چگونه جنسیت مرغ عشق خود را تشخیص دهیم؟

شما می توانید برای تعیین جنسیت مرغ عشق به رفتارهای مرغ عشق خود توجه کنید یا به صدای او گوش بدهید. برای این کار راهکارهای مشخصی وجود دارد. برای مثال رنگ پوشش بالایی منقار مرغ عشق در تعیین جنسیت آن موثر است. اگر در این راه دچار مشکل شدید، همواره می توانید از افراد آگاه، برای مثال دامپزشک و پرورش دهنده، سوال کنید.

اگر به تازگی یک مرغ عشق خریداری کرده اید، احتمالاً تعیین جنسیت مرغ عشق برای شما مهم است. شما می‌توانید یاد بگیرید که کدام رنگ نشانه‌ی جنس نر یا ماده‌ی مرغ عشق است. همچنین می توانید برای جنسیت مرغ عشق به رفتارهای مرغ عشق خود توجه کنید یا به صدای او گوش بدهید. اگر همچنان برای تعیین جنسیت مرغ عشق خود با مشکل مواجه هستید، به یاد داشته باشید که می توانید با دامپزشک یا پرورش دهنده‌ی پرندگان، که مرغ عشق را به شما فروخته است، مشورت کنید.

روش1: استفاده از رنگ برای تعیین جنسیت مرغ عشق

چگونه جنسیت مرغ عشق را بفهمیم

پوشش بالایی منقار پرنده را پیدا کنید. این قسمت یک پوشش گوشتی است که دقیقا بالای منقار پرنده قرار گرفته است. سوراخ بینی مرغ عشق بر روی این پوشش قرار دارد (مانند دو سوراخ عمیق به نظر می رسد) و پیداکردن این محل را آسان می کند. در حالی که منقار بیشتر مرغ عشق‌ها به رنگ زرد است، رنگ این پوشش به جنسیت مرغ عشق بستگی دارد.

چگونه جنسیت مرغ عشق را بدانیم

مرغ عشق نر را تشخیص دهید. بیشتر مرغ عشق‌های نر در حال و هوای جفت گیری، دارای پوششی به رنگ آبی روشن یا سلطنتی هستند. گاهی اوقات، درجات رنگی این پوشش می تواند به صورت آبی- بنفش ظاهر شود. این رنگ در زمانی که مرغ عشق در حال و هوای جفت گیری نیست، روشن‌تر می شود.

اگر شما جنسیت مرغ عشق خود را به عنوان نر تشخیص دادید و بعد از مدتی متوجه شدید که پوشش بینی او به رنگ قهوه‌ای تبدیل شده است، احتمالاً با یک مشکل مانند مریضی روبه رو شده اید.

تعیین جنسیت مرغ عشق

    مرغ عشق ماده را تشخیص دهید. پوشش یک مرغ عشق ماده‌ی بالغ، معمولاً به رنگ سفید یا آبی کم رنگ است. هر چقدر این مرغ عشق ماده بارورتر شده و برای تولید تخم آماده می شود، رنگ پوشش بالای بینی او کمی برنزه‌تر شده یا به قهوه‌ای تبدیل می شود.

    اگر مرغ عشق آماده‌ی باروری و تولید مثل و پرورش است، ممکن است متوجه شوید که این پوشش ضخیم‌تر و پوسته پوسته شده است. این پوشش می تواند تا یک سانتی متر ضخامت داشته باشد.

    تشخیص جنسیت مرغ عشق

      سن مرغ عشق خود را در نظر بگیرید. اگر مرغ عشق شما کمتر از 4 ماه سن دارد، رنگ‌های مختلفی بر اساس جنسیت مرغ عشق خواهد داشت. قبل از این زمان، ناحیه رنگی که جنسیت مرغ عشق را نشان می دهد، برای مرغ عشق نر به رنگ صورتی یا بنفش و برای مرغ عشق ماده به رنگ سفید یا آبی کم رنگ خواهد بود. اگر مرغ عشق شما همچنان اولین پر ریزی خود را تجربه نکرده است، دارای چشم‌های تیره مانند دکمه بوده و خطوطی از سر او تا همان پوشش گوشتی کشیده شده است، بنابراین در این حالت مرغ عشق شما، کمتر از 4 ماه سن دارد.

      اگر مرغ عشق شما نابالغ است یا کمتر از 4 ماه سن دارد، پوشش گوشتی در جنس نر به آرامی به آبی تیره تبدیل می شود و جنس ماده همچنان سفید یا آبی کم رنگ تا قبل از برنزه شدن می ماند.

      جنسیت مرغ عشق ها

        چالش‌های استفاده از رنگ برای تشخیص جنسیت مرغ عشق را درک کنید. علاوه بر تغییرات در رنگ مرغ عشق، بر اساس جفت گیری و فصل پرورش، پوشش مرغ عشق ممکن است به چندین دلیل دیگر نیز تغییر کند. مرغ عشق ماده ممکن است عدم تعادل هورمونی داشته باشد که به صورت پوششی به رنگ آبی روشن برای مدت زیادی مشخص می شود و یا ممکن است محیط آن‌ها برای پرورش و تولید مثل مناسب نباشد. برخی از مرغ _عشق‌ها دارای جهش ژنتیکی هستند که رنگ‌های مختلفی را در جنس نر نشان می دهد.

        برای مثال جنسیت مرغ عشق نر آلبانیایی، دارای پوششی به رنگ صورتی هستند.

          روش2: شناسایی جنسیت با روش‌های دیگر

          فهمیدن جنسیت مرغ عشق

          به مرغ عشق خود گوش دهید. جنسیت مرغ عشق نر بیشتر به خاطر پر سر و صدا بودنش، نسبت به قناری جنس ماده شناخته‌تر می باشد. آن‌ها آواز می خوانند و جیر جیر می کنند و آهنگ خواندن آنها می تواند تقریباً طولانی باشد. در حالی که مرغ عشق‌های ماده نیز صدا تولید می کنند، معمولاً صدایشان عصبانی‌تر است و موزیکالیته‌ی کمتری دارد. با این حال صدای جنس ماده نیز می تواند به اندازه‌ی صدای جنسیت مرغ عشق نر دلنشین باشد.

          به خاطر داشته باشید که در تعیین جنسیت، نباید صرفاً رفتار مورد توجه قرار بگیرد. هر دو جنس می‌توانند رفتارهای مشابهی داشته باشند.

          تشخیص نر و ماده بودن مرغ عشق

            رفتارهای مرغ عشق خود را کنترل کنید. جنسیت مرغ عشق نر سر خود را به صورت مکرر بالا و پایین می برند و یا با منقارهای خود به قفس می زنند. آن‌ها بازیگوش و برون گرا به نظر می رسند. مرغ عشق‌های ماده ممکن است در صورت تمایل به تولید مثل، رام شدن یا زمان باروری، پرخاشگر به نظر برسند.

            احتمالاً ممکن است متوجه شوید که مرغ عشق نر در مقابل مرغ عشق ماده ایستاده و به او غذا می دهد. نگران نباشید! این یک رفتار پیوند عادی و طبیعی است که حتی بین جفت‌های همجنس نیز اتفاق می‌افتد.

            جنسیت مرغ عشق

              از یک نفر آگاه و باسواد سوال کنید. زمان که مرغ عشق خود را از یک پرورش دهنده یا فروشنده، خریداری می کنید، درباره‌ی جنسیت مرغ عشق نیز سوال بپرسید، هر چند توجه داشته باشید که همه‌ی پرورش دهنده‌ها از این مسئله اطلاع ندارند، به خصوص اگر پرورش به صورت کلونی و جمعی باشد. همچنین می توانید کیت‌های ارزان قیمت DNA را خریداری کنید که جنسیت مرغ عشق را نشان می دهد.

              فراموش نکنید که شما می توانید از دامپزشک خود درخواست کنید تا جنسیت مرغ عشق شما را مشخص و تعیین کند. اگر دامپزشک از نحوه‌ی برخورد و رفتار با پرندگان آشنا باشد، این کار راحت‌تر خواهد بود.

                هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...