چطور نژاد سگ مورد علاقه تان را انتخاب کنید؟

انتخاب نژاد سگ خیلی می تواند دشوار باشد. فاکتورهای زیادی برای انتخاب نژاد سگ وجود دارد. حواستان باشد زیاد عجله نکنید و تمام گزینه ها را ارزیابی کنید. معیارهایی مانند سبک زندگی، سطح انرژی، سلامت و سایز می تواند در انتخاب نژاد سگ به شما کمک کند و اطمینان دهد که هر دو از در کنار هم بودن زندگی شاد و خوبی را بگذرانید.

پارت اول : ارزیابی نژاد سگ

ارزیابی نژاد سگ

اندازه سگ را در نظر بگیرید.

سایز سگ یک معیار مهم در انتخاب نژاد سگ است. سایز سگ به شرایط محیطی شما بستگی دارد. سایز سگ تعیین می کند که تا چه اندازه او می تواند در فضای خانه احساس راحتی کند و به چه مقدار فضا نیاز دارد. یک قانون کلی این است که سگ های بزرگتر به فضای بیشتری نیاز دارند و سگ های کوچکتر به فضای کمتر. اما استثنائاتی هم در رابطه با خلق و خو و سطح انرژی سگ وجود دارد.

-یادتان باشد سایز سگ همیشه با سطح انرژی او در ارتباط نیست. سگ های بزرگی هم هستند که سطح انرژی کمتری دارند و سگ های کوچکی هم وجود دارند که مدام در حال دویدن و بازیگوشی هستند.

شناخت خلق و خوی سگ

    خلق و خوی سگ را بشناسید.

    خلق و خوی سگ یک معیار دیگر در انتخاب نژاد سگ مورد نظر شماست. برخی سگ ها با بچه ها و بقیه سگ ها زودتر اخت می گیرند، در حالی که بعضی دیگر در نگهبانی و یا ردیابی بهتر هستند. خلق و خوی سگ می تواند به شما کمک کند تا سبک زندگی مناسبی برایش انتخاب کنید. خلق و خوی سگ ها معمولا از نژادی به نژاد سگ دیگر متفاوت است اما از هر سگی تا سگ دیگر هم فرق دارد. بهتر است در انتخاب نژاد سگ، خلق و خوی او را ارزیابی کنید، حتی اگر سگی به داشتن آن خلق و خو شناخته شده باشد.

    -یک نژاد سگ که به راحتی با خانواده ها و کودکان اخت می گیرد سگ فوکس هوند (Fox hound)، تری (Terries)، بول داگ (Bulldog)، کورگیس (Corgis)، سترز (Setters) و ریتریو (Retriever) است.

    -سگ ژرمن شفرد (German Sheferd)، روت ویلر (Rottweiler) و دوبرمن (Doberman) از نژاد نگهبان هستند.

    -از منابع مختلف مانند Kennel club اطلاعاتی در زمینه خلق و خوی سگ به دست آورید و دریابید با کدام نژاد سگ و خلق و خو می توانید کنار بیایید.

    -با مسئولین پناهگاه و یا سرپرست سگ ها مشورت کنید. از او سوالاتی بپرسید. مثلا" چه نژاد سگی برای محیط آپارتمان مناسب است؟" ، کدام نژاد سگ با بچه ها بیشتر اخت می گیرد؟"، کدام نژاد سگ برای کسانی که اولین بار است صاحب سگ می شوند مناسب است؟"

    اندازه گیری سطح انرژی سگ

      سطح انرژی سگ را در نظر بگیرید.

      در نظر گرفتن سطح انرژی سگ به شما می گوید که چه مقدار زمان و یا توجه باید صرف او کنید. سگ هایی که دارای سطح انرژی بالایی هستند به پیاده روزانه نیاز دارند. این امر برای کسانی که از مشغله بالایی برخوردارند می تواند دشوار باشد.

      -اگر سگی بیشتر وقت خود را در داخل خانه و یا در فضای کوچک می گذراند او را سگ کم انرژی در نظر بگیرید.

      -باست هوند (Basset Hound)، چوز (Chows)، بول داگ (bulldogs) و آیریش ولف هوند

        - (Irish wolfhound) از نژاد سگ کم انرژی هستند.

        -به خاطر داشته باشید یک نژاد سگ می تواند به داشتن خلق و خویی خاص شناخته شده باشد، اما این ویژگی از هر سگی به سگ دیگر نیز متفاوت است. قبل از سرپرستی سگ در پناهگاه از نژاد سگ خود شناخت پیدا کنید. اگر یک سگ پاپی می خرید، از خلق و خوی والدین او اطمینان حاصل کنید.

        شناسایی امراض مرتبط با نژاد سگ

          امراض مربوط به نژاد سگ را بدانید.

          برخی از سگ ها به داشتن نوعی بیماری سلامتی شناخته شده اند، مثلا سگ اسپانیل (spaniel) و عفونت گوش یا سگ پاگز (Pugs) و مشکلات تنفسی. مراقب این نوع امراض باشید و در مورد نژاد سگ و امراض مربوط به او آگاهی کسب کنید تا بتوانید شرایط نگهداری او را فراهم کنید. از منابع آنلاین کمک بگیرید  نژاد سگ خود و بیماری های مربوط به آن را بفهمید.

          -به یاد داشته باشید که مشکلات سلامتی ممکن است طول عمر سگ را کاهش دهد و هزینه های پزشکی او را با مسن تر شدن سگ افزایش دهد.

          در نظر گرفتن طول عمر سگ

            طول عمر سگ را در نظر بگیرید.

            دانستن تقریبی طول عمر سگ به شما در تعیین نژاد سگ مورد علاقه تان کمک می کند. در این مورد فکر کنید که چه مدت زمان حاضر به نگهداری سگ هستید و در چه سنی می خواهید آن را به سرپرستی قبول کنید. دانستن میزان عمر سگ به شما کمک می کند تا نوع مراقبی که سگ در خانه به آن نیاز دارد را تعیین کنید. به عنوان مثال، سگ های مسن تر ممکن است به پیاده روی و یا غذای کمتری نیاز داشته باشند، اما به محیط آرامش بخش بیشتری نسبت به سگ های جوان تر نیاز داشته باشند.

            -قانون کلی این است که سگ های کوچکتر نسبت به سگ های بزرگتر، طول عمر بیشتری دارند.

            انتخاب نژاد سگ بصورت خالص یا ترکیبی

              می توانید نژاد خالص و یا ترکیبی انتخاب کنید.

              در انتخاب نژاد خالص و یا ترکیبی مزیت و معایبی وجود دارد. سگ های نژاد خالص معمولا دارای سندی هستند که خالص بودن نژاد آنها را تایید می کند، به این ترتیب می توانید از مسائل مربوط به سلامت او آگاه شوید. خلق و خوی و رفتار یک سگ با نژاد خالص احتمالا مشابه با والدین آنها است. سگ هایی که دارای نژاد ترکیبی هستند، ارزان تر بوده و در پناهگاه ها و آژانس ها بیشتر موجود هستند.

              پارت دوم : نوع سبک زندگی خود را در نظر بگیرید

              در نظر گرفتن نوع سبک زندگی خود

              محدودیت های قانونی را بررسی کنید.

              پیش از سرپرست گرفتن سگ، با صاحب خانه خود مشورت کنید تا در مورد محدودیت نگهداری سگ آگاه شوید. برخی ایالت ها بر روی نژاد سگ پرخاشگر محدودیت هایی اعمال می کنند و گاهی به سرپرست گرفتن این نژاد سگ ها را غیرقانونی اعلام می کنند. برخی صاحب خانه ها اجازه نگهداری سگ را به شما نمی دهند و برخی دیگر تنها بر نژاد سگ محدودیت اعلام می کنند. از صاحب خانه خود بپرسید چه نژاد سگی را اجازه دارید نزد خود نگهداری کنید.

              -سوالاتان را این گونه بپرسید:" من به دنبال سرپرستی سگ هستم، آیا مقرراتی برای من مستاجر وجود دارد؟" و یا " آیا برای نگهداری سگ در اجاره منزل محدودیتی وجود دارد؟"

              -برخی صاحب خانه ها برای نگهداری سگ در منزل اجاره می گیرند.

              -برخی ایالت ها در مورد نگهداری نژاد سگ که به پرخاشگری و خشونت معروف باشد، ممنوعیت اعلام می کنند.

              موافق بودن سایر همخانه ای ها با نگهداری سگ

                اطمینان یابید همخانه ای شما نیز با نگهداری سگ موافق است.

                پیش از به سرپرست گرفتن سگ، با همخانه ای خود چه دوست، اعضای خانواده و همسر خود مشورت کنید. با این کار محیط نشاط آوری را برای سگتان فراهم می کنید که همه به سگتان عشق می ورزند و در نگهداری او به شما کمک می کنند. با آنها در مورد نژاد سگ مشورت کنید و یا آنها را با خود به پناهگاه ببرید تا در انتخاب نژاد سگ مورد علاقه نظر دهند.

                -از همخانه ای خود این گونه سوال کنید :" ایا دوست دارید با سگ زندگی کنی؟" و یا " چه احساسی داری اگر من سگی به سرپرستی قبول کنم؟"

                برنامه ریزی برای نگهداری سگ

                  برای نگهداری او برنامه ریزی کنید.

                  سگ ها به توجه و مراقبت زیادی نیاز دارند و این مستلزم این است که شما برای او وقت بگذارید. اگر برنامه پرمشغله ای دارید، به ندرت در خانه هستید، و یا مدام به سفر می روید، شاید انتخاب سگ برای شما گزینه خوبی نباشد. با این حال، اگر برنامه شلوغی دارید و نمی توانید زیاد برای سگتان وقت بگذارید، کسی را استخدام کنید و یا از همخانه ای خود کمک بگیرید.

                  -بر اساس برنامه زندگی خود، سگ پر انرژی و یا کم انرژی انتخاب کنید.

                  در نظر گرفتن بچه ها یا سایر سگ ها در منزل

                    بچه ها و یا دیگر سگ های منزل را در نظر بگیرید

                    پیش از سرپرستی سگ، نگهداری آن را با دیگر اعضای خانه به بحث بگذارید. اگر در حال حاضر یک سگ دارید و قصد دارید سگ دومی بگیرید، خلق و خو و قوانین نگهداری او را بررسی کنید. اگر فرزند کوچکی در خانه دارید، یک سگ کم انرژی و اجتماعی برای جلوگیری از ایجاد تنش بین او و کودک خردسال می تواند گزینه خوبی باشد.

                    پارت سوم : انتخاب نژاد سگ

                    انتخاب نژاد سگ

                    به پناهگاه و یا آژانس سرپرستی سگ سر بزنید.

                    وقتی که در مورد نژاد سگ مد نظر خود تحقیق کردید، می توانید سری به پناهگاه ها و یا مراکز نگهداری سگ بزنید. سعی کنید از چند مرکز دیدن کنید تا انواع مختلف سگ را ببینید. به آنها بگویید دنبال چه نژاد سگی هستید و آیا سگی وجود دارد که مشابه با آنچه است که شما به دنبال آن هستید.

                    -اینگونه سوال کنید:" می شود در انتخاب نژاد سگ به من کمک کنید؟" و یا " چند وقت یکبار، سگ جدید به شما می رسد؟" و یا " چه نژاد سگی اینجا بیشتر از همه وجود دارد؟"

                    جستجو برای پرورش دهنده نژاد خاص سگ

                    به دنبال پرورش دهنده نژاد خاصی باشید.

                    اگر به دنبال نژا خاصی هستید به سراغ پرورش دهنده نژاد آن باشید. اطمینان یابید که این شخص دارای تمام مجوزها و تاییدیه های قانونی و بهداشتی است.

                    -از وی بخواهید والدین سگ مورد نظر را به شما نشان دهد. اندازه، خلق و خو و میزان فعالیت او اطلاعات زیادی راجع به سگی که قرار است او را بزرگ کنید به شما می دهد.

                    -از او بخواهید سابقه خانوادگی سگ را به شما نشان دهد تا از خالص بودن نژاد او اطمینان حاصل کنید.

                    -از او بخواهید پرونده سلامتی سگ را به شما نشان دهد تا از سلامت او اطمینان حاصل کنید.

                    وقت گذراندن با سگ قبل از سرپرستی

                      قبل از سرپرستی، با سگ مورد نظرتان وقت بگذرانید.

                      اگر سگ خاصی مد نظر دارید او را ببینید و با او وقت بگذرانید. به پناهگاه حیوانات بروید و از آنها بخواهید سگ مدنظر را به شما نشان دهند. اگر به سراغ پرورش دهنده نژاد سگ خاصی می روید به وی بگویید قبل از سرپرستی چندین بار می خواهید به آنجا سر بزنید تا با سگ بیشتر آشنا شوید. گرچه تاریخچه، سلامت و رفتار سگ تاثیر زیادی بر زندگی او می گذارد، اما مهم تر از همه ارتباط و نزدیکی شما با سگ است. وقت گذراندن با سگ قبل از سرپرستی او، به شما اطمینان می دهد که می توانید با یکدیگر ارتباط پیدا کنید و زندگی شادی با هم داشته باشید.

                      -از پناهگاه بخواهید تا اگر اسباب بازی خاصی دارند در هنگام ملاقات سگ در اختیارتان قرار دهند.

                      تهیه کننده : توپ تاپ

                        مطالب مرتبط...

                        هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...