روش برخورد با شوهری که به بلوغ احساسی نرسیده

اگر به آن ها بگوییم این کار را نکن اخم می کنند؛ زمانی که خسته هستند فریاد می کشند و زمانی که عصبانی هستند به حرفهایمان گوش نمی دهند. ما در حال توصیف کودکان نوپا هستیم؛ درست است؟ متأسفانه پاسخ منفی است؛ این علامت ها، می تواند در شوهرانی که به بلوغ احساسی نرسیده اند؛ مشاهده شود.علائم دیگری که نشان می دهند شما با یک مرد که به بلوغ احساسی نرسیده است؛ ازدواج کرده اید این است که این افراد معمولاً کمی عصبانی هستند؛ خیلی سریع حالت تدافعی به خود می گیرند و شما را به خاطر مشکلاتشان سرزنش می کنند.

حالا برای اینکه منصف باشیم؛ باید به این نکته اشاره کنیم که گاهی اوقات، همه ما رفتارهای نابالغانه ای را بروز می دهیم. امّا، یک مرد که به بلوغ احساسی نرسیده باشد؛ هیچ گاه سعی نمی کند تا در رابطه با همسرش به شکل یک مرد بالغ عمل کند. بنابراین، چه همسر شما یک شخص نابالغ باشد و چه گاه و بی گاه رفتارهایی از خود بروز دهد که نشان از عدم بلوغ احساسی وی داشته باشد؛ کارهایی هستند که باید انجام دهید تا اوضاع را کمی بهبود بخشید. ممکن است دلتان بخواهد به او بگویید که «بزرگ شو» ولی این چاره کار شما نیست و فقط روابطتان را بدتر می کند.

در عوض، سه روش ارائه شده در این مقاله را امتحان کنید تا شوهر نابالغتان را کنترل کنید.

1.مانند بچه ها با او رفتار نکنید.

زمانی که همسرتان رفتار نابالغی از خود بروز می دهد؛ مانند یک بزرگسال با او رفتار کنید(حتی اگر همسرتان مانند یک کودک رفتار می کند). اگر او با صدای بلند به رفتارش ادامه می دهد و درمورد سختی کارش و بی عدالتی جهان سخن می گوید؛ به او بگویید: «بله، واقعاً وحشتناک است». مانند یک بچه کوچک با او رفتار نکنید و سعی نکنید مشکلش را حل کنید. شما همچنین نمی خواهید بحث را عوض کنید؛ چون در این صورت به درک نکردن همسرتان متهم خواهید شد و در انتها بحثتان به دعوا منجر خواهد شد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که همسرتان ممکن است روز بدی را پشت سر گذاشته باشد و به گوش شنوایی نیاز دارد تا حمایت شود. شما باید تنها کسی باشید که همسرتان می تواند راحت با او صحبت کند. اگر تمایلات نابالغ او باعث می شود که همسرتان با خشونت برخورد کند؛ مجبور نیستید که در کنارش بنشینید. به عنوان مثال، اگر همسرتان طی یک بحث شروع به مسخره کردن شما بکند بگویید تا زمانی که اینطور با من رفتار کنی به حرف هایت گوش نمی دهم و اتاق را ترک کنید.

2. زندگی واقعی را تمرین کنید.

اینکار خیلی سخت است. باید اجازه دهید که شوهرتان عواقب کارهایش را به عهده بگیرد. مثلا اگر شب خیلی مشروب خورده و نتوانسته است برای مسابقه فرزندان صبح زود از خواب بیدار شود، سعی نکنید شما دخترتان را توجیه کنید و برای رفتار پدرش عذرخواهی کنید. بلکه بگذارید خودش با دخترتان صحبت کند و عواقب کارش را ببیند.

3. به سمت جلو حرکت کنید.

زمانی که شوهر شما شروع به فریاد زدن می کند؛ ممکن است بخواهید به او بگویید که باید مانند یک بزرگسال رفتار کند و هر وقت آماده بود تا درست با شما رفتار کند؛ آماده هستید به حرف هایش گوش دهید.

مطلب پیشنهادی :

تفاوت رابطه ای که به بلوغ رسیده، با رابطه نابالغ چیست؟

1 نظر

  1. وحیدوحیدsays:

    باسلام به نظرمن نویسنده خیلی ادم بادرک وفهمیه خیلی قشنگ وساده بیان کرده بودواقا حقیقت نوشته خدایش بخویندوبه حرفاش عمل کنیدالبته ایناروبه خانومامیگم چون تاثیرمثبتش رومیبینید