چگونه با مرغ عشق خود بازی کنیم

مرغ عشق‌ها، به دلیل اجتماعی بودن، بازیگوشی و پر جنب و جوش بودنشان معروف هستند. برای شروع بازی با مرغ عشق، ابتدا باید لوازم و شرایط مورد نیاز را تهیه کرد. برای مثال زمین بازی، اسباب بازی‌های مناسب و توپ‌های کوچک. هنگام بازی با مرغ عشق باید با آن‌ها ارتباط نزدیک داشت و تعامل برقرار کرد.

مرغ عشق‌ها به عنوان حیوانات خانگی یا طوطی‌های صدفی شناخته می شوند و از کوچکترین طوطی‌های جهان و بومی استرالیا هستند. این طوطی‌های کوچک به دلیل اجتماعی بودن، بازیگوشی و پر جنب و جوش بودنشان معروف هستند. بازی با مرغ عشق برای سلامتی مرغ عشق شما بسیار مهم است، بنابراین، او را با بازی کردن و تعامل روزانه، سرگرم کنید.

بخش1 : آماده سازی برای بازی با مرغ عشق

روش بازی با مرغ عشق

برای مرغ عشق اسباب بازی بخرید. مرغ عشق‌ها پرندگان فعالی هستند که از داشتن اسباب‌بازی‌های زیاد برای بازی کردن، لذت می برند. با این حال، مراقب باشید که قفس آن‌ها را با اسباب‌بازی زیاد شلوغ نکنید؛ چرا که از آن جایی که این پرنده قفس خود را به عنوان خانه در نظر می گیرد، فضای زیادی برای جابه‌جایی و چرخیدن به اطراف قفس داشته باشد.

برای بازی با مرغ عشق به دنبال اسباب‌بازی‌هایی باشید که از موادی ساخته شده‌اند، که مرغ عشق شما بتواند آن‌ها را بجود؛ مانند طناب و تمام مواد طبیعی. جویدن به مرغ عشق شما کمک می کند تا منقار خود را به خوبی تراشیده و قوی نگه دارد و همچنین زمانی که مرغ عشق در قفس در حال چرخیدن است، برای او انگیزه ایجاد می کند. حلقه‌های پرنده برای بازی با مرغ عشق بسیار عالی هستند، زیرا می‌توان آن‌ها را روی میله‌ی قفس پرنده انداخت یا برای جویدن، آن‌ها را آویزان کرد. همچنین شما می‌توانید از اسباب‌بازی‌های سبک یا کوچک و توپ‌های با قابلیت فشردن، هنگام بازی با مرغ عشق استفاده کنید. اسباب‌بازی‌های ساخته شده از مواد طبیعی، مانند چوب، کاغذ یا مواد گیاهی نیز برای بازی با مرغ عشق شما مناسب هستند. چرا که این مواد می توانند نمونه‌ی شبیه سازی شده از وسایلی باشند، که او به طور طبیعی با آن‌ها در حیات وحش بازی می کند.

بازي كردن با مرغ عشق

    یک زمین بازی بگیرید. مرغ عشق شما مستعد بالا رفتن از وسایل و آویزان شدن به آن‌ها می باشد. به احتمال زیاد او همچنین از زنگ‌های صدادار، خاراندن سر خود به وسیله‌ی اشیا و جویدن وسایل، هنگام بازی با مرغ عشق لذت خواهد برد. به فروشگاه حیوانات خانگی خود بروید و به دنبال استندهای مخصوص بالا رفتن و یک زمین بازی ساخته شده برای بازی با مرغ عشق باشید. به دنبال یک زمین بازی رنگارنگ باشید که برای بازی با مرغ عشق از چوب ساخته شده و به وسیله‌ی رول و پلاک متصل شده باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که هیچ نوع ماده‎ی سمی در این زمین بازی به کار نرفته باشد. همچنین زمین‌های بازی برای بازی با مرغ عشق به شکل جنگل وجود دارد که دو یا سه سطح مختلف از میله، طناب و تاب‌های مختلف دارند.

    همچنین تورهای امن کوهنوردی برای بازی با مرغ عشق وجود دارد که می توانید آن‌ها را زیرِ زمین بازی مرغ عشق خود نصب کنید. مرغ عشق شما ممکن است که از حرکت روی تور در جهت‌های مختلفِ بالا، پایین و از میان تور به عنوان نوع دیگری از اسباب‌بازی لذت ببرد.

    انواع بازی با مرغ عشق

      یک تابِ بازی نصب کنید. بیشتر مرغ عشق‌ها از تاب خوردن و آویزان شدن از تابِ بازی لذت می برند. شما می‌توانید این تابِ بازی را برای مرغ عشقتان از فروشگاه‌های محلی حیوانات خانگی تهیه کرده و یا خودتان آن را به کمک یک طناب و تعدادی پیج و مهره بسازید. این تابِ بازی با مرغ عشق را در قفس مرغ عشق خود نصب کنید تا بتواند به اطراف حرکت کرده و بدون نظارت شما با اطمینان روی تاب حرکت کند.

      بعضی از تاب‌ها زنگ دارند که بسیار برای مرغ عشق مناسب است؛ چرا که آن‌ها عاشق این هستند که زنگ‌ها را به صدا در بیاورند. همچنین تاب‌هایی وجود دارند که از جنس لاستیک ساخته شده اند، برای پاهای مرغ عشق شما نرم هستند و برای گاز گرفتن و جویدن نیز جذاب هستند.

      چگونه با مرغ عشق بازی کنیم

        اگر می خواهید به مرغ عشقتان اجازه بدهید که در اطراف پرواز کند یا بیرون از قفس خودش بازی کند، محیط اطراف را آماده کنید. اگر قرار است که به مرغ عشق خود اجازه بدهید که در اطراف اتاق پرواز کند یا بر روی تاب، بازی کند یا بیرون از قفس خود نرمش کند، باید همیشه ابتدا اتاق خود را آماده کنید. همچنین هیچ وقت نباید بدون نظارت اجازه دهید که مرغ عشق شما از قفس خود خارج شود؛ چرا که می تواند آسیب ببیند یا مشغول جویدن چیزی شود که او را مریض کند یا آسیب جدی بر او وارد شود.

        -قبل از این که اجازه دهید تا مرغ عشق از قفس شما خارج شود:

        -تمام پنجره‌ها و آیینه‌های درون اتاق را با ورق یا حوله بپوشانید. این کار از اینکه مرغ عشق شما به سمت آن‌ها پرواز کند، جلوگیری می کند.

        -تمام درها و پنجره‌های درون اتاق را ببندید. حتماً اجازه دهید که تمام افراد خانه بدانند که مرغ عشق اجازه‌ی بیرون رفتن از قفس را پیدا کرده است و آن‌ها نباید هیچ در و پنجره‌ای را باز بگذارند.

        -حیوانات دیگر مانند سگ و گربه را از اتاق خارج کنید.

        -هر نوع گیاه سمی را به اتاق دیگری منتقل کنید.

        -تمام پنکه‌های سقفی و سایر وسایل خنک کننده را برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پرنده‌ی خود، خاموش کنید.

        -تمام ظروف حاوی آب یا هر نوع مایع دیگری را مانند تنگ ماهی یا آکواریوم، از اتاق خارج کنید.

        -تمام سیم‌های برق را از برق خارج کرده و آن‌ها را پنهان کنید تا مرغ عشق شما نتواند آن‌ها را بجود.

          بخش2 :  بازی کردن با مرغ عشقتان

          آموزش بازی با مرغ عشق

          دو تا سه بار در روز و 10 تا 15 دقیقه بازی با مرغ عشق خود را انجام دهید. بازی با مرغ عشق یک روش عالی برای پیوند با او و آموزش دادنش برای پاسخ مستقیم به شما است. یک روال مداوم از این جلسات بازی را حفظ کنید که بیشتر از 15 دقیقه و چند بار در یک روز نباشد. این کار مرغ عشق شما را، بدون اینکه او را با جلسات طولانی بازی، بیش از حد خسته کند، سرگرم و فعال نگه می دارد.

          بازی با مرغ عشق با اسباب بازی های مختلف

          هر هفته از اسباب بازی‌های مختلف استفاده کنید. در طول جلسات بازی با مرغ عشق، استفاده از وسایل بازی مختلف بسیار مهم است. سعی کنید که اسباب بازی‌های مرغ عشق خود را دو هفته یکبار عوض کنید. از اسباب بازی‌هایی با کارکرد، رنگ‌‌ها و بافت‌های مختلف استفاده کنید. به جای این که هر دو هفته یک بار اسباب‌بازی‌های جدید بخرید، می توانید جای اسباب بازی‌ها را درون قفس او تغییر دهید.

          اگر امکان دارد باید سعی کنید تا قفس او را به جای مختلفی از خانه‌تان انتقال دهید تا او به سر و صداها و فعالیت‌های مختلف اطرافش عادت کند. این کار او را نسبت به محیط اطرافش سرگرم نگه می‌دارد و از خسته شدنش جلوگیری می کند.

          بازی کردن با مرغ عشق با آینه

            بازی آیینه را امتحان کنید. مرغ عشق‌ها، عاشق بازی‌های تعاملی هستند و شما باید تا جای ممکن در این کار درگیر باشید و مرغ عشق خود را هنگام بازی کردن همراهی کنید. یک روش ساده برای این کار، بازی با مرغ عشق با یک آیینه‌ی کوچک است. شما می توانید این بازی را درون قفس مرغ عشق خود و یا بیرون از آن انجام دهید.

            -آیینه را در حدود چند سانتی مرغ عشق خود نگه دارید. به احتمال زیاد او دوست دارد که به سمت انعکاس آیینه بدود.

            -وقتی مرغ عشق به اندازه‌ی کافی به آیینه نزدیک شد، آیینه را به سمت دیگری انتقال دهید تا او، آن را دنبال کند.

            -این کار را چندین بار انجام دهید. اجازه دهید که مرغ عشق شما، هر بار آیینه را دنبال کند.

            -بعد از پایان بازی، با یک خوراکی خوشمزه به او جایزه بدهید.

              بازی قایم موشک با مرغ عشق

              بازی قایم موشک! این بازی با مرغ عشق را در یک محیط ناآشنا از خانه یا در یک اتاق ناآشنا مانند زیرزمین یا اتاق خواب انجام دهید.

              پرنده‌ی خود را در انتهای اتاق، کف زمین قرار دهید و خودتان یک قدم عقب بروید. به مرغ عشق خود بگویید "منو پیدا کن". چند قدم دیگر از مرغ عشق خود دور شوید و به سمت گوشه‌ها یا پشت مبلمان بروید تا پرنده، شما را ببیند. به اندازه‌ی فاصله‌ی کافی پنهان شوید تا پرنده‌ی شما بتواند فاصله‌ی منطقی را برای پیدا کردن شما قدم بر دارد.

              اگر به نظر می رسد که هنگام بازی با مرغ عشق، او نمی تواند شما را پیدا کند، نام او را صدا بزنید تا به او یک سرنخ بدهید. اگر مرغ عشق شما، به شما پیوند خورده باشد و با شما صمیمی باشد، شما را جستجو می کند تا در یک اتاق ناآشنا، تنها نماند. وقتی مرغ عشق، شما را پیدا می کند، به او یک آفرین بگویید و یک خوراکی بدهید.

              بازی راه پله با مرغ عشق

                بازی راه پله را انجام دهید. برای انجام این بازی با مرغ عشق، شما به دو نفر بر روی پله‌های فرش شده نیاز دارید. یک نفر باید همراه مرغ عشق، بالای پله‌ها و یک نفر دیگر باید پایین پله‌ها ایستاده باشد. فردی که بالای پله‌ها ایستاده باید مرغ عشق را بالای پله‌ها قرار داده و مرغ عشق را به پایین رفتن از پله‌ها تشویق کند. کسی که پایین پله‌ها می ایستد، باید اسم مرغ عشق را صدا زده و به او بگوید که "بیا پایین".

                مرغ عشق شما باید شروع به پایین رفتن از پله‎ها بکند و در حال پایین رفتن از پله‌ها بال‌های خود را به هم بزند. وقتی مرغ عشق به پایین رسید، به او یک آفرین گفته و یک خوراکی بدهید.

                بازی مرغ عشق با توپ

                  بازی پرتاب کردن و بازآوردن را انجام دهید. اگر قصد انجام یک بازی بسیار فعال را دارید، این کار یک بازی با مرغ عشق پیشرفته‌تر است که می توانید با او انجام دهید.

                  از یک توپ کوچک نرم یا اسباب بازی سبک استفاده کرده و در حالی که می گویید "آن را بگیر"، وسیله را به سمت مرغ عشق پرتاب کنید. بعد از آن، احتمالاً مرغ عشق آن وسیله را با نوک خود بر می دارد. به این کار او با یک آفرین و یک خوراکی خوشمزه، جایزه بدهید.

                  سپس می توانید به پرنده‌ی خود بیاموزید که وقتی آن وسیله را گرفت، آن را به شما برگرداند. به او با کلمه‌ای مثل "بیا" فرمان بدهید که وقتی وسیله را در دهان خود نگه داشته است، به سمت شما حرکت کند. وقتی مرغ عشق به سمت شما برگشت، به او آفرین بگویید و یک خوراکی بدهید.

                  چگونه با مرغ عشق بازی کنیم

                    به او اجازه دهید که هر روز در یک ساعت مشخص برای پرواز کردن، بیرون بیاید. شما می توانید هنگام پرواز کردن روزانه‌ی او، بازی با مرغ عشق را انجام داده و با او تعامل داشته باشید. به او اجازه بدهید که در زمین بازی خود یا با روی تاب، بازی کند. از یک اسباب‌بازی برای بازی پرتاب کردن یا برای ایجاد تعامل با او استفاده کنید. جلسات پرواز کردن را هر روز به طور یکسان انجام دهید تا مرغ عشق شما به یک روال منظم برسد. با گذشت زمان، او باید به تنهایی به قفس خود برگردد.

                    مطالب مرتبط...

                    5 نظر

                    1. زهرازهراsays:

                      عالی بود

                    2. ایداایداsays:

                      سلام به شما من وسایل مورد نیاز زیادی برای مرغ عشقام پیدا نکردم و هر کاری می کنم باهم دوس نمیشن چی کار کنم تا باهم ارتباط برقرار کنن؟

                    3. امیرحسین ادیبیامیرحسین ادیبیsays:

                      خواهش می کنم بگید چجوری مرغ عشقم و حرف زدن یاد بدم

                    4. محمد موسویمحمد موسویsays:

                      ببخشید مرغ عشق من زیاد اهل بازی با من نیست همش با جفتشه اونا خیلی از من میترسن تو دستم غذا میخورن اما بازم از من خوششون نمیاد چیکار کنم

                    5. ابوالفضل افتخاریابوالفضل افتخاریsays:

                      مرغ عشق باید تکی باشه تا بازی کنه اگه جفت باشه هواسش به جفتشه و باهاتو بازی نمیکنه