز مقدار مناسب غذا به او می دهید. فقط تغذیه آنها یک یا دو بار در روز می تواند باعث گرسنگی آنها شود ، بنابراین در صورت دسترسی به غذا ممکن است پرخوری کنند، بنابراین مشخص کنید چند بار در روز به او غذا می دهید.

چندین بار در طول روز این حیوان دست اموز را تغذیه کنید. هنگامی که برای اولین بار به دنیا آمدند ، هر دو ساعت در حالی که بیدار هستید ، به آنها وعده های غذایی کوچک بدهید. هنگامی که آنها به هفته دوم خود رسیدند ، در حالی که شما باید بیدار شوید ، تقریباً هر سه تا چهار ساعت آن را کاهش دهید. تا زمانی که آنها در هفته چهارم خود هستند ، شما باید دوباره منابع تغذیه را به او بدهید. با یك دامپزشك یا یك متخصص خرگوش صحبت کنید تا بتوانید با توجه به سن خرگوش میزان غذای او را تشخیص دهید. ممکن است خرگوش نیاز به غذای کتری داشته باشد گاهی تغذیه نوزاد خرگوش بستگی به نطاد او دارد و غذای زیاد نیز باعث افزایش وزن او می شود بنابراین باید تمام اطلاعات در این مورد را کسب کنید. نوزاد خرگوش را در کف دست خود قرار داده و به او غذا دهید. این امر در صورت پرش خرگوش از دست شما  را امن تر می کند.

بدانید که چه موقع تغذیه را متوقف کنید

نشانه ها را تماشا کنید تا بدانید چه موقع تغذیه را متوقف کنید. وقتی این حیوان دست اموز را تغذیه می کنید  به نشانه ها توجه نکنید تا بیشتر از آنچه می خواهید تغذیه نکنید. شما ممکن است فکر کنید که آنها نیاز غذا دارند ، اما خرگوش به شما این را امکان می دهد که معده او پر است. نشانه ها در خرگوش را تماشا کنید. اگر آنها میلی به غذا ندارند ، زمان آن رسیده است که این غذا دادن را متوقف کنید. شکم خرگوش را تماشا کنید. و تشخیص دهید که باید چه زمانی غذا دادن به او را متوقف کنید. اگر آنها شروع به گریه کردن می کنند ، وقت آن رسیده که دوباره او را تغذیه کنید.

به اندازه صحیح خرگوش را تغذیه کنید

مقدار صحیح غذا را به خرگوش بدهید. هر بار که این حیوان دست اموز را تغذیه می کنید ، می خواهید مطمئن شوید که مقدار مناسب تغذیه چقدر است. در حالی که تماشای نشانه های خرگوش بهترین راه است ، همچنین می توانید در مورد میزان غذا مورد نیاز هر روز یک ایده کلی داشته باشید .

-هر هفته ، باید مقدار غذای نوزاد خرگوش را زیاد کنید. نوزادان باید حدود چهار تا پنج سی سی غذا دریافت کنند. در هفته دوم ، شما باید آنها را در حدود 10 تا 15 سی سی تغذیه کنید. در هفته سه ، به مدت 15 تا 30 سی سی تغذیه کنید و بعد از آن 30 سی سی بدهید.

پارت 4 : پرداختن به ملاحظات دیگر

دست های خود را بشویید

دستان خود را بشویید. برای جلوگیری از انتشار باکتری ها به نوزادان یا کودک خود ، مطمئن شوید که دست ها را قبل و بعد از تغذیه خرگوش ، بشویید. از صابون ضد عفونی کننده استفاده کنید و با آب داغ بشویید. پس از شستن دست ها ، دست های خود را بر روی یونجه تازه بمالید تا از برای خرگوش جذاب تر باشد.

کمک به خرگوش برای تمیز کردن مدفوع

به خرگوش خود کمک کنید تا مدفوع و ضایعات خود را تمیز کند. اگر خرگوش یک نوزاد است ، برای ادرار کردن و دفع مدفوع آنها به کمک نیاز دارد.. یک پارچه مرطوب یا یک پنبه نخی گرفته و آن را بر روی ناحیه تناسلی خرگوش قرار دهید. این حیوان دست اموز باید به راحتی شروع به ادرار و دفع مدفوع کند. ادامه دهید تا این کار تمام شود. شما حدود دو هفته این کار را انجام دهید.

اضافه کردن یونجه به رژیم غذایی خرگوش

گلوله غذایی و یونجه را  به رژیم غذایی خرگوش اضافه کنید. هنگامی که خرگوش چشم خود را باز کرد ، می توانید شروع به اضافه کردن گلوله و یونجه به گزینه های غذایی آنها کنید. یونجه و گلوله های غذایی را در گوشه جعبه یا لانه او قرار دهید تا کودک خرگوش در صورت تمایل بتواند آنها را بگیرد. هنوز میوه و سبزیجات را به نوزاد خرگوش ندهید. از گلوله های ساده استفاده کنید که هیچ افزودنی مانند دانه یا چیپس موز نداشته باشند. گلوله ها باید از فیبر بالایی برخوردار باشند. برای یونجه ، تیموتی ، یونجه ساده را امتحان کنید.

بدانید که خرگوش به پرستار نیاز دارد یا نه

مشخص کنید که آیا خرگوش نیاز به پرستاری دارد یا خیر. اگر خرگوش کودک شما به مادر خود دسترسی داشته باشد ، احتمال دارد که آنها شیرده باشند. شما ممکن است از او به درستی پرستاری نکنید بنابراین توجه داشته باشید که که خرگوش های مادر هر روز فقط چند بار نوزادان خود را تغذیه می کنند. نوزادان سالم پوست صورتی دارند ، گرم و فعال خواهند بود..

-اگر نوزادان خرگوش سرما خورده اند ، اگر در طول روز گریه می کنند ، اگر رنگ آن مایل به آبی باشد ، پوست انها را بررسی کنید ، اگر پوست آنها ناسالم و ساییده به نظر می رسد ، و اگر وزن خود را افزایش نمی دهند یا معده فرو رفته دارند حتما خرگوش را نزد دامپزشک ببرید.

-نگران لانه خرگوش خود نباشید ، حتی اگر خرگوش های نوزاد  مادر را نبینید. خرگوش های مادر برای محافظت از لانه در کنار نوزادان خود در طبیعت نمی مانند. در هر صورت اگر یک خرگوش بدون مادر را پیدا کردید و یا یک خرگوشی که گم شده است شما باید ابتدا یاد بگیرید نوزاد خرگوش چگونه مورد مراقبت و پرستاری قرار می گیرد.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...