تحقیق در مورد خواص سوره فرقان

خواندن همه سوره های قران خواص و فضیلت های زیادی دارد. اگر شما به عنوان یک انسان فارغ از هر دین و آیینی قران را باز کرده و با تفکر و تامل در آن به مطالعه بپردازید قطعا برایتان راه گشا خواهد بود. جهان خالقی دارد و انسان هایی که اندیشه می کنند با مشاهده نشانه هایی به وجود این خالق پی می برند. سوره های قران کریم هم از این نشانه ها هستند. تحقیق در مورد سوره فرقان نشان می دهد این سوره مانند همه سوره های قران کریم خواص زیادی داشته و خواندن آن با اعتقاد قلبی و عمل صالح می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات بشر باشد. در ادامه ما قصد داریم فقط بخشی از فضیلت های سوره فرقان را برایتان شرح دهیم ولی اگر می خواهید به همه و یا بخش بیشتری از این فضیلت ها دست پیدا کنید خودتان باید در این سوره تامل بیشتری نمایید.

مشخصات سوره فرقان

قبل از این به سراغ خواص سوره فرقان برویم کمی در مورد این سوره و مشخصات آن اطلاعات کسب می کنیم. سوره فرقان هفتاد و هفت آیه دارد و جزء سوره های مکی است. یعنی این سوره در مکه بر پیامبر اسلام نازل شده است. همانطور که می دانید سوره های که در مکه بر پیامبر نازل شده اند به سوره های مکی معروف هستند. سوره فرقان هم جزء سوره های مکی بوده و خواندن آن فضیلت و خواص زیادی به همراه دارد. به نقل از پیامبر بزرگ اسلام هر کس سوره فرقان را به صورت مکرر و با حضور قلب و عمل صالح تلاوت کند، در روز قیامت به وی سخت گرفته نخواهد شد. واقعیت این است که هر انسانی اگر حدود الهی را رعایت کرده و به مهمترین حد آن یا حق الناس توجه داشته باشد خدا در مورد وی با رافت رفتار خواهد کرد. در دین اسلام آمده است، خدا ممکن است همه گناهان را ببخشاید اما از حق الناس نخواهد گذشت. خواندن سوره فرقان و همه سوره های قران هم باید با رعایت حق بندگان خدا در همه جنبه های زندگی باشد.

خواص و برکات سوره فرقان

روایت از امام کاظم در مورد خواص سوره فرقان

تحقیق در مورد سوره فرقان نشان می دهد امام کاظم در این مورد فرموده اند هر کس سوره فرقان را با خضوع و خشوع و به صورت مکرر بخواند، خداوند در مورد حسابرسی آن در روز قیامت سخت گیری نخواهد کرد. واقعا بعد از مرگ چه چیزی مهمتر از حسابرسی است. ما در این دنیا وقتی کار بدی انجام می دهیم، ممکن است ساعت ها از ترس فهمیدن قانون یا پدر و مادر و یا خانواده دچار ناراحتی و استرس شویم پس حسابرسی در روز قیامت چقدر می توان استرس زا باشد اگر برای آن اماده نشده باشیم.

همراهی ملائک از خواص سوره فرقان است

تحقیق درباره سوره فرقان نشان می دهد افرادی که سوره فرقان را زیاد می خوانند در روز قیامت 70 هزار فرشته الهی شخص را همراهی خواهند کرد.

در برخی روایات سوره فرقان را گره گشای ازدواج می دانند

اینکه با خواندن سوره فرقان گره ازدواج فرد باز شود شاید دور از نظر باشد. واقعیت این است که اگر شما به صورت قلبی به کاری اعتقاد داشته باشید و با امید و توکل به خدا آن کار را انجام دهید قطعا نتیجه مثبت خواهید گرفت در مورد ازدواج هم همینطور است. افرادی که ازدواجشان با مشکل و گره مواجه شده است بهترین توصیه برای آنها توکل به خدا و آرامش داشتن است. پیدا کردن این آرامش برای هر شخصی می تواند از راه خاصی حاصل شود.

خواص سوره فرقان برای ازدواج

سوره فرقان به معنی تفاوت و فرق است. موضوعاتی که در این سوره قران مطرح شده است شامل: مسائل خداشناسی، نبوت، دشمنی با متکبران، سخت گیری با بدکاران، بیان داستان حضرت موسی و هارون و قوم نوح و عاد و ثمود و در نهایت بیان نشانه های الهی است.

مطلب پیشنهادی :

تحقیق درباره سوره دخان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...