تعبیر خواب حکم اعدام (3)

خواب دیدن و تعبیر آن از مسائل مهمی است که در طول زندگی برای همه­ ی انسان­ها پیش می­آید. خواب و رویا ریشه قرآنی دارد و در روایات به آن اشاره شده است. جایز نیست به سادگی از کنار آن بگذرید. با توجه به سخنان پیامبر اکرم(ص) خواب دیدن بر چند نوع است: جنبه الهامى دارد، بشارتى از سوى خداوند است، افکار آشفته و شیطانى است، خواب­هایی که به خاطر غلبه مزاج اتفاق می­افتند. از اسرار و رازهای پنهان انسان است که آن را در خواب مى­بیند. تعبیر خواب بسیار مهم است به صورتی که امیرالمؤمنین (ع) فرموده­اند: “چون مومنی خواب خوب بیند، واجب است آن را تعبیر کند تا از خواب بهره نیکو و شادی برگیرد واگر خواب بد دید، با صدقه و دعا و ذکر خدای متعال از خود رفع شر کند".

عبدالله عباس فرمود: خواب راست وحی است از خدای تعالی بر بنده مومنی که او را از خیر و شری که بدو خواهد رسید آگاهی دهد پیش از آن که خیر یا شر بدو رسد تا بنده به دنیا مغرور نشود و از امر کردگار غافل نماند.

خواب هر فرد بازتاب حالت­های روحی و دغدغه‌های او در طول زندگی است. گاهی اوقات بیماری، پرخوابی، آلودگی به گناهان و کارهایی از این قبیل باعث دیدن خواب­های آشفته می­شود. برای هرکدام از خواب­ها، چندین تعبیر وجود دارد. در این مقاله سعی داریم تعبیر خواب حکم اعدام را به صورت کامل و جامع بیان کنیم.

در قرآن در چندین جا به خواب اشاره شده است، از جمله حلم، منام و رویا. یکی از ویژگی­های خواب درست و سالم این است که در ذهن فرد باقی بماند. خوابی که معمولا در ذهن فرد باقی نمی­ماند و یا به صورت مبهم در یاد می­ماند خوابی بیهوده و پوچ است.

برای شناخت خواب راست و دروغ باید با افراد و اشخاص آشنایی داشته باشید. همان­طور که افراد در شکل و صورت و رفتار و کردار با یکدیگر متفاوتند، خواب­های آنان نیز با هم فرق دارد و هر کدام به شکل متفاوتی تعبیر می­شود. ابن سیرین می­گوید خواب بر دو حالت است، خواب مومن یا خواب کافر. همچنین کرمانی گوید: خواب مسلمانان بهتر از خواب کافران است، و خواب دانا بهتر و راست تر از خواب جاهل است. همچنین خواب صالح بهتر از خواب فاسق است. خواب افراد مسن نیز از افراد جوان معتبرتر است.

علم تعبیر خواب علمی شریف و بزرگ است و حق تعالی این علم را به یوسف صدیق داد و بر وی منت نهاد. این علم به صورتی نیست که کسی بتواند آن را بیاموزد و معمولا انسان­های پاک و شریف صاحب این قدرت هستند.یکی از بدترین و ترسناک ترین خواب هایی که فرد می­تواند ببیند خواب اعدام است. البته در بعضی مواقع حکم اعدام در خواب تعبیر خوبی دارد. در ادامه قصد داریم تعبیر خواب حکم اعدام را از نظر برترین معبران تاریخ بررسی کنیم.

تعبیر خواب حکم اعدام

جابر مغربی می­گوید:

 اگر کسی در خواب ببیند که به دارآویخته شده است، اما ریسمان پاره شده و بر زمین افتاد، نشان دهنده آن است که جاه و مقام و موقعیتش را از دست می‌دهد.

از نظر جابر این که مرد یا زنی خواب اعدام ببیند تعبیرش متفاوت است. مثلا اگر یک مرد در خواب ببیند که حکم اعدامش صادر شده است، تعبیرش این است که سختی و گرفتاری بزرگی برای او و خانواده اش پیش می­آید.

اما اگر یک زن در خواب ببیند که حکم اعدام برای او صادر شده است، تعبیرش این است که به دلیل خطای بزرگی از سمت شوهرش طرد می­شود.

محمد ابن سیرین تعبیر کامل­تری در مورد اعدام فرد ذکر کرده­اند:

ابن سیرین گوید: روزی مردی نزد من آمد و گفت به خواب دیدم که مردی را هر دو دست بریدند و دیگری را بر دار کردند. گفتم اگر این خواب راست باشدامروز امیر شهر را معزول کنند و امیری دیگر به جای او بنشانند پس همان روز چنان شد.

اگر کسی در خواب ببیند که او را به دار آویخته‌اند و عده­ای او را تماشا می‌کنند، به اندازه تمام تماشاگران پیرو و فرمانبردار خواهد داشت.

اگر کسی ببیند افرادی جمع شدند و او را اعدام کرده­اند، بر آن گروه سروری و فرمانروائی خواهد یافت.

اگردر خواب ببیند به دست فرد مسنی که او را نمی­شناسد به دار آویخته شده و افراد بسیاری او را تماشا می­کنند، نشان دهنده این است که به فرمانروایی جهان می‌اندیشد که این امر می­تواند برایش میسر شود.

اگر کسی در خواب ببیند به دار آویخته شده و اقوام و بستگانش به تماشا ایستاده‌اند، تعبیرش این است که بر بستگان خود سروری یابد.

تعبیر خواب حکم اعدام اعضای خانواده ، تعبیر خواب حکم اعدام برادر ، پدر ، مادر و یا خواهر

حضرت دانیال خواب حکم اعدام را این گونه تعبیر می­کند:

اگر فردی در خواب ببیند که به دستور پادشاه به دار آویخته شده، تعبیر آن به این صورت است که از سوی پادشاه و امیر مقام و منزلت بالایی به دست می­آورد، البته این جاه و مقام به اعتقادات و عقایدش آسیب می­رساند.

اگر کسی در خواب ببیند که به خاطر انجام گناه، یا جرم بزرگی اعدام در انتظارش است، نشان دهنده حادثه­ای ناگوار است که برای صاحب خواب اتفاق می­افتد.

تعبیر خواب حکم اعدام خواهر، برادر، دوست، پدر یا مادر نیز از نظر دانیال نبی نشان دهنده ­ی بدبختی و گرفتاری است که برای دوست یا آشنای صاحب خواب پیش می­آید.

تعبیر خواب حکم اعدام از نظر آنلی بیتون

اگرفردی در خواب ببینند که می­خواهند او را اعدام کنند، نشان دهنده­ ی آن است که شانس و اقبال به او روی می‌آورد و بر دشمنان پیروز می‌شود و ثروت فراوانی به دست می­آورد.

یونگ در تعبیر اعدام می­گوید:

دیدن اعدام در خواب‌ نشان دهنده از دست دادن کسی یا چیزی است که در زندگی به آن نیاز دارید.

اگر کسی خواب اعدام خودش را بیند، نشان می­دهد که فرد دارای ویژگی یا خصلتی نادرست است که در پی از بین بردن آن است.

اگر کسی در خواب ببیند که به خاطر انجام کاری اشتباه قصد اعدام او را دارند، نشان دهنده این است که مسیر اشتباهی در پیش گرفته و باید در صمیمات خود تجدیدنظر کند.

تعبیر دیگری که برای اعدام بیان کرده این است که، این حکم اعدام نشان دهنده زمان کوتاه فرد برای انجام عمل یا پاسخ گویی در مورد کاری است.

تعبیر خواب حکم اعدام از دیدگاه معبران مختلف

ابراهیم کرمانی می­گوید:

ابراهیم کرمانی در مورد تعبیر خواب اعدام کردن فرد توسط خودش در خواب می­گوید: اگر فردی ببیند خودش را آویزان کرده است، نشان دهنده پیشرفت فرد در کار و زندگی است.

اگر فردی در خواب بیند که از دار آویزران شده و مردم او را تماشا می­کنند، تعبیرش این گونه است که جاه و مقام بزرگی به دست می­آورد و بر مردم حکومت می­کند.

همچنین می­گوید اگر کسی ببیند از دار آویزان است اما کسی او را نمی­بیند، نشان دهنده این است که از راه نادرست و مخالف دین جاه و مقام بالا به دست می­آورد.

اگر کسی در خواب ببیند که از دار آویزان شده و خون بدن او جاری شده است، نشان دهنده گناهان بزرگی است که فرد مرتکب شده است.

اگر بیند او را بردار کرده و خون از بدن او جاری نشد، دلیل که عیب مردم کند و گناه بسیار از او به وجود آید.

اگر کسی بیند گوشت کسی را که بر دار کرده بودند می­خورد دلیل که مالی از کسی که بر مردم مسلط بود بخورد.

معبرین غربی در مورد حکم اعدام می­گویند:

معبران غربی نیز در مورد تعبیر خواب اعدام نظراتی را بیان کرده­اند، از جمله این که دیدن چوبه دار در خواب نشان دهنده پیش آمدن مسائلی سخت و ناخوشایند در زندگی فرد است که البته پایان خوشی به دنبال دارند. مخصوصا اگر در زندگی متوجه اشتباهات خود باشید و با تلاش فراوان در جهت برطرف کردن آن­ها تلاش کنید.

دیدن افراد زیاد در پای چوبه دار در خواب نشان دهنده رفتار شما در مقابل دشمنانتان و افرادی که مانع پیشرفت شما هستند می­باشد.

تعبیر خواب بردار کردن به روایت امام صادق(ع) بر چهار وجه است:

1. ریاست و مهترى

2. مال

3. غیبت مردم کردن

4. بزرگواری

    دیدن اعدام دیگران در خواب
    از نظر آنلی بیتون، مشاهده اعدام افراد دیگر در خواب، نشان دهنده آن است که به خاطر بی توجهی آنان از ناراحتی و مصیبتی در رنج و مشقت هستید.

    کتاب سرزمین رویاها

    اگر کسی خواب اعدام ببیند نشان دهنده این است که نباید به کارهایش اعتماد کند. همچنین اگر کسی در خواب اعدام معشوق خود را ببیند، تعبیرش این است که ا کار های نادرست خود در رنج و سختی هستید.

    تعبیر خواب حکم اعدام دوست

    تعبیر خواب حکم اعدام دوست

    اگر فردی در خواب ببیند که دوست صمیمی و نزدیکش اعدام می­شود، تعبیرش این است که از این دوست جدا می­شود. این تعبیر از نظر لیلا برایت است.

    همواره به خواب­های خود توجه داشته باشید. گاهی خواب های آشفته مداوم نشان­ دهنده مشکلات و بیماری هایی است که باید هرچه سریعتر به آن­ها رسیدگی کنید. نکته مهم ایین است که هرگز نباید خواب مخصوصا خواب های بد را برای دیگران تعریف کرد. زیرا بیان کردن خواب بد باعث تغییر حالت فرد به ناراحتی و غصه می­شود.

    در هنگام خواب با رعایت مستحباتی از جمله خوابیدن به پهلوی راست، روبه قبله خوابیدن، با وضو و طهارت خوابیدن را فراموش نکنید، تا خواب­های آشفته به سراغتان نیاید.

    تهیه کننده : توپ تاپ

    مطالب مرتبط...

    18 نظر

    1. امیرامیرsays:

      سلام من خواب دیدم برادر ۱۲ سلم رو براش حکم اعدام بریدن وصبح روز بعد پلیس ها میخوان دستگیرش کنن و من در صدد فراری دادنش هستم چه تعبیری داره

      • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

        سلام در دردسر می افته

    2. زهرازهراsays:

      سلام خواب دیدم یه عموی بزرگتر دارم(غیر از این عموهام) در زمان جنگ یه کار اشتباه کرده بخشیدنش و خودشم هنوز خودشو نبخشیده ولی الان بعد از سال ها میخوان اعدامش کنن و ابتدا پاهاشو قطع میکنن تو یه اتاق بود وکسی نمیزاشتن بره ببینتش ولی من رفتم دیدم پاهاش قطع شده بعدم اعدامش کردن ماها هم روی پله های طبقات بالا نشسته بودیم و عین ابر بهااار گریه میکردم و زمانی که اعدامش کردن انگار جنازش مثل یه بادکنک صورتی اومد بالا و ما فهمیدیم اعدام شد و خیییلی شدید گریه میکردم ( البته یه عمو شهید دارم ولی نمیدونم همون بود یا نه چون اینی که خواب بودم عمویی بود که از همه بزرگتره ولی عمو شهیدم بزرگتر نیست) مادربزرگم که فوت شده هم از در خونش رد شدم با ناراحتی گفت هنوزم نمیای خونه من (این لحظه حس کردم مادرمادربزرگم فوت شده)

      • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

        سلام این رویا بیانگر افرادی است که شاهد موفقیت و پیروزی شما در زندگی خواهند بود

    3. Parsa salmanyanParsa salmanyansays:

      با سلام.من خواب دیدم در خونه ای بودم که قدیمی بود دو تا ازین تختای قدیمی بود که در خوابم به گمانم پسر بچه ای بود که لباس سفید با چفیه سبز که صورتش حاله نور بود به محض وارد شدنم به اونجا این پسر از من ترسید به اغوش یه نفر که لباس سفید و چفیه سبز داشت که نمیدونم یه خانم بود یا مرد که رو یکی ازون تختا نشسته بود رفت اونم صورتش حاله نورانی بود و چهرش معلوم نبود رو اون یکی تخت یه کسی نشته بود اون هم لباس سفید عربا و چفیه سبز داشت و صورتش هم نورانی بود یه خانومی هم اونجا بود که چادر مشکی داشت و صورتش اتفاقا معلوم و واضح بود یهو به اون طرف گفت یا امام اعدامش کنید منم از ترس گفتم یا امام مگه من چکار کردم تا جوابی یا حکمی بشنوم از خواب بیدار شدم .تعبیرش چی میشه ؟

    4. آرميتاآرميتاsays:

      سلام منم خواب ديدم براي مادرم حكم اعدام اومده بود تو كلانتري بوديم و من داشتم مخفيش ميكردم كه حكم دستمه ميگفتم بريم از اينجا خيلي بد بود ولي دقيق نفهميدم تعبيرش چيه چون حمم اعدام دستم بود و ديدمش بغلش كردم انگار ميخواستيم خدافظي كنيم

    5. رامینرامینsays:

      سلام من خواب دیدم من ودو برادر دیگه ام حکم اعدام دادن ولی فردای روز اعدام ما فرار کردیم یکی از برادرم هام پیش ما نبود

    6. گلاویژ شریفیگلاویژ شریفیsays:

      سلام کسی که من را خیلی دوست دارد و معشوق من است در خواب دیده که برای من حکم اعدام آمده است تعبیری دارد؟

    7. فاطمه بروجردیانفاطمه بروجردیانsays:

      سلام من خواب دیدم شوه

    8. فاطمه بروجردیانفاطمه بروجردیانsays:

      سلام من خواب دیدم دختر خاله ام که باردار است و شوهرش در دردسر افتادن و قصد فرار دارند اما حکم اعدام شوهرش صادر شده و بعد صدای شیون و زاری مادرم را شنیدم تعبیرش چیست

    9. ایلیاایلیاsays:

      لطفا تعبیرشو بگید😩 من چندشب پیش خواب دیدم به جرم تجاوز. بالای دارم. دور گردنمم تناب داره. هم از دید خودم از بالای دار میتونستم مردم زیادی رو بیینم هم از دید یکی از افراد که خودمو بالای دار میدیدم خیلی بودن. اینقدر بودن که مثل این فیلما تهش با مه معلوم نبود. منم با خودم می گفتم اگه واقعا تجاوز کردم حقمه. زیاد ناراحت برای مردن نبودم. نترسیده بودم. اهان یه نفرم بالای سکوی اعدام بود. نمیدوم پدر بزرگم بود یا یه نفر دیگه ولی اینقدر پیر بود که هر دو دستاش روی عصا گذاشته بوده. هیچ ری اکشن خواستی هم بهم نشون نمیداد وقت از سمت بغل من به من نگاه میکرد. اینو به کسی نگفتم. دیشببم دقیقا همین خواب و خواهرم درباره من دیده بود امروز امد تعریف کرد. من تعجبب اینجاست من اصلا از خوابم تعریف نکردم براشون که شاید با اون تصور این خواب دیده باشه. اهان😅 توی زندانم که بودم اورده بودن منو دار بزنن سرم پر از شپش شده بود.من 20 سالمه

    10. شایان روزبهانیشایان روزبهانیsays:

      سلام وقت بخیر. من خواب دیدم که مادرم درخانه مرا کنارکشید وگفت ک به خاطر کاری که اطلاعی از آن نداشتم حکم اعدام من صادر شده است.همه ی آشنایان ب من دلداری میدادند ک توکل بخدا درست میشود ولی تو خواب اصلا نمیترسیدم وخودم رو قانع میکردم که خدا از وسعت عقل ما خیلی بزرگ تراست وتسلیم اراده او بودم.وباصدای اذان گوشی از خواب بیدار شدم.ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

    11. متین سعدیمتین سعدیsays:

      سلام خواب دیدم3نفریم یکنفرو کشتیم از ما سه نفر یکنفر کشته میشه دونفر دیگمون یکی غیر خودم که اصلا زیر بار نمیره میگه من نبودم اون نفر اصلی هم که کشته شده تکلیف من چی میشه تعبیر خوابش

    12. مینابیلچیمینابیلچیsays:

      سلام. خسته نباشید‌. خواب دیدم داخل یک مهمونی هستم هم فامیلای خودم بودن هم فامیلای همسرم و عموی خودم که فوت کرده بود و عمه ی همسرمم همین طور. بعد داخل مهمونی میوه و شیرینی ام بود من برداشتم پذیرایی کردم. اونوقت از عمه همسرم که فوت شده شنیدم که گفت حامد اعدام شده، یعنی پسر خودشو میگفت. به نظرتون تعبیرش چی میشه. این حامدی که میگن زنده هستش و تازه از زندان آزاد شده.

    13. فریادفریادsays:

      خاب دیدم در شهری غریب هستم و در یک مجموعه مثل پادگان ک پر از انسانهای غریبه و مردم عوام بود برای من حکم اعدام صادر شد،و من درون یک زندان انفرادی بودم ک بعد از دقایقی از آنجا متواری شدم و با شلوغی جمعیت گریختم..تعبیرش چیست؟؟؟؟؟

    14. ساریهساریهsays:

      سلام ،خواب دیدم حکم اعدام قرار واسم صادر بشه،همه سعی می‌کردند. منو قایم کنند و پدرم خیلی گریه میکرد ،بعد یه مدت خودم تصمیم گرفتم برم خودمو تحویل بدم چون مطمین بودم من کسی رو نکشتم ومقصر یکی دیگه ست،ولی باوجود این هم بازم خیلی میترسیدم ،فقط یه جای خوابم یادمه که گفتم اون لحظه که طناب میندازه دور گردنم و نفسم قطع میشه خیلی سخته وگرنه من میرم اون دنیا اونجا که بهتره و همه باید بریم ،تعبیرش؟

    15. بهوت آواناسیانبهوت آواناسیانsays:

      من خواب دیدم که برادرانم یکی از برادرانمو بذور میبرن پای اعدام و من از نگرانی دارم سکته میکنم و در صدد اینم که چطوری نجاتش بدم

    16. پیمانپیمانsays:

      سلام خسته نباشید من خواب دیدم به خاطر مسایل سیاسی فعلی جامعه بهم حکم اعدام صادر کردن ممنون میشم تعبیرش رو بگید

    17. علی تشدیدیعلی تشدیدیsays:

      سلام من خواب دیدم حکم اعدام برام صادر شده که قشنگ با چشمهای خودم حکم را دیدم ولی در اخر خواب اعدام نشده از خواب بیدار شدم لطفا تعبیرش را بگید ممنون میشم با تشکر

    18. علی تشدیدیعلی تشدیدیsays:

      سلام من خواب دیدم حکم اعدام برام صادر شده که کاغذ حکم رو هم دیدم ولی اعدام نشده از خواب بیدار شدم لطفا تعبیرش رو بگید با تشکر