علت تیره شدن خورشت قیمه

تیره شدن خورشت قیمه یکی از معضل ها و مشکلاتی می باشد که خانم ها در تهیه و پخت این غذای اصیل با آن مواجه می باشند. استفاده مناسب از مقدار رب در تیره شدن این غذا بسیار تاثیرگذار بوده و نیز گوشت تازه برای داشتن غذای خوش طعم و خوش رنگ و لعاب موثر است

طرز تهیه خورشت قیمه، تیره شدن خورشت قیمه

بسیاری از افراد با روبه شدن با مشکل تیره شدن خورشت قیمه از تهیه و درست کردن این غذای لذیذ و خوش طعم امتناع می کنند در حالی که با دانستن دلایل و علت تیره شدن خورشت قیمه می توانند طرز تهیه و پخت این خورشت را یاد گرفته و بتوانند لذیذ ترین غذای ایرانی را به صورت مداوم تهیه و میل کنند. خورشت قیمه از جمله غذاهای سنتی ایرانی بوده و افراد بسیار علاقه مند و عاشق این خورشت هستند که در بسیاری از مهمانی ها نیز به عنوان خورشت غذای اصلی انتخاب و آماده می شود. توجه داشته باشید که برای طبخ عالی این غذای اصیل و بدون تیره شدن خورشت قیمه بایستی نکته های ریز و درشت تهیه آن را بدانید. از جمله سوالات متداول خانم های برای تهیه این خورشت این است که چگونه خورشت قیمه با رنگ و لعاب زیبایی داشته باشیم؟ برای اینکه لپه های شکل اصلی شان را از دست ندهند چه باید کرد؟ برای داشتن خورشت قیمه لذیذ و بدون طعم تلخ چه ایده ای را عملی کنیم؟ و از همه مهمتر تیره شدن خورشت قیمه از جمله معضلاتی می باشد که در تهیه و پختش خانم ها با آن مواجه می شوند.

علت تیره شدن رنگ خورش قیمه

تهیه خورشت قیمه با رنگ و لعاب، تیره شدن خورشت قیمه

قیمه از جمله خورش های بسیار لذیذ و پرطرفدار ایرانی بوده که فقط یک دستور پخت دارد و با وجود اینکه اقوام مختلف در تمامی شهرهای کشور این خورشت را تهیه می کنند اما آن را به یک شکل از یک دستور پخت تهیه و میل می کنند. زمانی که از تهیه و پخت خورشت قیمه صحبت می کنیم بسیاری از ما به یاد قیمه نذری می افتیم، غذایی که با سیب زمینی سرخ شدهف برنج دودی خاص با لذت بسیار زیاد تهیه و میل می شود. براساس اعتقاد و عقاید این خورشت از محبوب ترین و پرطرفدارترین خورشت ها در میان شهروندان ایرانی می باشد که برای طبخ و تهیه آن بایستی بایستی برخی کات را رعایت کنید تا با مشکل تیره شدن خورشت قیمه مواجه نشوید که این موضوع در طعم آن بسیار تاثیر گذاشته و سبب بد رنگ و لعاب شدن خورشت تان خواهد شد. 

خانم ها باید توجه داشته باشند که این خورش در عین سادگی و راحتی تهیه آن یک سری فوت و فن های خاصی را دارد که در صورت توجه نکردن و رعایت نکردن نهایت تلاش های شما آن جوری که انتظارش را دارید از آب درنمیاد. برای داشتن خورشتی خوش طعم نیاز به صرف زمان بیشتر و یا اضافه کردن ادویه جات و مواد بسیار نمی باشد بلکه تنها با رعایت کردن مراحل پخت و اجرای صحیح پروسه طبخ آن می توانید بدون تیره شدن خورشت قیمه را تهیه و سرو کنید در ادامه مطلب ا در خصوص روش های جلوگیری و علت تیره شدن خورشت قیمه صحبت خواهیم کرد لطفا با ما همراه بوده و راه حل های مناسب و ایده های جذاب برای پخت و طبخ این خورشت را به دست آورید.

علت تیره شدن خورشت قیمه

همانطور که در بخش های قبلی نیز اشاره کردیم از متداول ترین سوالات خانم ها در تهیه و پخت خورشت قیمه، علت تیره شدن خورشت قیمه و نداشتن رنگ خوش و در نتیجه طعم لذیذ می باشد که تمامی این موارد برمیگردد به تیره شدن خورشت قیمه.

در وهله اول از دلایل و علت تیره شدن خورشت قیمه می توان به نوع رب استفاده شده در تهیه آن اشاره نمود برخی از افراد در ابتدا به همراه تفت دادن پیاز از رب استفاده می کنند و برخی دیگر در نهایت کار به خورشت خود رب اضافه می کنند که می توان گفت تفت دادن رب با پیاز در اول کار می تواند رنگ لپه های را تغییر داده و این امر در طعم و مزه خورش تاثیر داشته باشد. هم چنین رنده شده گوجه نیز می تواند جایگزین رب بوده و این مورد بر خوش رنگ شدن خورشتتان بسیار تاثیر خواهد گذاشت اما برخی افراد در این میان با برداشتن آب سفید رنگ گوجه رنده شده با این تصور که خورشتتان بد طعم نشود کار اشتباهی می کنند چرا که وجود این آب سفید رنگ نه تنها طعم خورشت را عوض نمی کند بلکه از تیره شدن خورشت قیمه جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که آب خورشت قیمه بایستی به مقدار مناسب بوده و از اول پخت حواستان به این موضوع باشد چرا که در آخر با مشاهده مقدار آب بسیار زیر آتش اجاق گاز را زیاد خواهید کرد تا آب خورشت کم شود در حالی که نمی دانید این امر سبب بد رنگ و بد طعم شدن خورشت تان خواهد شد و با احتمال ته زدگی قابلمه مواجه می باشد که این امر به تنهایی در تیره شدن خورشت قیمه سهیم خواهد بود.

علت سیاه شدن رنگ خورش قیمه

استفاده از گوشت تازه، تیره شدن خورشت قیمه

انتخاب و استفاده گوشت تازه در داشتن خورشت قیمه خوش رنگ و لعاب نقش بسیار زیادی را دارد که استفاده از گوشت گوساله برای تهیه و طبخ خورشت قیمه توصیه نمی شود. توجه داشته باشید که گوشت گوسفندی که دارای چربی بوده سبب خوش طعم شدن خورشت می شود. در ابتدا با خرد کردن پیازها به صورت نگینی آن را با گوشت تازه گوسفند تفت دهید و سپس مقداری فلفل سیاه و ادویه جات مدنظر خود را به آن بیفزایید و بدون اضافه کردن آب اجازه دهید به مدت 20 دقیقه پیاز و گوشت روی حرارت تفت خورده و پیاز آب انداخته و به خورد گوشت برود که این امر سبب گرفتن طعم بسیار لذیذ گوشت گوسفند خواهد شد هم چنین با این روش گوشت و خورشت تون عطر بی نظیری را به خود میگیرد به گونه ای می توان گفت این روش جادویی بوده برای داشتن خورشت قیمه خوش طعم و خوشبو.

هم چنین حواستان باشد که پیازتان به هیچ وجه نسوزد که این امر در تیره شدن خورشت قیمه نیز نقش خواهد داشت. اضافه کردن زردچوبه به پیاز را فراموش نکنید که گوشت در این محتوا سرخ و پخته خواهد شد. از خوردن کردن گوشت قرمز در اندازه های بسیار بزرگ نیز امتناع کنید که در این صورت خورشت شما ظاهری زیبا و دلربایی نخواهد داشت.

استفاده از مقدار رب مناسب، تیره شدن خورشت قیمه

تیره شدن خورشت قیمه به چه دلایل و علل وابسته است؟ آیا استفاده از مقدار رب بسیار زیاد در تیره شدن خورشت قیمه موثر می باشد؟ آیا می توان از گوجه پرس شده می توان به عنوان رب در خورشت قیمه استفاده نمود؟ استفاده از گوجه له شده در تهیه خورشت سبب بد طعم شدن آن نخواهد شد؟

رب از جمله مهمترین آیتم های مواد تشکیل دهنده خورشت قیمه می باشد که مقدار آن در داشتن رنگ زیبا و خوش بسیار موثر است البته توجه داشته باشید اضافه کردن رب در وهله اول به خورش بسیار تایید شده نمی باشد چرا که در بخش های قبلی نیز اشاره کردیم این امر سبب می شود زردی رنگ لپه کاسته و طعم خورشت تغییر یابد. برای افزودن رب به خورش در یک تابه جداگانه کمی روغن اضافه کرده و دو قاشق رب در روغن قرار داده و سرخ کنید تا بوی خامش از بین رود و مقداری زعفران نیز به آن اضافه کنید و پس از یک ربع خاموش کردن زیر شعله خورشت، رب را به ان اضافه کنید و با نیمه باز قرار دادن درب قابلمه، روغن خورش روی آن آمده و می توانید با سیب زمینی خورش شده روی آن را تزیین کنید. توجه داشته باشید که رعایت کردن تمامی این مراحل سبب خواهد شدن خورشت تان عطر بسیار خوبی را به خود گرفته و دیگر خبری از تیره شدن خورشت قیمه نباشد.

تاثیر رب انار در تیره شدن خورشت قیمه

نکته مهم در تهیه خورشت قیمه، تیره شدن خورشت قیمه

خانم هایی که علاقه مند آموزش پخت صحیح و درست خورشت قیمه هستند بایستی از تمامی فوت و فن طبخ آن اطلاعات کسب کرده و نکاتی را که در زمان پخت آن باید بدانند را به دست آورند. همانطور که میدانید این خورشت تنها خورشتی می باشد که از گوشت راسته در پخت آن استفاده می شود از این جهت در خرید گوشت راسته بسیار حساس بوده و گوشت تازه ای تهیه نمایید. در تهیه و پخت خورش قیمه اصیل از رب گوجه فرنگی استفاده نمی کنند بلکه از گوجه فرنگی حلقه حلقه شده و زعفران تهیه و به آن اضافه می کنند. هم چنین یادتان باشد در صورت استفاده از آبلیمو یا گرد لیمو به جای لیمو عمانی در آن صورت با تیره شدن خورشت قیمه مواجه خواهید شد. 

در نظر داشته باشید که اضافه کردن بیش از حد زعفران و لیمو نیز سبب تیره شدن خورشت قیمه و از دست دادن رنگ اصلی خود می شود. در حالت کلی اگر می خواهید خورشتی بی نظیر و خوش مزه ای را تهیه کنید نباید بیش از حد موادی چون لیمو، زعفران، رب و یا گوجه پرس شده استفاده کنید که این موارد رابطه مستقیمی در تیره شدن خورشت قیمه شما خواهد داشت. هم چنین باید ترتیب اضافه کردن مواد غذایی و حبوبات به خورشت را رعایت کنید تا در کنار خوش رنگ و لعاب بودن آن از طعم بی نظیر و لذیذی برخوردار شود.

علت تیره شدن خورش قیمه

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...