تفاوت رابطه ای که به بلوغ رسیده، با رابطه نابالغ چیست؟

زمانی که شما درباره ی عشق صحبت می کنید؛ فکر می کنید که حتی در ذره های هوا، عشق را احساس می کنید. خاطرات هر رابطه ای ( خوب یا بد)، به محض اینکه به آن فکر کنید؛ به ذهن شما هجوم می آورند. آیا تا به حال فکر کرده اید که چه چیزی باعث منحصر به فرد بودن یک رابطه می شود؟ پاسخ این سوال، سطح بلوغ رابطه است.

در این مقاله، فهرستی از تفاوت های اساسی رابطه ی بالغ و نابالغ را برایتان لیست کرده ایم.

تذکر: اگر شما با خواندن این مطالب رنجیده خاطر می شوید؛ احتمالا  هنوز به بلوغ کافی برای پذیرش مسئولیت یک رابطه، نرسیده اید.

ـ سوال ها و تردیدها

در یک رابطه نابالغ، شک ها و تردیدها همیشه سطحی هستند و هیچ گفتگویی میان زوجین وجود ندارد. در حالی که زوج هایی که رابطه شان به بلوغ رسیده است؛ درباره ی مسائلشان بحث می کنند و درباره مشکلات جدیدی که برایشان پیش می آید؛ گفتگو می کنند. وقتی به موضوع بحث و اختلاف نظرها می رسیم؛ تفاوت زیادی میان رابطه ی بالغ و رابطه نابالغ وجود دارد. در روابط نابالغ، زوجین، معمولا نمی توانند به توافق مشترکی برسند؛ همچنین، می خواهند نظرات خود را با زور و فریاد، به دیگری تحمیل کنند.

ـ خواسته ها و آرزوها

در هیچ رابطه ی بالغی، هیچ نکته مبهمی برای زوجین وجود ندارد. در صورت وجود هرگونه ابهام در زندگی، چند ساعت جدایی زوجین از یکدیگر، کافی است تا احساسات منفی آن ها رفع شود. رابطه ی جنسی مداوم و ارتباط کلامی موثر، به بهبود رابطه ها، کمک شایانی می کند. رابطه هایی که به بلوغ رسیده اند؛ بر خودشان متکی هستند و هیچ فاصله ای بین زوجین، وجود ندارد.

ـ مفهوم یگانگی

در روابط نابالغ، پذیرش تفاوت ها بسیار دشوار است. زوجین در رابطه های نابالغ، سخت تلاش می کنند که در طرف مقابلشان، دنبال چیزی بگردند که یافت نمی شود. آن ها بر یکدیگر مسلط هستند و خودشان را مجبور می کنند تا در کنار هم بمانند و نتیجه ی این تعامل، یک سازگاری معیوب، میان زوجین است. بلوغ در هر رابطه ای مستلزم دو نفر است که برای رشد و ترقی خودشان تلاش می کنند. در رابطه های بالغ، افراد تلاش می کنند تا در عین نزدیکی به همسرشان، مستقل باشند. آن ها هرگز یکدیگر را تحت فشار قرار نمی دهند و علایق یکدیگر را دنبال می کنند.

ـ عامل محرک

زوج های نابالغ، انگیزه ای ندارند تا  برای زندگی موفق تر و اهداف پیش رویشان، تلاش کنند. اهداف بزرگ در رابطه های نابالغ، نادیده گرفته می شوند. رابطه های بالغ، افکار بزرگی در ذهنشان دارند. فداکاری های کوچک، عشق و علاقه را در رابطه های بالغ کمرنگ نمی کند. عشق، عامل محرکی برای رشد رابطه به شمار می رود. این اتفاق، زمانی می افتد که شما بخواهید بقیه عمرتان را در کنار کسی که دوستش دارید سپری کنید و تمام تلاش خود را می کنید تا زندگی بهتری را در کنار یکدیگر بسازید.

ـ دعواها

دعوا کردن، در هر رابطه ای طبیعی است؛ اما، زوج های بالغ، هرگز با پیام دادن به یکدیگر، نارضایتی خود را از طرف مقابلشان، ابراز نمی کنند. زوج های بالغ، روز خود را با دعوا کردن روی مسائل کوچک، خراب نمی کنند. وقتی می توانید مسائلتان را رو در رو حل کنید؛ چرا از ایموجی و شکلک های پیام رسان، استفاده کنید؟ رابطه های نابالغ، به خاطر دعواهای پی در پی و پیام های طولانی که به هم می دهند؛ با هم ناسازگارند و هرگز به راه حل درستی برای حل مشکلاتشان نمی رسند.

ـ شناخت یکدیگر

در یک رابطه ی بالغ، زوجین کمبودها و کاستی های یکدیگر را متعادل می کنند. آن ها به خوبی از نکات مثبت و منفی رابطه شان آگاهند. در یک رابطه نابالغ، زوجین تمایل دارند از تجربیات دوستانشان برای رفع کمبودهایشان استفاده کنند. این کار، در واقع، نوعی خود خواهی است و مخالف با عهدهایی است که انسان های بالغ، می بندند.

ـ روابط اجتماعی

زوج های بالغ، از روابط با افراد غریبه و گذشته شان، ترسی ندارند. آن ها به یکدیگر اعتماد دارند و همدیگر را درک می کنند و می دانند که هیچ مسئله ای نمی تواند رابطه شان را تهدید کند. زوج های نابالغ، از تهدید شدن رابطه شان توسط برخی از افراد واهمه دارند. آن ها تعصب کورکورانه دارند و شاید به همین دلیل، عشق آن ها عمیق نیست.

ـ حسادت

در روابطی که به بلوغ رسیده اند اگر حسادتی پیش بیاید؛ زوجین خیلی واضح، در موردش صحبت می کنند. ولی در روابط نابالغ، زوجین جاسوسی یکدیگر را می کنند و پیام های همسرشان را چک می کنند.

ـ حس رضایت

اگر شما با کسی هستید که فکر می کنید آن شخص، به حد کافی برایتان خوب نیست؛ در واقع، شما در یک رابطه نابالغ هستید. شما یکی از زوج های نابالغی هستید که همیشه چشمتان دنبال دیگران است و فکر می کنید همه کامل هستند به جز، شریک زندگی شما!

ـ ناسازگاری ها

بلوغ افکار، در زوج های بالغ به وضوح مشاهده می شود. اگر به عنوان یک زوج، به بلوغ کافی رسیده باشید؛ می توانید در مورد ناسازگاری هایتان بحث کنید و به نتیجه برسید. به سخنان طرف مقابلتان به خوبی گوش دهید و سپس، واکنش نشان دهید و به صورت رو در رو بحث و گفتگو کنید و نه از طریق پیامک و رسانه های اجتماعی!

زوج ها، در رابطه بالغ، می دانند که از رابطه شان چه انتظاراتی دارند و هدفشان در زندگی چیست. وضوح و شفافیت در چنین پیوندهایی، کاملا دیده می شود.

مطالب پیشنهادی :

10 عادت که نشان می دهد شما با یک زن مستقل رابطه دارید!

5 نشانه که مردی می خواهد با شما رابطه داشته باشد اما می ترسد!

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...