چگونه سگ را درشت کنیم؟

خورد و خوراک و شیوه غذا خوردن سگ این حیوان که در تمامی ادبیات و تاریخ جهان به عنوان بهترین دوست انسان و باوفا ترین آنها نام برده شده بر روی  رشد و تکامل آن بیشترین اثر را دارد و به همین دلیل باید به تغذیه آنها  بسیار اهمیت داد تا بتوان در راه رسیدن به بهترین مراحل رشد و تکامل مسیر زندگی به آنها کمک شایانی نمود.

مقدار غذایی که یک سگ در طول روز ممکن است مصرف کند غذای نسبتا زیادی است و بای به این نکته توجه داشت که برای رشد هرچه بهتر باید بهترین مواد غذایی و با بالاترین کیفیت ممکن به وی خورانده شود .
در کنار نکاتی که در مورد تغذیه سگ ها و مواد خوراکی که باید به آنها داده شود مواد و میوه هایی وجود دارند که به هیچ عنوان نباید به آنها داده شود چون ممکن است بعضا این حیوان را با مشکلات مختلفی روبرو کنند.تعداد وعده های غذایی یک سگ در طول روز میتواند به 4 وعده نیز برسد که در تمامی این وعده ها شما باید به عنوان صاحبو یا تربیت کننده این غذاها را به خوبی برای وی آماده نمایید.

تغذیه! مهمترین نکته در رشد سگ...

بگذارید قبل از اینکه در مورد تغذیه و نکته های مربوط به آن پیرامون رشد این حیوان  صحبت کنم خاطره ای را که در مورد تغذیه سگ دارم را برای شما تعریف کنم.

به جگرسرایی رفته بودم و میخواستم که سفارش بدهم خانمی در آنجا بود که برای سگ خودش میخواست کباب بخرد برایم کمی عجیب بود تا آن زمان تصور می کردم که سگ ها گوشت خام میخورند برایم عجیب بود که کسی برای سگ خودش گوشت پخته بخواهد که این سوال مبهم مرا کنجکاوی صاحب جگر سرا به سمت دریافت پاسخ برد او از این خانم پرسید که چرا می خواهد برایش این جگر پخته شود و اون خانم هم گفت که گوشت پخته برای هضم سگ بهتر است و به دلیل بیماری که سگ وی به آن دچار شده است از نظر دامپزشک بهتر است که گوشت را پخته مصرف نماید.

درشت کردن سگ

دقیقا در همین نقطه در زندگی بود که متوجه شدم که حیوانات نیز دقیقا مانند انسان ها به نگهداری و تیمار کردن نیاز دارند و باید با علم به این موضوعات از آنها نگهداری نمود.در ادامه صحبت در مورد تغذیه سگ باید این نکته را عارض شوم که این حیوانات بازیگوشی هستند و به همین دلیل غذای نسبتا زیادی را هم نوش جان میکنند پس باید در نگهداری از آنها  به این نکته بسیار توجه نمود.

سگ ها اغلب از هر چیزی که پیدا کنند یا به آنها بدهید تغذیه می کنند از نان خشک گرفته تا بقایای شام دیشب و یا استخوان های جوجه کبابی که با خانواده نشو جان نموده اید ولی غذای شاخص این حیوانات اغلب در کنسرو ها و یا بسته بندی های مختلف به فروش می رود غذاهای فراوری شده ای که با بالاترین کیفیت ممکن برای این حیوانات تهیه شده اند.

خب پیش از هرچیز باید به نباید های یک رژیم غذایی مناسب برای سگ ها بپردازیم!...

از دادن آووکادو و انواع مرکبات به این حیوان به شدت پرهیز کنید. خوراندن انگور و کشمش نیز مانند سیب زمینی و ساقه و برگ گیاه برای سگ ها بسیار مضر خواهد بود و سیر تکاملی این حیوان را با مشکل مواجه خواهد نمود.

این خوراکی ها علاوه بر اثر مخرب بر رشد  آنها میتوانند باعث بروز مشکلاتی در سیستم گوارش و یا عصبی این حیوانات شوند پس باید همواره دقت داشت که این خوراکی ها را از حیوانات خانگی خود  دور کنید تا خود را از هزینه های دامپزشکی دور کرده و به رشد و تکامل سگ خود کمک بیشتری کنید.

بعد از فراگرفتن این نکات در مورد خوراکی های ممنوعه سگ ها باید ببینیم که چه خوراکی مناسب حیوانات شماست؟

خوراکی پر از پروتئین که توسط ویتامین ها و مواد معدنی غنی شده است بهترین خوراک سگ هاست که باید مقداری چربی نیز در این خوراکی ها وجود داشته باشد.

در این قسمت ها باز می توان گفت که بهترین گزینه خرید غذاهای فراوری شده است که این مواد را دارا است و میتواند بهترین خوراک برای این حیوان  باشد و می توان گفت این غذاها میتوان در رشد  آنها بسیار مهم تر جلوه کرده و به صورت خلاصه میتوان گفت برای درشت کردن سگ بهترین راه حل تهیه غذای مناسب است دقیقا مانند انسان که باید از خوراک مناسبی بهره ببرد تا بتواند به حجم بیشتر برسد.

سگ ها در کنار تغذیه به نگهداری درست نیز نیاز دارند که در این مقاله سعی خواهد شد به چند نکته در مورد این موضوع هم اشاره داشت ولی قبل از همه باید ببینیم که آنها از چه خوراکی هایی لذت میبرند.دقیقا مانند انسان ها سگ ها نیز خوراکی هایی را در لیست غذایی خود دارند که آنها را بیشتر از بقیه دوست دارند و مانند خیلی از ما ها که غذای مورد علاقه خود را می پرستیم و برایش ذوق می کنیم سگ ها هم غذاهایی را بیشتر از بقیه دوست دارند.

چگونه سگ را درشت کنیم

در مورد خوراکی های مورد علاقه بین توله سگ و سگ بالغ بسیار تفاوت وجود دارد به طور مثال توله سگ ها از شیر بیشتر از هر چیزی لذت می برند در حالی که سگ های بالغ از خوراک های دیگری مانند جگر بیشترین لذت را می برند.شیری که به توله ی سگ هم داده می شود باید شرایط خاصی را داشته باشد و با موادی مخلوط شده باشد زیرا اغلب توله سگ ها از مادر خود جدا افتاده اند و باید به آنها رسیدگی شود.

شیر مورد استفاده برای توله ها باید با زرده تخم مرغ همراه باشد تا این حیوان بتواند مسیر رشد خود را بهتر سپری کند.مانند نوزاد انسان توله های سگ نیز بسیار به توجه نیاز دارند و این توجه در آینده می توان باعث شود تا این توله ها تبدیل به حیوانات تنومند و قوی هیکل شده و بسیاری از مشکلات و بیماری های مختلف که سگ ها را تهدید میکند بر روی این حیوانات اثری نداشته باشد.

دیگر چه غذاهایی باعث رشد بهتر سگ من است؟

پاسخ به این سوال در یک جمله خلاصه می شود و آن جمله هم این است که هر چیزی که سگ شما به آن علاقه مند است ودوست دارد که بخورد برای رشد وی بهتر است. بله با استفاده از خوراکی های مورد علاقه سگ میتوانید به این حیوان بهتر از قبل کمک کنید تا به رشد خود بیش از پیش نزدیک شده و هیکلی درشت را برای خود بر هم بزند.

پروتئین! بهترین ماده غذایی که باعث عضله سازی می شود که در سگ ها هم همین عمل را انجام داده و آنها را تبدیل به سگ هایی درشت و تنومند خواهد کرد.

گوشت بهترین منابع دریافت پروتئین است ولی ممکن است این کار کمی باعث فشار اقتصادی برای شما شود بنابراین می تواند با مواد دیگری در کنار گوشت پروتئین را وارد چرخه غذایی سگ هایتان کنید موادی مانند ماکارونی و سیب زمینی و ... که در کنار گوشنت میتواند غذایی مناسب برای سگ هایتان باشد.

جگر یکی دیگر از غذاهای لذیذ سگ ها!

جگر به دلیل وجود ویتامین آ و ب و فسفر و دیگر مواد معدنی و ویتامین ها یکی از خوش خوراک ترین خوراکی های سگ ها است به طوری که این غذا یکی از بهترین و لذیذترین غذاها برای سگ شما خواهد بود.ولی همانطور که در پاراگراف های قبل توضیح دادم بهتر است که این خوراک به صورت پخته برای سگ فراهم شود تا مشکلات هضم و گوارش را به این حیوان با وفا تحمیل نکنید.

میتوان از جگر مرغ هم به جای جگر گوسفند و گوساله استفاده کرد ولی کالری کمتری نسبت به جگر گوسفندی ارد ولی در عوض برای هضم سگ ها ساده تر خواهد بود.در هنگام دادن خوراک به سگ باید دقت نمایید که باید استخوان های مرغ را به خوبی جدا کنید زیرا این استخوان ها در سیستم گوارش سگ مشکلات مختلفی را ایجاد خواهند نمود.

روش های درشت کردن سگ

ماهی!

ماهی نیز یکی دیگر از غذاهای لذیذی است که میتوان به سگ ها داد ولی باید حتما استخوان هایش جدا شود و در استفاده از ماهی نیز نباید تفریط کنید زیرا برای سیستم گوارشی سگ میتواند مضر باشد.حال که به بیان نکاتی در مورد تغذیه سگ ها پرداختم باید به نکات بهداشتی و نحوه نگهداری آنها نیز اشاره داشته باشم زیرا رسیدن به رشد و تکامل مناسب برای سگ ها امری است که در جنبه های مختلفی می تواند بررسی شود.

ظرف غذا!

ظرف غذای سگ ها باید از جنس استیل باشد و مدام شسته شود تا بهداشتی بوده و حیوان را از شر بیماری های مختلف راحت نماید.استفاده از مکمل های غذایی در کنار غذاهایی که با عشق و غلاه برای سگ خود تهیه می کنید نیز بسیار توصیه می شود و بهتر است که این مکمل ها را در رژیم غذایی سگ خود بگنجانید.

نظر شما در مورد تغذیه سگ چیست؟ بهترین راه و خوراکی برای سگ از نظر شما چیست؟ ما را نسبت به نظرات خود مطلع سازید و روش های نگهداری از سگ های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

در آخر هم از شما میخواهم که مهربانی را قبل از هرچیز سرلوحه خود قرار دهید و با حیوانات نیز مانند انسان ها مهربان باشید و با این کار نشان دهید که در ایران نیز افرادی هستند که به حقوق حیوانات اهمیت می دهند و با مهربانی از آنها نگهداری میکنند.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

11 نظر

  1. سیدسیدsays:

    سلام یه توله سگ دارم تازه راه اوفتاده پدر مادرش هم پیشش نیستن خواستم ببینم چه غذایی باید بهش بدم که درشت بشه .

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      وقت بخیر ، از غذاهایی استفاده کنید که میزان پروتئین آن ها زیاد است.

  2. علیرضا احمدیعلیرضا احمدیsays:

    سلام من یک توله سگ دارم که مادر نداره میخواستم بگم چه غذای به سگ بدنم که بهتر رشد کنه اسم غذارا بگید لطفان

  3. ایمان جابریایمان جابریsays:

    سلام دوتا توله سگ داریم تپل هستن میشه غذا پای مرغ داد بهشون مشکلی پیش نمیاد براشون؟چون وضعیت مالیم خوب نیست

  4. مهدیمهدیsays:

    سلام من یه سگ دارم ۹ ماهشه میخوام درشت قوی بارش بیارم نژادشم سرابی هستش چه غذایی قوی میکنه

  5. ابولابولsays:

    سلام خسته نباشید ببخشید جی کارکنم یه توله سگ دارم 5و6 ماهشه خیلی کوچیک مونده

  6. عمادعمادsays:

    من2تا توله سگ دارمباید چکار کنم هیکلی شه اندازه یه ادم شه

  7. عمادعمادsays:

    من2تا توله سگ دارمباید چکار کنم هیکلی شه اندازه یه ادم شه

  8. بنیبنیsays:

    بهترین آمپول های تستسترون برای رشد توله ها چی میتونن باشن؟

  9. اشنااشناsays:

    سلام ببخشید من یک دونه توله سگ دارم ۲۰ روزشه کی وقت گوشت خوردنش میشه و چکار کنم که هیکل شود

  10. فلانیفلانیsays:

    از اونجایی که برای خیلیا مقدور نیست که مدام غذا های گرون قیمت برای سگ تهیه کنن ، میتونین پای مرغ تهیه کنید و اونارو بجوشونید و یک وعده آب جوشیده پای مرغ رو با نون مخلوط کرده و به سگ بدین و دو وعده دیگه هم از خود پای مرغ استفاده کنین

  11. هانیه کیوانلوهانیه کیوانلوsays:

    من یه توله روتوایلر ۴۲ روزه دارم که بهش شیر ، سینه ی مرغ و اینا میدم می خواستم ببینم آلان می تونم بهش غذا خشک بدم مثلاً هیلز بهش بدم یا الان زوده فعلا