آیا دوقلو داشتن خوب است؟

دوقلو زایی برای برخی از مادران و پدران بسیار وحشتناک و دشوار است. این در حالیست که بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند در همان بارداری اول فرزند دوقلو به دنیا بیاورند. در مقاله جاری سعی کرده ایم مزایای دوقلو زایی را برای شما دوستانی که در این مورد کنجکاو هستید توضیح دهیم. بنابراین همراه ما باشید تا ۱۰ دلیل بهتر بودن دوقلو زایی را باهم بررسی کنیم. البته مزایای داشتن این فرزندان بسیار بیشتر از ۱۰ موردی است که ما به شما اعلام خواهیم کرد که یقینا شما بعدها تک تک آن ها را تجربه خواهید کرد.  

دوقلو یا تک قل فرقی ندارد، در هر حالت یک معجزه اتفاق می افتد!

دوقلو داشتن برای یک مادر شاید تجربه ای دشوار باشد، اما در اصل داشتن یک کودک و به دنیا آوردن آن تجربه ای کاملا جادویی و شگفت انگیز است. برخی از زوجین به سختی بچه دار می شوند و برای باردای مادر زحمات زیادی را متحمل می شوند، اما زمانی که جواب مثبت آزمایش و پزشک به آن ها اطلاع می دهد که قرار است نه ماه دیگر یک کوچولوی معجزه آسا را در آغوششان داشته باشند، چهره شان دیدنی است. برای برخی از زوجین بسیار مهم است که در بارداری اول فقط یک فرزند داشته باشند تا بتوانند پس از بررسی شرایط والدین بودن، تصمیم بگیرند که آیا می خواهند برای فرزند دوم نیز اقدام کنند یا خیر. در واقع اکثر زوج ها دوست دارند که پزشک متخصص آن ها در مراجعه اول پس از سونوگرافی به آن ها بگوید که با یک بچه باردار هستند. بنابراین چهره افرادی را مجسم کنید که در حضور پزشک در حالیکه منتظر هستند تا خبر بارداری برای فرزندشان را تائید کند، پزشک به آن ها می گوید که تبریک می گویم، شما قرار است به زودی پدر یا مادر شوید اما نه برای یک بچه بلکه دو فرزند! مطمئنا تصور احساس آن زوج در آن لحظه برای شما دشوار خواهد بود.

احتمالا برای برخی از خانم ها و آقایان این خبری نیست که منتظر شنیدنش بودند. با توجه به مشکلات مالی و یا برخی دلایل دیگر داشتن تنها یک فرزند بیشترین چیزی بود که می خواستند. اما برای بیشتر زوجین این خبر احساسات بسیار ضد و نقیضی را به همراه خواهد داشت. آن ها پس از اینکه شوک اولیه تخلیه شد، احساسات غیرقابل توصیفی مانند شادمانی و گریه و فریادهایی از سر خوشحالی را تجربه خواهند کرد. البته هیچ شکی نیست که داشتن دو فرزند هم زمان سختی های بسیاری دارد که از جمله آن ها، بارداری سخت، زایمان دشوار و خطرناک، تربیت همزمان آن ها و ... می باشد. اما مطمئن باشید داشتن فرزندان دوقلو یک تجربه شگفت انگیز بوده و در بسیاری از موارد از داشتن یک فرزند بهتر است. به همین دلیل در ادامه شما را ۱۰ دلیل بهتر بودن آن آشنا خواهیم کرد تا اگر مادر فرزندان دوقلو هستید از این بابت خوشحال شوید و یا اگر می خواهید برای بارداری اقدام کنید، به دنبال راه هایی باشید که در نتیجه آن ها فرزندان دوقلو داشته باشید.

دوقلو زایی

۱- دوقلوها گزینه بهتری هستند چرا که شما با یک تیر دو نشان می زنید! بله، اولین و واضح ترین دلیل برای داشتن فرزندان دوقلو این است که شما با یک بارداری دو فرزند خواهید داشت. این موضوع از جهات بسیاری به نفع شماست. همه چیز برای شما دو برابر خواهد شد؛ دو برابر شادی خواهید کرد، دو برابر عشق دریافت خواهید کرد، زمان های خوب را بیشتر تجربه خواهید کرد... با اینکه فراموش نکردیم که روزهای سخت نیز وجود خواهند داشت اما عشق داشتن دو فرزند شما را از پس تمامی مشکلات با موفقیت عبور خواهد داد. 

علاوه بر این بارداری دوران نسبتا سختی برای زوجین به خصوص مادران است، خطرات و احساسات ناراحت کننده ای نیز ممکن است تجربه کنند. بنابراین اگر شما بخواهید دو فرزند را در دو بارداری جداگانه به دنیا بیاورید یقینا بایستی دوبار این تجربه دشوار را پشت سر بگذارید. این در حالیست که اگر در یک بارداری فرزندان دوقلو داشته باشید طبیعتا بیشتر دشواری ها فقط یک بار خواهد بود درحالکیه شما دو فرشته کوچولو خواهید داشت.

۲- دوقلو ها باعث سرگرمی شما خواهند شد. داشتن دو بچه به شدت سرگرم کننده است به خصوص اگر آن ها دوقلو باشند، اساسا مشکلات نیز وجود دارد اما مطمئنا لحظات سرشار از خنده بیشتر خواهد بود. بچه ها از همان روزهای اولی که به دنیای ما پا میگذارند بسیار زیبا و بامزه هستند. اما قضیه وقتی زیباتر خواهد شد که آن ها کم کم شروع به شناسایی محیط، پدر و مادر، اعضای بدن و ... خواهند کرد. کلماتی که با شیرینی بسیار دلپذیری از زبان دو فرشته کوچک خواهید شنید، شیرین کاری هایی که هر دو همزمان برای شما خواهند داشت و بسیاری موارد دیگر باعث خواهند شد تا شما هیچ زمان احساس یکنواختی نکنید. آن ها همزمان شروع به رشد خواهند کرد و این صحنه برای شما لحظات فوق العاده ای را رقم خواهد زد. آن ها پس از مدتی یاد خواهند گرفت که باهم بازی کنند و پشتیبان و هم بازی یکدیگر شوند، در این حالت شما دیگر هیچ دغدغه ای برای سرگرم کردن آن ها نخواهید داشت.

۳- دوقلو ها یک تیم شکست ناپذیر هستند. با اینکه اغلب میان خواهران و برادران یک پیوند عمیق وجود دارد اما آن چیزی که میان دوقلو ها پل بسته است پیوندی منحصر به فرد و غیرقابل شکست است. دوقلو ها با رشد بسیار نزدیک و رابطه عجیبی که دارند به شکلی بزرگ خواهند شد که هیچ رابطه دوستانه، خانوادگی و عاشقانه ای نمی تواند جایگزین رابطه آن ها باشد. شاید نزدیکی بیش از حد آن ها به نظر شما مشکل باشد اما مطمئنا برای یک مادر دیدن این صحنه که پیوند آن ها گسست ناپذیر است لذت بخش ترین کار دنیاست. رابطه آن ها در سطوح مختلف کاملا منحصر به فرد است. آن ها از لحظه تولد تا مرگ این پیوند عمیق را حفظ خواهند کرد. آن ها بهترین دوست یکدیگر خواهند بود و شما به عنوان والدین نگران مراحل دوست یابی آن ها نخواهید بود.

دوقلو داشتن

۴- دوقلو ها توجه همه را به خانه شما سرازیر خواهند کرد. طبیعتا با بچه دار شما خانواده، دوستان، فامیل و آشنایان دوست دارند که در بازه های زمانی کوتاه تر به شما و بچه شما سر بزنند و از احوالتان باخبر شوند. اما اگر اکنون شما فرزند دوقلو به دنیا آورده اید، احتمالا برخی از اوقات نیاز خواهد شد تا در خانه خود را قفل کنید! چرا که بی شک انبوهی از دوستان و فامیل برای دیدن دوقلوها و کمک کردن به شما به خانه شما خواهند آمد و در این حالت شما نیروی کمکی زیادی در اختیار خواهید داشت. علاوه بر این روابط صمیمی نیز تجربه خواهید کرد.

۵-دوقلو ها خرید لباس را برای شما جذاب خواهند کرد. شما وقتی برای خرید لباس دوقلو ها به بازار مراجعه می کنید خیلی دچار مشکل نخواهید بود اما یقینا استفاده از کمی خلاقیت در این روند می تواند خرید را به شکل سرگرم کننده ای جذاب سازد. تولیدکنندگان بسیار زیادی هستند که توجه ویژه ای به طراحی لباس های مخصوص دوقلو ها دارند و این کار به جذابیت هرچه بیشتر فرزندان شما کمک می کند.

۶- دوقلو ها شما را عاشق خواهند کرد. یقینا داشتن یک فرزند زیبا میان بازوان شما حسی بسیار عالی دارد، اما مطمئن باشید اگر دوتا از این فرشته های زیبا را در آغوش داشته باشید که با چشمانی فوق العاده مهربان به شما می نگردند، شما را تا اوج آسمان خواهند برد. بسیاری از افرادی که این لحظه را تجربه کرده اند معتقدند که هیچ وقت دیگری تا این اندازه خدا را شاکر نبوده و خود را خوشبخت احساس نکرده اند.

۷- دوقلو ها را به عنوان دلیل بهانه استفاده کنید! شاید تعجب کنید اما برخی از مواقع همگی ما حس رفتن به یک مهمانی، دعوت یا گردش را نداریم. با داشتن فرزندان دوقلو شما تا مدت ها بیشترین وقت خود را در خانه خواهید گذراند. هرچند این کار بسیار دشوار است اما مطمئن باشید در بسیاری از مواقع نیز که قادر به رفتن سر یک قرار دوستانه نیستید، دوقلو ها بهانه خوبی برای اینکار هستند. مطمئن باشید در این شرایط هیچ کس از دست شما ناراحت نخواهد شد.

۸- دوقلو ها انگیزه ادامه زندگی شما خواهند بود. بله با داشتن یک فرزند نیز می توان امید به زندگی را افزایش داد. اما زمانی که تعداد این انگیزه های دوست داشتنی دو برابر می شود، مطمئنا زمان سرگرم شدن، تفریح و لحظات دلپذیر شما نیز چند برابر خواهد شد.

۹- دوقلو ها باعث می شوند تا کارهای دشواری مانند شب بیداری برای نگهداری کودک فقط یک بار انجام شود! اگر شما دو فرزند در دو بارداری به دنیا بیاورید، یقینا مراحل بزرگ کردن آن ها هر دو بار تکرار خواهد داشت. اما با وجود دوقلو ها شما فقط یکبار باردار می شوید، یکبار زایمان می کنید، یکبار برای بزرگ کردن آن ها زحمت می کشید و در پایان حاصل زحمات شما "دو فرزند" خواهد بود نه یکی.

۱۰- دوقلو ها هرگز تنها نخواهند ماند. با داشتن فرزندان دوقلو دیگر نیاز نیست نگران اجتماعی شدن فرزند خود باشید، آن ها به خوبی مهارت های ارتباطی را فرا خواهند گرفت و این برای داشتن یک آینده موفق ضروری است. با داشتن دوقلو شما احساس منحصر به فرد بودن خواهید کرد. البته این احساس کاذب نیست. بلکه کاملا واقعی است. به اطراف خود بنگرید. چند نفر مثل شما این فرشته های کپی شده را در همزمان در آغوش دارند؟!

بیشتر بخوانید :

چگونه می توان بچه دوقلو به دنیا آورد؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...