برای سفید شدن نوزاد چه بخوریم؟

نوزادان زیبا هستند. آن ‌ها زیبا ترین موجودات روی زمین برای پدر و مادرشان هستند. بدون توجه به رنگ پوستشان. مهم نیست که چه رنگ پوستی داشته باشند. آنچه که برای پدر و مادر مهم است سلامت و رشد نوزاد است.بیایید با مهم ترین قسمت شروع کنیم: ما اعتقاد نداریم که رنگ پوست کودکان باعث تغییر در موفقیت آنها در زندگی می شود.

تصمیم گرفتیم در مورد سفید کردن پوست طبیعی کودکان ، بهترین توصیه را در اختیار والدین قرار دهیم. اگر احساس می کنید پوست نوزاد شما تیره میشود و مرتباً نگران آن هستید ما چندین نکته طبیعی را برای ایجاد پوست سفید فرزندتان گردآوری کرده ایم.

برای سفید شدن پوست نوزاد چکار کنیم

1. شیر و زرد چوبه

استفاده از شیر خام و زردچوبه می تواند برای پوست مفید باشد و درخشش خاصی به پوست می بخشد.

2. عصاره ی میوه

از عصاره های میوه طبیعی برای "روشنی چهره ی کودکتان" استفاده کنید. معمولاً آب انگور ، سیب یا پرتقال را برای سفیدی پوست توصیه می شود.

3. ماساژ روغن برای نوزاد

روغن نارگیل و روغن زیتون به طور سنتی در بسیاری از کشورها برای نوزادان استفاده می شود. فشار نرم را بر روی شکم خود اعمال کرده و پوست را به آرامی با روغن مالش دهید.ماساژ روغن روتین به بهبود خواب نوزاد کمک می کند. در صورت استفاده از روغن های بدون آلودگی و طبیعی ، می تواند پوست نوزاد را مرطوب، صاف نگه داشته و به عنوان عامل مقاومت پوستی عمل کند.

4. ماهی چرب

ماهی های چرب مانند ماهی سالمون ، ماهی مخالی و شاه ماهی ، غذاهای عالی برای سفید شدن پوست هستند. آنها منابع غنی از اسید های چرب امگا 3 هستند ، که برای حفظ سلامت پوست مهم هستند.اسید های چرب امگا 3 برای حفظ ضخامت ، انعطاف پذیر و رطوبت پوست لازم است. در حقیقت ، کمبود چربی های امگا 3 می تواند باعث خشکی پوست شود. چربی های امگا 3 موجود در ماهی باعث کاهش التهاب می شود که می تواند باعث قرمزی و آکنه شود. آنها حتی می توانند پوست شما را نسبت به پرتوهای UV مضر خورشید حساس تر کنند.برخی از مطالعات نشان می دهد که مکمل های روغن ماهی ممکن است با شرایط التهابی و خود ایمنی تأثیرگذار بر پوست شما ، مانند پسوریازیس و لوپوس باشد.ماهی چرب همچنین منبع ویتامین E است که یکی از مهمترین آنتی اکسیدان ها برای پوست شما است. دریافت ویتامین E کافی برای محافظت از پوست در برابر آسیب در برابر رادیکال های آزاد و التهاب ضروری است

برای سفید شدن پوست نوزاد در بارداری چه بخوریم

این نوع غذاهای دریایی همچنین منبعی از پروتئین با کیفیت بالا است که برای حفظ سفیدی، استحکام و یکپارچگی پوست نوزاد شما لازم است.سرانجام، ماهی یک ماده معدنی برای از بین بردن التهاب پوستی و تولید سلول های جدید پوست مورد استفاده قرار میگیرد. کمبود روی می تواند به التهاب پوست ، ضایعات و تاخیر در بهبود زخم منجر شود.

5. آووکادو

آووکادو از نظر چربی های سالم سرشار است. این چربی ها عملکرد های بسیاری در بدن شما دارند، از جمله سلامتی پوست نوزاد. دریافت کافی از این چربی ها برای انعطاف پذیری و مرطوب بودن پوست ضروری است.در یک مطالعه بیش از 700 زن ، مشخص شد که مصرف زیاد انواع چربی های سالم موجود در آووکادو باعث سفیدی پوست میشود. شواهد اولیه نشان می دهد که آووکادو حاوی ترکیباتی است که از پوست شما در برابر پرتو و اشعه ی آفتاب محافظت میکند. آسیب UV به پوست شما می تواند باعث ایجاد چین و چروک و علائم دیگر پیری شود. آووکادو سرشار از ویتامین E است، آنتی اکسیدان مهمی است که به محافظت از پوست شما در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کند. بیشتر آمریکایی ها به میزان کافی ویتامین E از طریق رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند.

ویتامین C برای سفیدی پوست نوزاد نیز ضروری است. پوست شما برای ایجاد کلاژن، که اصلی ترین پروتئین ساختاری است و پوست شما را قوی و سالم نگه می دارد، نیاز داردکمبود ویتامین C این روزها نادر است ، اما علائم رایج شامل خشکی پوست ، زبر شدن و پوسته پوسته شدن است که پوست به راحتی کبود می شود. ویتامین C همچنین آنتی اکسیدانی است که پوست شما را از آسیب اکسیداتیو  ناشی از خورشید و محیط زیست محافظت می کند و می تواند منجر به علائم پیری شود.یک وعده 100 گرم یا تقریبا 1/2 آووکادو ، 10٪ از میزان مصرف روزانه مرجع ویتامین C را برای سفیدی پوست نوزاد شما فراهم میکند.

برای سفید شدن پوست نوزاد چه باید کرد

6.گردو

گردو ویژگی ‌های زیادی دارد که آن‌ ها را به غذای عالی برای سفیدی و سلامت پوست نوزاد تبدیل می‌کند.آن‌ ها منبع اسیده های چرب ضروری هستند و بدن شما نمی ‌تواند خودش این ها را درست کند.در حقیقت، آن‌ها از بقیه آجیل ‌ها در اسید های چرب امگا ۳ و امگا ۶ و اسیده‌ای چرب امگا ۶ و۱۲ و ۱۳ مورد غنی‌تر هستند.رژیم غذایی بسیار بالا در چربی ‌های امگا ۶ ممکن است باعث افزایش التهاب، از جمله بیماری ‌های التهابی پوست شما مانند پسوریازیس شود. از طرف دیگر، چربی ‌های امگا ۳ باعث کاهش تورم در بدن شما می‌شوند. یک اونس (۲۸ گرم)گردو حاوی ۶ درصد روی است که برای پوست شما ضروری است و همچنین برای ترمیم زخم و مبارزه با باکتری ‌ها و التهاب ضروری است.گردو همچنین مقادیر کمی از آنتی ‌اکسیدان ‌ها ویتامین E، ویتامین C و سلنیوم، علاوه بر ۴ تا ۵ گرم پروتئین در هر اونس (۲۸ گرم)را فراهم می‌کند.

7. تخمه آفتابگردان

به طور کلی آجیل و دانه ‌ها منابع خوبی برای تقویت مواد مغذی پوست هستند و باعث سفیدی پوست نوزاد شما میشود.یک اونس (28 گرم) تخمه آفتابگردان 37٪ از ویتامین E ، 32٪ از برای سلنیوم ، 10٪ از روی و 5.4 گرم پروتئین (15) تشکیل می شود.

8. سیب زمینی

بتاکاروتن ماده مغذی موجود در گیاهان است.این پروتئین به عنوان ویتامین A عمل می کند ، بدین معنی که می تواند به ویتامین A در بدن شما تبدیل شود.بتاکاروتن در پرتقال ها و سبزیجات مانند هویج ، اسفناج و سیب زمینی یافت می شود که مصرف آن باعث سفیدی پوست نوزاد شما میشود.سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین است است. 100 گرم سیب زمینی پخته شده، حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن است که تقریبا منبع بسیار مفیدی برای ویتامین A است.کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن با عملکرد به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی پوست شما را سالم نگه می دارند.هنگام مصرف ، این آنتی اکسیدان در پوست شما گنجانیده می شود و سلولهای پوستی را در معرض آفتاب محافظت می کند. این ممکن است به جلوگیری از آفتاب سوختگی ، مرگ سلول و خشکی و چروک پوست کمک کند.جالب توجه است ، مقادیر زیادی بتاکاروتن نیز ممکن است یک رنگ گرم و نارنجی را به پوست شما بیافزاید و به ظاهر کلی سالم تری کمک می کند.

برای سفید شدن پوست نوزاد بعد از تولد

9. فلفل قرمز بل یا زرد

مانند سیب زمینی، فلفل دلمه ای منبع بسیار خوبی از بتاکاروتن است ، که بدن شما را به جذب ویتامین A تبدیل می کند.یک فنجان (149 گرم) فلفل قرمز خرد شده حاوی معادل 92٪ از RDI برای ویتامین A است. فلفل دلمه ای قرمر و یا زرد، گیاهان سرشار از ویتامین C هستند، برای ایجاد پروتئین کلاژن که پوست را محکم و قوی نگه می دارد، ضروری است. یک فنجان (149 گرم) فلفل دارای 317٪ ویتامین C است.یک مطالعه بزرگ مشاهده ای در زنان ، خوردن مقدار زیادی ویتامین C را با کاهش خطر ابتلا به چین و چروک پوست و افزایش سن مرتبط کرده است.

10. کلم بروکلی

کلم بروکلی مملو از ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که برای سلامتی و سفیدی پوست نوزاد مهم هستند.همچنین حاوی لوتئین ، کاروتنوئید است که مانند بتاکاروتن کار می کند. لوتئین از پوست شما در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند و این باعث می شود پوست نوزاد شما خشک و چروک نشود.

اما گل کلم بروکلی همچنین یک ترکیب خاص به نام سولفورافان را ذخیره می کند که دارای برخی از مزایای بالقوه چشمگیری است. حتی ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشد.

سولفورافان همچنین یک ماده محافظ قدرتمند در برابر آفتاب است. این کار به دو روش انجام می شود: با خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر و روشن کردن سیستم های محافظ دیگر در بدن شما.در آزمایشات آزمایشگاهی ، سولفورافان تعداد سلولهای پوستی کشته شده در اثر اشعه ماوراء بنفش را تا 29٪ کاهش داد و محافظت آن تا 48 ساعت ادامه داشت. شواهد نشان می دهد که سولفورافان همچنین ممکن است سطح کلاژن را در پوست نوزاد شما حفظ کند.

سفید شدن پوست نوزاد در دوران شیردهی

11. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع خوبی برای ویتامین C است و حاوی همه کاروتنوئیدهای اصلی از جمله لیکوپن است.نشان داده شده است که بتاکاروتن ، لوتئین و لیکوپن از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت می کنند. آنها همچنین ممکن است به جلوگیری از چین و چروک کمک کنند و باعث سفیدی پوست نوزاد شما بشود.از آنجا که گوجه فرنگی حاوی همه کاروتنوئیدهای اصلی است، یک غذای عالی برای حفظ پوست سالم هستند.

میوه هایی که باید در دوران بارداری برای نوزاد مصرف کرد تا پوست آن سفید و شفاف شود:

پرتقال - پرتقال منبع غنی ویتامین C است و در دوران بارداری توصیه می شود. ویتامین C نه تنها برای رشد نوزاد مفید است بلکه باعث تقویت رنگ پوست نوزاد و مادر می شود و پوست را سفید میکند.حداقل مصرف روزانه 2 پرتقال نیاز ویتامین C را برآورده می کند و پوست نوزاد شما را سفید می کند.

 بادام - بادام در دوران بارداری بسیار توصیه می شود زیرا حاوی پروتئین ، ویتامین E ، کلسیم ، منیزیم و فیبر است. پروتئین بادام برای رشد نوزاد مفید است در حالی که کلسیم و منیزیم برای رشد استخوان لازم هستند.بادام حاوی ویتامین E است که باعث درخشش پوست نوزاد و مادر می شود. زنان باردار باید هر روز صبح حداقل 2 تا 4 بادام مصرف کنند.

آب انگور یا آب انگور - انگور یا آب انگور حاوی اسید آلفا هیدروکسی است که باعث می شود پوست نوزاد سفید شود. مصرف روزمره انگور یا آب انگور باعث می شود پوست کودک درخشان شود. انگور یا آب انگور نیز در یبوست ، اسیدیته ، گرفتگی و تورم مفید است.

نارگیل - اگر یک زن باردار در طول بارداری هسته نارگیل را مرتباً مصرف کند، این میوه باعث میشود پوست نوزاد سفید شود:

سوزش قلب را درمان کنید

رفع یبوست

در برابر کم آبی بدن مقاومت میکند

تخم رازیانه - گرفتن دانه رازیانه یا نوشیدن آب دانه رازیانه خیسانده باعث بهبود رنگ و چهره نوزاد می شود. همچنین از حالت تهوع رهایی می یابد.

شیر زعفران در دوران بارداری - اعتقاد ما این است که شیر زعفران باعث سفید شدن پوست نوزاد و یا بهبود چهره می شود. شیر زعفران در سه ماهه اول یا دوم توصیه نمی شود زیرا شیر زعفران گرمای زیادی می دهد که می تواند باعث از بین رفتن جنین شما شود. شیر زعفران را می توان در سه ماهه سوم میل کرد.

تخم مرغ - قسمت سفید تخم مرغ نیز در سفیدی پوست نوزادان نقش دارد. جدا از انصاف ، پروتئین خوبی را نیز برای رشد فراهم می کند.

غذاهای غنی از اسید فولیک - اسیدفولیک مسئول رشد سلولهای مغزی است. اسید فولیک 40٪ خطر زایمان اوتیسم را کاهش می دهد. به معنای غذای سرشار از اسید فولیک ضریب هوشی نوزاد شما را بهبود می بخشد. غذاهای سرشار از اسید فولیک عبارتند از: اسفناج ، مرکبات ، عدس و غیره.

 غذاهای غنی از آهن - آهن یک عنصر اساسی برای زنان باردار است زیرا به انتقال اکسیژن به نوزاد کمک می کند. عرضه مناسب اکسیژن به مغز نوزاد، ضریب هوشی نوزاد را افزایش می دهد.

زنان باردار باید غذاهای غنی از آهن مانند سبزیجات سبز و برگ ، حبوبات ، مرغ و غیره اضافه کنند.اگر خانمها از میوه هایی برای خوردن در دوران بارداری برای سفیدی پوست بچه استفاده میکنند، باید بدانند که چه چیزی نباید بخورد.

برای سفید شدن پوست نوزاد چه بخوریم

در طی بارداری از خوردن غذا های زیر خودداری کنید:

غذاهای خاصی وجود دارد که در هنگام بارداری باید از عادت های غذایی اجتناب شود.

از مصرف الکل خودداری کنید.

سیگار کشیدن را محدود کنید.

از قهوه و چای خودداری کنید یا آن را محدود کنید.

ماهی حاوی جیوه را نخورید.

پاپایا نخورید.

از مصرف آناناس خودداری کنید.

غذاهای بی خاصیت را محدود کنید.

بیشتر کودکان دارای پوستی لطیف و حساس هستند و این نشان می دهد که شما باید در انتخاب کرم ها و چیزهایی که باید روی پوست آنها اعمال شود ، دقت کنید. بنابراین ، خودتان را با برخی از دارو های درمانی پوستی برای تناسب اندام در کودکان آماده کنید.

سفید شدن پوست نوزاد

مخلوط شیر و زردچوبه: شیر یک محصول عالی برای سفید کردن پوست است زیرا حاوی ویتامین A است که به ساخت سلول های سالم جدید کمک می کند. زردچوبه را با شیر مخلوط کرده و از خمیر هموار بر روی بدن

صورت نوزاد خود استفاده کنید. بگذارید خمیر خشک شود. با استفاده از یک حوله مرطوب ، خمیر کاربردی را تمیز کنید. بعد، بعد از برداشتن خمیر ، نوزاد خود را بدون استفاده از صابون بر روی پوست که در آن خمیر استفاده کرده بود ، حمام کنید. بزودی پوست می درخشد.

 مخلوط عصاره پنیر و گوجه فرنگی: گوجه فرنگی به دلیل خاصیت سفید کننده طبیعی شناخته شده است. قبل از استفاده از عصاره، گوجه فرنگی را به خوبی مخلوط کرده و آرد جو را نیز اضافه کنید. سپس، خمیر را روی پوست تیره نوزاد خود بمالید. این مخلوط طبیعی پوست نوزاد را سفید میکند.

از مواد شیمیایی اجتناب کنید: از جمله نکات دیگر برای اینکه پوست نوزاد شما سفید باشد، یکی از مهمترین نکته این است که از استفاده هر یک از محصولات شیمیایی روی پوست کودک خودداری کنید. محصولات طبیعی راه های تولید پرتودهی هستند. ژل آلوئه ورا یا رب گوجه فرنگی را روی بدن بچه خود بمالید. این هر دو عنصر طبیعی در درمان پوست های تیره و زبر بسیار مؤثر هستند.

رژیم غذایی کودکتان را بهبود بخشید: رژیم غذایی مغذی، میوه و غلات بخورید. شما می توانید از میوه های خام تغذیه کرده یا غذا های میوه ای تهیه کنید. در میوه ها، آنتی اکسیدان ها فعالیت رادیکال آزاد را نفی کرده و آسیب های پوستی را کاهش می دهند، به نوبه خود باعث افزایش بافت پوست می شود.

پوست نرم آنها را با روغن ماساژ دهید: روغن نارگیل همیشه بهترین گزینه برای ماساژ بدن است. ماساژ باعث بدتر شدن پوست می شود و باعث تقویت عضلات کودک نیز می شود. بنابراین، با ماساژ منظم روغن داغ، پوست نوزاد خود را سفید کنید.

چغندر مؤثر است: دانه های خرد شده زردچوبه را با آب چغندر خوب مخلوط کنید تا غلیظ شود. از آن روی پوست بچه خود استفاده کنید. رب چغندر برای درخشان شدن پوست موثر است.

استفاده از آرد نخود: آرد نخودچی به کاهش مو های ناخواسته روی بدن کمک می کند. می توانید از نخود یا آرد گرم سبز استفاده کرده و آن را در مقداری شیر مخلوط کرده و سپس استفاده کنید. خمیر غلیظ را به آرامی روی پوست بمالید و پس از مدتی به آرامی پاک کنید. هفته ای یک یا دو بار این عمل را دنبال کنید و از آن استفاده کنید و پوست را درخشنده کنید. این بهترین راه حل خانگی برای سفید کردن چهره است.

آب آشامیدنی: روزانه مقدار زیادی آب بنوشید. آب به فرزند شما کمک می کند که بدنی مرطوب داشته باشد. مقدار کافی از مصرف آب، سموم بدن را از بدن نوزاد خارج می کند و رنگ و بویی را برای پوست به ارمغان می آورد. به آنها كمك كنيد كه حداقل هشت بار در روز آب بنوشند.

اسکراب بدن: درست است، یک اسکراب بدن خانگی برای سفید کردن پوست نوزاد بسیار مفید است.حتماً پوست لطیف و شکننده کودک خود را دیده اید که موهایی روی آن وجود دارد که اغلب باعث تیره تر شدن پوست کودک می شود. بنابراین، شیر، نخود، گلاب را با روغن بچه مخلوط کنید. از این مخلوط برای پاک کردن و ماساژ دادن پوست کودک خود استفاده کنید، که به از بین بردن لایه مرده پوست، ناخالصی ها و لایه های موهای نازک بدن کمک می کند. شستشو به گردش خون کمک کرده و پوست درخشان کودک را تقویت می کند.

آب انگور:.تغذیه کودک با آب انگور باعث بهبود رنگ پوست می شود. سایر میوه ها مانند پرتقال و سیب برای بهبود رنگ و سلامتی پوست کودک نیز بسیار عالی هستند.

آفتاب : این مهم است که به کودک خود اجازه دهید بعضی اوقات در معرض نور خورشید قرار بگیرد، اما اطمینان حاصل کنید که این یک امر به خوبی تنظیم شده است و در کنترل است. ترک فرزند شما به مدت طولانی می تواند منجر به تیرگی پوست شود. شما ممکن است یک کالسکه را برای نگه داشتن فرزند خود در برابر آفتاب مستقیم حمل کنید اما باید مراقب تابش نور مستقیم خورشید به مدت طولانی باشید.

سفید شدن پوست نوزاد در بارداری

بهترین دمای حمام:

به یاد داشته باشید، هرگز پوست خود را در معرض آب بسیار گرم یا سرد قرار ندهید. این کار تاثیر زیادی روی پوست نوزاد دارد.بنابراین مهم است که با یک شستشوی آب ولرم آرام آنها را درمان کنید. گرمازدگی بدون آب، طراوت را از پوست شکننده کودک بیرون می کشد. به یاد داشته باشید که فقط از آب ولرم برای صورتتان استفاده کنید.

رنگ آمیزی پوست نوزاد بسته به سن، نژاد یا گروه قومی و درجه حرارت می تواند تا حد زیادی متفاوت باشد.هنگامی که نوزاد برای اولین بار متولد می شود  پوست به رنگ قرمز تیره تا بنفش است. با شروع تنفس کودک  رنگ به قرمز تغییر می کند. این قرمزی معمولاً از روز اول محو می شود. ممکن است دست و پای کودک برای چند روز به رنگ مایل به آبی باقی بماند. این یک پاسخ طبیعی به گردش خون توسعه نیافته کودک است. اما رنگ آمیزی آبی سایر قسمت های بدن طبیعی نیست.برخی از نوزادان دارای رنگ زرد پوست و سفیدی چشم ها به نام زردی هستند. 

این ممکن است یک پاسخ طبیعی باشد زیرا بدن از گلبول های قرمز قدیمی پیر خلاص می شود. اما ممکن است نشان دهنده یک مشکل باشد، به خصوص اگر بدتر شود.خوردن و مصرف کردن غذا های فاسد و خراب شده ای که باعث ایجاد مسمومیت در بدن مادر می شود، باعث تیره شدن رنگ پوست نوزاد می شود. زیاده روی در خوردن غذا و خوردن غذا های یکنواخت و تکراری رنگ پوست نوزاد را تیره می کند. همچنین مواردی چون استعمال دخانیات، دود زغال و حضور در جمعیت و شلوغی باعث تیره شدن رنگ پوست نوزاد می شود.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...