نحوه ی تغذیه یک خرگوش در خانه

خرگوش ها حیوانات شگفت انگیزی هستند که به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می شوند. تغذیه خرگوش حیوان خانگی بسیار مهم است و  آنها از داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای حفظ شادابی و سلامتی در زندگی بهره مند هستند. خرگوش ها دارای سیستم گوارشی بسیار حساسی هستند عدم تعادل تغذیه ای می تواند به سرعت منجر به مشکلات جدی روده شود که می تواند عواقب مهلکی به همراه داشته باشد. دانستن نحوه تغذیه صحیح خرگوش به شما کمک می کند تا وی را در سلامتی بهینه نگهداری کنید.

یاد بگیرید چگونه خرگوش خود را تغذیه کنید:

چگونگی تغذیه خرگوش در خانه

برای خرگوش خود از یونجه استفاده کنید.

یونجه مهمترین قسمت رژیم خرگوش شما است. فواید زیادی دارد. به عنوان مثال ، یونجه دارای فیبر است که به شما کمک می کند تا زباله ها از طریق روده خرگوش جابجا شده و مانع از بروز بیماری روده (استاز روده) شوند. همچنین به خرگوش شما چیزی برای جویدن می دهد ، که به او کمک می کند تا دندان های خود را به حالت خالی نگه دارد.

علاوه بر این ، یونجه می تواند خرگوش شما را سرگرم کند . یونجه علفی (به عنوان مثال تیموتی ، جو دوسر) نسبت به یونجه معمولی یا یونجه شبدر از نظر فیبر بالاتر است ، و به این ترتیب نوع ایده آل یونجه برای تغذیه خرگوش شما است. یونجه معمولی و یونجه شبدر از نظر پروتئین و کلسیم غنی هستند و می توانند منجر به مشکلات کلیوی و مثانه در خرگوش های مسن تر شود. یونجه با کیفیت خوب سبز و معطر و عاری از قالب و گرد و غبار است.

خرید یونجه را از فروشگاه محلی انجام دهید. در مقایسه با یونجه در یک فروشگاه حیوانات اهلی ، یونجه در فروشگاه مواد غذایی احتمالاً شاداب تر خواهند بود و حاوی بیشتر مواد مغذی مورد نیاز خرگوش شما است.

نحوه نگهداری و تغذیه خرگوش

 گلوله های غذایی را در رژیم غذایی خرگوش ، به شکل مساوی قرار دهید:

گلوله های غذایی فقط باید مقدار کمی از رژیم خرگوش شما را تشکیل دهند. آنها کالری بالایی دارند و فیبر کم دارند که منجر به چاقی می شود. فقط گلوله های اکسترود شده را تهیه کنید (هر گلوله کبابی باید یکسان باشند) به جای رژیم های غذایی موسلی (دارای مواد غذایی انتخابی اجزای خوش طعم و کلسیم کمتری هستند) و هر روز ، یک پوند وزن خرگوش خود را زیاد تر می کند از مواد غذایی مناسب استفاده کنید. اگر خرگوش شما به گلوله ها ی غذایی معتاد است و یونجه نمی خورد ، با قطع کردن گلوله ها و اطمینان از دسترسی آنها به یونجه شیرین و سبز ، تغییر تدریجی ایجاد کنید. گلوله ها باید تقریباً 18٪ تا 20٪ فیبر خام ، 14٪ تا 16٪ پروتئین و 1٪ چربی و کلسیم داشته باشند. گلوله هایی که با آنها خرگوش خود را تغذیه می کنید باید بر پایه تیموتی باشد نه بر پایه یونجه.

از گلوله های غذایی فروخته شده از طریق فروشگاه های خوراک یا بازارهایی که بسته بندی نشده هستند خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض هوا ویتامین ها را تخریب می کند و باعث کاهش تغذیه می شود. در حالت ایده آل ، کوچکترین کیسه غذای بسته شده را خریداری کنید زیرا یک کیسه بزرگ پس از باز شدن شروع به تخریب می کند.

روش تغذیه خرگوش

با سبزیجات تازه خرگوش خود را تغذیه کنید.

سبزیجات تازه روده های خرگوش را به خوبی هیدراته نگه می دارد ،  که به هضم کلی کمک می کند. سبزیجات زیادی وجود دارد که می توانید خرگوش خود را با آنها تغذیه کنید ، از جمله کرفس ، سبزی های معمولی مورد استفاده انسان ، فلفل سبز و تربچه. سبزیجات با مقادیر بالای ویتامین A مانند کلم بروکلی ، هویج و سبزی خردل از اهمیت ویژه ای برای تغذیه خرگوش شما برخوردار هستند.

اغلب این نگرانی وجود دارد که سبزیجات باعث اسهال خرگوش می شود. این به طور عمده اتفاق می افتد اگر شما چندین نوع سبزی به طور همزمان به رژیم غذایی خرگوش خود معرفی کنید ، نه یک بار.

سبزیجات نشاسته ای مانند هویج باید در حد متوسط در رژیم غذایی خرگوش قرار گیرند:

سبزیجات نشاسته ای تازه علاوه بر این به دلیل داشتن قند زیاد ، غذای خوبی نیز در رژیم غذایی خرگوش شما نیستند ، اما باید فقط به عنوان غذای خوراکی تغذیه شوند.

روش تغذیه خرگوش

به خرگوش خود آب تازه و تمیز بدهید.

 تأمین مداوم آب تازه و تمیز برای مرطوب نگه داشتن روده خرگوش بسیار مهم است. بدون آب کافی ، محتویات روده بسیار خشک شده و گیر می کنند. این می تواند به بیماری روده منجر شود ، که در صورت عدم درمان سریعاً می تواند تهدید کننده  زندگی خرگوش باشد. اگر خرگوش در 12 تا 24 ساعت مدفوع نکند ، روده های او احتمالاً دچار کمبود آب می شود - سریعاً با دامپزشک خود تماس بگیرید.

تغذیه صحیح خرگوش

یاد بگیرید چه چیزی نباید در رژیم غذایی خرگوش باشد:

غذاهای مختلفی وجود دارد که شما هرگز نباید به خرگوش بدهید از جمله شکلات ، ماکارونی و ماست را نباید به خرگوش بدهید دانه ها ، کوکی ها ، و کراکرها و غلات با فیبر زیاد نیز برای خرگوش شما محدود نیستند.

این مواد غذایی می توانند باعث ایجاد باکتریهای "بد" در روده خرگوش شوند و به یک وضعیت جدی بنام انتروتوکسمی منجر شود. آنها همچنین می توانند باعث بیماری کبد چرب شده و در چاقی نقش داشته باشند.

تغذیه خرگوش با یونجه چمن

خرگوش خود را با یونجه چمن تغذیه کنید.

با توجه به اینکه یونجه این ماده مؤثر در رژیم غذایی خرگوش شماست ، معقول است که او باید روزانه مقدار زیادی از آن را مصرف کند. خرگوشها در هر سنی ، از کودک تا بزرگسال باید هر روز مقدار نامحدودی از یونجه تغذیه کنند. خرگوش های جوانی که از مادران خود جدا شده اند باید در اسرع وقت شروع به خوردن یونجه کنند.

در نظر بگیرید که یونجه را در انتهای جعبه بستر خرگوش قرار دهید. خرگوش شما به احتمال زیاد از داشتن امکان نشستن در یک صندوق راحت لذت می برد و در همان زمان روی یونجه سوار می شود. علاوه بر این ، قرار دادن یونجه در جعبه بستر می تواند به تمیز نگه داشتن قفس کمک کند.

از دادن  ذرت به خرگوش خودداری کنید. از آنجا که خرگوش ها نمی توانند پوسته های ذرت را هضم کنند ، تغذیه خرگوش شما با ذرت می تواند برای انسداد روده او خطرناک باشد.

چگونه به خرگوش غذا بدهیم

مقدار گلوله های غذایی را در رژیم خرگوش خود محدود کنید.

همراه با گلوله های غذایی می توانید موارد دیگر غذایی نیز استفاده کنید. مقدار روزانه گلوله های خرگوش را به میزان یک اونس در هر پوند از وزن بدن محدود کنید. مقدار زیاد گلوله در رژیم خرگوش شما می تواند منجر به چاقی شود.

از آنجا که گلوله ها حاوی فیبر زیادی نیستند ، رژیم غذایی پر از گلوله غذایی باعث می شود که مدفوع خرگوش شما بسیار مایع شود و در موهای اطراف مقعد خرگوش شما گیر کند (معروف به "سندروم لب به لب").

خرگوش ممکن است گلوله ها را به یونجه ترجیح دهد ، که می تواند منجر به عدم تعادل غذایی و مشکلات گوارشی شود.

خرگوشهای کودک می توانند مقدار نامحدودی از گلوله غذایی استفاده کنند - پروتئین بالا و کلسیم به رشد آنها کمک می کند. اگر یک خرگوش کودک دارید ، میزان مصرف گلوله های او را به تدریج در 4 تا 4 ماه با افزایش سن کاهش دهید تا اینکه او به یک مقدار توصیه شده برای بزرگسالان کاهش یابد.

نحوه ی تغذیه کردن خرگوش

به مقدار کافی از سبزیجات تازه در رژیم غذایی خرگوش قرار دهید:

خرگوش شما باید به ازای هر پنج پوند وزن بدن دو تا چهار فنجان سبزیجات تازه بخورد. سبزیجات باید تازه باشد - سبزیجات فاسد شده ، و حتی آنهایی که کمی کمتر از تازه هستند ، می توانند دستگاه گوارش حساس خرگوش را ناراحت کنند.

سبزیجات را خیس کنید - رطوبت باعث هیدراتاسیون مورد نیاز روده های خرگوش می شود.

کل سبزیجات روزانه را به نصف تقسیم کنید. یک و نیم صبح و نیمه دیگر عصر به او بدهید.

روزانه سه نوع سبزیجات خود را به خرگوش بدهید ، حداقل یک گیاهی به او بدهید که از نظر ویتامین A. سرشار باشد. وب سایت rabbit.org/what-to-feed-your-rabbit/ لیستی از سبزیجات سرشار از ویتامین A دارد.

برای جلوگیری از ناراحتی در هضم ، سبزیجات جدید را یک بار به رژیم غذایی خرگوش خود اضافه کنید. هر سبزی که باعث مدفوع نرم یا اسهال می شود را از رژیم غذایی او ، حذف کنید..

اگر بچه خرگوش دارید ، سبزیجات را به مقدار بسیار کمی به او بخورانید. اگر مطمئن نیستید که چه مقدار سبزیجات برای تغذیه خرگوش کودک خود استفاده کنید ، با دامپزشک خود مشورت کنید. قبل از تغذیه خرگوش با هویج، آن را شستشو داده و شکاف های آن را کاملا خرد کنید

میوه دادن به خرگوش

میوه های تازه را در رژیم خرگوش خود گاه به گاه اضافه کنید:

خرگوش دندان شیری دارد ، و احتمالاً دوست دارد میوه زیادی بخورد. با این حال ، به دلیل قند زیاد ، میوه‌ها فقط باید مانند غذاها تغذیه شوند. هر روز ، خرگوش شما باید بیش از یک یا دو قاشق غذاخوری میوه به ازای هر پنج پوند وزن بدن دریافت کند.

نمونه هایی از میوه ای که می توانید خرگوش خود را با آنها تغذیه کنید شامل انبه ، موز ، پاپایا و گیلاس است.

قبل از تغذیه آن به خرگوش ، میوه را کاملاً بشویید.

چگونه خرگوش را تغذیه کنیم ، نحوه ی تغذیه خرگوش

برای خرگوش هنگام آب خوردن یک کاسه محکم و / یا بطری تهیه کنید.

 یک کاسه سرامیکی سنگین برای تأمین آب خرگوش شما ایده آل است. کاسه های چینی نیز تا زمانی که بدون سرب باشند مناسب هستند. حداقل یک بار در روز آب خرگوش را تغییر دهید. همچنین باید روزانه ظرف آب را با صابون و آب گرم تمیز کنید.

خرگوشها همچنین می توانند از یک بطری شربت آب بنوشند. با این حال ، خرگوش ها تمایل دارند کاسه های آب شیرین را ترجیح دهند. اگر خرگوش شما بطری را دوست دارد ، مرتباً آن را بررسی کنید تا انتهای آن مسدود باشد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...