معرفی بهترین سبزی های مناسب برای خرگوش

خرگوش، حیوان خانگی شما با مخلوطی از یونجه ، گلوله های غذایی و سبزیجات تازه یک رژیم سالم و غذایی و خوب را تجربه می کند. این امر نه تنها باعث می شود که حیوان دست اموز شما هر روز به اندازه کافی تغذیه شود ، بلکه باعث می شود ،خرگوش شما برای مدت زمانی که زندگی می کند سالم زندگی کند. خرگوش ها دارای سیستم گوارشی حساس هستند و به رژیم غذایی پر فیبر و گلوله های غذایی مناسب ، یونجه و سبزیجات نیاز دارند تا سیستم های گوارشی آنها به درستی کار کند. با خوردن روزانه سبزیجات مناسب ، خرگوش خود را سالم و شاد نگه دارید.

رژیم غذایی خرگوش

سبزی های مناسب مورد استفاده:

حداقل سه نوع سبزیجات برای هر وعده غذایی را انتخاب کنید ، از جمله یک نوع که حاوی ویتامین A. باشد. هر نوع سبزی که به مواد غذایی او اضافه می شود به شما کمک می کند ، مطمئن شوید که او چه نوع سبزیجاتی را می خورد ، و او حرکات مختلف جویدن را برای چه نوع سبزی انجام می دهد دهد. دندانهای حیوان دست اموز شما دائما در حال رشد است ، بنابراین با رشد دندان ها می توانید نوع سبزیجات مختلف را برای او امتحان کنید. سبزیجات خوب برای خرگوش دست اموز شما شامل موارد زیر است:

- سبزی کلارد (سرشار از ویتامین A)

- سبزی چغندر (تاپس ، پر ویتامین A)

- کاهو: برگ درخت نخود فرنگی ، قرمز یا سبز (برگ روشن)

- اسفناج

- جعفری

- ریحان

- نعنا

- کلم بوک چوی

- برگ قاصدک

- سبزی خردل

- غلاف نخود (فقط غلاف)

- جوانه بروکسل

- کلم بروکلی (برگ و ساقه)

- Cilantro

- شوید

- قسمت سبز هویج

- برگ کرفس

- آبرنگ

- سوییس چارد

سبزیجات مناسب برای خرگوش

    از سبزیجات خاص در رژیم غذایی خرگوش خود خودداری کنید.

     بعضی از سبزیجات می توانند مضر باشند، اگر خرگوش دست اموز شما در مدت زمان کوتاه بیش از حد سبزی خاصی را بخورد، باعث مشکل برای او خواهد شد، اما در صورتی که می خواهید مواد مغذی زیادی را به بدن او برسانید ، سبزیجات مانند کلم ، جعفری ، سبزی خردل و اسفناج را به مقدار کمی به حیوان دست اموز خود بدهید . مواردی مانند بادمجان ، سیب زمینی و برگهای گیاه گوجه فرنگی برای خرگوشها سمی هستند و نباید تحت هیچ شرایطی از آنها تغذیه شود.

    چه سبزی ها و میوه هایی را به خرگوش بدهیم

    از هویج و میوه ها به عنوان درمان استفاده کنید.

    خوردن هویج برای حیوان دست اموز شما اگر زیاد استفاده شود در حقیقت در رژیم غذایی او امری ناسالم محسوب می شود ، زیرا هویج قند و اگزالات زیادی دارد ، بعداً می تواند باعث تشکیل سنگ مثانه شود. هویج فقط باید برای درمان خرگوش شما استفاده شود.

    یک عدد هویج به خرگوش خانگی خود بدهید و بیش از یک بار در هر روز به او هویج ندهید تا از ایجاد قند در رژیم غذایی او جلوگیری شود. خرگوش ها همچنین از قند لذت می برند و مستعد خوردن غذاهای قندی بیش از غذاهای سالم هستند.

    میوه ها از قند طبیعی سرشار هستند و میوه های قندی مانند موز و انگور فقط به صورت مرتب باید به خرگوش دست اموز شما داده شود. مصرف میوه برای خرگوش دست اموز خود را به یک یا دو قاشق غذاخوری به ازای هر 5 کیلو وزن حیوان دست اموز محدود کنید و به دنبال میوه های پر فیبر مانند سیب ، زغال اخته ، پرتقال (بدون لایه برداری) ، پاپایا و آناناس بروید.

    تغذیه خرگوش:

    بهترین سبزیجات در رژیم غذایی خرگوش

    تمام سبزیجات را قبل از دادن به خرگوش بشویید.

     این کار باعث تمیز کردن سبزیجات و حذف هرگونه سموم دفع آفات یا مواد شیمیایی مضر روی سطح سبزیجات می شود. در صورت امکان ، محصولات ارگانیک را انتخاب کنید تا خرگوش در برابر سموم و آفات مصون بماند.

    بهترین سبزی برای خرگوش

    بر اساس وزن بدن او ، به خرگوش خود یک وعده غذایی روزانه از سبزیجات بدهید.

     فرمول استاندارد حداقل برای هر 4 گرم روزانه حداقل یک نوع از سبزیجات است. وزن بدن بیشتر خرگوش ها حدود 5-8 پوند است. وزن خرگوش دست اموز خود را تعیین کنید و سپس از فرمول استفاده کنید تا میزان سبزیجات مورد نیاز خود را برای تغذیه این حیوان دست اموز تعیین کنید.

    سبزی مناسب برای خرگوش

    هر نوع سبزیجات را ابتدا باید یکبار در رژیم غذایی خرگوش امتحان کنید.

     این کار به شما امکان می دهد تا حساسیت های موجود در خرگوش خود را بررسی کرده و از شوکه کردن سیستم بدن او خودداری کنید. فقط با مقدار کمی سبزی شروع کنید و مراقب هرگونه مشکل روده در خرگوش باشید تا اسهال یا مدفوع بد نداشته باشد.

    خرگوش ها نیز وقتی طعم سبزیجات برای آنها ناخوشایند باشد ، از آن ها خوششان نمی آید ، بنابراین اگر خرگوش دست اموز شما به یک سبزی خاص علاقه ای ندارد ، آن را یادداشت کنید و آن را با سبزیجات مورد نظر خود جایگزین کنید.

    سبزی های مجاز برای خرگوش

    یک سالاد متعادل برای خرگوش دست اموز خود درست کنید.

    با ساختن یک سالاد متعادل برای هر خوراک ، با پایه برگ سبز ، گل کلم یا کاهو یا سبزی های دیگر شروع کنید، حداقل یکی از آنها حاوی ویتامین A. باشد.

    به عنوان مثال ، شما ممکن است یک سالاد کاهو رومی ، اسفناج و نعنا را امتحان کنید. ببینید چطور حیوان دست اموز شما نسبت به این سالاد واکنش نشان می دهد ، و اگر او به خوبی پاسخ می دهد ، با درست کردن انواع این سالاد ، او را تغذیه کنید و می توانید اسفناج را با چغندر یا سبزی های کلاژ درست کنید. پس از چندین وعده غذایی ، پایه را با یک کاهو و یک سبزی متفاوت حاوی ویتامین A جایگزین کنید.

    سبزیجات خوب برای خرگوش

    رژیم غذایی خود را با یونجه و گلوله های غذایی کامل کنید.

    یونجه مهمترین عنصر رژیم غذایی این حیوان دست اموز است ، زیرا از نظر فیبر سرشار است و برای سیستم گوارشی خرگوش دست اموز شما مفید است. رژیم خرگوش شما باید از یونجه تازه ، سبزیجات ، گلوله های تازه غذایی و آب شیرین تشکیل شود. به خرگوش های بالغ تیموتی ، علف و یونجه جو دوسر بدهید و یونجه را به خرگوش های جوان بدهید. از دادن یونجه به خرگوش های بالغ خودداری کنید ، زیرا سرشار از پروتئین ، کلسیم و قند است.

    اگر خرگوش از خوردن سبزیجات تازه امتناع می کند ، سعی کنید آنها را به قطعات کوچک خرد کنید و آنها را با یونجه یا گلوله های غذایی مخلوط کنید. خرگوش دست اموز شما ممکن است مواردی که خیلی دوست ندارد را در بین یونجه متوجه نشود و احتمالاً در نهایت از خوردن این نوع غذا لذت می برد.


    مطلب پیشنهادی :

    نحوه ی تغذیه یک خرگوش در خانه


    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...