اگر شما بچه بخواهید ولی همسرتان نخواهد؛ چه باید کرد؟

یکی از مشکلات اساسی که زوجین با آن مواجه هستند؛ همین قضیه است. یکی از زوجین بچه می خواهد و دیگری به شدّت با این قضیه مخالف است و نمی تواند بر احساسش غلبه کند. باید بگوییم که در این مواقع نباید تصمیمات سریع و احساسی گرفته شود و اگر تصمیمی گرفته شد باید تمام جوانب آن سنجیده شود تا زوجین در آینده با مشکل مواجه نشوند.

نظزیه های مختلفی در مورد « خواستن فرزند» وجود دارد. بعضی از مردم نسبت به خواسته شان مطمئن هستند و برخی از افراد تا لحظه مرگ نسبت به داشتن فرزند مخالف هستند. در مقابل، افراد بی شماری وجود دارند که نسبت به تصمیمشان مطمئن نیستند و هر چند وقت یکبار، نظر خود را راجع به این قضیه عوض می کنند. این تصمیم، یک نظر شخصی نیست و با توجه به نظر زوجین و عوامل محیطی گرفته می شود. این عوامل شامل موارد زیر می شوند:

ـ وضعیت زندگی

ـ تجربه در مورد کودکان اطرافیان

ـ تربیت خانوادگی

    درک این عوامل، قبل از تصمیم گیری در مورد بچه دار شدنتان بسیار مهم است.

    برای صحبت کردن با همسرتان وقت کافی بگذارید.

    با توجه به این موضوع، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که برای صحبت کردن با شریک زندگیتان وقت کافی بگذارید. ممکن است گفتگو در این باره برایتان سخت باشد ولی بهتر است در مراحل اولیه رابطه انجام نشود. اگر شما نگران نتیجه مذاکره با همسرتان هستید و می ترسید که نتوانید او را قانع کنید باید با صبر و احتیاط پیش بروید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

    ایده بسیار خوبی است که کارهایتان را در زمان و مکان مناسبی انجام دهید. یعنی؛ زمانی را برای گفتگو انتخاب کنید که همسرتان بتواند روی صحبت های شما تمرکز کند. ممکن است همسر شما در هنگام پیاده روی بتواند روی صحبت های شما تمرکز کند یا در رستوران و یا هنگام نوشیدن قهوه، بهترین زمان ممکن، برای صحبت با او باشد.

    زمانی که قصد بیرون رفتن دارید یا به تازگی با همسرتان بحث کرده اید؛ زمان مناسبی برای مطرح کردن این موضوع با همسرتان نیست و موجب ایجاد تنش در رابطه تان می شود. باید یاد بگیرید که وقتی حرفتان را زدید؛ همسرتان نیز زمان کافی برای ابراز نظرهای شخصی اش داشته باشد.

    روراست و صادق باشید.

    برای رسیدن به یک تصمیم درست و قطعی، باید به دیدگاه یکدیگر احترام بگذارید؛ به سوالات یکدیگر به درستی پاسخ دهید و اجازه ندهید که فشار همسرتان باعث تغییر دیگاهتان نسبت به موضوع بچه داری شود. شما باید با ذهنی باز و فکر کردن به همه جوانب، به یک نتیجه درست برسید. فقط سعی کنید که نظر طرف مقابلتان را به خوبی درک کنید.

    ممکن است لازم باشد که در مورد نظر همدیگر راجع به بچه داری، صحبت کنید و یا مسائلی مانند اینکه چگونه وجود فرزند زندگی و اولویت های شما را تغییر خواهد داد و چه فداکاری هایی باید در رابطه با فرزندداری انجام دهید. شاید در مورد بچه هایی که در اطرافتان هستند صحبت کنید و نحوه برخوردتان با آن ها را مورد بررسی قرر دهید. 

    حتی شاید لازم باشد در مورد شیوه تربیتی والدینتان گفتگو کنید و نظرات خود را د باره خانواده و تربیت فرزند با یکدیگر به اشتراک بگذارید.درک این قضایا ممکن است کمی زمان ببرد. در واقع، ممکن است شما موقعیت خود را به درستی درک نکنید. به همین دلیل در طول بحث آرام و کنجکاو بمانید تا بتوانید به درک متقابلی از یکدیگر برسید.

    آیا این مسئله قابل حل است؟

    پاسخ، منفی است. داشتن گفتگوی صادقانه به این معنا نیست که همسرتان نظر شما را بپذیرد. این گفتگو بیشتر به این معناست که بتوانید دیدگاه همدیگر را درک کنید و به کارهایی فکر کنید که توانایی انجام آن را دارید و برای رسیدن به اهدافتان بیشتر تلاش کنید. همچنین این گفتگو به شما کمک می کند تا با زمینه های بیشتری از اختلاف نظرهایتان مواجه شوید و به عنوان یک زوج بیشتر و بهتر رشد کنید.

    اما اگر احساس می کنید که به تنهایی نمی توانید مشکلتان را حل کنید؛ به یک مشاور مراجعه کنید. یک مشاور حرفه ای به شما نمی گوید که چه کار بکنید و چه کاری نکنید، او فقط به شما کمک می کند تا با همسرتان مکالمه ای صادقانه داشته باشید تا بتوانید به یک نتیجه درست و منطقی برسید.

    تهیه کننده : توپ تاپ

    مطالب مرتبط...

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...