تاریخ روز پدر در سال 99 چه روزی است؟

روز پدر در هر کشوری تاریخ و زمان متفاوتی دارد و به دلایل مختلفی نیز آن روز را روز پدر نامیده اند و قطعا آن شخص فرد مهم و بزرگی بوده است. ما در این مطلب تاریخ روز پدر در سال ۹۹ و جزئیات آن و علت نام گذاری چنین روزی در ایران را به طور کامل و همچنین روز پدر در سال ۹۹ چند شنبه است را بازگو خواهیم کرد.

روز پدر در تاریخ 8 اسفند ماه هجری شمسی قرار دارد یعنی در روز ولادت امام اول شیعیان حضرت علی ع که برای بزرگ نگه داشتن اسم ایشان و از بین نرفتن خصوصیات والای آن این روز را روز پدر نامیدند تا همه زحمات و فداکاری های ایشان را به یاد بیاورند.

تاریخ روز پدر در هر سال روز ولادت حضرت علی ع می باشد که می توان گفت حضرت علی ع نمونه ی بسیار خوبی برای یک پدر هستند و انتخاب این روز به عنوان روز پدر یک انتخاب کاملا به جا و شایسته می باشد.

آیا تاریخ روز پدر در سال ۹۹ با سال های دیگر متفاوت است؟

تاریخ روز پدر در سال ۹۹ با سال های دیگر به طور کامل فرق دارد به این دلیل که تاریخ روز پدر بر اساس ولادت حضرت علی ع تعیین می شود و همیشه با این روز مصادف می باشد و از آن رو که ولادت حضرت علی در 13 رجب اتفاق افتاده است همیشه این تاریخ در تقویم هجری شمسی و همین طور میلادی متغیر است و در یک روز نمی باشد. این اتفاق به این خاطر می افتد که تعداد روز های ماه قمری 354 روز است و تعداد روز های شمسی 365 روز که در سال کبیسه به 366 روز نیز تغییر پیدا می کند. از این رو روز های ماه قمری با روز های ماه شمسی و میلادی کاملا متفاوت است و در هر سال 11 روز و یا بیشتر تغییر پیدا می کند و به موجب همین تغییرات 13 رجب یعنی روز پدر در هر سال شمسی و میلادی یک روز متفاوت را نشان می دهد.

در زیر به طور کامل تاریخ روز پدر در سال 99 را در تقویم های مختلف برای شما ذکر کرده ایم.

8 اسفند سال ۱۳۹۹ در تقویم شمسی

13 رجب ۱۴۴۲ در تقویم قمری

26 فوریه ۲۰۲1 در تقویم میلادی

روز پدر در کشور های دیگر نیز نظیر آلمان، انگلستان، آمریکا و ... نیز برگزار می شود که نام های مختلفی را بر آن نهاده اند.

تاریخ روز پدر در سال 1399

تاریخ روز پدر در سال ۹۹ چرا 13 رجب می باشد؟

تاریخ روز پدر در سال ۹۹، همانطور که گفته شد این روز مصادف است با ولادت حضرت علی ع اولین امام شیعیان، ایشان یک پدر بسیار مهربان و فداکار بودند و همیشه به عنوان یک پدر نمونه از ایشان یاد می شد.

پس از انقلاب اسلامی ولادت این امام بزرگوار به عنوان روز پدر برگزیده شد و در تقویم جمهوری اسلامی نیز جای گرفت و تا به حال حفظ شده است قبل از جمهوری اسلامی یعنی در زمان پهاوی روز پدر، روز تولد رضا شاه بنیان گذار سلسله ی پهلوی بوده که مصادف است با تاریخ 24 اسفند ماه.

هر ساله روز پدر با شور و اشتیاق و تعداد بیشتر از پدران و فرزندان جشن گرفته می شود و کادوهایی نیز برای سپاس و تشکر از سوی فرزندان به پدران داده می شود و تاریخ روز پدر در سال ۹۹ در یاد همه خواهد ماند روز پدر به مانند روزی است که عشق، از خود گذشتگی، ایثار و مهربانی، همه در آن وجود دارد و روز به خصوصی است.

تاریخ روز پدر در سال ۹۹ چند شنبه است؟

تاریخ روز پدر در سال ۹۹ که مشخص شد که 8 اسفند ماه است. و حال ببینیم که روز پدر در سال ۹۹ چند شنبه است!!

سال ۹۹ سال کبیسه ای می‌باشد و تاریخ روز پدر در سال ۹۹ ربط زیادی به کبیسه بودن سال ندارد و ممکن است تغییر کوچکی فقط در چندشنبه بودن آن بکند این روز که پدران در آن در کنار هم قرار می گیرند و بابت زحمات زیادشان از فرزندان و همسر خود کادو می گیرند و از آن ها بابت این همه مهربانی و از خود گذشتگی تشکر ویژه و مخصوص به جا می آورند.

تاریخ روز پدر در سال ۹۹ چند شنبه می باشد، (تاریخ روز پدر در سال ۹۹ چند شنبه است به شرح زیر می باشد.)

روز پدر مصادف است با جمعه 8 اسفند ماه سال ۱۳۹۹ که این روز بر اساس سال کبیسه به وجود آمده است.

این روز که روز قدردانی و حمایت از پدران است همیشه با جمعیت انبوهی همراه بوده و باعث افزوده شدن بر احترام پدران بزرگوار و زحمت کش می شود.

روز پدر در سال 99 چند شنبه است؟

تاریخ روز پدر در سال ۹۹ و منزلت و جایگاه آن در اسلام و دین

پیامبران و خداوند برای پدران اهمیت بسیار والایی قائل بودند زیرا با روح و جان خود به فداکاری و ایثار برای فرزندان و خانواده ی خود می پرداختند. از آنجایی که خود پیامبران و امامان نیز پدران راستین بوده اند خداوند در آیات خود از پدران راستین گفته است و آنها را دوست می دارد. همچنین امام حسین و پیامبر(ص) نیز فرموده اند که خشنودی خدا در خشنودی پدر است و ناخشنودی خدا در نا خشنودى پدر .این حدیث به تنهایی می تواند قدرت پدر و روز پدر را به همگان اثبات کند و نشان دهنده ی این باشد که پدر چقدر در درگاه الهی جایگاه بالا و منزلت عظیمی را دارا است.

امام علی ع که خود یک پدر و استاد راستین بوده است نمونه ای بزرگ از ظهور قدرت الهی خداوند می باشد‌ او علاوه بر اسطوره بودن در هنر و فن پدری در زمینه های زیادی دارای هنر و فن بوده است این استاد در زمینه هایی همچون دین، اخلاق، معرفت و حمایت از بی دفاعات نیز شخصیتی اسطوره ای بود. ایشان همچنین در زندگی روزمره خود، زندگی عادی و ساده ای داشت و با اینکه شخصیت بزرگی بود اصلا به تجمل گرایی دست نمی زد و کاملا با آن مخالف بود و آن را از توطئه های شیطان و مخالفان اسلام می دانست

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...